Passek B5
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Passek B5
Witam, chciałbym Wam przedstawić mój montaż cb w passacie B5. Zawsze podziwiam forumowe montaże. Przygotujcie się na wypracowanie :) (cały montaż szedł topornie, chociaż był przemyślany, graty leżały pół roku, nawet teraz musiałem pisać wszystko drugi raz bo opera się zawiesiła ). Cb chciałem zamontować bezinwazyjnie oraz użytecznie.
Najpierw polutowałem konektory oczkowe do przewodu 2.5mm, przewód RG 58 satec + końcówki, wymieniłem wkładkę w nm500e na wm61a oraz baterię na duracell,Przyszedł czas na przygotowanie miejsca pod radio. Pasek oryginalnie miał mały schowek pod radiem, więc kupiłem nowa konsolę z dwoma dinami i klimą na dole. Przy wycinaniu konsoli oraz przy całym montażu przydatna była mini szlfierka.
Po zabiegu
Potem przepuściłem przewód zasilający przez uszczelkę od klimatyzacji. Przewód antenowy puściłem pod plastikami progu. Potem przyszedł czas na montaż anteny. Pierwotnie miała być główka DV ale doszedłem do wniosku że jest mało uniwersalna, więc zakupiłem PL sirio. Chciałem zostawić w spokoju antenę fm. Oryginalnie w relingu jest śruba mocująca. Wykręciłem ją, lecz główka się nie mieściła w reling. Z pomocą przyszła mini szlifierka. Posmarowałem smarem dziurkę w około, główka pasowała. Kolejne schowy pojawiły się od wewnątrz Pierwotnie miało być wzmocnienie z blachy 2mm, lecz nie dało się tego dokręcić. W wyniku czego do montażu użyłem blachy 1mm taką jak dają z listami inpost (myślę, że lepsza taka blacha niż żadna). Śruba od główki była za długa, więc zeszlifowałem tą podkładkę. Potem oczyściłem miejsce pod wzmocnieniem do gołej blachy (znów mini szlifierką ). Następnie doszlifowałem zaślepkę relinga pod główkę. Kolejny problem - zewnętrzny głośnik. Kiedyś kupiłem unidena esp 12, ale nie miałem gdzie go przymocować. Po lewej stronie miałem mały schowek, więc rozkręciłem unidena na części pierwsze. Dokupiłem uniwersalną maskownicę, dociąłem, przykręciłem śrubkami, przewód puściłem pod osłoną kierownicy (głośnik nie jest przykręcony, ponieważ nie miałem pomysłu. Jest on wepchnięty dość ciasno i nie lata). Na koniec miałem zapasową zaślepkę od konsoli, więc do niej przytwierdziłem oryginalny uchwyt mikrofonowy od cre.
Podsumowywując Opisałem wszystko bardzo dokładnie, ponieważ sam montaż pochłonął masę czasu (4-5dni z odstępami, temperatura -10 na zewnątrz nie rozpieszczała, a garażu miałem tylko farelkę ;) ), przemyśleń oraz pieniędzy. Radyjko bardzo dobrze filtruje zakłócenia z samochodu (jest błoga cisza, silnik 1.9 TDI 110Km). Antena była sirio as 100 lecz swr był słaby tj. 1-1.4, 20-1.6, 40-2.5 (nie chciałem jej już ucinać), potem wkręciłem ml 145 gdzie swr był 1-1.8, 20-1.6, 40-1.4 (nie dało rady już bardziej wysunąć promiennika, ta antenka zostaje). Radyjko oraz antenę zawsze demontuję podczas postoju ponieważ w polsce wszystko mogą ukraść. Gdy nie używam cb w jego miejsce wkładam schowek 1din z golfa IV. Plany na przyszłość ;) myślę o antence, na początku nie znosiłem dłużych od 1m, ale apetyt rośnie. Myślę żeby sprzedać as i mlkę i kupić santiago 600 lub 1200 (piękna bestia, nie wiem czy główka wytrzym 2m, ale też jak ludzie niewtajemniczeni w tematykę cb zobaczą 2m to zaczną wytykać mnie palcami że ciągam maszt). Obecne radio jest już rozbudowane i małe co jest dużym plusem, lecz chodzi mi po głowie chociażby uniden 68 po tuningu lub pc 122. Mało korzystam z cb (bardziej w celach hobbystycznych), teraz łatwo mogę zmontować zestaw więc coraz częściej nasłuchuję. Co do minusów to przewód nm500e podczas ujemnych temperatur staje się prętem (cały mikrofon jest oryginalny, więc nie chce go zmieniać), planuję również dokupić wtyk kątowy do mikrofonu (nie przeszkadza to teraz, ale zawsze będzie lepiej), ewentualnie wymienić mikrofon na astatic road devil ale na czarną wersję która jest trudno dostępna. Czekam na wasze opinię.
Najpierw polutowałem konektory oczkowe do przewodu 2.5mm, przewód RG 58 satec + końcówki, wymieniłem wkładkę w nm500e na wm61a oraz baterię na duracell,Przyszedł czas na przygotowanie miejsca pod radio. Pasek oryginalnie miał mały schowek pod radiem, więc kupiłem nowa konsolę z dwoma dinami i klimą na dole. Przy wycinaniu konsoli oraz przy całym montażu przydatna była mini szlfierka.
Po zabiegu
Potem przepuściłem przewód zasilający przez uszczelkę od klimatyzacji. Przewód antenowy puściłem pod plastikami progu. Potem przyszedł czas na montaż anteny. Pierwotnie miała być główka DV ale doszedłem do wniosku że jest mało uniwersalna, więc zakupiłem PL sirio. Chciałem zostawić w spokoju antenę fm. Oryginalnie w relingu jest śruba mocująca. Wykręciłem ją, lecz główka się nie mieściła w reling. Z pomocą przyszła mini szlifierka. Posmarowałem smarem dziurkę w około, główka pasowała. Kolejne schowy pojawiły się od wewnątrz Pierwotnie miało być wzmocnienie z blachy 2mm, lecz nie dało się tego dokręcić. W wyniku czego do montażu użyłem blachy 1mm taką jak dają z listami inpost (myślę, że lepsza taka blacha niż żadna). Śruba od główki była za długa, więc zeszlifowałem tą podkładkę. Potem oczyściłem miejsce pod wzmocnieniem do gołej blachy (znów mini szlifierką ). Następnie doszlifowałem zaślepkę relinga pod główkę. Kolejny problem - zewnętrzny głośnik. Kiedyś kupiłem unidena esp 12, ale nie miałem gdzie go przymocować. Po lewej stronie miałem mały schowek, więc rozkręciłem unidena na części pierwsze. Dokupiłem uniwersalną maskownicę, dociąłem, przykręciłem śrubkami, przewód puściłem pod osłoną kierownicy (głośnik nie jest przykręcony, ponieważ nie miałem pomysłu. Jest on wepchnięty dość ciasno i nie lata). Na koniec miałem zapasową zaślepkę od konsoli, więc do niej przytwierdziłem oryginalny uchwyt mikrofonowy od cre.
Podsumowywując Opisałem wszystko bardzo dokładnie, ponieważ sam montaż pochłonął masę czasu (4-5dni z odstępami, temperatura -10 na zewnątrz nie rozpieszczała, a garażu miałem tylko farelkę ;) ), przemyśleń oraz pieniędzy. Radyjko bardzo dobrze filtruje zakłócenia z samochodu (jest błoga cisza, silnik 1.9 TDI 110Km). Antena była sirio as 100 lecz swr był słaby tj. 1-1.4, 20-1.6, 40-2.5 (nie chciałem jej już ucinać), potem wkręciłem ml 145 gdzie swr był 1-1.8, 20-1.6, 40-1.4 (nie dało rady już bardziej wysunąć promiennika, ta antenka zostaje). Radyjko oraz antenę zawsze demontuję podczas postoju ponieważ w polsce wszystko mogą ukraść. Gdy nie używam cb w jego miejsce wkładam schowek 1din z golfa IV. Plany na przyszłość ;) myślę o antence, na początku nie znosiłem dłużych od 1m, ale apetyt rośnie. Myślę żeby sprzedać as i mlkę i kupić santiago 600 lub 1200 (piękna bestia, nie wiem czy główka wytrzym 2m, ale też jak ludzie niewtajemniczeni w tematykę cb zobaczą 2m to zaczną wytykać mnie palcami że ciągam maszt). Obecne radio jest już rozbudowane i małe co jest dużym plusem, lecz chodzi mi po głowie chociażby uniden 68 po tuningu lub pc 122. Mało korzystam z cb (bardziej w celach hobbystycznych), teraz łatwo mogę zmontować zestaw więc coraz częściej nasłuchuję. Co do minusów to przewód nm500e podczas ujemnych temperatur staje się prętem (cały mikrofon jest oryginalny, więc nie chce go zmieniać), planuję również dokupić wtyk kątowy do mikrofonu (nie przeszkadza to teraz, ale zawsze będzie lepiej), ewentualnie wymienić mikrofon na astatic road devil ale na czarną wersję która jest trudno dostępna. Czekam na wasze opinię.
ALINCO DR-135DX TUNING KONEKTOR + SANTIAGO 1200 + COBRA S300 + RF 2018T UPCHANE W PASSACIE
Uniden UBC72XLT + INTEK KA-930T
Uniden UBC72XLT + INTEK KA-930T
Muszę przyznać że patent z anteną bardzo ciekawy
do montażu radia też nie można się przyczepić ogólnie bardzo ok
do montażu radia też nie można się przyczepić ogólnie bardzo ok
Uniden PC122xl - Sirio ml 145/T5000
Mój montaż
Mój montaż
- Hasan-Łódź
- Posty: 7803
- Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
- Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Montaż na relingu perfekcyjny!
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Full wypas git majonez miód malina
Tak montowanej anteny jeszcze nie widziałem. Czapki z głów panowie
Tak montowanej anteny jeszcze nie widziałem. Czapki z głów panowie
Mobil
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2012-11-25, 22:44
- Lokalizacja: Ostrołęka
Potem wydaje mi się że łatwiej sprzedać, wprawione oko to zobaczy :). Montaż byłby o wiele lepszy gdyby gwint główki był dłuższy. Reling w pasku jest też pochylony przez co musiałem docinać gumę pod główką. Nie napisałem też że dziurka nie przecieka. Co myślicie o zmianie antentki oraz majka? Co do rozpowszechniania to jest mój patent i trzeba go zarejstrować w wyniku czego będę zarobiony do końca życia .bad pisze:ładna instalacją, ciekawy pomysł z umiejscowieniem główki.
...ale co ma mikrofon oryginalny do przewodu? zmieniaj na porządny giętki i będzie po problemie
ALINCO DR-135DX TUNING KONEKTOR + SANTIAGO 1200 + COBRA S300 + RF 2018T UPCHANE W PASSACIE
Uniden UBC72XLT + INTEK KA-930T
Uniden UBC72XLT + INTEK KA-930T
Bardzo fajny montaż, a co do głośniczka zewnętrznego to bym znalazł gdzieś w kokpicie lub boczku drzwi kawałek płaskiej przestrzeni, zrobił otwór i wmontował głośniczek tak jak oryginalne od radia.
Mobil 1: President HARRY III by Konektor + Sirio Turbo 5000 + Uniden BC23A
Mobil 2: AnyTone SMART+ Sirio ML-145 Mag + Uniden ESP-12
Mobil 3: ALINCO DR-135-DX by Konektor + SIRIO T-3 27 + Uniden ESP-5
Mobil 2: AnyTone SMART+ Sirio ML-145 Mag + Uniden ESP-12
Mobil 3: ALINCO DR-135-DX by Konektor + SIRIO T-3 27 + Uniden ESP-5
Bajka Panie super montaż!
Spokojnie sadzaj na tą główkę SS1200, u mnie jeździła i problemu żadnego nie miałem.
Spokojnie sadzaj na tą główkę SS1200, u mnie jeździła i problemu żadnego nie miałem.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Boję się że te dwa metry wyrwą całość :). Wlutowałem tą wkładkę, potem pytałem na 19 jak mnie słychać i cisza (jutro sprawdzę jeszcze styki, pewnie skończy się wysłaniem do forumowego lekarza :) ). Zraziło mnie to echo w mikrofonie bo nawet nie mam z kim tego ustawić. Korzystając z okazji, który peerek jest od echa a który wzmocnienia i w którą stronę jest min i max ;).
ALINCO DR-135DX TUNING KONEKTOR + SANTIAGO 1200 + COBRA S300 + RF 2018T UPCHANE W PASSACIE
Uniden UBC72XLT + INTEK KA-930T
Uniden UBC72XLT + INTEK KA-930T
Świetny patent z mocowaniem anteny Zabudowa radia też pierwsza klasa. Jeżeli masz oryginalną główkę Sirio to możesz na nią spokojnie pakować SS1200. Ja na takiej główce woziłem cięższą T5000 i nic się absolutnie nie działo a antena była na wysokim aucie, więc często o coś zahaczała
The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is a history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift... That's why it is called the present.
.
.