Corolla E12 by Bebek
: 2013-07-21, 14:58
Przedstawiam montaż w swoim pojeździe.
Auto to jak w temacie Corolla E12 HB.
Założenie takie jak zawsze u mnie - wszystko schowane przed ciekawskimi, w miarę wygodna obsługa i proste codzienne uruchomienie (czyli przygotowanie do pracy), dodatkowo dość mało inwazyjne (żeby w przypadku wymiany radia bądź samochodu, nie pozostawiać zbędnych śladów). Nie bez znaczenia jest dla mnie możliwość szybkiego przełożenia radia do innego samochodu.
Radio Yosan CB-300+ zamontowany w podłokietniku na uchwycie fabrycznym do którego przylepione są rzepy (niedalekiej przyszłości podłokietnik zostanie pogłębiony i radio będzie bez uchwytu - na samych rzepach w tym samym miejscu). Zasilanie - gniazdo zapalniczki dorobione w podłokietniku (na kablu), podłączone do zapalniczki głównej (gdyby był problem z zakłóceniami to wtedy pokusiłbym się o kabel z aku + przekaźnik , aby nie zapomnieć wyłączać radia). Obecny plan to dołożenie zewnętrznego RF-GAIN'a obok radia (zobaczymy co z tego wyjdzie). Kabel antenowy poprowadzony pod siedzeniem kierowcy (podwieszony do ramy aby nikt po nim nie deptał, z takim luzem żeby można było bezproblemowo przesuwać fotel), następnie wchodzi pod plastiki obok słubka bocznego i bokiem leci do bagażnika i tam już na wierzchu idzie do magnesu.
Antena Yosan AS-100 na oryginalnym magnesie zakładam w dwóch miejscach (foto), w obu praktycznie swr jest taki sam, zauważalnych różnic w odbiorze nie zauważyłem. W obu miejscach na dachu jest podklejona folia przeźroczysta. Planuję w przyszłości dokupić większą antenę i dołożyć na miasto triflex'a (fm'ka zaczyna się kończyć, a nie chcę pakować dużej anteny w jej miejsce, chociaż kto wie - obecnie sprawa jest otwarta).
Głośnik NOKIA SP-3 zamontowałem obok kolumny kierowniczej na wysokości stacyjki, jest tam sporo otworów i słychać wszystko wyraźnie praktycznie przed sobą. Bez głośnika nie można było zamknąć podłokietnika, bo dźwięk był strasznie stłumiony. Czasem zamiast głośnika podłączam słuchawkę douszną mono i radio w samochodzie słyszę tylko ja.
Auto to jak w temacie Corolla E12 HB.
Założenie takie jak zawsze u mnie - wszystko schowane przed ciekawskimi, w miarę wygodna obsługa i proste codzienne uruchomienie (czyli przygotowanie do pracy), dodatkowo dość mało inwazyjne (żeby w przypadku wymiany radia bądź samochodu, nie pozostawiać zbędnych śladów). Nie bez znaczenia jest dla mnie możliwość szybkiego przełożenia radia do innego samochodu.
Radio Yosan CB-300+ zamontowany w podłokietniku na uchwycie fabrycznym do którego przylepione są rzepy (niedalekiej przyszłości podłokietnik zostanie pogłębiony i radio będzie bez uchwytu - na samych rzepach w tym samym miejscu). Zasilanie - gniazdo zapalniczki dorobione w podłokietniku (na kablu), podłączone do zapalniczki głównej (gdyby był problem z zakłóceniami to wtedy pokusiłbym się o kabel z aku + przekaźnik , aby nie zapomnieć wyłączać radia). Obecny plan to dołożenie zewnętrznego RF-GAIN'a obok radia (zobaczymy co z tego wyjdzie). Kabel antenowy poprowadzony pod siedzeniem kierowcy (podwieszony do ramy aby nikt po nim nie deptał, z takim luzem żeby można było bezproblemowo przesuwać fotel), następnie wchodzi pod plastiki obok słubka bocznego i bokiem leci do bagażnika i tam już na wierzchu idzie do magnesu.
Antena Yosan AS-100 na oryginalnym magnesie zakładam w dwóch miejscach (foto), w obu praktycznie swr jest taki sam, zauważalnych różnic w odbiorze nie zauważyłem. W obu miejscach na dachu jest podklejona folia przeźroczysta. Planuję w przyszłości dokupić większą antenę i dołożyć na miasto triflex'a (fm'ka zaczyna się kończyć, a nie chcę pakować dużej anteny w jej miejsce, chociaż kto wie - obecnie sprawa jest otwarta).
Głośnik NOKIA SP-3 zamontowałem obok kolumny kierowniczej na wysokości stacyjki, jest tam sporo otworów i słychać wszystko wyraźnie praktycznie przed sobą. Bez głośnika nie można było zamknąć podłokietnika, bo dźwięk był strasznie stłumiony. Czasem zamiast głośnika podłączam słuchawkę douszną mono i radio w samochodzie słyszę tylko ja.