Jeep Grand Cherokee Limited WG
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Jeep Grand Cherokee Limited WG
Przyszedł długi wieczór, wódka się skończyła i żeby nie siedzieć i nie rozmyślać o sensie istnienia, postanowiłem się rozgrzeszyć i zrobić zdjęcia niedawno ukończonej instalacji w moim 'żepie'.
Antena: Thunderpole Orbitor CL z dłuższym od oryginalnego promiennikiem Sirtel (oczywiście w kolorze black). Na oryginalnym promienniku antena nie chciała się zestroić tak, jak ja tego chciałem. W 'zapasie' Thunderpole Trucker HD . Tutaj również był zbyt krótki promiennik, więc Trucker dostał 'w spadku' przycięty promiennik z Orbitora i zestroił się na podstawową 40-kę.
Instalacja: główka antenowa Thunderpole Chrome Stud , fider DRAKA MRC 400 AFB , teflonowe wtyki antenowe oraz wzmocnienie dachu z laserowo wycinanej stali nierdzewnej (krążek o średnicy 110mm i grubości 1,5mm). Główka zamontowana w dachu z tyłu auta. Kabel schowany pod podsufitką i doprowadzony przednim słupkiem i pod deską rozdzielczą do radia. Proszę nie komentować doboru fidera - był to jedyny, który miałem dostępny pod ręką w odpowiedniej długości
Radio: President Jackson II ASC , lekko dłubnięty, zmienione podświetlenie na zielone, biała dioda do podświetlenia s-metra i zielony wyświetlacz kanałów. Z radiem pracuje, również lekko dłubnięty, Altai DM315E na płycie Densei, który jest zasilany bezpośrednio z radia (pracuje bez baterii). Radio ze względu na gabaryty zostało zamontowane przy tunelu środkowym. Nie koliduje ani z fotelem pasażera, ani ze schowkiem. Pod uchwyt została podłożona gruba blacha (od środka tunelu), żeby plastiki nie były zbyt mocno obciążone i żeby nie dało się go łatwo wyrwać Uchwyt zamocowany na 4 śrubach. Radio zamiast standardowych śrub mocujących otrzymało takie, do których odkręcenia trzeba mieć narzędzia przy sobie
Do tego w miejscu popielniczki wepchnąłem malutki głośnik Uniden Bearcat ESP20
Zdjęć z zewnątrz chwilowo nie posiadam Raz, że było już ciemno a dwa, że auto umorusane i wstyd pokazać
A tak to wygląda w środku:
I po ciemku:
Podświetlenie w dzień jest dosyć delikatne ale po zmroku pokazuje 'pazur'
PODZIĘKOWANIA!!!
bobik - podziękowania za radio, sprzedane na szybko i szybko wysłane
KiMCIO - podziękowania za zorganizowanie materiału i cięcia laserowego płytek do wzmocnienia dachu pod antenę
szpara - podziękowania za 'dłubnięcie' radia i mikrofonu oraz wykonanie genialnego podświetlenia radia, s-metra i montaż zielonego wyświetlacza kanałów!
Dziękuję również wszystkim, którzy debatowali ze mną nad miejscem montażu anteny i w końcu utwierdzili mnie w przekonaniu, że bez dziurki się nie obejdzie
Jak pogoda się poprawi i umyję auto to zrobię zdjęcia anteny Pewnie po Świętach...
Antena: Thunderpole Orbitor CL z dłuższym od oryginalnego promiennikiem Sirtel (oczywiście w kolorze black). Na oryginalnym promienniku antena nie chciała się zestroić tak, jak ja tego chciałem. W 'zapasie' Thunderpole Trucker HD . Tutaj również był zbyt krótki promiennik, więc Trucker dostał 'w spadku' przycięty promiennik z Orbitora i zestroił się na podstawową 40-kę.
Instalacja: główka antenowa Thunderpole Chrome Stud , fider DRAKA MRC 400 AFB , teflonowe wtyki antenowe oraz wzmocnienie dachu z laserowo wycinanej stali nierdzewnej (krążek o średnicy 110mm i grubości 1,5mm). Główka zamontowana w dachu z tyłu auta. Kabel schowany pod podsufitką i doprowadzony przednim słupkiem i pod deską rozdzielczą do radia. Proszę nie komentować doboru fidera - był to jedyny, który miałem dostępny pod ręką w odpowiedniej długości
Radio: President Jackson II ASC , lekko dłubnięty, zmienione podświetlenie na zielone, biała dioda do podświetlenia s-metra i zielony wyświetlacz kanałów. Z radiem pracuje, również lekko dłubnięty, Altai DM315E na płycie Densei, który jest zasilany bezpośrednio z radia (pracuje bez baterii). Radio ze względu na gabaryty zostało zamontowane przy tunelu środkowym. Nie koliduje ani z fotelem pasażera, ani ze schowkiem. Pod uchwyt została podłożona gruba blacha (od środka tunelu), żeby plastiki nie były zbyt mocno obciążone i żeby nie dało się go łatwo wyrwać Uchwyt zamocowany na 4 śrubach. Radio zamiast standardowych śrub mocujących otrzymało takie, do których odkręcenia trzeba mieć narzędzia przy sobie
Do tego w miejscu popielniczki wepchnąłem malutki głośnik Uniden Bearcat ESP20
Zdjęć z zewnątrz chwilowo nie posiadam Raz, że było już ciemno a dwa, że auto umorusane i wstyd pokazać
A tak to wygląda w środku:
I po ciemku:
Podświetlenie w dzień jest dosyć delikatne ale po zmroku pokazuje 'pazur'
PODZIĘKOWANIA!!!
bobik - podziękowania za radio, sprzedane na szybko i szybko wysłane
KiMCIO - podziękowania za zorganizowanie materiału i cięcia laserowego płytek do wzmocnienia dachu pod antenę
szpara - podziękowania za 'dłubnięcie' radia i mikrofonu oraz wykonanie genialnego podświetlenia radia, s-metra i montaż zielonego wyświetlacza kanałów!
Dziękuję również wszystkim, którzy debatowali ze mną nad miejscem montażu anteny i w końcu utwierdzili mnie w przekonaniu, że bez dziurki się nie obejdzie
Jak pogoda się poprawi i umyję auto to zrobię zdjęcia anteny Pewnie po Świętach...
Ostatnio zmieniony 2012-12-16, 22:04 przez Eazy, łącznie zmieniany 2 razy.
The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is a history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift... That's why it is called the present.
.
.
Muszę się lekko pochylić (w sumie bardziej do przodu niż do boku) do gałki głośności ale nie jest to uciążliweFilar pisze:Fajne :)
Sięgasz ręką bez problemów do radia?
Cherokee to szerokie auto...
The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is a history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift... That's why it is called the present.
.
.
Zdjęcia montażu anteny wrzucę w późniejszym terminiePawel2113 pisze:No fajny montaż - pokaż jeszcze jak zamontowana jest antena.
A co do tych anten, to mówisz, że są problemy ze strojeniem, tak ?
Niestety okazało się, że Thunderpole chętniej stroi się na 10m i brakuje mu trochę promiennika, żeby go poprawnie zestroić na naszą 40-kę. Zabrakło mi (przy maksymalnym wysunięciu) jakieś 3-4cm, żeby 'dołek' złapać w okolicach 19-ki.
Thunderpole Orbitor CL zestroił się bardzo szeroko, ale bardziej pod 10m. Natomiast Trucker HD stroi się wąsko i wysoko (najniższy SWR 1,48), więc tutaj też bez dłuższego promiennika była trochę lipa.
Na oryginalnych promiennikach idealne zestrojenie dla podstawowej 40-ki nie do osiągnięcia, a kombinowałem dłuuuugo i spędziłem trochę czasu z analizatorem i laptopem w aucie.
The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is a history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift... That's why it is called the present.
.
.
Hmmm, argumentów było kilkaFilar pisze:A co Cię skłoniło do wyboru tych anten?
1. Coś nowego i innego niż wszystkie Sirio, Sirtel, itp, itd.
2. Szukałem anteny typu Center Loaded z podniesioną cewką. Jest wprawdzie SG CB 1400 ale chciałem coś dłuższego. Poieważ wybór jest bardzo skromny, więc zdecydowałem się na Orbitor CL, który obecnie ma około 170cm. Dzięki podniesionej cewce śmiem postawić tezę, że pracuje z podobną efektywnością jak anteny 2m.
3. Dodatkowo szukałem anteny w teren. WA-27 byłaby idealna ale chciałem coś krótkiego do porozumiewania się w kolumnie aut. 2-3km zasięgu to wszystko, czego mi wtedy potrzeba. I tu znów podpasował mi Thunderpole ze swoim Trucker HD, który wygląda jak 1m wersja WA-27
Powiem szczerze, że jestem bardzo, bardzo zadowolony z Orbitora CL. Po wymianie promiennika i porządnym zestrojeniu pracuje naprawdę świetnie. Co do Truckera to tu jest oczywiście słabiej, ale ta antena ma inne zadania, w których będzie się idealnie sprawdzać
A tak wyglądają wykresy po wymianie promienników:
Orbitor w przedziale 26 - 28,5MHz z 'dołkiem' na krajową 19-kę
Trucker HD w przedziale 26,8 - 27,6MHz również z 'dołkiem' na krajową 19-kę
Takie zestrojenie było niemożliwe do osiągnięcia na fabrycznych promiennikach choćby skały sra*y
The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is a history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift... That's why it is called the present.
.
.
Podświetlenie JII ładnie współgra z podświetleniem radia CD.
Mobil
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
Współgra też z podświetleniem zegarów, pokręteł i ogólnym podświetleniem wszystkiego w Jeepie. Na zdjęciach wprawdzie tego nie widać (np. podświetlenie pokręteł od nawiewów wygląda na białe...) ale wszystko jest podświetlane na zielono. Jest to wprawdzie trochę inna, bardziej stonowana, zieleń, ale tak idealnie dopasować to się nie dałoDR-DM pisze:
Podświetlenie JII ładnie współgra z podświetleniem radia CD.
Radio CD też szukałem z zielonym podświetleniem (kupione jakieś 2 tygodnie temu), więc i JII musiał pasować do reszty Szpara odwalił kawał dobrej roboty
The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is a history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift... That's why it is called the present.
.
.