Passek B5
: 2013-01-16, 22:37
Witam, chciałbym Wam przedstawić mój montaż cb w passacie B5. Zawsze podziwiam forumowe montaże. Przygotujcie się na wypracowanie :) (cały montaż szedł topornie, chociaż był przemyślany, graty leżały pół roku, nawet teraz musiałem pisać wszystko drugi raz bo opera się zawiesiła ). Cb chciałem zamontować bezinwazyjnie oraz użytecznie.
Najpierw polutowałem konektory oczkowe do przewodu 2.5mm, przewód RG 58 satec + końcówki, wymieniłem wkładkę w nm500e na wm61a oraz baterię na duracell,Przyszedł czas na przygotowanie miejsca pod radio. Pasek oryginalnie miał mały schowek pod radiem, więc kupiłem nowa konsolę z dwoma dinami i klimą na dole. Przy wycinaniu konsoli oraz przy całym montażu przydatna była mini szlfierka.
Po zabiegu
Potem przepuściłem przewód zasilający przez uszczelkę od klimatyzacji. Przewód antenowy puściłem pod plastikami progu. Potem przyszedł czas na montaż anteny. Pierwotnie miała być główka DV ale doszedłem do wniosku że jest mało uniwersalna, więc zakupiłem PL sirio. Chciałem zostawić w spokoju antenę fm. Oryginalnie w relingu jest śruba mocująca. Wykręciłem ją, lecz główka się nie mieściła w reling. Z pomocą przyszła mini szlifierka. Posmarowałem smarem dziurkę w około, główka pasowała. Kolejne schowy pojawiły się od wewnątrz Pierwotnie miało być wzmocnienie z blachy 2mm, lecz nie dało się tego dokręcić. W wyniku czego do montażu użyłem blachy 1mm taką jak dają z listami inpost (myślę, że lepsza taka blacha niż żadna). Śruba od główki była za długa, więc zeszlifowałem tą podkładkę. Potem oczyściłem miejsce pod wzmocnieniem do gołej blachy (znów mini szlifierką ). Następnie doszlifowałem zaślepkę relinga pod główkę. Kolejny problem - zewnętrzny głośnik. Kiedyś kupiłem unidena esp 12, ale nie miałem gdzie go przymocować. Po lewej stronie miałem mały schowek, więc rozkręciłem unidena na części pierwsze. Dokupiłem uniwersalną maskownicę, dociąłem, przykręciłem śrubkami, przewód puściłem pod osłoną kierownicy (głośnik nie jest przykręcony, ponieważ nie miałem pomysłu. Jest on wepchnięty dość ciasno i nie lata). Na koniec miałem zapasową zaślepkę od konsoli, więc do niej przytwierdziłem oryginalny uchwyt mikrofonowy od cre.
Podsumowywując Opisałem wszystko bardzo dokładnie, ponieważ sam montaż pochłonął masę czasu (4-5dni z odstępami, temperatura -10 na zewnątrz nie rozpieszczała, a garażu miałem tylko farelkę ;) ), przemyśleń oraz pieniędzy. Radyjko bardzo dobrze filtruje zakłócenia z samochodu (jest błoga cisza, silnik 1.9 TDI 110Km). Antena była sirio as 100 lecz swr był słaby tj. 1-1.4, 20-1.6, 40-2.5 (nie chciałem jej już ucinać), potem wkręciłem ml 145 gdzie swr był 1-1.8, 20-1.6, 40-1.4 (nie dało rady już bardziej wysunąć promiennika, ta antenka zostaje). Radyjko oraz antenę zawsze demontuję podczas postoju ponieważ w polsce wszystko mogą ukraść. Gdy nie używam cb w jego miejsce wkładam schowek 1din z golfa IV. Plany na przyszłość ;) myślę o antence, na początku nie znosiłem dłużych od 1m, ale apetyt rośnie. Myślę żeby sprzedać as i mlkę i kupić santiago 600 lub 1200 (piękna bestia, nie wiem czy główka wytrzym 2m, ale też jak ludzie niewtajemniczeni w tematykę cb zobaczą 2m to zaczną wytykać mnie palcami że ciągam maszt). Obecne radio jest już rozbudowane i małe co jest dużym plusem, lecz chodzi mi po głowie chociażby uniden 68 po tuningu lub pc 122. Mało korzystam z cb (bardziej w celach hobbystycznych), teraz łatwo mogę zmontować zestaw więc coraz częściej nasłuchuję. Co do minusów to przewód nm500e podczas ujemnych temperatur staje się prętem (cały mikrofon jest oryginalny, więc nie chce go zmieniać), planuję również dokupić wtyk kątowy do mikrofonu (nie przeszkadza to teraz, ale zawsze będzie lepiej), ewentualnie wymienić mikrofon na astatic road devil ale na czarną wersję która jest trudno dostępna. Czekam na wasze opinię.
Najpierw polutowałem konektory oczkowe do przewodu 2.5mm, przewód RG 58 satec + końcówki, wymieniłem wkładkę w nm500e na wm61a oraz baterię na duracell,Przyszedł czas na przygotowanie miejsca pod radio. Pasek oryginalnie miał mały schowek pod radiem, więc kupiłem nowa konsolę z dwoma dinami i klimą na dole. Przy wycinaniu konsoli oraz przy całym montażu przydatna była mini szlfierka.
Po zabiegu
Potem przepuściłem przewód zasilający przez uszczelkę od klimatyzacji. Przewód antenowy puściłem pod plastikami progu. Potem przyszedł czas na montaż anteny. Pierwotnie miała być główka DV ale doszedłem do wniosku że jest mało uniwersalna, więc zakupiłem PL sirio. Chciałem zostawić w spokoju antenę fm. Oryginalnie w relingu jest śruba mocująca. Wykręciłem ją, lecz główka się nie mieściła w reling. Z pomocą przyszła mini szlifierka. Posmarowałem smarem dziurkę w około, główka pasowała. Kolejne schowy pojawiły się od wewnątrz Pierwotnie miało być wzmocnienie z blachy 2mm, lecz nie dało się tego dokręcić. W wyniku czego do montażu użyłem blachy 1mm taką jak dają z listami inpost (myślę, że lepsza taka blacha niż żadna). Śruba od główki była za długa, więc zeszlifowałem tą podkładkę. Potem oczyściłem miejsce pod wzmocnieniem do gołej blachy (znów mini szlifierką ). Następnie doszlifowałem zaślepkę relinga pod główkę. Kolejny problem - zewnętrzny głośnik. Kiedyś kupiłem unidena esp 12, ale nie miałem gdzie go przymocować. Po lewej stronie miałem mały schowek, więc rozkręciłem unidena na części pierwsze. Dokupiłem uniwersalną maskownicę, dociąłem, przykręciłem śrubkami, przewód puściłem pod osłoną kierownicy (głośnik nie jest przykręcony, ponieważ nie miałem pomysłu. Jest on wepchnięty dość ciasno i nie lata). Na koniec miałem zapasową zaślepkę od konsoli, więc do niej przytwierdziłem oryginalny uchwyt mikrofonowy od cre.
Podsumowywując Opisałem wszystko bardzo dokładnie, ponieważ sam montaż pochłonął masę czasu (4-5dni z odstępami, temperatura -10 na zewnątrz nie rozpieszczała, a garażu miałem tylko farelkę ;) ), przemyśleń oraz pieniędzy. Radyjko bardzo dobrze filtruje zakłócenia z samochodu (jest błoga cisza, silnik 1.9 TDI 110Km). Antena była sirio as 100 lecz swr był słaby tj. 1-1.4, 20-1.6, 40-2.5 (nie chciałem jej już ucinać), potem wkręciłem ml 145 gdzie swr był 1-1.8, 20-1.6, 40-1.4 (nie dało rady już bardziej wysunąć promiennika, ta antenka zostaje). Radyjko oraz antenę zawsze demontuję podczas postoju ponieważ w polsce wszystko mogą ukraść. Gdy nie używam cb w jego miejsce wkładam schowek 1din z golfa IV. Plany na przyszłość ;) myślę o antence, na początku nie znosiłem dłużych od 1m, ale apetyt rośnie. Myślę żeby sprzedać as i mlkę i kupić santiago 600 lub 1200 (piękna bestia, nie wiem czy główka wytrzym 2m, ale też jak ludzie niewtajemniczeni w tematykę cb zobaczą 2m to zaczną wytykać mnie palcami że ciągam maszt). Obecne radio jest już rozbudowane i małe co jest dużym plusem, lecz chodzi mi po głowie chociażby uniden 68 po tuningu lub pc 122. Mało korzystam z cb (bardziej w celach hobbystycznych), teraz łatwo mogę zmontować zestaw więc coraz częściej nasłuchuję. Co do minusów to przewód nm500e podczas ujemnych temperatur staje się prętem (cały mikrofon jest oryginalny, więc nie chce go zmieniać), planuję również dokupić wtyk kątowy do mikrofonu (nie przeszkadza to teraz, ale zawsze będzie lepiej), ewentualnie wymienić mikrofon na astatic road devil ale na czarną wersję która jest trudno dostępna. Czekam na wasze opinię.