Opel Astra G Hatchback + Yosan 120-pro i Omega 27.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
drail
Posty: 280
Rejestracja: 2011-11-02, 22:23
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: drail »

Ładnie ale jednak mogłaby być w dziurce na środku. Może się usłyszymy :lol:
Jak coś jest do wszystkiego, jest do niczego.
Awatar użytkownika
sp9le
Posty: 469
Rejestracja: 2011-09-14, 20:23
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sp9le »

Jutro do południa jak będę w Bytomiu to się spróbuje z Tobą skontaktować przez forum i wywołać przez CB. Teoretycznie w linii prostej mamy jakieś 19 km do siebie.

[ Dodano: 2012-08-10, 12:10 ]
Zmieniłem mocowanie uchwytu, obniżyłem cewkę, kabel przyciąłem do 3,62 m i wyszedł mi SWR na poziomie 1 - 1,1 - 1,3. Na razie tak zostawiam ten zestaw i spróbuję nawiązał łączność z stacją bazową aby sprawdzić łączność.

Obrazek
Awatar użytkownika
SP9
Posty: 8032
Rejestracja: 2011-05-22, 13:01
Lokalizacja: NH

Post autor: SP9 »

Fajny pomysł na uchwyt
FT 450D, FT 7800E, FT 857D, VX6
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Awatar użytkownika
Skorupa
Posty: 1361
Rejestracja: 2011-03-18, 10:49
Lokalizacja: Wieluń JO91GF

Post autor: Skorupa »

Ładnie, ale kwestie uchwytu rozwiązałbym inaczej - przykręciłbym dwie płaskie blachy do bagażnika tak, aby antena wystawała ponad nie - tutaj cewka jest schowana. Do tego śruby z płaskimi łbami z nakrętkami tylko od dołu - wszystko na czarno i jak z fabryki.


Ewentualnie ten uchwyt obróć, bo na moje oko jest on "do góry nogami".

Przewody wszystkie do peszla :)
Awatar użytkownika
sp9le
Posty: 469
Rejestracja: 2011-09-14, 20:23
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sp9le »

Miałem uchwyt odwrotnie ale jakość nie za bardzo widziało mi się to. Chyba, że odwrócenie uchwytu poprawi jakość połączeń wtedy go odwrócę. Teraz jest tak trochę ukryte. Uchwyt pójdzie pod lakier, z kablami dobry pomysł muszę je ładnie pospinać i przyciąć kable tworzące przeciwwagę.

[ Dodano: 2012-08-15, 00:20 ]
Podłączyłem jedną przeciwwagę do masy samochodu i SWR wyszedł 1-20-40, 1,7 1,5 1,7. Rozmawiałem również z Hasanem o mojej instalacji antenowej. Jutro wyjazd do Bytomia to zobaczę, czy będę słyszał op. Ryśka z Chorzowa.

[ Dodano: 2012-08-18, 00:39 ]
Kupiłem uchwyt taki jak Jaroce80 i zamontowałem na tylnej klapie po prawej stronie. Zdarłem silikon zabezpieczający klapę w miejscu docisku blaszki i uzyskałem masę - mierzyłem bez wpiętego kabla do cb-radia i mam przejście pomiędzy uchwytem a tłumikiem :-) . I tak z przedłużką 1 m od Hasana SWR mierząc moim miernikiem Titanium wyszedł odpowiednio 1, 20, 40 - 1,4, 1,6, 1,8. Połączenie krótkim przewodem główki PL i uchwytu daje wynik około 2,5. Na samym kablu od anteny ( 3,62 m ) SWR wychodzi 2,5, 2, 2,5. Już wiem, że światła dzienne Philipsa sieją i to dobrze. Dopiero po urlopie będę przerabiał zasilanie radia bezpośrednio z akumulatora ew. z zapalniczki. Nie wiem czy coś to da, ponieważ światła dzienne są również wpięte bezpośrednio do akumulatora. Jutro w czasie jazdy przekonam się jaki mam zasięg.
Awatar użytkownika
JAROCE
Posty: 1513
Rejestracja: 2010-05-06, 16:14
Lokalizacja: Sosnowiec / JO90OG

Post autor: JAROCE »

Moja porada to odkręć górny element uchwytu od podstawy i pozdrapuj lakier bo u mnie okazało się ze nie wszędzie było przejście masy.
mobil: Uniden PC-122/Santiago 1200/Motorola RSN 4001A
baza: Kenwood TS-480/Sirtel BSA-601A /New Spacelab 5λ8/Power xbox
Awatar użytkownika
sp9le
Posty: 469
Rejestracja: 2011-09-14, 20:23
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sp9le »

jaroce80, wziąłem główkę PL podłączyłem kabelkiem z aluminiową blaszką przy śrubkach imbusowych - SWR wzrósł z 1,6 do 2,2 na kanale 20.
Awatar użytkownika
JAROCE
Posty: 1513
Rejestracja: 2010-05-06, 16:14
Lokalizacja: Sosnowiec / JO90OG

Post autor: JAROCE »

Słuchaj jak będziesz miał chęć i nie będziesz dawał sobie rady to podjedź do mnie to coś ci może poradzę.
mobil: Uniden PC-122/Santiago 1200/Motorola RSN 4001A
baza: Kenwood TS-480/Sirtel BSA-601A /New Spacelab 5λ8/Power xbox
Awatar użytkownika
sp9le
Posty: 469
Rejestracja: 2011-09-14, 20:23
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sp9le »

Ok, zobaczę po urlopie czy coś zdziałam w temacie tej anteny
Awatar użytkownika
GuGi
Posty: 518
Rejestracja: 2010-03-10, 17:33
Lokalizacja: Gorlice/Krosno
Kontakt:

Post autor: GuGi »

gdybym miał taki bagażnik dachowy to swojego megawatta założyłbym tak:
od jednego uchwytu bagażnika do drugiego, centralnie na środku dachu poprowadziłbym belkę(wzdłuż dachu) do tego uchwyt relingowy BRV-3 i antena jest centralnie na środku dachu, powinno być lepiej :mrgreen: aż sam się zastanawiam nad takim montażem. . .
aha....cewka anteny powinna być nad wszelkimi metalowmy przedmiotami... tutaj jest zdrowo przysłonięta.
Ogólnie montaż bardzo ładny :bravo:
Awatar użytkownika
sp9le
Posty: 469
Rejestracja: 2011-09-14, 20:23
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sp9le »

Bagażnik jest, uchwyt własnej produkcji jest, ba nawet mam w piwnicy taki kształtownik jak w tym bagażniku więc takiej opcji też mogę spróbować. Najważniejsze aktualnie to usunięcie zakłóceń ew. w ostateczności wymiana radia na cb polecane do siejących samochodów.
Awatar użytkownika
sp9le
Posty: 469
Rejestracja: 2011-09-14, 20:23
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Opel Astra G Hatchback + Yosan 120-pro i Omega 27.

Post autor: sp9le »

Trzeba uaktualnić montaż cymbała. Aktualnie DNT Cockpit II + Turbo 1000 PL. Radio było u Mariusza w Sinad2 na przeglądzie i dołożeniu przełącznika "0" i "5". Teraz jest prawie multistandard. Antena na podstawie z ML-145, w bagażniku na kablu jest złączka SMA, ułatwiająca odłączenie podstawy od kabla biegnącego przez samochód. Na zdjęciu widać przełącznik "0" i "5" oraz mikrofon ze zmianą kanałów. Zmiana kanałów nie działa, nie chce mi się kombinować z wycięciem tego. Radia wg. mnie bardzo fajnie pracuje, jest mało szumne stąd też komunikaty mocno zaszumione nie wejdą przy ustawieniach jak na foto. Mnie to wystarcza jako antymisiek. Moc wyjściowa 1W w AM. Radio zatyka się jak ktoś nadaje obok w samochodzie. Co do turbiny, działa bardzo dobrze a system pochylania bardzo się przydaje, ale jak za słabo się dokręci antenę to potrafi się sama położyć.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”