Lexus CT 200h

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

pkobierecki
Posty: 103
Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
Lokalizacja: Oleśnica

Lexus CT 200h

Post autor: pkobierecki »

Witam. Po długich bojach z doborem radia do auta hybrydowego udało się znaleźć coś co filtruje ten samochód.

Obrazek

Rzeczone radio to President Teddy. Jako antymisiek jest OK w dodatku ma skuteczny ASC więc przyjemnie się to użytkuje. Samochód przemierza jedynie trasy rzędy 30 kilometrów. Został on zamontowany przy kolanach pasażera i nawet nie słyszę protestów ze strony poszkodowanych pasażerów więc jest dla mnie OK. Dokupiłem Faruna 1818 dla czystszej i ładniejszem modulacji, nie zależy mi na wzmocnieniu, bo używając Autosquelcha uzyskał bym efekt, że dalej mnie słyszą, niż ja słyszę.

Obrazek

Radio pomysłowo przykręciłem do skórzanej wstawki która pierwotnie w aucie służy do podpierania kolan. Wstawka jest demontowalna bez użycia narzędzi i uchwyt do radia przymocowałem na uwielbiane "trytki". Ja nie wiem jak by ten świat wyglądał bez trytek. Plastikowy bok konsoli został zabezpieczony piankowymi naklejkami aby radio go nie rysowało kiedy pasażer opiera na radiu nogę. Element na którym wisi uchwyt został zabezpieczony czarnymi filcami, tak aby trytki nie wrzynały się w skórę.

Obrazek

Obrazek

Zasilanie radia jest podciągnięte bezpośrednio z akumulatora który niestety znajduje się na tyle samochodu w przestrzeni pod bagażnikiem. Na potrzeby zdjęcia rozmontowałem bagażnik. Po lewej stronie bateria trakcyjna układu hybrydowego, po prawej to małe czarne w rogu to akumulator 12 V.

Obrazek

Kable idzie przez wnętrze auta pod plastikami a potem wtyczka znajduje się pod fotelem. A zrobiłem sobie od razu na końcu kabla dwie wtyczki na wszelki wypadek z rozgałęźnika, no bo czemu nie. Stwierdziłem że może kiedyś się przydadzą. No i w sumie już się przydały. Dużo używam tabletu i mogę go ładować w samochodzie nawet kiedy jest zamknięty z powyższego gniazda zapalniczki bo prąd jest w nim cały czas. Na potrzeby zdjęcia wyjąłem go spod fotela.

Obrazek

Antena- Solarcon Prowler 203. Długość 92 centymetry. Dwa słowa o antenie. Auto porusza się w ruchu miejskim, bardzo często wjeżdża do garaży wielopoziomowych co wymusiło pewne ograniczenia. Częstotliwość użytkowania garaży siłą rzeczy podpowiada że należało by wybrać antenę którą nie będę wiecznie szurał czyli długość do metra, aby pojazd w całości miał co najwyżej 2 metry, bo dużo parkingów jest na wysokość 2,20-2 metry. Zdejmowanie nie wchodzi w grę przy tak częstym użytkowaniu. Dodatkowo Antena typu Top Loaded ze względu na miejsce montażu. Nie było innej opcji zamontować tego gdzie indziej. Wspornik jest dorobiony specjalnie i przykręcony śrubą która trzyma jeden z elementów klapy bagażnika. Montaż całkowicie bezinwazyjny, jest umasowiony. Dodatkowo helikale i ogólnie grube pręty jak ta antena TL słyną z tego, że świszczą przy dużych prędkościach. Niestety u mnie był ten nieprzyjemny dźwięk dmuchania w butelkę. Dlatego metoda prób i błędów pochyliłem antenę bo w pionie dźwięk dmuchania w butelkę pojawiał się równo przy 100 km/h i był głośny. Antena w pochyleniu takim jak tutaj nadal wydaje dźwięk ale zlewa się on z szumem powietrza opływającego samochód i jest wręcz niezauważalny. Niestety w takim ustawieniu walę w kosmos i w asfalt moje fale ale już nic nie poradzę. Ma być dobrze i praktycznie. Jest główka DV i przejściówka na 3/8 do anteny.

Obrazek

Radio ma słaby głośnik wbudowany. Ale skoro jestem na nie niejako skazany to wypada je jakoś uzdatnić. Kupiłem Głośniczek który działa bardzo fajnie, został mi polecony w sklepie, jest sprzedawany pod wieloma markami, mój był pod Polską, nie pamiętam jaką. Umieściłem do w nogach kierowcy i jest skierowany do góry. Wiem, że najlepiej był by na słupku koło głowy ale bez przesady :) Znacznie lepiej działa ten głośnik w nogach niż wbudowany głośnik skierowany na kierowcę z konsoli środkowej. Tutaj pojawił się element ingerowania w samochód bo zrobiłem nacięcie w chodniczku tak aby głośnik pewnie leżał na swoim miejscu. Nie wiem co ja zrobię jak przyjdzie sezon wiosna-lato bo mam wtedy chodniczki welurowe a ich nie będę ciął. Kabel do głośnika jest pociągnięty wokół tunelu środkowego od tyłu.

Obrazek

Obrazek

To jest właśnie moja instalacja i w takiej formie zagości już na stałe w tym samochodzie.
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
Awatar użytkownika
tiamat
Posty: 42
Rejestracja: 2014-11-11, 12:25
Lokalizacja: podkarpacie

Lexus CT 200h

Post autor: tiamat »

Ja bym dał czarne opaski zaciskowe(trutuki) do uchwytu radia i miejsce łączenia(klipsy) od spodu co by nie było widać.Pozostałość obciętego jednego końca opaski jest troszkę ostra więc można czasem skaleczyć rękę.
W szkole życia nie ma wakacji
_____________________________________________________________ Mobil 1-HERBERT I+SIRIO T3;SIRIO SNAKE 27 115cm+DENSEI EC-2002 po tuningu+NOKIA SP-3
Mobil 2 HERBERT I+SIRIO TURBO 5000+ASTATIC ROAD DEVIL+MOTOROLA RSN 4001
pkobierecki
Posty: 103
Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
Lokalizacja: Oleśnica

Lexus CT 200h

Post autor: pkobierecki »

Właśnie jeszcze trytki wymienię bo akurat czarnych nie miałem :)
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
123mielony
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 11:31
Lokalizacja: Biłgoraj

Lexus CT 200h

Post autor: 123mielony »

Można prosić jakieś lepsze foto uchwytu anteny.
pkobierecki
Posty: 103
Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Lexus CT 200h

Post autor: pkobierecki »

tak wygląda mój dorabiany uchwyt.
Jest przykręcony na jedną śrubę, śruba jest umasowiona do karoserii wewnątrz. Jest lekko wydrapany lakier w otworze po śrubie, dodatkowo wata miedziana i miedziany smar.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kabel antenowy oczywiście złapany wzdłuż siłownika tak aby składał się ładnie z klapą i chowa się do rynny.

Obrazek

Dodatkowo jeszcze kwestia mikrofonu.
Zwykle leży w stojaku na kubki ale z racji tego, że lubię pić kawę w samochodzie to czasem wieszam go na otwartym schowku na okulary :)

Obrazek

Obrazek
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
Awatar użytkownika
Robson__007
Posty: 536
Rejestracja: 2012-11-26, 22:35
Lokalizacja: Żyrardów

Lexus CT 200h

Post autor: Robson__007 »

ta antena cały czas jest tak odchylona do tyłu?
Nie przeszkadza ci w parkowaniu pod ścianą?
Toyota Avensis T25 Wagon:
Radio: President Harry 3 RED tuning V2 KNKT + Astatic Road Devil
Antena: Sirio Super Carbonium


Suzuki Swift V
Radio: President Harry III White by Sinad + Densei EC 2002
Antena: Sirio Turbo 800


Sprzedam Uniden PC122XL kontakt PW
pkobierecki
Posty: 103
Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
Lokalizacja: Oleśnica

Lexus CT 200h

Post autor: pkobierecki »

Antena jest tak cały czas. To tak się wydaje ale nie jest aż tak wysunięta, żeby przeszkadzała. Ja zawsze parkuję tak, aby móc otworzyć bagażnik czyli za autem mam spokojnie minimum 30 centymetrów do pół metra, gdzie antena wystaje w sumie niewiele, może z 20? Nie mierzyłem, ale jeszcze nie zdarzyło się, żeby miał jakiś problem. Z drugiej strony prawie nigdy nie parkuję tyłem bo to auto to zakupowy mieszczuch więc dostęp do bagażnika zawsze musi być wygodny- nie od strony ściany tylko od przejazdu. Są czujniki parkowania więc zawsze ustawiam się około pół metra od ścian jak już się takie parkowanie zdarzy.
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
123mielony
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 11:31
Lokalizacja: Biłgoraj

Lexus CT 200h

Post autor: 123mielony »

pkobierecki dziękuję za dodatkowe fotki.
Czy mi się wydaje czy ten uchwyt jest zrobiony z łącznika ciesielskiego?
pkobierecki
Posty: 103
Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
Lokalizacja: Oleśnica

Lexus CT 200h

Post autor: pkobierecki »

Tak-dokładnie, koniec został zaokrąglony za pomocą szlifierki :)
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
pkobierecki
Posty: 103
Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
Lokalizacja: Oleśnica

Lexus CT 200h

Post autor: pkobierecki »

Aktualizacja, niestety Teddy podczas ciszy poza miastem niezupełnie się sprawdzał, podczas hamowania pisk wchodził a Teddy pięknie ucinał wtedy słabsze sygnały swoim ASQ.

Przyjechałem po drodze przez Polskę do Łodzi, przerzuciliśmy chyba z 8 modeli radiów na AM/FM (nie wierzę, ze tak się pisze liczbę mnogą od "radio" ale tak jest w słowniku języka polskiego) i dopiero większy kaliber dał radę:
CRT SS 9900, czyli szerzej znany Anytone AT-6666
problem zakłóceń samochodu został zażegnany całkowicie.

Czas na pierwsze kroki w SSB :D
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
AntekPabianice
Posty: 6654
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Lexus CT 200h

Post autor: AntekPabianice »

A sprawdzaleś CRE 8900/ Alinco DR-135-DX ?
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
pkobierecki
Posty: 103
Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
Lokalizacja: Oleśnica

Lexus CT 200h

Post autor: pkobierecki »

To radio zaproponowali mi chłopaki z Konektora i dopiero z nim udałem się na test drogowy który wypadł pomyślnie. Ważną kwestią była też wielkość radia, chyba proponowane przez Ciebie są trochę większe. Aktualne CRT to już i tak trochę spore radio i pasuje mi na styk- jest zamontowane w tym samym miejscu co poprzednie i schowek przed pasażerem na szczęście jeszcze się otwiera. Ładnie chodzi Automatyczny Squelch co jest ważne dla moich rodziców poruszających się również tym autkiem. W dodatku cena też nie była bez znaczenia, planowałem kupić jakieś radio na podstawową 40-tkę, ale nic sobie nie radziło. CRT nie zabija ceną a jak by nie patrzeć nie można nazwać go słabym radiem. No może poza wykonaniem, ten plastik aż razi tandetą, jak zabawki z bazaru. Ale powiedzmy, że to jest drugorzędna kwestia. W sumie radio pracuje bardzo przyjemnie na 19-tce AM. Wreszcie mam osiągi takie jak powinny być w tym kłopotliwym aucie. Przez 90% czasu będzie jeździło jako antymisiek i w tej roli dla mnie sprawdza się póki co bardzo dobrze. Nie ukrywajmy- nie jest to ambitne zadanie i nie potrzebuję do tego porządnego cymbała z wszystkimi emisjami i dużą ilością funkcji za gruby hajs. Radio na tym poziomie które mam teraz jest wynikiem tego, ze dopiero taka szafa poradziła sobie z moim autem. Przejechałem 300 kilometrów w różnych warunkach i jestem zachwycony głównie tym, że wreszcie słyszę to co powinienem w dodatku radio jest praktycznie bezobsługowe.
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
AntekPabianice
Posty: 6654
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Lexus CT 200h

Post autor: AntekPabianice »

Chyba nie za bardzo wiesz, o jakie radio pytałem (takie odniosłem wrażenie) - różnica w cenie to zaledwie 100 zł (dla jednych sporo, dla innych to niewiele), różnica w wielkości to raptem 12 mm szerokości, 4 mm wysokości, za to CRE/Alinco jest krótsze o 30 mm. Co do jakości plastików też można mieć odmienne zdanie, kwestia gustu; no i ergonomia obsługi dla mnie na korzyść CRE/Alinco, ale to poza tematem.
Niczego nie proponowałem. Chodziło mi raczej o porównanie pracy obydwu radii w Twoim "siewniku".
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
pkobierecki
Posty: 103
Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
Lokalizacja: Oleśnica

Lexus CT 200h

Post autor: pkobierecki »

Przepraszam, że teraz odpowiadam ale bywałem na wakacyjnych wojażach i odcinałem się od internetu :) Nie testowałem innych radiów, jakoś tak wyszło, CRT wpadł do auta, zachowywał się dobrze, w dodatku i tak już kusiło mnie to radio od jakiegoś czasu. Nie wiele się zastanawiałem i kupiłem. Faktycznie cenowo radia które podałeś są również przystępne, ale nie porównywałem ich i nie testowałem.

Wczoraj wróciłem do domu i mogę w takim razie wrzucić zdjęcia z montażu. Wymyśliłem sobie sposób na wieszanie mikrofonu. Wieszak na mikrofon przykręciłem w miejscu śrub trzymających obudowę radia. Takie dwa w jednym. Powstał pewien problem polegający na tym, że śruby do obudowy są bardzo krótkie i po dołożeniu wieszaka nie chwytają. W dodatku nie są takie krótkie bez przyczyny- zaraz pod obudową coś jest i nie można wkręcać się głębiej. W takiem razie dokupione dłuższe śruby musiałem skrócić, tak aby miały na oko około 5 mm długości gwintu. Teraz mogłem dokręcić bez problemu i wieszak jest na obudowie radia. Poniżej zdjęcia jak to wygląda.

Obrazek

Obrazek

Radio posiada również opcję zmiany koloru podświetlenia dzięki czemu mogę go dostosować do wnętrza samochodu. Pasuje mi kolor żółty według definicji tych chińczyków. Ale jak to jest żółty to ja jestem Święty Walenty.

Obrazek

Zrezygnowałem z głośnika zewnętrznego, bo wbudowany w radio głośnik jest bardzo fajny, w dodatku przy moim montażu radia ładnie go słychać.
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
pkobierecki
Posty: 103
Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
Lokalizacja: Oleśnica

Lexus CT 200h

Post autor: pkobierecki »

Kolejna zmiana :)
Wstawiłem antenkę President Indiana. Powód- te grube pałki typu TL jednak świszczą u mnie w tym montażu. Indiana wygląda estetycznie, jest helikalem.

Obrazek

Antena niestety wystaje 15 cm ponad przepisowe 220 cm dla parkingów podziemnych. W związku z tym miałem obawy o jej elastyczność, na szczęście jest dobrze.

Obrazek
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”