Strona 1 z 2

Corolla e12 VVTI

: 2016-09-19, 14:56
autor: Bartek048
Prezentuje mój montaż w Corolli e12. Miało być w miarę schludnie i myślę, że się udało. Jako antymisiek się sprawdza, nic nie razi w oczy. Zakłócenia są od wspomagania także jazda po mieście jest męcząca, każde skrzyżowanie to szum. Na trasie jest okej. Do tej pory sprawdzane Yosan 120, Yosan 2204, CRT Mike i teraz Anytone Mini. Dałem sobie spokój, skręcam RFgain i jest cicho.

Radio Anytone MINI, maleństwo straszne, węższe w odbiorze niż mój CRT Mike. Schowane w nigdy nieużywanym schowku, jest on nieco uchylony także głośnik fajnie słychać, zewnętrzny zbędny.
Antena Sirio Omega 27 Black na relingu, reling na szczęście aluminiowy. Uchwyt najtańszy, kupiłem kiedyś za 10zł i przemalowałem na czarny mat. SWR na #20 - 1.0
Kabel przypięty opaskami do relingu, wchodzi pod tapicerke w bagażniku dalej do schowka, gdzie jest beczka oraz instalacja do Mike'a czyli sterowanie na RJ-45 i 12V po stacyjce. Dalej progiem, i pod fotelem kierowcy jest kolejna beczka do SWR miarki.
Uchwyt mikrofonowy to odpowienio przycięty pojemniczek na drobne wg Toyoty, nigdy nieużywane, nie wiem jak tego używać, na mikrofon za to idealny pomysł. Brawa dla Toyoty :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
tutaj kabelek złapany opaską i przyciśnięty listwą dachową.

Obrazek
Obrazek
Instalacja do Mike'a, również puszczona progiem.
Obrazek
Tutaj beczka pod fotelem kierowcy, w sam raz do SWR miarki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tutaj sterowanie do Mike'a
Obrazek
Obrazek
Tak jeździ CRT jeśli w ogóle jeździ, lubie to radio ale Mini też daje rade.
Obrazek
Obrazek

Corolla e12 VVTI

: 2016-09-19, 16:33
autor: Lagunasnk16
Bardzo fajnie, dobry pomysł z wykorzystaniem pojemniczka na monety ;-) umyj samochód :mrgreen:

Corolla e12 VVTI

: 2016-09-19, 16:35
autor: Bartek048
Samochód miał pracowity okres, od początku września 3500km i kilkanaście tankowań LPG, niedługo dostanie zasłużone SPA :-D

Corolla e12 VVTI

: 2016-12-15, 16:22
autor: Bartek048
I tutaj przyszedł czas na zmiany, aktualnie siedzi U68, który został mi z Corsy. Miał iść w półkę zamykaną pod panelem nawiewów ale nie zmieścił się na głębokość. Max co tam wejdzie to coś pokroju Walkera. Zastanawiałem się nad zmianą Ubota na coś mniejszego typu Yosan 120 ale czuje że potem bym żałował, najlepsze że pewnie finansowo wyszło by to 1:1 albo jeszcze musiałbym dopłacić także wolę radio na tunelu niż zabawkę w półeczce. Docelowo wpadnie tu Herbert ale instalacja już pociągnięta, uchwyt podejdzie ten co jest tutaj, kabel zasilający ten sam także zmiana U68 na Herberta to 2 minuty.
Mikrofon Densei 2002 po modach w Konektorze. Uchwyt z drucika zawiniętego w termokurcz wciśnięty między plastiki.
Antenka to Konektor Mini 40, główka montażowa chyba Sirio na płytki montaż.
Pod fotelem kierowcy została beczka do SWR miarki.
Głośnik tak jak i w drugim aucie Lafayette SP-118, schowany w nogach kierowcy, wybrałem go z premedytacją, na włączonym HiCutcie jest ładny odsłuch, na innych małych głośnikach dźwięk był jak z wiadra.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wrażenia: SQ praktycznie max, RFG na 12 i czytelne komunikaty na oko do 5km. Do tego jak to helikal nie zbiera tak zakłóceń, no i w końcu wspomagania nie słychać w radiu, Ubot ma dobre filtry. Przy Yosanie 2204 była lipa, kiedyś miałem Lafayette Atena no i wspomagania nie było słychać ale za to był delikatny terkot.

Corolla e12 VVTI

: 2017-02-05, 20:26
autor: Bartek048
Od jakiegoś czasu miałem problemy z SWR powyżej 3, kombinowałem i wyszło, że winny jest reling, koniec klapy zachodzi poniżej dachu więc uchwyt klapowy odpada, montaż poniżej szyby też bez sensu, magnes kategorycznie nie, dziura tak samo więc trzeba było kombinować. O to co wymodziłem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


SWR 1.0 na całym paśmie :) Kabel antenowy puściłem tym razem środkiem pod fotelami i dywanikami i zakłócenia od spryskiwacza tylnej szyby ustały. Klapa otwiera się bezproblemowo, całość bardzo sztywna, w pełni bezpieczna. Założenia spełnione.

Re: Corolla e12 VVTI

: 2017-02-05, 20:42
autor: Almighty
Bartek048 pisze:Od jakiegoś czasu miałem problemy z SWR powyżej 3, kombinowałem i wyszło, że winny jest reling, koniec
Grubo i solidnie :bravo:

Też miałem problemy z masą na reling. Oddałem do warsztatu i chłopaki papierem ściernym poprawiły łączenia a w środek poszedł płaskownik aluminiowy. Dodatkowo obie klapy w miejscu łączenia przejechali szlifierką kątową i pozakładali miedziane plecionki masujące.

U ciebie przy krótkiej antenie i małych mocach będzie O.K

pzdr.

Corolla e12 VVTI

: 2017-02-05, 20:53
autor: Bartek048
Nie chciałem skrobać tego relingu, ani stosować jakichś plecionek czy płaskowników bo na wiosnę samochód idzie na sprzedaż. Zależało mi żeby klapa się otwierała bezproblemowo no i pewne połączenie z budą za pomocą dwóch śrub M6, przeglądałem montaże innych użytkowników no i w uchwytach klapowych wbijają często jedną malutką śrubkę w klape, pod reszte podkładają blaszki żeby nie dziurawić klapy i też nie narzekają także tutaj przy bezpośrednim połączeniu z karoserią, a nie jak przy klapie przez zawiasy musi być dobrze :-) Dzięki ;-)

Corolla e12 VVTI

: 2017-02-05, 21:03
autor: domino.pl
Ładna rzeźba.

Corolla e12 VVTI

: 2017-02-05, 21:13
autor: Lagunasnk16
Podoba mi się i poradziłeś sobie z problemem SWR pochwała się należy ;-)

Corolla e12 VVTI

: 2017-02-07, 21:46
autor: myszaty
dobrze, że problem rozwiązany :-)

Corolla e12 VVTI

: 2017-02-10, 17:36
autor: Bartek048
Korzystając z chwili wolnego wstawiam końcowe zdjęcia mojego uchwytu. Pomalowany czarnym matem, przejście elektryczne między śrubami, a główką jest mimo że nie szlifowałem nigdzie lakieru, widocznie główka sama zdrapała sobie tyle ile potrzebowała podczas dokręcania. Widzę jeden szczegół do poprawy ale to może kiedyś w wolnej chwili, wypadałoby go jeszcze delikatnie podgiąć ale to dla pedantów, tak jak teraz nigdzie nie obciera i nie wadzi.
No i przy okazji fotki ML-145, zupełnie inna jazda w porównaniu do mini 40, a i nigdzie jej nie zdejmuje. Ma sprężyne, wjeżdżam 3 razy w tygodniu na parking gdzie stoi znak 1.90m i nawet nie zwalniam. Kiedyś nie lubiłem tak giętkich anten, teraz postanowiłem zrobić z tej wady zaletę, wystroiła się ładnie bez cięcia, właściwie to wsunąłem promiennik do końca, wrzuciłem na auto i całe strojenie, no i kosztuje 70zł u Hasana także nawet nie chce mi się opierać o samochód, żeby gdziekolwiek ją ściągać z dachu :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ciekawi mnie natomiast kwestia tego, że na poprzednim uchwycie na relingu Omega 27 miała SWR 1.0, Konektor MINI 40 stroił się na 1.3, a ML 145 ni cholery nie chciała. Wiem, że nie było przejścia z karoserii na uchwyt no ale te 2 anteny dało się stroić bezproblemowo. ML 145 ciągle pokazywała powyżej 3. Sprawdzałem teraz Konektora na nowym mocowaniu no i SWR względem relingu spadł do 1.1 na #20 więc poprawa jest.

W środku zawitało natomiast takie cudo.

Obrazek

Zupełnie się nie spodziewałem ale między U68, a U78 jest znacząca różnica, U78 działa praktycznie identycznie jak Herbert, również można jechać na samym RFG i jest cisza, co prawda nie taka jak w Herbercie ale jest naprawdę spokojnie, spokojniej niż w U68, a już z niego byłem bardzo zadowolony. Modulacja wychodzi z niego lepsza, głośniejsza, ostrzejsza, niż w Herbercie, ale nie jest to jakaś przepaść. W obsłudze jest przynajmniej wg. mnie przyjemniejszy, ma świetne pokrętła, przelączniki no i wskaźnik wychyłowy dlatego zostanie u mnie, a prezio na handel.

Mam obecnie wszystkie 3 no i U68 < U78 = Herbert. Między 78, a Herbertem to właściwie kwestia wizualna i kwestia obsługi, odbiór i nadawanie można uznać za jednakowe. Mi o wiele bardziej odpowiada Ubot, śliczny jest i pokrętła w tych Unidenach są genialne. W 68 natomiast brakuje mi SWR miarki i podświetlenia gałek, mówcie co chcecie ale po tym jak wyszło że SWR mam powyżej 3 to SWR miarka w radiu jest przydatnym gadżetem. Obydwa Uboty mam po modach Konektora.

Corolla e12 VVTI

: 2017-09-23, 18:18
autor: Bartek048
Czas na małe zmiany, po sprzedaży Jacksona który nie dawał rady pod względem filtrów długo szukałem fajnego egzemplarza, no i w końcu się trafił w cenie poniżej średniej z OLX więc łyknąlem. Wyświetlacz kanałów wariował, zmieniony na nowy, w wolnej chwili planuje podjechać do Łodzi i zostawić go na sprawdzenie i dopieszczenie oraz przerobić Denseia 2002 na wersje z zasilaniem z radyjka ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo przy okazji zmiany uszczelki od anteny FM puściłem kabel antenowy podsufitką do prawego przedniego słupka i dalej tunelem do radia. Już nie leży w bagażniku luzem. Przy okazji rozgrzebania połowy auta wpadło podświetlenie w nogi i wideorejestrator :-)

Obrazek

Uniden 78 stąd powędrował do Corsy i chyba tyle ze zmian. Obydwa wystawione do handlu ale wątpie żeby się sprzedały, cały czas chodzi mi po głowie, że wystarczyłyby mi 2 małe anytony smart za ułamek kwoty wyłożonej za Herberta i U78, to i tak tylko antymiśki u mnie...

Corolla e12 VVTI

: 2017-09-23, 18:52
autor: SP9
ładnie i zgrabnie

Corolla e12 VVTI

: 2017-09-23, 18:56
autor: Olo..
Z tymi "smarkami" to idziesz w złą stronę...

Corolla e12 VVTI

: 2017-09-23, 19:08
autor: Bartek048
Jazda z Herbertem to bajka, w trasie sq na min, rfg na max i przy ml 145 kompletna cisza w aucie jadąc w trasie, w mieście delikatnie przykręcić rfg i również bajka, po przesiadce na smarka byłaby przepaść na pewno ale tak tylko gdybam z tą zmianą, na razie jest Herbatnik i nim się ciesze :-D Chodzi mi po głowie jeszcze zmiana antenki na coś dłuższego