Opel Astra G Hatchback + Yosan 120-pro i Omega 27.
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Jutro do południa jak będę w Bytomiu to się spróbuje z Tobą skontaktować przez forum i wywołać przez CB. Teoretycznie w linii prostej mamy jakieś 19 km do siebie.
[ Dodano: 2012-08-10, 12:10 ]
Zmieniłem mocowanie uchwytu, obniżyłem cewkę, kabel przyciąłem do 3,62 m i wyszedł mi SWR na poziomie 1 - 1,1 - 1,3. Na razie tak zostawiam ten zestaw i spróbuję nawiązał łączność z stacją bazową aby sprawdzić łączność.
[ Dodano: 2012-08-10, 12:10 ]
Zmieniłem mocowanie uchwytu, obniżyłem cewkę, kabel przyciąłem do 3,62 m i wyszedł mi SWR na poziomie 1 - 1,1 - 1,3. Na razie tak zostawiam ten zestaw i spróbuję nawiązał łączność z stacją bazową aby sprawdzić łączność.
Ładnie, ale kwestie uchwytu rozwiązałbym inaczej - przykręciłbym dwie płaskie blachy do bagażnika tak, aby antena wystawała ponad nie - tutaj cewka jest schowana. Do tego śruby z płaskimi łbami z nakrętkami tylko od dołu - wszystko na czarno i jak z fabryki.
Ewentualnie ten uchwyt obróć, bo na moje oko jest on "do góry nogami".
Przewody wszystkie do peszla :)
Ewentualnie ten uchwyt obróć, bo na moje oko jest on "do góry nogami".
Przewody wszystkie do peszla :)
Miałem uchwyt odwrotnie ale jakość nie za bardzo widziało mi się to. Chyba, że odwrócenie uchwytu poprawi jakość połączeń wtedy go odwrócę. Teraz jest tak trochę ukryte. Uchwyt pójdzie pod lakier, z kablami dobry pomysł muszę je ładnie pospinać i przyciąć kable tworzące przeciwwagę.
[ Dodano: 2012-08-15, 00:20 ]
Podłączyłem jedną przeciwwagę do masy samochodu i SWR wyszedł 1-20-40, 1,7 1,5 1,7. Rozmawiałem również z Hasanem o mojej instalacji antenowej. Jutro wyjazd do Bytomia to zobaczę, czy będę słyszał op. Ryśka z Chorzowa.
[ Dodano: 2012-08-18, 00:39 ]
Kupiłem uchwyt taki jak Jaroce80 i zamontowałem na tylnej klapie po prawej stronie. Zdarłem silikon zabezpieczający klapę w miejscu docisku blaszki i uzyskałem masę - mierzyłem bez wpiętego kabla do cb-radia i mam przejście pomiędzy uchwytem a tłumikiem . I tak z przedłużką 1 m od Hasana SWR mierząc moim miernikiem Titanium wyszedł odpowiednio 1, 20, 40 - 1,4, 1,6, 1,8. Połączenie krótkim przewodem główki PL i uchwytu daje wynik około 2,5. Na samym kablu od anteny ( 3,62 m ) SWR wychodzi 2,5, 2, 2,5. Już wiem, że światła dzienne Philipsa sieją i to dobrze. Dopiero po urlopie będę przerabiał zasilanie radia bezpośrednio z akumulatora ew. z zapalniczki. Nie wiem czy coś to da, ponieważ światła dzienne są również wpięte bezpośrednio do akumulatora. Jutro w czasie jazdy przekonam się jaki mam zasięg.
[ Dodano: 2012-08-15, 00:20 ]
Podłączyłem jedną przeciwwagę do masy samochodu i SWR wyszedł 1-20-40, 1,7 1,5 1,7. Rozmawiałem również z Hasanem o mojej instalacji antenowej. Jutro wyjazd do Bytomia to zobaczę, czy będę słyszał op. Ryśka z Chorzowa.
[ Dodano: 2012-08-18, 00:39 ]
Kupiłem uchwyt taki jak Jaroce80 i zamontowałem na tylnej klapie po prawej stronie. Zdarłem silikon zabezpieczający klapę w miejscu docisku blaszki i uzyskałem masę - mierzyłem bez wpiętego kabla do cb-radia i mam przejście pomiędzy uchwytem a tłumikiem . I tak z przedłużką 1 m od Hasana SWR mierząc moim miernikiem Titanium wyszedł odpowiednio 1, 20, 40 - 1,4, 1,6, 1,8. Połączenie krótkim przewodem główki PL i uchwytu daje wynik około 2,5. Na samym kablu od anteny ( 3,62 m ) SWR wychodzi 2,5, 2, 2,5. Już wiem, że światła dzienne Philipsa sieją i to dobrze. Dopiero po urlopie będę przerabiał zasilanie radia bezpośrednio z akumulatora ew. z zapalniczki. Nie wiem czy coś to da, ponieważ światła dzienne są również wpięte bezpośrednio do akumulatora. Jutro w czasie jazdy przekonam się jaki mam zasięg.
gdybym miał taki bagażnik dachowy to swojego megawatta założyłbym tak:
od jednego uchwytu bagażnika do drugiego, centralnie na środku dachu poprowadziłbym belkę(wzdłuż dachu) do tego uchwyt relingowy BRV-3 i antena jest centralnie na środku dachu, powinno być lepiej aż sam się zastanawiam nad takim montażem. . .
aha....cewka anteny powinna być nad wszelkimi metalowmy przedmiotami... tutaj jest zdrowo przysłonięta.
Ogólnie montaż bardzo ładny
od jednego uchwytu bagażnika do drugiego, centralnie na środku dachu poprowadziłbym belkę(wzdłuż dachu) do tego uchwyt relingowy BRV-3 i antena jest centralnie na środku dachu, powinno być lepiej aż sam się zastanawiam nad takim montażem. . .
aha....cewka anteny powinna być nad wszelkimi metalowmy przedmiotami... tutaj jest zdrowo przysłonięta.
Ogólnie montaż bardzo ładny
Opel Astra G Hatchback + Yosan 120-pro i Omega 27.
Trzeba uaktualnić montaż cymbała. Aktualnie DNT Cockpit II + Turbo 1000 PL. Radio było u Mariusza w Sinad2 na przeglądzie i dołożeniu przełącznika "0" i "5". Teraz jest prawie multistandard. Antena na podstawie z ML-145, w bagażniku na kablu jest złączka SMA, ułatwiająca odłączenie podstawy od kabla biegnącego przez samochód. Na zdjęciu widać przełącznik "0" i "5" oraz mikrofon ze zmianą kanałów. Zmiana kanałów nie działa, nie chce mi się kombinować z wycięciem tego. Radia wg. mnie bardzo fajnie pracuje, jest mało szumne stąd też komunikaty mocno zaszumione nie wejdą przy ustawieniach jak na foto. Mnie to wystarcza jako antymisiek. Moc wyjściowa 1W w AM. Radio zatyka się jak ktoś nadaje obok w samochodzie. Co do turbiny, działa bardzo dobrze a system pochylania bardzo się przydaje, ale jak za słabo się dokręci antenę to potrafi się sama położyć.