Sebkowa Astra G :)

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
kbc_seba
Posty: 490
Rejestracja: 2013-02-09, 11:19
Lokalizacja: Bochnia

Sebkowa Astra G :)

Post autor: kbc_seba »

Obrazek

- Kable do sterowanie przekaźnika włączania napięcia do CB (za kluczykiem) analogicznie jak sprzęt audio 0,75mm
- B10 preparat konserwująco smarujący i poprawiający styk do bata
- kabeloczka do połączenia bezpośrednio za akumulatorem
- spinki blokujące śrubę anteny przed przypadkowym odkręceniem podczas demontażu bata
- kable instalacyjne 1,5mm (uznałem, że 2,5mm są zbędne)
- peszel 10/7 w celu osłony przewodu w komorze silnika

Obrazek
- opaska peszla
- gniazdo mini przekaźnika
- przekaźnik
- widełki i spinki gniazda przekaźnika
- parciana taśma izolacyjna

Obrazek
- główka PL złącza anteny zmodyfikowana przeze mnie wraz z póki co 25m miedzianego przewodu sygnałowego w szpuli (reszta przewodu zostanie na montaż stacjonarnego CB w domu) :D :hyhy:

Obrazek
Schemacik montażowy :D



Wszystko już w Astrze:

Przyłącze +12V z akumulatora

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Droga prowadzenia kabla antenowego

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodatkowy głośnik

Obrazek

Łączenie przewodów gruszki

Obrazek

Przekaźnik instalacji

Obrazek

Filtry

Obrazek

Miejsce zamontowania radyjka

Obrazek

Główka

Obrazek


A oto moje "sibi" radio ;)
Obrazek

W nocy jak w cockpicie samolotu :D
Obrazek


Sorry za jakość, ale cykane na szybko kalkulatorem :P
Awatar użytkownika
artega7
Posty: 382
Rejestracja: 2012-08-31, 18:52
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: artega7 »

Bardzo ładny montaż i okropnie szczegółowy opis, jak rzadko się zdarza. Chwali Ci się.
Jedynie nie do końca jestem przekonany do montażu głośnika. Jest on ukryty pod kokpitem? Bo tak wygląda. Jeśli tak, to słychać coś.
Mobil 1: President HARRY III by Konektor + Sirio Turbo 5000 + Uniden BC23A
Mobil 2: AnyTone SMART+ Sirio ML-145 Mag + Uniden ESP-12
Mobil 3: ALINCO DR-135-DX by Konektor + SIRIO T-3 27 + Uniden ESP-5
Awatar użytkownika
jmaniek
Posty: 1307
Rejestracja: 2011-04-23, 09:00
Lokalizacja: Mielec

Post autor: jmaniek »

Montaż elegancki ;-) Porządnie poprowadzone przewody od akumulatora i kabel antenowy na haczykach. Jak się sprawuje Venus z Performerem 5000 ? :-)
Awatar użytkownika
kbc_seba
Posty: 490
Rejestracja: 2013-02-09, 11:19
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: kbc_seba »

Witaj,
Głośniczek gada aż miło. Astra ma niewielkie otwory między tymi częściami tapicerki (popielniczka/blenda/lewarek) więc głos przelatuje całkiem ładnie :) Poza tym w gruszce też dodatkowo jest głośniczek. Wszystko sprawdza się bardzo dobrze. A uprzedzając pytania kolegów. Antena musi zostać na klapie bagażnika :) Nie wyobrażam sobie wiercić dziury w dachu i jeździć z dwumetrowym drutem, zwłaszcza że często pokonuję drogę gdzie same pomosty mają 3 - 3,5m. wysokości :)

A Performer i Venus musze przyznać, że się ładnie dogadują. Zero problemów póki co. Jedyne co musiałem, to przyciąć o ok. 10cm promiennik, ale mam drugi zapasowy więc nie było aż tak bardzo żal. SWR w tym miejscu mam na poziomie około 1.5 na wszystkich kanałach. Jest dobrze :)
Awatar użytkownika
Piotrek-Bytom
Posty: 2142
Rejestracja: 2011-05-28, 13:02
Lokalizacja: Bytom JO90KI

Post autor: Piotrek-Bytom »

Pełna profeska kbc_seba,
Wszystko zaplanowane :-) coś pięknego ;-)
Szkoda że jest teraz coraz mniej takich ludzi :-|
Awatar użytkownika
sp9le
Posty: 469
Rejestracja: 2011-09-14, 20:23
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sp9le »

Jaki masz WFS przy takim montażu, w tym miejscu klapy ?
Awatar użytkownika
Bartecki
Posty: 3057
Rejestracja: 2011-12-02, 14:40
Lokalizacja: Dolny Śląsk JO80JT
Kontakt:

Post autor: Bartecki »

drakomp pisze:Jaki masz WFS przy takim montażu, w tym miejscu klapy ?
kbc_seba pisze:SWR w tym miejscu mam na poziomie około 1.5 na wszystkich kanałach. Jest dobrze :)
;-)

co do montażu,jest ok :-)
Uniden PC122xl - Sirio ml 145/T5000
Mój montaż
Awatar użytkownika
kbc_seba
Posty: 490
Rejestracja: 2013-02-09, 11:19
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: kbc_seba »

Witam.
Czy posiadacze Opery mają problem z wyświetlaniem zdjęć w moim temacie?
Baza:
1: INTEK HR5500 + Farun FD1818 + Sirio Boomerang 27A + Pihernz 35SW
2: Baofeng UV-5RE + dipol 1/4
Mobil:
1: CRE 8900 + Farun FD1818 + President WA-27 + Akumulator i Alternator
2: INTEK KT-960 PLUS + Midland MA22-K + LEMM AT291 + Baofeng 3800mA/h

SQ9PXL / 161CBF134
Awatar użytkownika
DR-DM
Posty: 1763
Rejestracja: 2011-10-31, 00:32
Lokalizacja: Osielec / JN99VQ

Post autor: DR-DM »

Potwierdzam, w Operze zdjęć nie było.
W końcu w Chromie zdjęcia zobaczyłem. Montaż pierwsza klasa :bravo:
Mobil
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000

UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
Awatar użytkownika
kbc_seba
Posty: 490
Rejestracja: 2013-02-09, 11:19
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: kbc_seba »

Nie mam pojęcia co z tym jest... może hosting ma jakieś problemy...

Dziękuję za miłe słowa :)

A mam pytanko do wtajemniczonych.

Czy nadawanie z miasta (terenu zabudowanego wysokimi kamienicami oraz torami trakcji tramwajowej w odległości do 10m.) może skutecznie osłabić jakość nadawania tak, że nie dolecę na odległość np 26km. do jakiejś wioski położonej wyżej niż miejsce z którego nadaję, natomiast ja słyszę osobę do której chcę dolecieć??

Poza tym łączności w terenie otwartym przebiegały poprawnie nawet do 80km.

Gdzie może byc problem Panowie?
Baza:
1: INTEK HR5500 + Farun FD1818 + Sirio Boomerang 27A + Pihernz 35SW
2: Baofeng UV-5RE + dipol 1/4
Mobil:
1: CRE 8900 + Farun FD1818 + President WA-27 + Akumulator i Alternator
2: INTEK KT-960 PLUS + Midland MA22-K + LEMM AT291 + Baofeng 3800mA/h

SQ9PXL / 161CBF134
Awatar użytkownika
Bartecki
Posty: 3057
Rejestracja: 2011-12-02, 14:40
Lokalizacja: Dolny Śląsk JO80JT
Kontakt:

Post autor: Bartecki »

Probleme stanowią raczej te zabudowania.
Uniden PC122xl - Sirio ml 145/T5000
Mój montaż
Awatar użytkownika
DR-DM
Posty: 1763
Rejestracja: 2011-10-31, 00:32
Lokalizacja: Osielec / JN99VQ

Post autor: DR-DM »

Oczywiście, że takie warunki ograniczają.
Mobil
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000

UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
Awatar użytkownika
kbc_seba
Posty: 490
Rejestracja: 2013-02-09, 11:19
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: kbc_seba »

Tak staram się to sobie tłumaczyć... Zabudowaniami... Tylko dziwne, że one nie były przeszkodą, że gość doleciał do mnie z miejscowości Gdów, natomiast ja będąc na ul. Rakowiciej w Krakowie do tego Pana za Chiny Ludowe nie miałem szans nawet dotrzeć z modulacją...

Od razu uprzedzam Panowie, że dla znacznej części Forumowiczów niektóre moje pytania będą śmieszne :)
Baza:
1: INTEK HR5500 + Farun FD1818 + Sirio Boomerang 27A + Pihernz 35SW
2: Baofeng UV-5RE + dipol 1/4
Mobil:
1: CRE 8900 + Farun FD1818 + President WA-27 + Akumulator i Alternator
2: INTEK KT-960 PLUS + Midland MA22-K + LEMM AT291 + Baofeng 3800mA/h

SQ9PXL / 161CBF134
Awatar użytkownika
DR-DM
Posty: 1763
Rejestracja: 2011-10-31, 00:32
Lokalizacja: Osielec / JN99VQ

Post autor: DR-DM »

kbc_seba pisze:Od razu uprzedzam Panowie, że dla znacznej części Forumowiczów niektóre moje pytania będą śmieszne :)
Kto pyta, ten nie błądzi i na błędach się uczy :-)
Mobil
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000

UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
Awatar użytkownika
tomTG
Posty: 120
Rejestracja: 2011-05-13, 20:39
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: tomTG »

Bardzo porządny montaż – gratulacje! Jedyne co mnie nie przekonuje to ten dodatkowy głośnik. Ja umieścił bym go z lewej strony kierownicy od spodu kokpitu (za tym małym schowkiem). Miałem kiedyś Astre II i wiem, że jest tam miejsce. Miałbyś wtedy prawie „stereo” :->
baza: Intek HR5500 + Astatic RD + dipol1/2
mobil: President Harry III + Sirio Omega 27

----------------------------------------------------
Nie ma ludzi normalnych są tylko mniej upośledzeni
ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”