Strona 2 z 3

: 2012-11-12, 16:10
autor: AdamB
KaeRZet pisze:
co do minusów - przez to że Ball mount jest przykręcony do brachy która jest w środku, [do wewnętrznej ] t oblacha na której jest antenna [ zewnętrzna ] wgina się , wniata się ? robi się fajne okrągłe wgniecenie
Możliwe, że nad tym już myślałeś, ale może wystarczy wstawić tulejki dystansowe, na śruby łączące oba elementy, pomiędzy te dwie blachy nadwozia, tylko takie, żeby zewnętrzna i wewnętrzna część uchwytu, po skręceniu, nie wgniatały blach, a oparły się na tych tulejkach.
Tulejki można by "aplikować" poprzez środkowy otwór (od wewnątrz auta) ... jest na tyle duży, ze szczypcami można wsunąć tulejki i przełożyć śruby.

Adam

: 2012-11-12, 16:12
autor: drovid
KaeRZet pisze:
Skorupa pisze:Coś czuję, że będziesz żonie robił te śniadania do końca życia albo te kwiatki co jej dałeś wąchać, ale od spodu.
Jakiego zmysłu do tego czucia użyłeś ? Jak węchu to może się wysmarkaj ;-)
To była intuicja :mrgreen:

: 2012-11-12, 16:28
autor: Olo.
Napisz coś o samej furze? ;-) Bo to mnie też ciekawi..

Bacior super. Miałeś w swoim aucie radio z boku na konsoli. Czemu tu nie dałeś podobnie?

: 2012-11-12, 16:56
autor: Młody
Jak mogłeś tak tragiczne miejsce wybrać dla anteny?

: 2012-11-12, 17:10
autor: Eazy
Młody pisze:Jak mogłeś tak tragiczne miejsce wybrać dla anteny?
No nie mów, że miał takiego bata na dach pakować :shrek: Przy tej długości, jeżeli się poprawnie zestroiła, to i tak będzie śmigać aż miło.

: 2012-11-12, 17:15
autor: JAROCE
Jeżeli ta antena się zestroiła poprawnie to pytanie brzmi po co przy tak długich antenach pakować je na dach i go dziurawić, gdzie zrobienie i ewentualne zaślepienie dziury w błotniku wg. mnie jest bardziej optymalne i nie wpływa tak negatywnie na potencjalnego kupca auta.
Ja wiem że zaraz tu padną teksty typu kierunkowość , zasięg itp. ale przy takiej antenie i w mieście to mało zauważalna różnica wg. mnie.

No to se tak popisałem zaraz mnie zjadą :mrgreen:

: 2012-11-12, 17:27
autor: Olo.
Młody pisze:Jak mogłeś tak tragiczne miejsce wybrać dla anteny?
Z pewnością dla łatwiejszego montażu..

: 2012-11-12, 18:12
autor: -F-E-R-A-G-
A nie łatwiej było mu zamontować z boku na drzwiach?? :) Efekt byłby ten sam, tylko może jeszcze miałby mniej z tym roboty. :shock:

: 2012-11-12, 18:24
autor: Olo.
Ściągnięcie tapicerki a otwarcie schowka w bagażniku z pewnością nie jest jednakowo czasochłonne... ;-)

: 2012-11-12, 18:34
autor: Pyrek
Audi A4 w US-ie mniam!!!

: 2012-11-12, 20:14
autor: Młody
Eazy pisze:
Młody pisze:Jak mogłeś tak tragiczne miejsce wybrać dla anteny?
No nie mów, że miał takiego bata na dach pakować :shrek: Przy tej długości, jeżeli się poprawnie zestroiła, to i tak będzie śmigać aż miło.
Najłatwiej byłoby w tylnej klapie. Przecież ta antena nie ma przeciwwagi...

: 2012-11-12, 23:42
autor: Eazy
Młody pisze:
Eazy pisze:
Młody pisze:Jak mogłeś tak tragiczne miejsce wybrać dla anteny?
No nie mów, że miał takiego bata na dach pakować :shrek: Przy tej długości, jeżeli się poprawnie zestroiła, to i tak będzie śmigać aż miło.
Najłatwiej byłoby w tylnej klapie. Przecież ta antena nie ma przeciwwagi...
Młody - przecież to sedan :-) Przy tej długości anteny walił by nią po aucie przy każdym otwarciu bagażnika :-P

: 2012-11-13, 03:54
autor: KaeRZet
AdamB pisze:
KaeRZet pisze:
co do minusów - przez to że Ball mount jest przykręcony do brachy która jest w środku, [do wewnętrznej ] t oblacha na której jest antenna [ zewnętrzna ] wgina się , wniata się ? robi się fajne okrągłe wgniecenie
Możliwe, że nad tym już myślałeś, ale może wystarczy wstawić tulejki dystansowe, na śruby łączące oba elementy, pomiędzy te dwie blachy nadwozia, tylko takie, żeby zewnętrzna i wewnętrzna część uchwytu, po skręceniu, nie wgniatały blach, a oparły się na tych tulejkach.
Tulejki można by "aplikować" poprzez środkowy otwór (od wewnątrz auta) ... jest na tyle duży, ze szczypcami można wsunąć tulejki i przełożyć śruby.

Adam
Za to poleciał punkcik ;-) teraz będę drapać się po głowie, jakie tulejki, najprędzej to będą nakrętki rozmiar większe blu dwa, sklejone jakoś razem ;-)
Świetny pomysł ;-) ale co najpierw pomyślałem to wydrzeć większe dzuiry w tej wewnętrznej blaszce ...
Olotg99 pisze:Napisz coś o samej furze? ;-) Bo to mnie też ciekawi..

Bacior super. Miałeś w swoim aucie radio z boku na konsoli. Czemu tu nie dałeś podobnie?
Prycza 2002 składana w niemczech, jak rozkręciłem schowek od strony pasażera [zdjęcia powyżej] , znalazłem jakiś wycinek faktury po niemiecku :> ? arbaitsshit. coś tam bla bla bla ... 1.8T automatyczna skrzynia z opcja +/- zmiany biewów manualnie, w drążku lub w kierownicy ;-) quattro , bose audio i takie tam pierdołki ...
Czemu nie dałem jak u siebie ? - w audi jest troche ciaśniej, no i właścicielka auta nie chciała tam gdzie ja mam.... czemu nie dałem po drugiej stronie ? nie chciałem dziur robić i też by przeszkadzało pasażerowi, bo jednak jakby nie patrzeć to spore radio ;-)


Reszta pytań odnośnie miejsca montażu - chciałem dać troche wyżej właśnei bliżej klapy, ale jest tak zaokrąglone że jednocześnie nie możliwe ...
Czego się obawiałem że będzie troche za nisko , i że będzie zbyt blisko blachy bo jednak kałwałek ant. jest obok blachy co psuje strojenie ... miałem tak w swoim kiedy mialem zainstalwoane na bagażniku, obok rejestracji - SWR nie schodził poniżej 1.6 . dałem antenne wyżej w innym miejscu - i jest miód 1.0 na całym 11m :P w audi historia zostaje przy 1.6 nie mniej . dlatego że troche za nisko jest ball mount zainstalowany ... do 30MHz jest poniżej 2.0 SWR i tyle mi starczy :-) wszystko poniżej 2 jest znośne :P wg. mnie :P

Jak działa ? wczoraj sprawdzałem - baza auto - było ok- dodam że w AU[cie]di mam skręcony RF gain , i SQ> żęby jej nie szumiło... dzisiaj łączność mobil mobil , dość ciekawej odległości , ja darłem sie do Presidenta HR2600. W weekend podłącze sobie jeszcze jakiś grzejniczek ;-) narazie 2 pill . ale zamówiłem juz 2x8pill do tego HR2600 ;-) no to będziemy gadać ;-) heh

dzira w dachu co najwyżej na NMO czy MNO ?:> ale też nie w tym aucie :P jak pisałem byłem zszkowany pozwoleniem na jakiekolwiek radio i ntante w tym aucie ...

P.S.
Jakby ktoś miał jakąś podpowiedź odnośnie zasilania ? którędy przeprowadzić przewód od zasilania z obecnego miejsca instalacji radia do baterii :?:

: 2012-11-13, 05:39
autor: Młody
Eazy pisze:
Młody pisze:
Eazy pisze: No nie mów, że miał takiego bata na dach pakować :shrek: Przy tej długości, jeżeli się poprawnie zestroiła, to i tak będzie śmigać aż miło.
Najłatwiej byłoby w tylnej klapie. Przecież ta antena nie ma przeciwwagi...
Młody - przecież to sedan :-) Przy tej długości anteny walił by nią po aucie przy każdym otwarciu bagażnika :-P
no właśnie sedan, odkręcenie anteny trwa max pół minuty. No chyba, że dla Was to za długo. Antena musi być idealnie kierunkowa.

: 2012-11-13, 07:23
autor: AdamB
KaeRZet pisze: teraz będę drapać się po głowie, jakie tulejki, najprędzej to będą nakrętki rozmiar większe blu dwa, sklejone jakoś razem ;-)
Nakrętki są niezłe, ale żeby dobrać odpowiednią grubość/odstęp, będziesz musiał trochę szlifować. Ja użyłbym podkładek. Łatwo dołożyć lub ująć ... można idealnie dobrać, żeby uzyskać odpowiedni odstęp.
Można też, "z braku laku", dorobić tulejki z rurek miedzianych, używanych w instalacji gazowej w domach/mieszkaniach. Identycznie, jak w przypadku nakrętek, musiałbyś je szlifować/obcinać, na odpowiednią grubość, ale z rurkami byłoby łatwiej, bo to miedź.

Dzięki za punkt ;-) .

Adam