DNT Cockpit
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
tarnus, na elektrodzie chcieli mi dać bana za słowo "podkówkę" , w temacie wymądrzali się jak to się poprawnie nazywa , a na zdane pytanie nikt mi nie odpowiedział normalnie śmiech na sali
tarnus, a dasz radę policzyć co dać większego popularnego żeby było więcej "V" tak około 6 jaki dać potencjometr
po zmianie R2 nie ruszać R3?
tarnus, a dasz radę policzyć co dać większego popularnego żeby było więcej "V" tak około 6 jaki dać potencjometr
po zmianie R2 nie ruszać R3?
ML145 +DNT Strato FM
:)kubaopp pisze:na elektrodzie chcieli mi dać bana za słowo "podkówkę" , w temacie wymądrzali się jak to się poprawnie nazywa
Jak dasz zamiast R2 potencjometr 22k to będziesz miał do około 6V.kubaopp pisze:dasz radę policzyć co dać większego popularnego żeby było więcej "V" tak około 6 jaki dać potencjometr po zmianie R2 nie ruszać R3?
R3 oraz R4 bym nie ruszał.
OpenOffice Calc twoim przyjacielem jest :)
(ewentualnie Excell)
Co moze byc przyczyna ze zanika mi nadawanie w cockpicie? czasem jest tak ze wlacze radyjko, nadawanie jest przez kilka minut a potem gdy naciskam ptt to zadne diody sie nie swieca, czasem jest tez sytuacja odwrotna. Trzeba poczekac kilka minut i nadawanie wraca. Wymienilem juz przewod w gruszce i przycisk ptt.
ALINCO DR-135DX TUNING KONEKTOR + SANTIAGO 1200 + COBRA S300 + RF 2018T UPCHANE W PASSACIE
Uniden UBC72XLT + INTEK KA-930T
Uniden UBC72XLT + INTEK KA-930T
- Besserwisser
- Posty: 3564
- Rejestracja: 2010-02-19, 22:35
- Lokalizacja: Starting GPS...
- Kontakt:
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
Witam serdecznie tęgie głowy - koledzy, od niedawna mam problem z Cockpitem. Zaczęło się od dewastacji uchwytu i końcówki przewodu, co wymusiło na mnie przejście na magnes.
Problem dotyczy nadawania - naciśnięcie przycisku powoduje piszczenie w głośniku radia. Ten efekt nie występuje zawsze, np. na poniższym nagraniu słychać to na początkowych kanałach, wyżej już nie, ale i tak info jest, że "piszczysz kolego". Wczoraj np. radio piszczało na całej 40stce.
Nagranie http://www.au.poznan.pl/~andrzejp/dnt_c ... roblem.3gp
Wyeliminowałem wszelkie przedłużacze (antenowy i mikrofonowy) - bez zmian. SWR sprawdzony; również sprawdziłem multimetrem, czy przejście z przewodu masowego na obudowę radia --> jest.
Na #19 dostaję raport, że mnie słychać, ale piszczę. Co ciekawe, zrobiłem dzisiaj test na podwórku - 2 auta w odległości ~15m (1.Cockpit + ML145 (magnes), 2.520 + Omega 27 (magnes), test na #26) - wszystko OK, komunikacja bez zastrzeżeń.
Co jeszcze sprawdzić? Zaznaczę, że elektronik ze mnie żaden
Problem dotyczy nadawania - naciśnięcie przycisku powoduje piszczenie w głośniku radia. Ten efekt nie występuje zawsze, np. na poniższym nagraniu słychać to na początkowych kanałach, wyżej już nie, ale i tak info jest, że "piszczysz kolego". Wczoraj np. radio piszczało na całej 40stce.
Nagranie http://www.au.poznan.pl/~andrzejp/dnt_c ... roblem.3gp
Wyeliminowałem wszelkie przedłużacze (antenowy i mikrofonowy) - bez zmian. SWR sprawdzony; również sprawdziłem multimetrem, czy przejście z przewodu masowego na obudowę radia --> jest.
Na #19 dostaję raport, że mnie słychać, ale piszczę. Co ciekawe, zrobiłem dzisiaj test na podwórku - 2 auta w odległości ~15m (1.Cockpit + ML145 (magnes), 2.520 + Omega 27 (magnes), test na #26) - wszystko OK, komunikacja bez zastrzeżeń.
Co jeszcze sprawdzić? Zaznaczę, że elektronik ze mnie żaden
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202
Mikrofon fabryka + wa61a to było moje radio i zastanawia mnie ten fakt ponieważ u mnie nie występowały piski zresztą u kolegi po zmianie na ml dopiero są. A może zbyt mało masy?
Nissan Pulsar:
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black
Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black
Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
Co do instalacji antenowej, to sprawdzałem multimetrem - nie ma zwarć itp. Na tej samej konfiguracji U520 śmiga bez problemów.
Spróbuję odszukać pierwszą wersję uchwytu (albo wyrzeźbić nowy z ajzola) i na próbę założyć na nim Omegę.
Mogę jeszcze zajrzeć do mikrofonu, czy przypadkiem coś tam się nie poluzowało i czy jest przejście na poszczególnych żyłach.
Wyłączonemu radiu chyba nie powinien zaszkodzić urwany przewód (wtyk lc-27 - podejrzewam, że tam było zwarcie) - końcówkę przewodu wrzuciłem do bagażnika, nie miałem na miejscu możliwości odkręcić wtyku przy zabudowanym radiu. Dopiero po powrocie do domu na spokojnie to zdemontowałem.
Spróbuję odszukać pierwszą wersję uchwytu (albo wyrzeźbić nowy z ajzola) i na próbę założyć na nim Omegę.
Mogę jeszcze zajrzeć do mikrofonu, czy przypadkiem coś tam się nie poluzowało i czy jest przejście na poszczególnych żyłach.
Wyłączonemu radiu chyba nie powinien zaszkodzić urwany przewód (wtyk lc-27 - podejrzewam, że tam było zwarcie) - końcówkę przewodu wrzuciłem do bagażnika, nie miałem na miejscu możliwości odkręcić wtyku przy zabudowanym radiu. Dopiero po powrocie do domu na spokojnie to zdemontowałem.
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
Bingo!kubaopp pisze:na magnesie się mogą dziać takie cuda wianki
Nowy uchwyt zrobiony, kumpel z CB miał chwilę czasu i przetestowałem.
U520 + ML145 (magnes) --> bdb
U520 + T5000PL (uchwyt) --> bdb
Cockpit + T5000PL (uchwyt) --> bdb (na #19 również sprawdziłem, raporty, że jest OK).
Cockpit + ML145 (magnes) --> przy nadawaniu dochodzi "alfabet morse'a" / odsłuch za to bdb
Przesiadka, czyli kumpel do mojego auta, ja do jego, bo chciałem tego posłuchać i zarejestrować komórką.
Antena na podst. mag.
http://www.au.poznan.pl/~andrzejp/dnt_c ... magnes.3gp
Antena na uchwycie
http://www.au.poznan.pl/~andrzejp/dnt_c ... uchwyt.3gp
Cieszy mnie to, że radio jest OK.
Jednak, czy jest jakiś knyf, aby to pracowało poprawnie z anteną na podstawie mag?
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202