SUBTELNE ZMIANY NA SEZON 2018

Zmiana anteny na President Virginia:
http://konektor5000.pl/index.php?p2550, ... a-fm-super" onclick="window.open(this.href);return false;
Z rzeczy, których nie widać:
- kabel wymieniony na 6m
- zamontowane gniazdo SMA na kabel i wtyk SMA na RG-174 - zaraz przy dachu - wymiana anteny na inną nie wymaga już rozbierania wszystkiego; wystarczy nowa antena + wtyk SMA i po sprawie
Trzeba będzie wprowadzić jeszcze jedną poprawkę - muszę wymienić krótszą część kabla RG-174 w podstawie na jeszcze cieńszy TFL-316. RG-174 jest na styk!
Zamiast Apollo Road Blues jest teraz President Barry V2:
http://konektor5000.pl/index.php?p3232, ... ary-bardzo" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodatkowo nasz tuning i export mode.
Modulacja jest wyborna, ale przy tak krótkiej antenie entuzjazm jest umiarkowany

Dlaczego Barry a nie np. Harry III? Ano dlatego, że wg mnie znacznie lepiej działa Barry V2 od Harry III 12/24V. Jak już wspominałem - wersja 12V Harry'ego III jest znacznie lepsza w odbiorze od najnowszej 12/24V. RF Gain jest absolutnie zbyteczny przy tak krótkiej antenie jak Virginia, więc dylematu nie było.
Barry poszedł w półkę obok kierownicy. Miejsce bardzo fajne, ale półkę trzeba wyciąć, bo inaczej nie zmieścimy tam nic większego niż np. President Bill czy Yosan Micro.
Biorąc pod uwagę potencjalny serwis radio musi być szybko demontowalne (bez rozkręcania kokpitu). Do wnęki radio zamontowane jest na rzep 3M:
http://konektor5000.pl/index.php?p509,r ... e-cb-radia" onclick="window.open(this.href);return false;
Zaraz za radiem na kablu zasilającym jest szybkozłącze:
http://konektor5000.pl/index.php?p3369, ... laczeniowa" onclick="window.open(this.href);return false;
Przewód antenowy, głośnikowy, zasilający i mikrofonowy są razem spięte, żeby łatwo można rozłączać i podłączać radio bez obawy, że jakiś kabel wpadnie do środka i trzeba będzie znów rozbierać kokpit.
Radio zainstalowane jest tak, że dostaje prąd dopiero po włączeniu zapłonu. Domyślnie jest włączone na potencjometrze i nie ma sytuacji kiedy zapominam włączać CB (a ze 4 lata temu tak mi przyszło zapłacić mandat).
Jak zaraz zobaczycie przy takim montażu jest problem z mikrofonem - zamontowaliśmy gniazdo na kablu z tyłu radia. Półka zamyka się bez problemu, a mikrofon jest w wygodnym miejscu koło hamulca ręcznego :)
Oczywiście przy tak zamontowanym radiu głośnik wewnętrzny jest bezużyteczny.
W F30/F31 jest idealne miejsce na Albrecht CB-250:
http://konektor5000.pl/index.php?p10,gl ... hilippines" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic większego tam nie wejdzie, ale to nie szkodzi: gra pięknie i w ogóle go nie widać. Przy okazji dzieci i pasażer słyszą nieco mniej wymiany uprzejmości na #19

Przy montażu głośnika z elektryczną regulację zawsze zwracajcie uwagę na to czy nic nie przeszkadza. Siłowniki i stelaże do foteli w nowszych autach to nie są tanie rzeczy.
W aucie mam też zamontowany DVR BlackVue DR750S-2CH:
http://konektor5000.pl/index.php?p3305, ... ejestrator" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz Power Magic Pro ddo trybu parkingowego:
http://konektor5000.pl/index.php?p2831, ... r-blackvue" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do Power Magic - stwierdziłem na początku, że nie potrzebuję. Do momentu kiedy pojechałem drugim autem na 5-dniowy wypad i rozładowałem akumulator do końca (wstał po 2 dniach ładowania, 90Ah). Także polecam to tym, którzy tak jak ja jeżdżą głównie po mieście krótkie odcinki. Gdyby auto jeździło non stop po trasie to Magic Box nie byłby potrzebny.
BlackVue DR750 ma dwie wielkie zalety dla mnie:
- jakość nagrań jest po prostu świetna i nie ma sensu tego porównywać do DVR za 500zł
- da się to dyskretnie zamontować co mam nadzieję uchwyciłem na fotkach
W BMW F31 jest fajna opcja uchylania samej szyby (nie trzeba otwierać całej klapy) - trzeba to wziąć pod uwagę przy montażu okablowania:
Yanosik GTR został na starym miejscu, ale mam na niego pewien plan
