Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
nie wiem o co chodzi, ale strasznie mnie to wnerwia, ale moze dobre filtry anl i nb poradza sobie. max do konca tygodnia dam znac. a co do 520 to postaram sie jutro.
Nissan Pulsar:
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black
Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black
Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Witam, pogoda z lekka poprawiła się u mnie więc postanowiłem w końcu posprawdzać parę rzeczy jeśli chodzi o "szuranie" w radiu które wchodzi przez antenę podczas kręcenia kierownicą.
Rozebrałem obudowę kolumny... i co się okazało, otóż zakłócenia nie pochodzą od czujnika skrętu jak mi się wcześniej wydawało, tylko od sygnału dźwiękowego.
Wypiąłem kostkę z modułu kierowniczego tą od przełącznika świateł i nagle szuranie ustało. Właśnie tą od przełącznika świateł bo tam są styki od sygnału dźwiękowego.
Tylko uwaga na tą kostkę z góry! Jeśli ktoś chce ją rozpiąć z jakichś swoich tam powodów, to należy wcześniej odpiąć akumulator oraz odczekać chwilę ze względów bezpieczeństwa. Jest to przewód od poduszki powietrznej kierowcy. Kostka jest czarna (choć powinna być moim zdaniem żółta, bo tak jest w przypadku systemów AIR BAG), ale ma właśnie żółtą kropkę ;)
Jest tam kilka przewodów i najpierw myślałem, że jest tam też i sygnał dźwiękowy. Natomiast są airbagi 2x zapalnik oraz tempomat. To tak na marginesie.
Jak wspomniałem wcześniej połączenie sygnału dźwiękowego jest realizowane poprzez ten lewy patrząc od nas przełącznik przy kierownicy. Do kostki idą dosyć grube przewody.
Bardzo prosto można cały przełącznik wymontować poprzez dwa zatrzaski z góry i z dołu.
I mamy taki jak na zdjęciu...
Strzałkami zaznaczyłem styk sygnału dźwiękowego.
Przyczyna zlokalizowana wreszcie w 100%, natomiast jak ją usunąć?
Kostka podpięta, ale przełącznik nie wsunięty na swoje miejsce, brak szurania i sygnału dźwiękowego oczywiście ;)
Sprawdziłem to w ten sposób, zakleiłem izolacją jeden ze styków, dalej są zakłócenia dochodzące do 4S na S-Metrze. Zakleiłem drugi styk, odkleiłem pierwszy, brak zakłóceń.
Pytanie do znawców tematu? Jak to odfiltrować? Jakiś ferryt, próbować?
Pasuje jeździć z działającym sygnałem dźwiękowym ;)
Rozebrałem obudowę kolumny... i co się okazało, otóż zakłócenia nie pochodzą od czujnika skrętu jak mi się wcześniej wydawało, tylko od sygnału dźwiękowego.
Wypiąłem kostkę z modułu kierowniczego tą od przełącznika świateł i nagle szuranie ustało. Właśnie tą od przełącznika świateł bo tam są styki od sygnału dźwiękowego.
Tylko uwaga na tą kostkę z góry! Jeśli ktoś chce ją rozpiąć z jakichś swoich tam powodów, to należy wcześniej odpiąć akumulator oraz odczekać chwilę ze względów bezpieczeństwa. Jest to przewód od poduszki powietrznej kierowcy. Kostka jest czarna (choć powinna być moim zdaniem żółta, bo tak jest w przypadku systemów AIR BAG), ale ma właśnie żółtą kropkę ;)
Jest tam kilka przewodów i najpierw myślałem, że jest tam też i sygnał dźwiękowy. Natomiast są airbagi 2x zapalnik oraz tempomat. To tak na marginesie.
Jak wspomniałem wcześniej połączenie sygnału dźwiękowego jest realizowane poprzez ten lewy patrząc od nas przełącznik przy kierownicy. Do kostki idą dosyć grube przewody.
Bardzo prosto można cały przełącznik wymontować poprzez dwa zatrzaski z góry i z dołu.
I mamy taki jak na zdjęciu...
Strzałkami zaznaczyłem styk sygnału dźwiękowego.
Przyczyna zlokalizowana wreszcie w 100%, natomiast jak ją usunąć?
Kostka podpięta, ale przełącznik nie wsunięty na swoje miejsce, brak szurania i sygnału dźwiękowego oczywiście ;)
Sprawdziłem to w ten sposób, zakleiłem izolacją jeden ze styków, dalej są zakłócenia dochodzące do 4S na S-Metrze. Zakleiłem drugi styk, odkleiłem pierwszy, brak zakłóceń.
Pytanie do znawców tematu? Jak to odfiltrować? Jakiś ferryt, próbować?
Pasuje jeździć z działającym sygnałem dźwiękowym ;)
Mobil 1 - Yosan Turbo JM-3031M Tuning + Uniden ESP-12 + Sirio ML-145
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
a co ma do tego wspomaganie jak napisałem wyżej że przyczyną zakłóceń jest "sposób podpięcia" przysłowiowej trąbki ;) Sam + podpięty już powoduje zakłócenia.tomaszzz pisze:Laguna II 3.0 i wspomaganie jest dwustopniowe
Myślałem o ferrycie ale na kablu od tego + a nie na kablu antenowym.
Przy kierownicy jest taki talerzyk ze ścieżkami, po którym trą styki podobne do tych na zdjęciu przy przełączniku. Te krótkie styki łączą się z tymi w przełączniku - tak wygląda to połączenie.
Mobil 1 - Yosan Turbo JM-3031M Tuning + Uniden ESP-12 + Sirio ML-145
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
Ferryt dalem na +, a nie na kabel antenowy. Sprawdzę czy wyciągnięty bezpiecznik coś pomoże :Dsimon932 pisze:a co ma do tego wspomaganie jak napisałem wyżej że przyczyną zakłóceń jest "sposób podpięcia" przysłowiowej trąbki ;) Sam + podpięty już powoduje zakłócenia.tomaszzz pisze:Laguna II 3.0 i wspomaganie jest dwustopniowe
Myślałem o ferrycie ale na kablu od tego + a nie na kablu antenowym.
Przy kierownicy jest taki talerzyk ze ścieżkami, po którym trą styki podobne do tych na zdjęciu przy przełączniku. Te krótkie styki łączą się z tymi w przełączniku - tak wygląda to połączenie.
Ja na własną odpowiedzialność zakleiłem taśmą izolacyjną styk od + i nie ma zakłóceń oraz sygnału :) Metody nie polecam !
Zresztą trzeba leczyć przyczynę a nie objawy ;)
Zresztą trzeba leczyć przyczynę a nie objawy ;)
Mobil 1 - Yosan Turbo JM-3031M Tuning + Uniden ESP-12 + Sirio ML-145
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
- Besserwisser
- Posty: 3564
- Rejestracja: 2010-02-19, 22:35
- Lokalizacja: Starting GPS...
- Kontakt:
No własnie kondensatory nie pomagają. Nawet jak mam obwód przerwany bo np. minus zaklejony to po samym plusie już są zakłócenia. Jakby to był silnik to tak bym to odfiltrował a tutaj to nie pomaga.Besserwisser pisze:Kondensatory między styki a masę
Mobil 1 - Yosan Turbo JM-3031M Tuning + Uniden ESP-12 + Sirio ML-145
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
- Besserwisser
- Posty: 3564
- Rejestracja: 2010-02-19, 22:35
- Lokalizacja: Starting GPS...
- Kontakt:
Witam, a powiedz mi, czy przez przypadek nie skrzypi ci kierownica przy kręceniu ? Jeśli tak to może to właśnie tym stykom skończył się smar i wystarczy przesmarować ?
Założyłem u siebie Harrego II i mam dokładnie to samo. Wcześniej na unidenie 510xl nie było to słyszalne, ale podejrzewam, że to wina czułości radia.... Uniden miał zmierzonej około 4 uV, a już w Harrym mam 0,68 uV także spora różnica jest ;)
pzdr
Założyłem u siebie Harrego II i mam dokładnie to samo. Wcześniej na unidenie 510xl nie było to słyszalne, ale podejrzewam, że to wina czułości radia.... Uniden miał zmierzonej około 4 uV, a już w Harrym mam 0,68 uV także spora różnica jest ;)
pzdr
Jakim smarem będzie najlepiej? Jak znajdę czas to sprawdzę czy zadziała :)drfranz pisze:Witam, a powiedz mi, czy przez przypadek nie skrzypi ci kierownica przy kręceniu ? Jeśli tak to może to właśnie tym stykom skończył się smar i wystarczy przesmarować ?
Założyłem u siebie Harrego II i mam dokładnie to samo. Wcześniej na unidenie 510xl nie było to słyszalne, ale podejrzewam, że to wina czułości radia.... Uniden miał zmierzonej około 4 uV, a już w Harrym mam 0,68 uV także spora różnica jest ;)
pzdr
Ja użyłem zwykłego uniwersalnego smaru... np łt 43, ale od razu mówię, że nie pomogło, ale za to już mi kierownica nie skrzypi ;)tomaszzz pisze:Jakim smarem będzie najlepiej? Jak znajdę czas to sprawdzę czy zadziała :)
Jutro jadę po filtr przeciwzakłóceniowy na zasilanie radia (u mnie słychać też z odłączoną anteną). Jak to nie pomoże to trzeba będzie jeszcze kabel antenowy wymienić na taki w porządnym oplocie. Jak dalej będzie zakłócać to nie mam już więcej pomysłów poza kombinowaniem z instalacją w aucie.
pzdr