• Dane propagacyjno-pogodowe
  • Mapa

Honda Accord CD7

Postprzez Danieljs » 2013-07-15, 21:59

DR-DM napisał(a):To nie miernik to złom. Jak ktoś z forumowiczów napisał kiedyś, on tylko pokazuje, że antena działa.
Spraw sobie porządną SWR miarkę.

DR-DM napisał(a):Pomiar powinno się robić w otwartym terenie, z dala od wszelkich linii energetycznych, budynków, itp.

Zdaję sobie sprawę, że taki miernik nadaje się do stwierdzenia czy z instalacją jest wszystko OK czy ewidentnie coś nie gra. Zamierzam dokonać pomiaru w stosownym terenie gdy w takim będę. Zastanawiam się teraz czy to będzie miało sens skoro w terenie niesprzyjającym wyniki pomiaru są przyzwoite, a moją miarką za wiele więcej nie zmierzę czy to będzie centrum miasta czy otwarte pole.
AdamB napisał(a):Właśnie o to chodzi, że lakier ma być przebity śrubą (choć jedną), aby było połączenie z przeciwwagą i dlatego nie jestem "fanem" tych uchwytów.
Oczywiście ... nie należy mylić "połączenia z przeciwwagą" z "połączeniem z masą".

Połączenia z masą nie ma na 99% co spowodowało moje zdziwienie przy sprawdzaniu SWR. Przed pomiarem byłem pewien, że będę musiał podciągnąć masę kabelkiem.
Mógłbyś rozwinąć kwestię połączenia z masą a przeciwwagą? Myślałem, że połączenie musi być z masą, a nie z przeciwwagą.
Lafayette Atena tuning Konektor + Sirio ML 145 MAG/Lemm AT-1500 w dziurze + Nokia SP-3
Danieljs
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2011-07-09, 11:41
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Podziękował : 0
Podziękowań: 0

Postprzez AdamB » 2013-07-16, 17:35

Danieljs napisał(a):Połączenia z masą nie ma na 99% co spowodowało moje zdziwienie przy sprawdzaniu SWR. Przed pomiarem byłem pewien, że będę musiał podciągnąć masę kabelkiem.
Mógłbyś rozwinąć kwestię połączenia z masą a przeciwwagą? Myślałem, że połączenie musi być z masą, a nie z przeciwwagą.


Kolego ... musisz mieć oba.
Połączenie z masą, odbywa się poprzez kabel antenowy (oplot), i to pewnie masz, a połączenie z przeciwwagą, to takie, które jest w miejscu montażu anteny. Przeciwwagą, w montażu "samochodowym", są elementy karoserii samochodu (dach, tylna klapa itd). Trzeba pamiętać, że przeciwwaga, powinna mieć możliwie najwięcej płaskiej, poziomej i niezasłoniętej powierzchni. Samo połączenie z przeciwwagą, jest realizowane w różny sposób ... bezpośrednio z karoserią (w montażu w otworze lub poprzez śruby przebijające lakier) albo poprzez podstawę z magnesem lub kabelek rozciągnięty wzdłuż jakiejś powierzchni

http://www.cb-forum.pl/topics153/toyota ... t12221.htm

Bez jednego z tych połączeń (przeciwwaga lub masa), antena nie będzie pracowała właściwie.
W tym momencie, na chłopski rozum, jeżeli śruby nie przebijają lakieru, jak w Twoim przypadku, to tak, jakbyś z anteny bazowej 5/8 (np. Spectrum 1600 lub Lemm AT-92 i wiele innych), odkręcił wszystkie te sterczące poziomo pręty (przeciwwagi). Żadna z tych anten, po takim zabiegu, nie pracowałaby właściwie, choć masa, nadal jest dostarczana poprzez oplot kabla antenowego.

Adam
AdamB
 

Postprzez Danieljs » 2013-07-16, 21:59

Takie buty... Myślałem, że jak śrubka przebije lakier to mam połączenie z masą, a przeciwwaga wystarczy żeby była. Cóż, w takim razie nie pozostaje nic innego, jak pociągnąć kabelek i obserwować co się dzieje.
Po dzisiejszych wojażach mogę definitywnie stwierdzić, że zdarza się, że radio na trochę głuchnie. Może właśnie brak połączenia z przeciwwagą jest tego przyczyną.
Pod koniec tygodnia zapewne pojawi się też "nowe używane" pełnosprawne radio więc okaże się jak to jest ze wzajemną tolerancją instalacji cb z fm.
Lafayette Atena tuning Konektor + Sirio ML 145 MAG/Lemm AT-1500 w dziurze + Nokia SP-3
Danieljs
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2011-07-09, 11:41
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Podziękował : 0
Podziękowań: 0

Postprzez cassiopeia » 2013-07-17, 04:24

jeżeli w miejscu montażu anteny nie zapewnisz jej połączenia z karoserią wtedy jako przeciwwaga będzie pracował przewód antenowy a to niekorzystnie wpłynie na pracę
NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI

KALISKI KLUB MIŁOŚNIKÓW CB: KILO-LIMA

Sprzedam:
mikrofon FD 1818 po tuningu
info na PW
cassiopeia
Avatar użytkownika
 
Posty: 5859
Dołączył(a): 2011-03-26, 23:06
Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
Podziękował : 13
Podziękowań: 170
Znak/ranga: 161CBF081

Postprzez Danieljs » 2013-07-19, 15:39

Antena wylądowała w dziurze po fmce. Dodatkowa podkładka gumowa została zastosowana w celu zniwelowania przetłoczeń blachy. Uszczelnienie za pomocą „kleju” do wklejania szyb samochodowych. Od spodu znajduje się wzmocnienie w miarę możliwości dopasowane do kształtu błotnika. Wzmocnienie to metalowy krążek z blachy głęboko tłocznej o średnicy 120mm. Goła blacha została zabezpieczona smarem miedziowym w celu ochrony przed korozją. Oczywiście jak to bywa zwykle, było po 18, a smaru w puszcze prawie 0, więc trzeba było puchę delikatnie podgrzać. W ten sposób smar zaczął kapać z końcówki na palec, a z palca trafił tam, gdzie trafić miał. Zastosowałem antenę wewnętrzną, jest w okolicy tylnej lampy, + podłączony z kostki od zasilania anteny elektrycznej, masa wzięta ze śrubki trzymającej lampę (choć czy ona tam jest to nie wiem). Jak będzie ze ściąganiem fal fm wyjdzie w praniu. Niestety nie dało się antenki ustawić w pionie, jest albo pochylona nad samochodem albo od niego odchylona. Wybrałem opcję pierwszą. W celu zabezpieczenia anteny przed kradzieżą, zastosowałem nakrętkę zamiast fabrycznego motylka. Ułożenie przewodów nie uległo zmianie. SWR na 1 i 40 w granicach 1,1, na 20 wynosi 1,2.
Fotorelacja skromna, ale widać o co chodzi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na koniec szczególne podziękowania dla Kolegi AdamB.
Lafayette Atena tuning Konektor + Sirio ML 145 MAG/Lemm AT-1500 w dziurze + Nokia SP-3
Danieljs
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2011-07-09, 11:41
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Podziękował : 0
Podziękowań: 0

Postprzez Lasmen » 2013-07-19, 16:45

Po co ta pasta miedziana? Jak chcesz zabezpieczyć przed korozją to zamaluj lakierem bezbarwnym, a nie pastą miedzianą. Pasta miedziana przyspieszy korozję.
Lasmen
Avatar użytkownika
 
Posty: 900
Dołączył(a): 2011-10-08, 08:14
Lokalizacja: ścik
Podziękował : 7
Podziękowań: 11

Postprzez DR-DM » 2013-07-19, 17:02

No i fajnie. Sprawdź teraz jak się stroi.
Tylko ta pasta miedziana... :-/
Mobil
CB: KPO DX5000 v6 / RSN4001A / SS 1200, SG-CB 1400, Omega 27

UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Baofeng UV-82 & UV-5R / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, LPDA "Pounder", NR22L, SG-7900, CA285L, NR-770R, RF770, RH901S
DR-DM
Avatar użytkownika
 
Posty: 1682
Dołączył(a): 2011-10-31, 00:32
Lokalizacja: Osielec / JN99VQ
Podziękował : 73
Podziękowań: 60

Postprzez Danieljs » 2013-07-19, 17:09

Lasmen napisał(a):Pasta miedziana przyspieszy korozję.

Pierwsze słyszę...
DR-DM napisał(a):Sprawdź teraz jak się stroi.

Jeśli masz na myśli analizator, to niestety nic mi nie wiadomo o kimkolwiek z takim urządzeniem w mojej okolicy.
DR-DM napisał(a):Tylko ta pasta miedziana...

A dokładniej...?
Lafayette Atena tuning Konektor + Sirio ML 145 MAG/Lemm AT-1500 w dziurze + Nokia SP-3
Danieljs
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2011-07-09, 11:41
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Podziękował : 0
Podziękowań: 0

Postprzez DR-DM » 2013-07-19, 17:11

A dokładniej...?

Lasmen napisał(a):Pasta miedziana przyspieszy korozję.
Mobil
CB: KPO DX5000 v6 / RSN4001A / SS 1200, SG-CB 1400, Omega 27

UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Baofeng UV-82 & UV-5R / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, LPDA "Pounder", NR22L, SG-7900, CA285L, NR-770R, RF770, RH901S
DR-DM
Avatar użytkownika
 
Posty: 1682
Dołączył(a): 2011-10-31, 00:32
Lokalizacja: Osielec / JN99VQ
Podziękował : 73
Podziękowań: 60

Postprzez Wojtek KR » 2013-07-19, 17:37

Przekombinowane... ale szacun za włożoną pracę....
Obrazek
FT450D, FT7800E, FT817ND, VX6
Baofeng UV5R, Baofeng UV3R+
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Komunica HF-PRO-1 + garść anten do ręczniaków
Wojtek KR
Avatar użytkownika
 
Posty: 7813
Dołączył(a): 2011-05-22, 13:01
Lokalizacja: NH
Podziękował : 35
Podziękowań: 200

Postprzez Lasmen » 2013-07-19, 18:13

Danieljs napisał(a): Pierwsze słyszę...
to poczytaj o korozji elektrochemicznej.
Lasmen
Avatar użytkownika
 
Posty: 900
Dołączył(a): 2011-10-08, 08:14
Lokalizacja: ścik
Podziękował : 7
Podziękowań: 11

Postprzez BeBek » 2013-07-19, 18:26

Z zewnątrz fabryka. Co do pasty to ciekawy patent ale chyba pomalować było by lepiej.
Byle by rudy nie wychodził, a teraz cieżko go będzie dostrzec :evi:
Sprzęt: CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Yaesu FT-60, Baofeng UV-3R;
Anteny: Sirio: MEGAWATT 4000, ML-145, FLEX LOG 4; President ML-145; Yosan: AS-100, Missouri; Diamond: SRH771, NR-770H; D-ORIGINAL SG 7900;
161CBF157 - SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R
BeBek
Avatar użytkownika
 
Posty: 542
Dołączył(a): 2012-07-19, 15:19
Lokalizacja: Nowy Sącz (KN09IO)
Podziękował : 12
Podziękowań: 28
Znak/ranga: SP9PP / 161CBF157

Postprzez Danieljs » 2013-07-19, 18:52

Rzuciłem okiem na kawałek teorii o tej korozji i mówiąc szczerze nigdy nie spotkałem się (w sensie majsterkowania) aby taki smar nawet po dłuższym czasie przyczynił się do korozji. Nie ma zdjęcia, ale blacha samochodu (pod wzmocnieniem metalowym) jest również wymazana owym smarem. Cóż, w takim razie nie pozostaje nic innego jak niestety skontrolować przed, a potem po zimie stan blachy i rozwój ewentualnej korozji, która mam nadzieję jednak się nie pojawi (a sowicie paćkałem wszelką gołą blachę tym smarem aby nie dopuścić do korozji).
Lafayette Atena tuning Konektor + Sirio ML 145 MAG/Lemm AT-1500 w dziurze + Nokia SP-3
Danieljs
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2011-07-09, 11:41
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Podziękował : 0
Podziękowań: 0

Postprzez AdamB » 2013-07-19, 19:01

Z tą korozją, to Koledzy nie przeginajcie.
Wiem o co chodzi ... o korozję elektrolityczną, ale nic z tego. Żeby powstała ta korozja, to pomiędzy miedzią a stalą, musiałby być podany jakiś elektrolit (woda). Tu właśnie sedno .... ta pasta przykleja się do stali (do czegokolwiek, aby tylko było suche i odtłuszczone), co całkowicie wyklucza przedostanie się wody, pomiędzy miedź i stal. Mam właśnie, tą pastą, zrobioną konserwację w mojej antenie w Polo i miałem w Golfie (jak autor tematu). Nigdzie nie wystąpiły ślady korozji, a co więcej ... powłoka nadal była lekko elastyczna (w Golfie ... 2 lata po montażu) i nie dopuszczała, do miejsca styku główki z blachą, żadnej wilgoci.
Po polakierowaniu i dokręceniu główki, lakier zwyczajnie by popękał, a przez te pęknięcia, wilgoć elegancko by zrobiła swoje. Każdy ma swoje patenty, potwierdzone lub nie, ale ja potwierdzam, że pasta miedziana, doskonale konserwuje miejsca styku i nie powoduje korozji.
Ta teoria, czyli korozja elektrolityczna, występuje między innymi pomiędzy dwoma podkładkami, z dwóch różnych metali, założonymi na jednej śrubie, i stykającymi się ze sobą. W tym przypadku mamy do czynienia z dwoma czynnikami "korozjogennymi" ... wodą (elektrolitem) i powietrzem.

Były też słuchy, swego czasu, że po zasilikowaniu różnych miejsc, odczyn silikonu spowoduje korozję metalu. Sprawdziłem to i .... nic nie korodowało. Testowe płytki (ocynkowane i nie), położyłem na dachu garażu. Oczywiście, całe były lekko przetarte papierem ściernym, imitującym "oskrobania metalu przy montażu dowolnej rzeczy". Silikon odcina dopływ powietrza i zabezpiecza przed wilgocią ... czyli wyklucza środowisko, które powoduje powstawanie korozji. Co się okazało ... płytka ocynkowana nie była skorodowana, a płytka bez powłoki ochronnej, była cała skorodowana, ale pod silikonem .... czyściutko.
Test trwał 3 miesiące, na przełomie jesień/zima.

We wcześniejszym poście padło stwierdzenie, że "pastę miedzianą ciężko usunąć", ale nasuwa się pytanie .... po co ją usuwać? To właśnie jej zaleta, że będzie tam, gdzie ją położono i zabezpieczy wszystko przed "rudym".

Adam
AdamB
 

Postprzez Lasmen » 2013-07-19, 20:49

AdamB, ja w swojej leciwej astrze montowałem antenę dobre 2 lata temu, też w błotniku, kawał blachy zjechałem papierem i niczym tego nie zabezpieczałem. Rdzy nie ma tam ani grama, a blachy w astrach do najlepszych nie należą. Tak więc nie ma sensu brudzić się tą pastą.
Lasmen
Avatar użytkownika
 
Posty: 900
Dołączył(a): 2011-10-08, 08:14
Lokalizacja: ścik
Podziękował : 7
Podziękowań: 11

Poprzednia strona

Powrót do Honda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość