Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Ok, problem rozwiązany.
Przewód dodatni klaksonu jest zwarty w kierownicy opornikiem 3,3 MΩ do masy, podejrzewam, że po to, aby wygasić iskrzenie styków podczas trąbienia.
Defacto zakłócenia jako takie nie pochodzą od zwijacza w kierownicy tylko od samych klaksonów.
Zapewne polega to na tym, że gdy obwód jest cały czas zamknięty przez wspomniany rezystor, cewki w klaksonie pracują reagując na zmiany oporu podczas kręcenia kierownicą. A ponieważ prąd jest za mały klaksony siedzą cicho. ;) I stąd nasze zakłócenia ;)
Ja osobiście odłączyłem opornik. Ewentualnego odłączenia dokonujecie na własne ryzyko ;)
pzdr
Przewód dodatni klaksonu jest zwarty w kierownicy opornikiem 3,3 MΩ do masy, podejrzewam, że po to, aby wygasić iskrzenie styków podczas trąbienia.
Defacto zakłócenia jako takie nie pochodzą od zwijacza w kierownicy tylko od samych klaksonów.
Zapewne polega to na tym, że gdy obwód jest cały czas zamknięty przez wspomniany rezystor, cewki w klaksonie pracują reagując na zmiany oporu podczas kręcenia kierownicą. A ponieważ prąd jest za mały klaksony siedzą cicho. ;) I stąd nasze zakłócenia ;)
Ja osobiście odłączyłem opornik. Ewentualnego odłączenia dokonujecie na własne ryzyko ;)
pzdr
To pewno będzie jednak dobre rozwiązanie ;)Besserwisser pisze:Kondensatory między styki a masę
Dorzucam schemat jaki znalazłem do Laguny II, co prawda u mnie jest trochę inaczej, bo mam wersje z wielotonowym sygnałem.. niedziałającym, ale jednak. Także pewno jakieś różnice w wersjach będą.
No co, to toto widać. oba styki to + i + ;) drugi po zapłonie. Na białym kablu po zapłonie powinien też być +. Wcześniej montowałem kondensator równolegle tylko do plusa jak widać ze schematu. Bo łączyłem te dwa styki jak na moim wcześniejszym zdjęciu.
Pewnie wystarczy kondziołek jak kolega Besserwisser napisał.
Między ten "czerwony" B6 a masę. Trzeba sprawdzić który kabelek będzie masą w kostce, być może jedynka, nie wiem, sprawdźcie sobie.
Na chwile obecną nie mam za bardzo czasu ani miejsca gdzie by to sprawdzić.
A do kolegi wyżej.. tam nie ma zwijaka/taśmy tylko taka tarczka ze ścieżkami. U siebie nie widziałem rezystora. Jakbyś mógł to szczegółowo opisać gdzie i do której ścieżki na tarczce to zostało zamontowane.
Mobil 1 - Yosan Turbo JM-3031M Tuning + Uniden ESP-12 + Sirio ML-145
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
Opornik jest pod niebieską termokurczką na środku kierownicy. Podłączony jest on do masy końcówką oczkową (na zdjęciu częściowo schowana pod przewodem) do tej małej dziurki jakiś centymetr powyżej.
Podłączenie kondensatora 2200µF pomiędzy styki obwodu jak i do masy, u mnie nic zupełnie nie zmieniło.
U mnie w kostce były dwa przewody, czerwony i biały. Czerwony wykazał +12V biały wykazał 0V
Zdjęcie zapożyczone z forum Megane.
pzdr
Podłączenie kondensatora 2200µF pomiędzy styki obwodu jak i do masy, u mnie nic zupełnie nie zmieniło.
U mnie w kostce były dwa przewody, czerwony i biały. Czerwony wykazał +12V biały wykazał 0V
Zdjęcie zapożyczone z forum Megane.
pzdr
Pewno tak jak piszesz, żeby nie iskrzyło, bo to też w pobliżu poduszki powietrznej jest. A przewody dosyć grube do tej trąbki ;)drfranz pisze:Przewód dodatni klaksonu jest zwarty w kierownicy opornikiem 3,3 MΩ do masy, podejrzewam, że po to, aby wygasić iskrzenie styków podczas trąbienia.
Bo czerwony dostarcza zasilania kabinowego przez ten bezpiecznik F18 70A, i przy okazji zasila trąbkę.drfranz pisze:Czerwony wykazał +12V biały wykazał 0V
Bo sygnał dźwiękowy sterownay jest + jak na schemacie. Czerwony zwiera się z białym i trąbi ;) Jak są rozwarte to na białym masz nawet masę, bo leci ona od cewki w podpiętej trąbce. A tam wiadomo dwa przewody "masa" i ten "+/masa" do sterowania co przechodzi przez mniejszy bezpiecznik. To tak w ramach sprostowania, bo wyżej źle napisałem, że tam pojawia się + po zapłonie.
Jak odkłócanie kondensatorami nie działa, to odpięcie rezystora jest już jakimś rozwiązaniem.
Może to trzeba właśnie tak przerobić/poprawić fabrykę ;)
Odpiąć rezystor i zamontować w innym miejscu jakichś układ RC, żeby nie iskrzyło?
Mobil 1 - Yosan Turbo JM-3031M Tuning + Uniden ESP-12 + Sirio ML-145
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black
http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
Ja wtrącę swoje 3 grosze problemu.
U mnie w Lagunie II przez pewien czas od zakupu było ok, zero szumów przy kręceniu kierownicą.
Po przeczytaniu tego tematu (nomen omen) zaczęło trzeszczeć niemiłosiernie. W trasie wiadomo można wytrzymać, ale w mieście to SQL-em kręcę jak wariat.
Czemu tak jest? Bo w temacie mowa o instalacji fabrycznej, która nie musi być zepsuta, żeby zaczęło szumieć?
U mnie w Lagunie II przez pewien czas od zakupu było ok, zero szumów przy kręceniu kierownicą.
Po przeczytaniu tego tematu (nomen omen) zaczęło trzeszczeć niemiłosiernie. W trasie wiadomo można wytrzymać, ale w mieście to SQL-em kręcę jak wariat.
Czemu tak jest? Bo w temacie mowa o instalacji fabrycznej, która nie musi być zepsuta, żeby zaczęło szumieć?
Yosan Micro v2 Tunning Konnektor + Sirio Omega 27 MAG
Ja również dodam swoje słowo, mega mnie zmartwiliście poddam temat że ja ma kangoo firmowe z 2011 roku i cały czas borykam sie z problemem niemiłosiernych zakłóceń podczas skrętu kierownicą ale martwiące jest to wszystko co tutaj piszecie o przeróbkach bo dla zwykłego śmiertelnika to nie do wykonania zwłaszcza w nie swoim aucie, cały czas miałem nadzieje ze to bardziej błaha sprawa i jest na nią prostsze rozwiązanie
- Lagunasnk16
- Posty: 976
- Rejestracja: 2015-08-13, 22:30
- Lokalizacja: Podkarpackie
Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu
Przerabiałem to u siebie i rozwiązanie problemu jest proste jeżeli ktoś będzie zainteresowany to pisać na priv powiem co trzeba zrobić
President Harry III ASC + Konektor Mini 40/Sirio ML145 Power mag + Albrecht CB-250
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu
poza tym, że temat sprzed dwóch i pół roku to jak już go odkopałeś to podziel się na forum swoją wiedzą.
- Lagunasnk16
- Posty: 976
- Rejestracja: 2015-08-13, 22:30
- Lokalizacja: Podkarpackie
Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu
odłączasz akumulator (dla bezpieczeństwa poduszki),odkręcasz obudowę plastikową kolumny kierowniczej (dwa torxy od spody) i zdejmujesz górną obudowę a następnie dolną. Następnie zdejmujesz przełącznik kierunkowskazów i przełącznik wycieraczek(posiadają takie zatrzaski) W przełączniku kierunkowskazów znajdują się dwie blaszki, które łączą się z blaszkami w gnieździe. Blaszki te przeczyściłem i lekko odgiąłem aby styk był lepszy. Patrząc z boku kolumny w miejscach przełączników będziesz widział dwie blaszki które "biegają" po dwóch metalowych pierścieniach. Tego co prawda nie rozbierałem, ale delikatnie cienkim śrubokrętem, palcami, szmatką przeczyściłem i psiknąłem preparatem poprawiającym styki. Na razie działa bez trzeszczenia.
President Harry III ASC + Konektor Mini 40/Sirio ML145 Power mag + Albrecht CB-250
Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu
Panowie mam to samo
Laguna 3 kombi
Nowe radyjko Harry 3 12/24 asc od konektor5000 + tuning V1,
antena T3 T27 do relinga jest masa .
Cb podpięte pod zapalniczkę , próbowałem też do gniazdka w bagażniku .
Auto na postoju wszystko ok , ładnie cb odbiera .
W czasie jazdy gdy skręcam kierownicą lewo- prawo trzeszczy ,szumi.
Na postoju przy włączonym silniku gdy skręcam , jest ok .
Filtr jest przeciwzakłóceniowy ale niewiem czy w ogóle działa
Miałem w planach założyć ferretyty na kabel antenowy ale wszyscy mi mówią że nic nie pomoże
Laguna 3 kombi
Nowe radyjko Harry 3 12/24 asc od konektor5000 + tuning V1,
antena T3 T27 do relinga jest masa .
Cb podpięte pod zapalniczkę , próbowałem też do gniazdka w bagażniku .
Auto na postoju wszystko ok , ładnie cb odbiera .
W czasie jazdy gdy skręcam kierownicą lewo- prawo trzeszczy ,szumi.
Na postoju przy włączonym silniku gdy skręcam , jest ok .
Filtr jest przeciwzakłóceniowy ale niewiem czy w ogóle działa
Miałem w planach założyć ferretyty na kabel antenowy ale wszyscy mi mówią że nic nie pomoże
Re: Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu
Już mnie trafia
Ma ktoś jeszcze podrzuci jakiś pomysł
Może kierownik @Hasan-Łódź coś pomoże ?
Ma ktoś jeszcze podrzuci jakiś pomysł
Może kierownik @Hasan-Łódź coś pomoże ?
Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu
Zmienić auto,kupując nowe, sprawdzić czy nic nie zakłóca radia CB
Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu
joker25, zadzwoń w poniedziałek na sklep, poproś Rafała.
Pozdro
Pozdro
CRE 8900 + Densei EC 2002, Sirtel Santiago 1200 / Sirio Silver 90
Icom IC-2730 KNKTR + Diamond NR-770 R / NR-77S
Ekipa KONEKTOR
Icom IC-2730 KNKTR + Diamond NR-770 R / NR-77S
Ekipa KONEKTOR
Re: Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu
Auto kupione w grudniumarekb pisze:Zmienić auto,kupując nowe, sprawdzić czy nic nie zakłóca radia CB
A cb z anteną przed wakacjami
Co do radyjka to nie mam wątpliwości bo od konektor5000
Tak zrobięRafi pisze:joker25, zadzwoń w poniedziałek na sklep, poproś Rafała.
Pozdro