Yosan Pro 120 tuning KONEKTOR

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

sabur
Posty: 162
Rejestracja: 2009-05-18, 10:25
Lokalizacja: Łańcut/Kraków

Post autor: sabur »

A ja dla odmiany trochę pomarudze. Zestaw pro 120 od hasana do tego antena pirat.
Testowałem zestaw na fiacie doblo, Krakowie w godzinach szczytu czyli ok 16. Fakt, staliśmy w miejscu ale sql ustawiony na 9-10 i cisza.
Wczoraj wróciłem do domu i...cos mi nie pasuje. Do drogi e4 ok 6-7km w linii prostej przy równym terenie. Słyszę sporo komunikatów o drodze ale ustawienie squelcza jest dziwne bo musze mieć na ok 12-13. Czasem musze dać aż nan14. Normalne to jest? Zestaw podobnie zachowuje się na obu samochodach wiec problemu dopatruje się w zakluceniach ale skąd w tym miejscu skoro w Krakowie w centrum nie było tego problemu.

Swoją drogą też macie taka bezwladnosc pokrętła? Porównując do tarczy zegara mogę poruszać w zakresie ok 2h aby dopiero była jakaś reakcja. Też tak macie?

Zobaczę jeszcze jak zrobię więcej km ale na chwilę obecną jestem ROZCZAROWANY działaniem radia. Rf gein reaguje dopiero od ok połowy.
Było: Intek 120, Yosan pro 120 tuning x2, Team t6m, President: Valery, Herbert, Johnny III...obecnie Yanosik ;)
Awatar użytkownika
pasek888
Posty: 1454
Rejestracja: 2009-11-27, 20:22
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pasek888 »

sabur pisze:Swoją drogą też macie taka bezwladnosc pokrętła? Porównując do tarczy zegara mogę poruszać w zakresie ok 2h aby dopiero była jakaś reakcja. Też tak macie?
Sabur, to normalne po modyfikacji. SQ "rozszerza się", żeby nie cięło komunikatów. Pojawia się też ta bezwładność. Chociaż dla mnie to wcale nie była wada.
sabur pisze:ale ustawienie squelcza jest dziwne bo musze mieć na ok 12-13. Czasem musze dać aż nan14. Normalne to jest? Zestaw podobnie zachowuje się na obu samochodach wiec problemu dopatruje się w zakluceniach ale skąd w tym miejscu skoro w Krakowie w centrum nie było tego problemu.
Widocznie w tym miejscu też coś sieje. To nie jest norma, że wyjedziesz z centrum i zakłócenia znikną.
Johnny 3 + WA-27 / Albrecht AE 2990 AFS + Hyflex
Awatar użytkownika
Hasan-Łódź
Posty: 7805
Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Hasan-Łódź »

Do drogi e4 ok 6-7km w linii prostej przy równym terenie. Słyszę sporo komunikatów o drodze ale ustawienie squelcza jest dziwne bo musze mieć na ok 12-13.
Zaciągnięty SQ i zasięg 6-7km na antenie helikalnej 60cm? Zdaje się, że to dobry wynik. Czy martwi Cię godzina, na której SQ łapie?
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF

wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW

montaż 3er
montaż X6
Awatar użytkownika
SQ9RNU
Posty: 1210
Rejestracja: 2009-05-24, 06:41
Znak/ranga: SQ9RNU
Lokalizacja: SP9

Post autor: SQ9RNU »

Hasan-Łódź pisze:
Do drogi e4 ok 6-7km w linii prostej przy równym terenie. Słyszę sporo komunikatów o drodze ale ustawienie squelcza jest dziwne bo musze mieć na ok 12-13.
Zaciągnięty SQ i zasięg 6-7km na antenie helikalnej 60cm? Zdaje się, że to dobry wynik. Czy martwi Cię godzina, na której SQ łapie?
Toż to rewelacyjny wynik :mrgreen:
-=- SQ9RNU -=-
sabur
Posty: 162
Rejestracja: 2009-05-18, 10:25
Lokalizacja: Łańcut/Kraków

Post autor: sabur »

Macie rację - trochę przesadzilem ze słowami ale tak to jest jak za dużo czyta się opinii czasem podkolorowanych i stad irytacja ze u mnie tak nie jest. Przez rok nie miałem radia i odzwyczailem się od tego jak działa.

Odpalilem stary zestaw cb czyli intek 120 i hustler. Po godzinnym porównaniu odszczekuje - jest rewelacja niebo a ziemia co do drugiego zestawu. :-)
Tak okolice 7km nie stanowią problemu dla sq na ok 11-12. Fakt, że droga jest wyżej bo takie ukształtowanie terenu. Przed chwila jechał znajomy. On ma Harry 3 i 1.2m cos na klapie sedana. Mówił że słychać mnie super. Był oddalony o 7km wśród budynków.

Jest inny problem - wentylator strasznie sieje w mojej almerze i dopiero sq na 14 daje rade. Cv ma być do mojej pracy gdzie ciągle inne samochody ale od wakacji będzie na stale. Jeżeli zasilanie z aku nie da rade będę musiał zmienić radio... Antena zostaje takiego czegoś potrzebowałem :-)
Było: Intek 120, Yosan pro 120 tuning x2, Team t6m, President: Valery, Herbert, Johnny III...obecnie Yanosik ;)
mk77
Posty: 35
Rejestracja: 2010-03-01, 19:28
Lokalizacja: Opole

Post autor: mk77 »

Co daje dodanie do yosana 120 - lo/hi cut, oraz muRata ? jest sens się na to decydować ?
sabur
Posty: 162
Rejestracja: 2009-05-18, 10:25
Lokalizacja: Łańcut/Kraków

Post autor: sabur »

Dobra, mam dostęp do komutera bo z telefonu źle pisze się ;-)

W almerze pro 120 nie ma racji bytu. Totalnie zbiera syf az uniemożliwiając słuchanie komunikatów. SQ ustawiony na ok 14 nastaje cisza ale gdy radio wpuszcza komunikat jest totalnie niezrozumiały z powodu zakłuceń od silnika.
Odkręcając antenę nastaje cisza, więc niestety zakłucenia wchodzą przez promiennik. Jest możliwość jakoś temu zaradzić czy jedyną sensowną opcją jest wymiana radia? Obawiam się czy Yosan Turbo da sobie radę...

Dwie trasy wykonane z radiem przez weekend drugim samochodem uświadomiły mnie jednak o jakości pro 120. Odwołuję co pisałem wcześniej- jest bardzoo przyjemny :-) Bardzo żałuję, że nie może radio zostać na dłużej ze mną. Praca radia bardzo przypadła mi do gustu i bardzo odpowiada moim potrzebom.
Było: Intek 120, Yosan pro 120 tuning x2, Team t6m, President: Valery, Herbert, Johnny III...obecnie Yanosik ;)
Awatar użytkownika
k0nr4d
Posty: 2489
Rejestracja: 2010-09-24, 14:37
Znak/ranga: 161CBF075
Lokalizacja: Łódź

Post autor: k0nr4d »

sabur pisze:Jest możliwość jakoś temu zaradzić czy jedyną sensowną opcją jest wymiana radia?
Odkłócić to, co zakłóca.
Zamknąć burdele, otworzyć serca.
sabur
Posty: 162
Rejestracja: 2009-05-18, 10:25
Lokalizacja: Łańcut/Kraków

Post autor: sabur »

tylko jak ? :-)

O ile spryskiwacze nie stanowią problemu o tyle zakłucenia gdzieś z silnika oraz nawiewu są kłopotliwą sprawą, więc nie wiem czy to prostsze rozwiązanie ;-)

Znalazłem na tablica.pl ofertę yosana turbo i po zdjęciu widać, że gość miał w almerze. Zadzwonię jutro i dowiem się czy nei miał problemu z zakłuceniami.
Było: Intek 120, Yosan pro 120 tuning x2, Team t6m, President: Valery, Herbert, Johnny III...obecnie Yanosik ;)
Awatar użytkownika
k0nr4d
Posty: 2489
Rejestracja: 2010-09-24, 14:37
Znak/ranga: 161CBF075
Lokalizacja: Łódź

Post autor: k0nr4d »

Trzeba pozakładać filtry na zasilaniu silników, które sieją. Jeśli sieje układ zapłonowy, to tu już zaczynają się schody.
Zamknąć burdele, otworzyć serca.
sabur
Posty: 162
Rejestracja: 2009-05-18, 10:25
Lokalizacja: Łańcut/Kraków

Post autor: sabur »

układ zapłonowy powinien objawiać się narastaniem zakłuceń wraz z dodawaniem gazu? Tego u mnei nei ma. Po odpaleniu auta jest stały poziom zakłuceń. Co innego nawiew-tam rośnie ilość syfu wraz z poziomem siły dmuchania.
Było: Intek 120, Yosan pro 120 tuning x2, Team t6m, President: Valery, Herbert, Johnny III...obecnie Yanosik ;)
Awatar użytkownika
k0nr4d
Posty: 2489
Rejestracja: 2010-09-24, 14:37
Znak/ranga: 161CBF075
Lokalizacja: Łódź

Post autor: k0nr4d »

Jakieś elektryczne wspomaganie masz? Zakłócenia to szum, czy terkot? LPG jest?
Zamknąć burdele, otworzyć serca.
sabur
Posty: 162
Rejestracja: 2009-05-18, 10:25
Lokalizacja: Łańcut/Kraków

Post autor: sabur »

Wspomaganie hydrauliczne, z elektryki to lusterka i tyle ;-) LPG nie ma. Problemem nie jest wspomaganie, w momencie odpalenia auta pojawiają się zaklucenia, czy jadę, czy stoję nie ma różnicy.
Stały szum, SQ ogarnia go przy ustawieniu na ok 13..
Było: Intek 120, Yosan pro 120 tuning x2, Team t6m, President: Valery, Herbert, Johnny III...obecnie Yanosik ;)
Awatar użytkownika
k0nr4d
Posty: 2489
Rejestracja: 2010-09-24, 14:37
Znak/ranga: 161CBF075
Lokalizacja: Łódź

Post autor: k0nr4d »

Pompa paliwa. Sprawdź, czy zakłócenia są, jak przekręcisz kluczyk i pompa zaciąga paliwo, powinien być szum przez chwilę, bo pompa się wyłącza i odpala znów po uruchomieniu silnika.
Zamknąć burdele, otworzyć serca.
sabur
Posty: 162
Rejestracja: 2009-05-18, 10:25
Lokalizacja: Łańcut/Kraków

Post autor: sabur »

Nie, to nie jest to. Włączanie zapłonu nie powoduje zakłuceń na radiu. Klimy nie mam więc sprężarka odpada. Najprawdopodobniej alternator ale tylko tak gdybam..
Było: Intek 120, Yosan pro 120 tuning x2, Team t6m, President: Valery, Herbert, Johnny III...obecnie Yanosik ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Yosan”