Mazda 6 GY
: 2014-08-17, 21:56
Witajcie, chciałem wam pokazać mój montaż radia CB w maździe 6.
W sumie to dość popularne auto, a na forum nie ma nic konkretnego.
Samo auto to Mazda 6 GY z 2003 roku.
Dwa słowa wstępu...
Wcześniej czytaj w moim poprzednim aucie jeździł ze mną johny II z missouri.
Nie trawiłem tego radia, jakoś mi nie pasowało. Na nieszczęście dla samego radia jak i opakowania w którym jeździło zakończyło swój żywot zgniecione fotelem
Ale tak się dzieje jak się wozi radio miedzy tunelem, a fotelem
https://dl.dropboxusercontent.com/u/215 ... 7289lg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Po jakimś czasie i załatwieniu papierologii powypadkowej kupiłem mazdę która teraz jeżdżę.
Z czasem przyszła pora na radio bo u nas jakoś ciężko się jest ruszyć samochodem bez niego.
Napisałem do Hasana żeby pomógł mi coś dobrać no i się zaczęło...
Sprzęt jak w podpisie, z tym że początkowo była to turbina 2000.
Ale jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia tak że i ona teraz dzielnie sprawuje się u znajomego.
Montaż radia:
Samo radio zdecydowałem się zamontować w schowku konsoli centralnej.
1 DIN to jest max ile tam da się wsadzić, Kpo nie wejdzie. Tzn jak by kanał powietrzy przerobić to może ale bez drastycznych scen nie da rady.
Do radia wpięty jest kabel USB i schowany pod nim.
Dodatkowo w kanałach wentylacyjnych wykonałem po jednym otworze w strategicznym miejscu żeby radio się nie grzało
Ja po nastawieniu z reguły je zamykam i jeżdżę tak:
CRE ma jedną wadę
To podświetlenie w 2 kolorach jest hmm, ja się pytam czemu, czemu
Sam fakt zrobienia napisów podświetlanych, super. Ale im kolor mógł by się zmieniać na kolor wyświetlacza
Do radia podpięty jest CR577, po przez przedłużkę z końcówką kontową oraz głośnik zewnętrzny tonslil ( ale to sprawka Wojtka Wszechmogącego - tak to kolejny niedobry człowiek )
Okablowanie:
Początkowo zakupiłem do tego projektu RG213 ale wydał mi się jakiś taki, no także finalnie imprezę sponsoruj Satec RF10. Sam kabel biegnie sobie pod tapicerką po prawym progu.
Grubość nie stanowi żadnego problemu w przeciąganiu.
Zasilanie jest podłączone bezpośrednio z aku za pomocą kawałka RG213, oczywiście ekran też podpiąłem.
Dodatkowo radio za pomocą żyły z RG podpiąłem do karoserii w tak zwanej okolicy montażu
W celu odizolowania siania z układu wtryskowego plastikową pokrywę na silniku pokryłem matą wygłuszającą z blachą alu, a samą blachę podłączyłem do aku. Tak pomogło.
Dodatkowo poszło tam wygłuszenie bo fabryczne się rozleciało ze starości.
Montaż anten:
Antenę radiową która normalnie znajduje się w dachu przeniosłem nad lusterko i zmieniłem na coś w tym stylu.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/215 ... 32_a10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W wolnym otworze jaki uzyskałem w dachu założyłem główkę MFJ 3/8.
Całość wzmocniłem 5mm płatem aluminiowej blachy pokrytej masą spawalniczą na zimno, a w rejonie główki klejem przewodzącym prąd. Sama blacha jest głęboko wsunięta pod wzmocnienie.
Karoseria oczywiście została oczyszczona z powłoki itd. a tylna klapa dodatkowo zmasowana.
Składzik anten wygląda tak:
A na górę jest jeszcze mata.
Jedyną anteną z jaką miałem problem była FGT-5 ze względu na długość, przez co musiała jeździć w kabinie.
Obecnie mam Tank Whipa, Dominatora i kilka dni temu doszedł predator 10k.
Na chwile obecną zastanawiam się nad puszczeniem dominatora ale muszę z 10k trochę pojeździć, jak na razie jest trochę upierdliwy do życia codziennego ale o tym dalej.
Dominator.
Fajna antena zasięg nie jest imponujący w sumie nie miałem nigdy styczności z zwykła 2m więc porównać nie mogę.
Ma kilka plusów:
- rozkręca się przez co dobrze się to chowa,
- nie świszczy przy szybkiej jeździe,
- fajny patent do montażu na klapę w sedanie ( cewka nie jest poniżej dachu ).
Predator 10K.
Nowy nabytek, zasięg i odbiór no w pierwszej chwili zamurowało mnie że w stosunku do 1.6m jest aż taka różnica. Na razie się poznajemy
Wstępnie dostrzegłem kilka wad:
- jest gruba = przez to głośna od 120 km/h ją słychać, możenie tak jak FGT-5 ale słychać.
Z tym tematem sobie poradziłem do jakiś 150km/h używając starej indiańskiej sztuczki z drutem i termokurczem.
- bardzo rzuca się w oczy przez co co chwilę dostaje się pytanie co to jest
Jak tu nie kochać 19 Więc kupując ją należy przygotować sobie garść odpowiedzi np. amortyzator z tico.
Po "wyciszeniu" a co za tym idzie przerobieniu jej na czarno problem jak by znikł (mniej się rzuca w oczy) ale jak to mówią pożyjemy zobaczymy.
Ostatni tank whip tu nie ma o czym pisać w sumie
Plany na przyszłość ?
Wtyk rozłączny pod słuchawkę na jedno ucho, bo nie zawsze chcę żeby to szło głośnikiem.
I w sumie to nie wiem, wiele więcej mi do głowy nie przychodzi
Mam nadzieję że nie zasnęliście z nudów i że komuś ten bełkot się przyda w przyszłości.
W sumie to dość popularne auto, a na forum nie ma nic konkretnego.
Samo auto to Mazda 6 GY z 2003 roku.
Dwa słowa wstępu...
Wcześniej czytaj w moim poprzednim aucie jeździł ze mną johny II z missouri.
Nie trawiłem tego radia, jakoś mi nie pasowało. Na nieszczęście dla samego radia jak i opakowania w którym jeździło zakończyło swój żywot zgniecione fotelem
Ale tak się dzieje jak się wozi radio miedzy tunelem, a fotelem
https://dl.dropboxusercontent.com/u/215 ... 7289lg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Po jakimś czasie i załatwieniu papierologii powypadkowej kupiłem mazdę która teraz jeżdżę.
Z czasem przyszła pora na radio bo u nas jakoś ciężko się jest ruszyć samochodem bez niego.
Napisałem do Hasana żeby pomógł mi coś dobrać no i się zaczęło...
Sprzęt jak w podpisie, z tym że początkowo była to turbina 2000.
Ale jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia tak że i ona teraz dzielnie sprawuje się u znajomego.
Montaż radia:
Samo radio zdecydowałem się zamontować w schowku konsoli centralnej.
1 DIN to jest max ile tam da się wsadzić, Kpo nie wejdzie. Tzn jak by kanał powietrzy przerobić to może ale bez drastycznych scen nie da rady.
Do radia wpięty jest kabel USB i schowany pod nim.
Dodatkowo w kanałach wentylacyjnych wykonałem po jednym otworze w strategicznym miejscu żeby radio się nie grzało
Ja po nastawieniu z reguły je zamykam i jeżdżę tak:
CRE ma jedną wadę
To podświetlenie w 2 kolorach jest hmm, ja się pytam czemu, czemu
Sam fakt zrobienia napisów podświetlanych, super. Ale im kolor mógł by się zmieniać na kolor wyświetlacza
Do radia podpięty jest CR577, po przez przedłużkę z końcówką kontową oraz głośnik zewnętrzny tonslil ( ale to sprawka Wojtka Wszechmogącego - tak to kolejny niedobry człowiek )
Okablowanie:
Początkowo zakupiłem do tego projektu RG213 ale wydał mi się jakiś taki, no także finalnie imprezę sponsoruj Satec RF10. Sam kabel biegnie sobie pod tapicerką po prawym progu.
Grubość nie stanowi żadnego problemu w przeciąganiu.
Zasilanie jest podłączone bezpośrednio z aku za pomocą kawałka RG213, oczywiście ekran też podpiąłem.
Dodatkowo radio za pomocą żyły z RG podpiąłem do karoserii w tak zwanej okolicy montażu
W celu odizolowania siania z układu wtryskowego plastikową pokrywę na silniku pokryłem matą wygłuszającą z blachą alu, a samą blachę podłączyłem do aku. Tak pomogło.
Dodatkowo poszło tam wygłuszenie bo fabryczne się rozleciało ze starości.
Montaż anten:
Antenę radiową która normalnie znajduje się w dachu przeniosłem nad lusterko i zmieniłem na coś w tym stylu.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/215 ... 32_a10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W wolnym otworze jaki uzyskałem w dachu założyłem główkę MFJ 3/8.
Całość wzmocniłem 5mm płatem aluminiowej blachy pokrytej masą spawalniczą na zimno, a w rejonie główki klejem przewodzącym prąd. Sama blacha jest głęboko wsunięta pod wzmocnienie.
Karoseria oczywiście została oczyszczona z powłoki itd. a tylna klapa dodatkowo zmasowana.
Składzik anten wygląda tak:
A na górę jest jeszcze mata.
Jedyną anteną z jaką miałem problem była FGT-5 ze względu na długość, przez co musiała jeździć w kabinie.
Obecnie mam Tank Whipa, Dominatora i kilka dni temu doszedł predator 10k.
Na chwile obecną zastanawiam się nad puszczeniem dominatora ale muszę z 10k trochę pojeździć, jak na razie jest trochę upierdliwy do życia codziennego ale o tym dalej.
Dominator.
Fajna antena zasięg nie jest imponujący w sumie nie miałem nigdy styczności z zwykła 2m więc porównać nie mogę.
Ma kilka plusów:
- rozkręca się przez co dobrze się to chowa,
- nie świszczy przy szybkiej jeździe,
- fajny patent do montażu na klapę w sedanie ( cewka nie jest poniżej dachu ).
Predator 10K.
Nowy nabytek, zasięg i odbiór no w pierwszej chwili zamurowało mnie że w stosunku do 1.6m jest aż taka różnica. Na razie się poznajemy
Wstępnie dostrzegłem kilka wad:
- jest gruba = przez to głośna od 120 km/h ją słychać, możenie tak jak FGT-5 ale słychać.
Z tym tematem sobie poradziłem do jakiś 150km/h używając starej indiańskiej sztuczki z drutem i termokurczem.
- bardzo rzuca się w oczy przez co co chwilę dostaje się pytanie co to jest
Jak tu nie kochać 19 Więc kupując ją należy przygotować sobie garść odpowiedzi np. amortyzator z tico.
Po "wyciszeniu" a co za tym idzie przerobieniu jej na czarno problem jak by znikł (mniej się rzuca w oczy) ale jak to mówią pożyjemy zobaczymy.
Ostatni tank whip tu nie ma o czym pisać w sumie
Plany na przyszłość ?
Wtyk rozłączny pod słuchawkę na jedno ucho, bo nie zawsze chcę żeby to szło głośnikiem.
I w sumie to nie wiem, wiele więcej mi do głowy nie przychodzi
Mam nadzieję że nie zasnęliście z nudów i że komuś ten bełkot się przyda w przyszłości.