Lafayette Venus
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
- Hasan-Łódź
- Posty: 7804
- Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
- Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Lafayette Venus
Tak jak obiecywałem, jak dostanę w łapki to wrzucę fotki i napiszę coś niecoś:
http://img219.imageshack.us/g/1duyknk.jpg/
Plusy:
- naprawdę małe, korpus jest malutki, gruszka jest wielkości mika w Alanie 48 czy TTI 880
- dobrze dofiltrowane, poradziło sobie z moim siewnikiem w Audi, co większość radii po prostu kwiczy
- trzy kolory podświetlenia - zielony, czerwony i pomarańczowy - można je też wyłączyć
- autosquelch w miarę działa, nie jest to rewelacja, ale grupie docelowej raczej nie zależy na zasięgu ;)
- dość przyzwoita modulacja jak na taki sprzęt - chociaż bez fajerwerków
- przedłużka kabla mikrofonowego 200cm - korpus można zamontować w wymyślnym miejscu, a gruszkę tam, gdzie najwygodniej
Minusy:
- głośność, manualny squelch i zmiana kanałów włączana jednym przyciskiem, można to było sensowniej ogarnąć
- trzeba przeczytać instrukcję obsługi, gdy się chce skorzystać ze wszystkich funkcji (a jak wiemy prawdziwy mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji!)
- skokowy RF Gain (DX) - nie tłumi odbiornika, tylko po prostu ścisza głośnik - na tej samej zasadzie co Local w Yosanie Turbo np.
- posiada roger beepa, którego, jak znam życie, każdy będzie chciał używać na #19...
To by było na tyle, teraz działa pod parapetówką 70cm i zbiera nawet dalsze sygnały przy włączonym ASQ.
Wiadomo, że radio typowo do zastosowania antymisia dla prezesa i raczej użytkowników CB z musu niż z pasji. Jak na takie wymagania myślę, że przyzwoite o ile cena nie odstraszy.
http://img219.imageshack.us/g/1duyknk.jpg/
Plusy:
- naprawdę małe, korpus jest malutki, gruszka jest wielkości mika w Alanie 48 czy TTI 880
- dobrze dofiltrowane, poradziło sobie z moim siewnikiem w Audi, co większość radii po prostu kwiczy
- trzy kolory podświetlenia - zielony, czerwony i pomarańczowy - można je też wyłączyć
- autosquelch w miarę działa, nie jest to rewelacja, ale grupie docelowej raczej nie zależy na zasięgu ;)
- dość przyzwoita modulacja jak na taki sprzęt - chociaż bez fajerwerków
- przedłużka kabla mikrofonowego 200cm - korpus można zamontować w wymyślnym miejscu, a gruszkę tam, gdzie najwygodniej
Minusy:
- głośność, manualny squelch i zmiana kanałów włączana jednym przyciskiem, można to było sensowniej ogarnąć
- trzeba przeczytać instrukcję obsługi, gdy się chce skorzystać ze wszystkich funkcji (a jak wiemy prawdziwy mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji!)
- skokowy RF Gain (DX) - nie tłumi odbiornika, tylko po prostu ścisza głośnik - na tej samej zasadzie co Local w Yosanie Turbo np.
- posiada roger beepa, którego, jak znam życie, każdy będzie chciał używać na #19...
To by było na tyle, teraz działa pod parapetówką 70cm i zbiera nawet dalsze sygnały przy włączonym ASQ.
Wiadomo, że radio typowo do zastosowania antymisia dla prezesa i raczej użytkowników CB z musu niż z pasji. Jak na takie wymagania myślę, że przyzwoite o ile cena nie odstraszy.
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
- Hasan-Łódź
- Posty: 7804
- Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
- Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ok. 500złnoid pisze:a jaki koszt tej zabawki?
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
- Besserwisser
- Posty: 3564
- Rejestracja: 2010-02-19, 22:35
- Lokalizacja: Starting GPS...
- Kontakt:
http://allegro.pl/lafayette-venus-super ... 20412.html
Zastanawia mnie czemu żaden producent nie skonstruuje radia z zestawem separacyjnym. Sprzęt KF od dawna ma możliwość odłączenia panela od kurpusu i to nie kablem od zasilania naczepy w tirze.
Zastanawia mnie czemu żaden producent nie skonstruuje radia z zestawem separacyjnym. Sprzęt KF od dawna ma możliwość odłączenia panela od kurpusu i to nie kablem od zasilania naczepy w tirze.
YIP YIP
- Hasan-Łódź
- Posty: 7804
- Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
- Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
A kto operuje teraz na tym rynku? Nowe modele wypuszcza Midland, Lafayette/Yosan i President. Reszta leży i kwiczy.
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Kolego Przemku, zaineresowało mnie ta zabawka gdyż już miałem w ciągu ostatnich 4 dni 2 próby przewłaszczenia sobie mojego zestawu z mobila. Czy po tym doświadczeniu parapetowym , mógłbyś lekko rozszerzyć spostrzeżenia z pracy tego radyjka. Biorac pod uwagę fakt , ze nie będzie można zastoswać wymiennego mikrofonu - jak wygląda sprawa odsłuchu u respondentów. Jaki zasieg na parapetówce i działa ten skokowy RF-G czy wycina ostro czy raczej łagodnie. Czy przy mocnych bliskich sygnałach potrafi się zadusić czy raczej spokojnie przepuszca sygnał. Czy podłaczenie głośnika zewnętrznego poprawia odsłuch ?Hasan-Łódź pisze:Wiadomo, że radio typowo do zastosowania antymisia dla prezesa i raczej użytkowników CB z musu niż z pasji
z góry serdecznie dziekuję za ewntualne informacje.
Czy raczej może bardziej spojrzeć w strone albrechta AE 6890?
[ Dodano: 2011-06-11, 11:34 ]
Radio zakupione
Faktycznie trzeba przyznać, że po jacksonie II z FRQ to jest mały szok, ale też pozytywny. Faktem jest jest jak kolega Przemek napisał - trzeba przygodę zacząć od przeczytania instrukcji . Wczoraj montaż a od dzisiaj testy. Wynikami oraz wrażeniami chętnie podzielę się jak pare dni w ruchu popracuje na radyjku.
Pierwsza bardzo dobra strona, montaż nie widoczny dla pospolitego amatora cudzej własności a my mozemy cieszyć się z łączności i informacji płynących z eteru .
Witam wszystkich.
Wczoraj odebrałem moją Venus, pierwsze spostrzeżenie to bardzo źle działa pięć przycisków z przodu gruszki. Można by powiedzieć, że działają od przypadku. Część funkcji uruchamiana jest w kombinacji tych przycisków, lub też dłuższego ich przytrzymania, dlatego wręcz nie możliwe jest włączenie danej funkcji za pierwszym razem. A może tylko mój egzemplarz tak ma?
Wczoraj odebrałem moją Venus, pierwsze spostrzeżenie to bardzo źle działa pięć przycisków z przodu gruszki. Można by powiedzieć, że działają od przypadku. Część funkcji uruchamiana jest w kombinacji tych przycisków, lub też dłuższego ich przytrzymania, dlatego wręcz nie możliwe jest włączenie danej funkcji za pierwszym razem. A może tylko mój egzemplarz tak ma?
- Hasan-Łódź
- Posty: 7804
- Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
- Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Instrukcję czytał czy gryzie? To normalne.makek pisze:Część funkcji uruchamiana jest w kombinacji tych przycisków, lub też dłuższego ich przytrzymania, dlatego wręcz nie możliwe jest włączenie danej funkcji za pierwszym razem.
Wiem, że prawdziwi mężczyźni nigdy nie czytają instrukcji - ale chciałbym zauważyć, że prawdziwi mężczyźni nie pytają też o takie rzeczy
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Nie wiem na co chciałeś mi zwrócić uwagę Złośliwy Moderatorze.... że pierwszy raz jest trudny? Instrukcję czytałem, czytałem i nic nie wyczytałem o kiepsko działających przyciskach, (tego dotyczyło moje pytanie) i nie znalazłem nic o tym, że to normalne.
Miałbym również uwagę co do filtrowania zakłóceń z samochodu. Wyraźnie słychać szum od chyba alternatora (zmienia się od obrotów silnika). Słychać też kiedy powoli rozjaśnia się, lub ściemnia oświetlenie wewnątrz auta i to na wyłączonym silniku. Nie wiem czy to też jest normalne, jestem żółtodziobem, ale w Unidenie 520 tego nie ma.
Miałbym również uwagę co do filtrowania zakłóceń z samochodu. Wyraźnie słychać szum od chyba alternatora (zmienia się od obrotów silnika). Słychać też kiedy powoli rozjaśnia się, lub ściemnia oświetlenie wewnątrz auta i to na wyłączonym silniku. Nie wiem czy to też jest normalne, jestem żółtodziobem, ale w Unidenie 520 tego nie ma.
No cóż kolego, u mnie działają prawie prawidłowo zgodnie z instrukcją, ale :makek pisze:pierwsze spostrzeżenie to bardzo źle działa pięć przycisków z przodu gruszki
-przełaczenie z AM na FM na pewno nie działa zgodnie z polskojęzyczną instrukcją
-ustawienie w komórkach pamieci 4 kanałów też nie działa z polskojezyczną instrukcją
a próby ustawienia zakańczaja się przejściem w "5" i trzeba resetować .
Ale w sumie to mały pikuś, radyjko jak na razie testowane w mieście i daje radę, i trzeba przyznać, że dość dobrze odfiltrowane.
makek pisze:Miałbym również uwagę co do filtrowania zakłóceń z samochodu
proponuje umiescić centralkę z dala od silnika i głównych wiązek elektrycznych i załadować ją w bagazniku a na pewno poprawi Ci się komfort pracy na nim.
Problem z przyciskami już rozwiązałem. Rozkręciłem gruszkę, przetarłem przyciski od strony przewodzącej i nadruk na płytce, teraz jest OK. Czekam jeszcze na przesyłkę z filtrem na zasilanie, zobaczymy.... jeśli się nie sprawdzi to poszukam innego miejsca, może właśnie bagażnik.
Przełączanie FM/AM działa z pierwszego przycisku F/AF i tak jest w mojej instrukcji PL (4 strony). Programowaniem się nie bawiłem, ale skoro się wiesza to będę musiał to przetestować, w sumie to wcześniej nie było to nawet możliwe bo po wciśnięciu któregokolwiek przycisku było słychać ciągłe BEEPanie.
Przełączanie FM/AM działa z pierwszego przycisku F/AF i tak jest w mojej instrukcji PL (4 strony). Programowaniem się nie bawiłem, ale skoro się wiesza to będę musiał to przetestować, w sumie to wcześniej nie było to nawet możliwe bo po wciśnięciu któregokolwiek przycisku było słychać ciągłe BEEPanie.
jak dla mnie nie jest to normalne, a jak masz podłączone pod akumulator?sgarden pisze:Czy to jest normalne, że przy włączonym radiu, uruchomienie silnika zawiesza je
Ja proponuje tak jak u mnie tzn:
kabel czerwony + podłaczony pod + na akumulatorze
kabel czarny - podłączony nie do bieguna ujemnego ale do miejsca gdzie biegun - podłączony jest kablem z karoserią pojazdu
Takie podłączenie jest sprawdzone i u mnie takie zjawisko nie wystepuje jak u Ciebie.