Volvo 440 - Alan 28, Sirio Titanium 1400 i problem z UKF

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
Rafi
Posty: 3844
Rejestracja: 2010-05-28, 07:48
Znak/ranga: 161CBF057 / SQ7RJQ
Lokalizacja: JO91QW

Post autor: Rafi »

........ było go reklamować, ewentualnie sprawdzić może kabel naderwany od Fm-ki.
CRE 8900 + Densei EC 2002, Sirtel Santiago 1200 / Sirio Silver 90
Icom IC-2730 KNKTR + Diamond NR-770 R / NR-77S

Ekipa KONEKTOR
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Jak kupowałem to nie miałem czasu, może teraz spróbuję.
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
MarcinMMz
Posty: 341
Rejestracja: 2010-12-19, 11:47
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: MarcinMMz »

Jak wrażenia z użytkowania radia CB? Ogarniasz już i czy przyzwyczaiłeś się do tego modelu?

Ciekawy jestem Twojej opinii.

Marcin
Alan i wszystko jasne...
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Po pierwsze - przepraszam za taki czas odpowiedzi, nie zauważyłem posta :roll: Cóż, ogarniam i nie-ogarniam - na pewno kręcenie sql i rf-gainem nie jest dla mnie problemem, radio ustawiam sobie tak żeby mi nie szumiało. Zawsze moje odpowiedzi dolatują - więc antena spisuje się na 100%. Na co dzień tylko je włączam - ilość przycisków nie ma znaczenia, zwykle nawet gałek nie ruszam. Zmiana kanałów w gruszce to też razej bajer, ale fakt - jak już zmieniam, to zawsze za pomocą tych przycisków, a nie pokrętła. Mam jednak wrażenie, że obcinam zdecydowanie za dużo i że zbieram góra z kilometra albo mniej - dzisiaj jeździłem bez splitera i tak jakbym zbierał lepiej... Nie wiem, nie mam pojęcia jak pogodzić cb i zwykłe radio bez dziurawienia poszycia - ostatecznie mogę przedziurawić przednie nadkole...

Gruszkę trzymałem na takiej gumowej podkładce na podszybiu - niestety, temperatury sprawiły że ta się zwulkanizowała i musiałem ją wyrzucić. Teraz mniej jeżdżę (to nie jest moja praca, a jedynie obowiązek, ze względu na zamieszkanie) to i gruszka może leżeć na półeczce nad radiem. Dokupiłem też drugą, mniejszą antenę (na giełdzie, małego helikala) żeby nie zahaczać o wszystkie parkingi piętrowe, belki i bramy garażowe na co dzień :)

Problem mam jedynie z tym nieszczęsnym spliterem i zwykłym radiem - którego czasami bym jednak posłuchał. Wszystko wskazuje na to, że spliter jest uszkodzony i najprawdopodobniej sam wymienię w nim kabel od FM bo jest przylutowany jednym cienkim drucikiem (wygląda, jakby się naderwał - chyba, że to cały kabel taki cienki jest, w takim razie nie dziwne, że nic nie odbiera - proszę, niech ktoś powie mi jak miernikiem mogę sprawdzić, czy spliter jest sprawny).
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Zmieniłem kabel (FM), przylutowałem go (bo tamten faktycznie był naderwany) - to samo, nie działa nic-a-nic. Jeszcze czekam na helikala ale czuję że zaraz wywalę ten spliter i tyle...
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Zmieniłem antenę na T3 27 i jest lepiej - wniosek jest prosty, Titanium 1400 się do splitera nie nadaje. Wsadzę jeszcze wzmacniacz i oleję sprawę, bo w spliterze nie ma się co zepsuć - więc nie mam za bardzo czego reklamować - a na co dzień wolę i tak używać krótszej anteny (nie zahacza o wiatę, parkingi wielopoziomowe i nie kusi).
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
bolwerk
Posty: 50
Rejestracja: 2013-08-29, 21:52
Znak/ranga: SQ6SGT
Lokalizacja: Brzeg/JO80RU

Post autor: bolwerk »

Witam,

Ponieważ mam identyczny model samochodu to trochę podrzucę z doświadczenia.

Montaż anteny w dziurce po oryginalnej antenie jest akurat w tym modelu okupiony koniecznością dość sporego cięcia bata. Niezależnie jaka antena drutowa to zawsze trzeba uciąć dość spory kawałek w stosunku do całej długości. Z helikalem będzie lepiej bo i często szerzej się stroją.

Zanim zaczniesz kombinować ze wzmacniaczem na FM do radia sprawdź co się stanie jak ze splitera podłączysz do radia tylko gorącą żyłę bez masy. Miałem podobne objawy i rozwiązałem to poprzez zaizolowanie wtyczki i podpięcie tylko gorącej żyły do radia FM. Obecnie najczęściej jeżdżę z anteną Sirio Delta 27M-95 i nie mam większych problemów z odbiorem stacji radiowych. Oczywiście sygnał nie jest tak mocny jak w przypadku anteny dedykowanej do FM ale nie mam takich problemów jak Ty.

Innym rozwiązaniem pozwalającym całkowicie wyeliminować konieczność stosowania splitera to kupno za jakieś 25 zł anteny wewnętrznej do samochodu. Przy cenie splitera to naprawdę żaden wydatek ;)

Takie małe ustrojstwo również woziłem w Volvo włożone jednym końcem przy górnej krawędzi szyby za osłonę słupka przedniego. Odbiór stacji FM bardzo dobry a i radio CB jakby lepiej odbierało ale to może być autosugestia.

Inną anteną jaką czasami wożę jest Sirio Performer 5000 i również nie mam problemu z odbiorem stacji radiowych. A i zasięg odbioru jest znacznie lepszy co w efekcie prowadzi do tego, że ja słyszę stacje, które mnie nie słyszą kompletnie. Akurat Performer jest trochę głuchą anteną w porównaniu do Sirtel Santiago 1200 ale na drodze absolutnie wystarcza.

Pozdrawiam...
Grzegorz
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Dzięki, to co piszesz w 100% pokrywa się z moimi aktualnymi doświadczeniami (Titanium trzeba było nieźle przyciąć faktycznie), bardzo merytoryczny wpis. Pewnie w końcu skończę z antenką z druta przy słupkach A, ale na razie czekam na wzmacniacz :)
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Dzisiaj pierwszy raz sprawdziłem zasięg - na T3-27 dolatuję do bazy oddalonej o 6km "wprzód" (na pewno nadaję bardzo kierunkowo) w dość niewdzięcznym terenie. Odbieram mam wrażenie - lepiej niż na Titanium, tak jakbym miał niżej SQL co sprawia, że obcinam mniej słabych sygnałów. Kombinowałem z RFG ale jego skręcanie sprawiało że radio "głuchło" i łapałem dosłownie tyle, ile widziałem... Mam niestety bardzo mocno zakłócające auto.

Doszedł wzmacniacz FM i w końcu mam radio w aucie, co za ulga. Kupiłem ABASCO +16db, daje radę.

Gdyby ktoś był zainteresowany piwem - potrzebowałbym wystroić mojego helikala (T3-27) bo na razie stroiłem ją jedynie wg wskazań wbudowanej w Alana 28 SWR-miarki.
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
bolwerk
Posty: 50
Rejestracja: 2013-08-29, 21:52
Znak/ranga: SQ6SGT
Lokalizacja: Brzeg/JO80RU

Post autor: bolwerk »

Ogólnie anteny helikalne łapią mniej śmieci co w przypadku tego samochodu również u mnie wymusiło stosowanie helikala.

RFG aż tak mocno Ci pociął? Trochę dziwne.

Spróbowałeś tylko gorącą żyłę podpiąć do radia FM?

Pozdrawiam...
Grzesiek
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Próbowałem podpiąć gorącą żyłę - było tragicznie, nie wiem czy wzmacniacz miał masę. Bez wzmacniacza i tylko z gorącą żyłą - było źle, ale troszkę lepiej niż z ekranem podłączonym. Tak czy siak, w moim przypadku spliter to niepotrzebnie zmarnowane pieniądze i godziny dłubania. Spróbuję jeszcze podłączyć antenę w formie drutu przy słupkach A, może ona da radę...
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Wcześniej nie pokazałem zbyt wielu zdjęć - teraz to poprawię.
Radio - Alan Midland 28 z oryginalną gruszką ze zmianą kanałów:
Obrazek

Antena na trasę - Sirio Titanium 1400:
Obrazek

Antena na co dzień - Siro T3-27:
Obrazek
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

Alan pięknie się wpasował w tą półeczkę ;-)
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
AntekPabianice
Posty: 6654
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: AntekPabianice »

A półka wyżej idealna na głośnik zewnętrzny ;-)
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

AntekPabianice pisze:A półka wyżej idealna na głośnik zewnętrzny ;-)
I to konkretny :-D ale jednak trochę chyba szkoda takiej półki... Chyba, żeby ją na pół przedzielić.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”