Laguna II zakłócenia od czujnika kąta skrętu

Tutaj, możecie zadawać pytania związane z wykonaniem naprawy, przeróbki, instalacji itp.
(tutaj nie pytamy o zakup radia/anteny!)

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
Florek
Posty: 789
Rejestracja: 2012-05-03, 14:27
Lokalizacja: Szczecin / Pyrzyce

Post autor: Florek »

nie wiem o co chodzi, ale strasznie mnie to wnerwia, ale moze dobre filtry anl i nb poradza sobie. max do konca tygodnia dam znac. a co do 520 to postaram sie jutro.
Nissan Pulsar:
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black

Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Awatar użytkownika
Florek
Posty: 789
Rejestracja: 2012-05-03, 14:27
Lokalizacja: Szczecin / Pyrzyce

Post autor: Florek »

Pod Unidenem PC-122 dalej sa te trzaski :/ trzeba bedzie cos z tym zrobic bo tak nie da sie jezdzic.
Nissan Pulsar:
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black

Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Awatar użytkownika
simon932
Posty: 20
Rejestracja: 2013-01-16, 21:20
Lokalizacja: Jasło

Post autor: simon932 »

Witam, pogoda z lekka poprawiła się u mnie więc postanowiłem w końcu posprawdzać parę rzeczy jeśli chodzi o "szuranie" w radiu które wchodzi przez antenę podczas kręcenia kierownicą.
Rozebrałem obudowę kolumny... i co się okazało, otóż zakłócenia nie pochodzą od czujnika skrętu jak mi się wcześniej wydawało, tylko od sygnału dźwiękowego.
Wypiąłem kostkę z modułu kierowniczego tą od przełącznika świateł i nagle szuranie ustało. Właśnie tą od przełącznika świateł bo tam są styki od sygnału dźwiękowego.

Tylko uwaga na tą kostkę z góry! Jeśli ktoś chce ją rozpiąć z jakichś swoich tam powodów, to należy wcześniej odpiąć akumulator oraz odczekać chwilę ze względów bezpieczeństwa. Jest to przewód od poduszki powietrznej kierowcy. Kostka jest czarna (choć powinna być moim zdaniem żółta, bo tak jest w przypadku systemów AIR BAG), ale ma właśnie żółtą kropkę ;)
Jest tam kilka przewodów i najpierw myślałem, że jest tam też i sygnał dźwiękowy. Natomiast są airbagi 2x zapalnik oraz tempomat. To tak na marginesie.

Jak wspomniałem wcześniej połączenie sygnału dźwiękowego jest realizowane poprzez ten lewy patrząc od nas przełącznik przy kierownicy. Do kostki idą dosyć grube przewody.

Bardzo prosto można cały przełącznik wymontować poprzez dwa zatrzaski z góry i z dołu.
I mamy taki jak na zdjęciu...

Strzałkami zaznaczyłem styk sygnału dźwiękowego.

Przyczyna zlokalizowana wreszcie w 100%, natomiast jak ją usunąć?

Kostka podpięta, ale przełącznik nie wsunięty na swoje miejsce, brak szurania i sygnału dźwiękowego oczywiście ;)

Sprawdziłem to w ten sposób, zakleiłem izolacją jeden ze styków, dalej są zakłócenia dochodzące do 4S na S-Metrze. Zakleiłem drugi styk, odkleiłem pierwszy, brak zakłóceń.

Pytanie do znawców tematu? Jak to odfiltrować? Jakiś ferryt, próbować?

Pasuje jeździć z działającym sygnałem dźwiękowym ;)
Mobil 1 - Yosan Turbo JM-3031M Tuning + Uniden ESP-12 + Sirio ML-145
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black

http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
tomaszzz
Posty: 4
Rejestracja: 2013-03-29, 11:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomaszzz »

Także mam z tym problem. Dałem pierścień ferrytowy na sam kabel od CB, podłączanie pod akumulator też nic nie daje, Laguna II 3.0 i wspomaganie jest dwustopniowe, ale nie powinno być różnicy. Alan 109+pirat(Wilson zachowuje sie tak samo)
Awatar użytkownika
simon932
Posty: 20
Rejestracja: 2013-01-16, 21:20
Lokalizacja: Jasło

Post autor: simon932 »

tomaszzz pisze:Laguna II 3.0 i wspomaganie jest dwustopniowe
a co ma do tego wspomaganie jak napisałem wyżej że przyczyną zakłóceń jest "sposób podpięcia" przysłowiowej trąbki ;) Sam + podpięty już powoduje zakłócenia.
Myślałem o ferrycie ale na kablu od tego + a nie na kablu antenowym.

Przy kierownicy jest taki talerzyk ze ścieżkami, po którym trą styki podobne do tych na zdjęciu przy przełączniku. Te krótkie styki łączą się z tymi w przełączniku - tak wygląda to połączenie.
Mobil 1 - Yosan Turbo JM-3031M Tuning + Uniden ESP-12 + Sirio ML-145
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black

http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
tomaszzz
Posty: 4
Rejestracja: 2013-03-29, 11:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomaszzz »

simon932 pisze:
tomaszzz pisze:Laguna II 3.0 i wspomaganie jest dwustopniowe
a co ma do tego wspomaganie jak napisałem wyżej że przyczyną zakłóceń jest "sposób podpięcia" przysłowiowej trąbki ;) Sam + podpięty już powoduje zakłócenia.
Myślałem o ferrycie ale na kablu od tego + a nie na kablu antenowym.

Przy kierownicy jest taki talerzyk ze ścieżkami, po którym trą styki podobne do tych na zdjęciu przy przełączniku. Te krótkie styki łączą się z tymi w przełączniku - tak wygląda to połączenie.
Ferryt dalem na +, a nie na kabel antenowy. Sprawdzę czy wyciągnięty bezpiecznik coś pomoże :D
Awatar użytkownika
simon932
Posty: 20
Rejestracja: 2013-01-16, 21:20
Lokalizacja: Jasło

Post autor: simon932 »

Ja na własną odpowiedzialność zakleiłem taśmą izolacyjną styk od + i nie ma zakłóceń oraz sygnału :) Metody nie polecam !

Zresztą trzeba leczyć przyczynę a nie objawy ;)
Mobil 1 - Yosan Turbo JM-3031M Tuning + Uniden ESP-12 + Sirio ML-145
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black

http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
tomaszzz
Posty: 4
Rejestracja: 2013-03-29, 11:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomaszzz »

simon932 pisze:Ja na własną odpowiedzialność zakleiłem taśmą izolacyjną styk od + i nie ma zakłóceń oraz sygnału :) Metody nie polecam !

Zresztą trzeba leczyć przyczynę a nie objawy ;)
Może delikatnie wyczyścić i podsmarować jakimś smarem żeby nie tarł styk o styk?
Awatar użytkownika
Besserwisser
Posty: 3564
Rejestracja: 2010-02-19, 22:35
Lokalizacja: Starting GPS...
Kontakt:

Post autor: Besserwisser »

Kondensatory między styki a masę
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
God listens to Slayer
Awatar użytkownika
simon932
Posty: 20
Rejestracja: 2013-01-16, 21:20
Lokalizacja: Jasło

Post autor: simon932 »

Besserwisser pisze:Kondensatory między styki a masę
No własnie kondensatory nie pomagają. Nawet jak mam obwód przerwany bo np. minus zaklejony to po samym plusie już są zakłócenia. Jakby to był silnik to tak bym to odfiltrował a tutaj to nie pomaga.
Mobil 1 - Yosan Turbo JM-3031M Tuning + Uniden ESP-12 + Sirio ML-145
Mobil 2 - Yosan 120 Pro + Sirio Omega 27 Black

http://youtu.be/-2uz_TBJHGs
_
Awatar użytkownika
Besserwisser
Posty: 3564
Rejestracja: 2010-02-19, 22:35
Lokalizacja: Starting GPS...
Kontakt:

Post autor: Besserwisser »

Ok, nie doczytałem z telefonu. Jest gdzieś schemat elektryki tego samochodu żeby zobaczyć jak to jest zrealizowane?
M
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
God listens to Slayer
drfranz
Posty: 4
Rejestracja: 2013-03-29, 14:58
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: drfranz »

Witam, a powiedz mi, czy przez przypadek nie skrzypi ci kierownica przy kręceniu ? Jeśli tak to może to właśnie tym stykom skończył się smar i wystarczy przesmarować ?

Założyłem u siebie Harrego II i mam dokładnie to samo. Wcześniej na unidenie 510xl nie było to słyszalne, ale podejrzewam, że to wina czułości radia.... Uniden miał zmierzonej około 4 uV, a już w Harrym mam 0,68 uV także spora różnica jest ;)

pzdr
tomaszzz
Posty: 4
Rejestracja: 2013-03-29, 11:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomaszzz »

drfranz pisze:Witam, a powiedz mi, czy przez przypadek nie skrzypi ci kierownica przy kręceniu ? Jeśli tak to może to właśnie tym stykom skończył się smar i wystarczy przesmarować ?

Założyłem u siebie Harrego II i mam dokładnie to samo. Wcześniej na unidenie 510xl nie było to słyszalne, ale podejrzewam, że to wina czułości radia.... Uniden miał zmierzonej około 4 uV, a już w Harrym mam 0,68 uV także spora różnica jest ;)

pzdr
Jakim smarem będzie najlepiej? Jak znajdę czas to sprawdzę czy zadziała :)
drfranz
Posty: 4
Rejestracja: 2013-03-29, 14:58
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: drfranz »

tomaszzz pisze:Jakim smarem będzie najlepiej? Jak znajdę czas to sprawdzę czy zadziała :)
Ja użyłem zwykłego uniwersalnego smaru... np łt 43, ale od razu mówię, że nie pomogło, ale za to już mi kierownica nie skrzypi ;)
Jutro jadę po filtr przeciwzakłóceniowy na zasilanie radia (u mnie słychać też z odłączoną anteną). Jak to nie pomoże to trzeba będzie jeszcze kabel antenowy wymienić na taki w porządnym oplocie. Jak dalej będzie zakłócać to nie mam już więcej pomysłów poza kombinowaniem z instalacją w aucie.

pzdr
Awatar użytkownika
konikks
Posty: 549
Rejestracja: 2012-10-10, 22:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: konikks »

no i mamy manual na skrzypiącą kierownicę w lagunach...
! HAM I AM !
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kącik techniczny------tylko naprawy , modyfikacje i porady co,gdzie i jak zamontować.”