ALAN 48 CLASSIC
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Jeśli masz miejsce w samochodzie to Ci go polecam. Jest niedrogi, ładny w wyglądzie, nie to co współczesna sztampa, pełna diodek i malutkich przycisków. Fajna rzecz . Sam zastanawiam się czy sprzedawać swojego czy tez postawić go jako bazowego, a do samochodu jednak jakiś mniejszy i niestety droższy?
Lafayette Venus
Pozostając w temacie, przedstawiam mój najnowszy nabytek...
Alan 48 Classic rocznik 1986. Kilkudniowe użytkowanie potwierdza wcześniej opisane opinie. Świetne radio do mobila i nie tylko. Słyszy nieco mniej niż posiadany przez mnie A28, ale i też jest mniej szumny. Modulacja naturalna, nieco miękka i ocieplona, ale głośna. Ze wzmocnionym K-PO bardo głośna. Odbiornik szerszy niż w A28, ale dużo węższy niż np. w U520. Bardzo dobre wykonanie mechaniczne. Świetnie pracujące potencjometry i dobra ergonomia panelu przedniego. Akustyka również bardzo dobra, nieco cichsza niż w A28, ale za to bardziej naturalna, z większa głębią.
Jednym słowem... polecam jak diabli..
poniżej kilka fotek mojego egzemplarza z 1986 roku...
Alan 48 Classic rocznik 1986. Kilkudniowe użytkowanie potwierdza wcześniej opisane opinie. Świetne radio do mobila i nie tylko. Słyszy nieco mniej niż posiadany przez mnie A28, ale i też jest mniej szumny. Modulacja naturalna, nieco miękka i ocieplona, ale głośna. Ze wzmocnionym K-PO bardo głośna. Odbiornik szerszy niż w A28, ale dużo węższy niż np. w U520. Bardzo dobre wykonanie mechaniczne. Świetnie pracujące potencjometry i dobra ergonomia panelu przedniego. Akustyka również bardzo dobra, nieco cichsza niż w A28, ale za to bardziej naturalna, z większa głębią.
Jednym słowem... polecam jak diabli..
poniżej kilka fotek mojego egzemplarza z 1986 roku...
Pamiętaj... prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat.
ilu ono jest kanałowe ?
no i dorobiłbym przełącznik 0/5
no i dorobiłbym przełącznik 0/5
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Stan niemal fabryka :) Czy ta wersja miała już podświetlane gałeczki czy tylko te z dopiskiem BS ? Polowałem na takie radio ale ciężko ustrzelić w takim stanie takie radio ( trafił się za to nóweczka harry classic z magazynu za super cenę) .
Baza:
TRX: Kenwood TS590s ; Icom 735 ; Icom 2820 ; Yaesu FT 60; Alan CT-145
CB: COBRA 75 WX ST + Siro AS 100
Anteny: FD 4 (na wysokości 6m)
TRX: Kenwood TS590s ; Icom 735 ; Icom 2820 ; Yaesu FT 60; Alan CT-145
CB: COBRA 75 WX ST + Siro AS 100
Anteny: FD 4 (na wysokości 6m)
Ma podświetlenie. Kolor zielony. Kilka obcierek "chromu" i drobne problemy z przełącznikiem ANL.
A jak Ci się podoba obudowa od strony głośnika... niezły patent...
A jak Ci się podoba obudowa od strony głośnika... niezły patent...
- gratulujębubutm pisze:( trafił się za to nóweczka harry classic z magazynu za super cenę) .
Tylko podstawa, 40 kanałów... co 0/5... nie odczuwam takiej potrzeby to raz, dwa, że odbiornik jest na tyle szeroki, że dogadam się z każdym. To nie A28...kgb14 pisze:ilu ono jest kanałowe ?
no i dorobiłbym przełącznik 0/5
Pamiętaj... prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat.
Sama obudowa kojarzy mi się ze "starocią" dokładniej pisząc starymi czasami . Podobnymi obudowami były maszyny u mnie na warsztatach w szkole obudowane :) Ustrzeliłeś nie byle co tylko porządnego i pożądanego klasyka ;)
Baza:
TRX: Kenwood TS590s ; Icom 735 ; Icom 2820 ; Yaesu FT 60; Alan CT-145
CB: COBRA 75 WX ST + Siro AS 100
Anteny: FD 4 (na wysokości 6m)
TRX: Kenwood TS590s ; Icom 735 ; Icom 2820 ; Yaesu FT 60; Alan CT-145
CB: COBRA 75 WX ST + Siro AS 100
Anteny: FD 4 (na wysokości 6m)
W sumie i ja byłem zaskoczony jego stanem, a długo szukałem tego modelu.
Wczoraj wyciągnąłem zza szafy moje stare, poczciwe Sirio P5000 i podłączyłem do A48.
W tej konfiguracji wydaje się być lepsze do auta od A28... (pewnie bluźnię) przy komforcie odsłuchu zbliżonym do Herberta v.1 oferuje czułość niewiele gorszą od A28.
Nadawczo, dzięki 1.9 m anteny też wypada świetnie. Wczoraj, zrobiłem łączność w podstawie na 23 km z bazą. U respondenta Pr. JFK I po drobnych modyfikacjach i antena Sirtel 2000, dawał u mnie raport R3, S3, ja u niego (z mobila) R.3 S.1...
PS.
A28 + P5000 = całe miasto w moim aucie... tylko dla prawdziwych facetów*
* nie dotyczy Joli...
Wczoraj wyciągnąłem zza szafy moje stare, poczciwe Sirio P5000 i podłączyłem do A48.
W tej konfiguracji wydaje się być lepsze do auta od A28... (pewnie bluźnię) przy komforcie odsłuchu zbliżonym do Herberta v.1 oferuje czułość niewiele gorszą od A28.
Nadawczo, dzięki 1.9 m anteny też wypada świetnie. Wczoraj, zrobiłem łączność w podstawie na 23 km z bazą. U respondenta Pr. JFK I po drobnych modyfikacjach i antena Sirtel 2000, dawał u mnie raport R3, S3, ja u niego (z mobila) R.3 S.1...
PS.
A28 + P5000 = całe miasto w moim aucie... tylko dla prawdziwych facetów*
* nie dotyczy Joli...
Pamiętaj... prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat.
To są fotki fabrycznego Alana 48 kolegi Truckmaniac-a.
Zamieścił je na co prawda na innym, nieczynnym już forum, ale tutaj też widziałem jego posty, więc mam nadzieję, że nie będzie mieć mi za złe, że je tutaj wrzuciłem.
Czy ktoś może orientuje się jakie są różnice między nowymi Alanami 48 w wersjach BS, BSX i BC? A może ktoś jest w posiadaniu schematów wersji BSX i BC? Ja mam instrukcję serwisową Alana 48BS ale chętnie bym porównał schematy...
Pozdrawiam.
Zamieścił je na co prawda na innym, nieczynnym już forum, ale tutaj też widziałem jego posty, więc mam nadzieję, że nie będzie mieć mi za złe, że je tutaj wrzuciłem.
Czy ktoś może orientuje się jakie są różnice między nowymi Alanami 48 w wersjach BS, BSX i BC? A może ktoś jest w posiadaniu schematów wersji BSX i BC? Ja mam instrukcję serwisową Alana 48BS ale chętnie bym porównał schematy...
Pozdrawiam.