Skoda Octavia II liftback
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
Nie jest źle, jeśli chodzi o pokrętła. Nawet na III i V biegu (wajcha biegów blisko radia) można regulować. Też specjalnie za dużo nie kręcę - zależy od dnia :)
Jedyny minus to w nocy słabo widać gałki, ale dołożę oświetlenie frontu radia (podświetlenie pokręteł kiedyś próbowałem zrobić, ale efekt był słaby przy tej próbie - a więcej nie chcę rozkręcać frontu radia).
Jedyny minus to w nocy słabo widać gałki, ale dołożę oświetlenie frontu radia (podświetlenie pokręteł kiedyś próbowałem zrobić, ale efekt był słaby przy tej próbie - a więcej nie chcę rozkręcać frontu radia).
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202
Faktycznie, wygląda na ciężko dostępne, ale upchane bardzo fajnie
Daj ze dwie diody przed radiem i będzie dobrze.
Daj ze dwie diody przed radiem i będzie dobrze.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
NO ja właśnie podłączyłem ale chyba coś źle bo mi teraz takie zakłócenia wchodzą że nawet ASC nie daje rady i przez to nie słyszę 80% komunikatów ;( Koledzy z forum radzą żeby podpiąć się pod zapalniczkę ale od spodu i chyba rozważę taką ewentualnośćmajsterkowicz pisze:Do skrzynki bezpieczników kabel bezproblemowo idzie ułożyć pod plastikami, chyba nawet specjalnie nie trzeba nic odkręcać. Obejrzałem to sobie dokładnie przy wyciągniętym schowku.
Sprzedam President Valery - STAN BARDZO DOBRY
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
Gdyby przenieść gniazdo mikrofonu, to radio byłoby płycej wsadzone - no ale mimo wszystko nie podejmę się zrobienia tego moda - jeszcze coś spierdzielę - to w końcu nie jest zwykłe lutowanie kabelków :)Ferbus pisze:Faktycznie, wygląda na ciężko dostępne, ale upchane bardzo fajnie
Tak właśnie planuję zrobić; zresztą fabrycznie schowek ma podświetlenie, więc teraz mogę to nieużywane zasilanie wykorzystać do tego celu.Ferbus pisze:Daj ze dwie diody przed radiem i będzie dobrze.
Nie tak dawno w trasie miałem podpięty rozdzielać zasilania, do tego nawi i właśnie CB - nic nie zakłócało.gstawiak pisze:NO ja właśnie podłączyłem ale chyba coś źle bo mi teraz takie zakłócenia wchodzą że nawet ASC nie daje rady i przez to nie słyszę 80% komunikatów ;( Koledzy z forum radzą żeby podpiąć się pod zapalniczkę ale od spodu i chyba rozważę taką ewentualność
Sprawdzałem również radio z wył. ANL - pierdzi strasznie. Jednak ten filtr w U520 jest świetny. Muszę dla testu podłączyć na szybko kabel do aku i sprawdzić, czy na takim zasilaniu CB bez wł. ANL będzie dostawać zakłócenia.
Opcję z podpięciem się pod gniazdo też rozważałem, ale kurde tak tam grzebiąc stwierdzam, że chyba szybciej i łatwiej mi kabel przeprowadzić do skrzynki :)
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-06-27, 14:32
- Lokalizacja: Konin
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
Piter De Vries, tak to wygląda: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 69#1043269
Choć ostatnimi czasy poluję na H III (125 mm) - myślę, że trochę piłowania, szlifowania i wycinania wnęki popielniczki, ew. przerabiania zawiasów klapki i powinien wejść.
Tak standardowo, to maks jedynie właśnie obudowa a'la U520.
Choć ostatnimi czasy poluję na H III (125 mm) - myślę, że trochę piłowania, szlifowania i wycinania wnęki popielniczki, ew. przerabiania zawiasów klapki i powinien wejść.
Tak standardowo, to maks jedynie właśnie obudowa a'la U520.
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-06-27, 14:32
- Lokalizacja: Konin
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
Wreszcie udało mi się zrealizować kolejny etap, a mianowicie przygotowanie wersji beta (a może i 1.0) uchwytu do mocowania anteny.
Mocowanie tego typu mają przynajmniej 2 osoby z OCP - są z takiego montażu zadowoleni.
W O2 kombi jest łatwiej - mocowanie na relingu.
http://imageshack.us/photo/my-images/441/0klf.jpg/
Od znajomego pożyczyłem stareńki zestaw Midlanda (kupiony w latach 90tych). Instalację antenową musiałem zreanimować, bo było zwarcie w obu wtyczkach + przetarcie kabla przy uchwycie klapowym CTE.
Ząbki w mocowaniu DV wytarte - bałbym się jechać z tą anteną, stąd test jedynie na postoju.
Całość po reanimacji nawet zadziałała :) Wynik testu pozytywny.
Sam uchwyt wyszedł trochę za wysoki - pomyliły mi się wymiary, spokojnie mógłby być 1cm niższy.
Zastanawiam się, czy T5000 będzie na tym stabilnie stać.
Muszę wymierzyć ile kabla potrzebuję (wprowadzenie do wnętrza auta przez istniejący otwór technologiczny, więc całość nieinwazyjna), kupić zestaw główka PL + wtyki kątowe + x m kabla, do tego prawdopodobnie wspomniana T5000 (szkoda, że do Przemka mam łącznie 400km - jakby było bliżej to bym podjechał i dobrał antenę na miejscu, od razu testując to mocowanie).
Generalnie jest dobrze, widać światełko w tunelu :)
Mocowanie tego typu mają przynajmniej 2 osoby z OCP - są z takiego montażu zadowoleni.
W O2 kombi jest łatwiej - mocowanie na relingu.
http://imageshack.us/photo/my-images/441/0klf.jpg/
Od znajomego pożyczyłem stareńki zestaw Midlanda (kupiony w latach 90tych). Instalację antenową musiałem zreanimować, bo było zwarcie w obu wtyczkach + przetarcie kabla przy uchwycie klapowym CTE.
Ząbki w mocowaniu DV wytarte - bałbym się jechać z tą anteną, stąd test jedynie na postoju.
Całość po reanimacji nawet zadziałała :) Wynik testu pozytywny.
Sam uchwyt wyszedł trochę za wysoki - pomyliły mi się wymiary, spokojnie mógłby być 1cm niższy.
Zastanawiam się, czy T5000 będzie na tym stabilnie stać.
Muszę wymierzyć ile kabla potrzebuję (wprowadzenie do wnętrza auta przez istniejący otwór technologiczny, więc całość nieinwazyjna), kupić zestaw główka PL + wtyki kątowe + x m kabla, do tego prawdopodobnie wspomniana T5000 (szkoda, że do Przemka mam łącznie 400km - jakby było bliżej to bym podjechał i dobrał antenę na miejscu, od razu testując to mocowanie).
Generalnie jest dobrze, widać światełko w tunelu :)
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-06-27, 14:32
- Lokalizacja: Konin
Właśnie rozgrzebałem swojego szkodnika. Na dachu triflex, w schowku bagażnika złącze do podłączenia drugiej anteny(wymiennie) Przewód antenowy i zasilanie wychodzi popielniczką. I tu zaczynają się schody. Liczyłem się z porażką, ale cień nadzieji był. Żeby wepchnąć w popiołke Harrego III, tak jak pisałeś trzeba podciąć boczki popiołki, ale tam są właśnie zawiasy popielniczki. Sam już nie wiem co robić. Zamontować z boku tunelu środkowego czy dać sobie kilka dni, aż jakiś pomysł do komina wpadnie. Jak masz jakieś przemyślenia, to chętnie się z nimi zapoznam
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
Udało mi się nabyć H III w dobrej cenie, póki co w aucie nadal siedzi U520 - przymiarek do zmiany jeszcze nie robiłem. Póki co, brak czasu. Jedynie przetestowałem tego H III (ale w mieście) - jakoś dziwnie wysoko SQ trzeba zaciągać (w porównaniu do U520).
Na razie kompletuję elementy ukł. antenowego - już byłem zdecydowany na T5000, ale natrafiłem na ten post http://www.cb-forum.pl/topics147/vectra ... htm#291350 (i dalszą dyskusję) i znów mam dylemat, co do anteny (tylko i wyłącznie z możliwością szybkiego składania).
Na razie kompletuję elementy ukł. antenowego - już byłem zdecydowany na T5000, ale natrafiłem na ten post http://www.cb-forum.pl/topics147/vectra ... htm#291350 (i dalszą dyskusję) i znów mam dylemat, co do anteny (tylko i wyłącznie z możliwością szybkiego składania).
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-06-27, 14:32
- Lokalizacja: Konin
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
Wreszcie chwila czasu, aby ruszyć trochę temat uchwytu. W porównaniu do poprzedniej wersji uchwyt został skrócony o ok. 20mm, teraz nie wygląda to jak koza Malowanie na czarno, montaż, sprawdzenie masy - OK.
Co do anteny - zastanawiałem się długo, po tej dyskusji o cewce nad linią dachu; relacji Antka o TL 3/8; trochę korespondencji z Przemkiem itp itd. Finalnie zakupiłem T5000PL, bo jednak pochylanie to priorytet. Z tym Solarconem na uchwycie bym nie wjechał do garażu.
Na razie kabel nie jest położony, do testów podpięty na zewnątrz auta.
T5000 z maks. wsuniętym promiennikiem: 1,5-1,7-2,0. Najwyżej się trochę utnie.
http://www.au.poznan.pl/~andrzejp/_gale ... /t5000.jpg
przy okazji spradziłem stereńskiego Alana 9 Plus + przejściówka Sirio: 1,0-1,1-1,2.
http://www.au.poznan.pl/~andrzejp/_gale ... a9plus.jpg
Tak dla testu wsadziłem T5000 na magnes od MLki - swr w całym zakresie w okolicach 1-1,1
Teraz tylko przeprowadzenie kabla do wnętrza (trochę upierdliwa robota, ale nie jest źle) i testy podczas jazdy.
Co do anteny - zastanawiałem się długo, po tej dyskusji o cewce nad linią dachu; relacji Antka o TL 3/8; trochę korespondencji z Przemkiem itp itd. Finalnie zakupiłem T5000PL, bo jednak pochylanie to priorytet. Z tym Solarconem na uchwycie bym nie wjechał do garażu.
Na razie kabel nie jest położony, do testów podpięty na zewnątrz auta.
T5000 z maks. wsuniętym promiennikiem: 1,5-1,7-2,0. Najwyżej się trochę utnie.
http://www.au.poznan.pl/~andrzejp/_gale ... /t5000.jpg
przy okazji spradziłem stereńskiego Alana 9 Plus + przejściówka Sirio: 1,0-1,1-1,2.
http://www.au.poznan.pl/~andrzejp/_gale ... a9plus.jpg
Tak dla testu wsadziłem T5000 na magnes od MLki - swr w całym zakresie w okolicach 1-1,1
Teraz tylko przeprowadzenie kabla do wnętrza (trochę upierdliwa robota, ale nie jest źle) i testy podczas jazdy.
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Żeby nie było nieporozumień, Turbina lepiej pracuje od solarcona, więcej słyszy itd i jest podstawową anteną w mojej "stajni". W końcu jest 2x dłuższa. Podejrzewam, że na 20 km z tej anteny bym nie odleciał w tych warunkach, co udało mi się rozmawiać z Kubą (mobil-mobil). Niemniej przy takim mocowaniu (klapa) antena przewyższa oczekiwania.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
O to mi chodziło - ale szkoda by mi było rozwalić tę antenę o ościeżnicę bramy garażu (tudzież beton nad nią).AntekPabianice pisze:Niemniej przy takim mocowaniu (klapa) antena przewyższa oczekiwania.
Kilobajt, jedyny test, który wykonałem (poza zmierzeniem swr), to sprawdzenie, czy mnie wogóle słychać. Odpowiedź dostałem z ronda oddalonego 3km od domu. Tyle. Wogóle to na wszelkie testy musiałbym wyjechać ze swojego fyrtla, bo spore ograniczenie stanowią 2 domy, garaż, linia WN i nasyp kolejowy.
Jak już wszystko będzie założone, kabel poprowadzony, to orientacyjnie przetestuję zasięg (nie bardzo mam z kim sie dogadać na testy mobil-mobil).
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202