Konserwacja Turbo 5000 po zimie...
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Konserwacja Turbo 5000 po zimie...
Kilka dni temu postanowiłem wypalić oznaczenia na cewce T5000,
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b255a.html
w związku z tym musiałem zdemontować cewkę. Zauważyłem, że po promienniku w czasie zimy spływała sól drogowa. Postanowiłem ja wyczyścić oraz zobaczyć jak wygląda od środka. Z rozebraniem cewki nie było najmniejszego problemu...
Jednak po złożeniu swr oszalał...
Okazało się, że podczas dokręcania górnej części trzymającej promiennik użyłem zbyt dużo siły. I powstała przerwa w miejscu zaznaczonym na czerwono...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 181b8.html
Miedziany pierścień cewki nie zwierał z podstawą. Na szczęście miałem w CRE ustawioną ochronę wysokiego swr'a.
Mocniejsze skręcenie powstrzymało obracanie się obudowy, jednak nie było zbyt dobrym rozwiązaniem.
Na chwilę obecną problem zaleczyłem, ale będę musiał to jakoś zabezpieczyć...
Aby zapobiec spluwaniu wody przez gumowe zabezpieczenie cewki postanowiłem pod gumę dać troszeczkę wazeliny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b255a.html
w związku z tym musiałem zdemontować cewkę. Zauważyłem, że po promienniku w czasie zimy spływała sól drogowa. Postanowiłem ja wyczyścić oraz zobaczyć jak wygląda od środka. Z rozebraniem cewki nie było najmniejszego problemu...
Jednak po złożeniu swr oszalał...
Okazało się, że podczas dokręcania górnej części trzymającej promiennik użyłem zbyt dużo siły. I powstała przerwa w miejscu zaznaczonym na czerwono...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 181b8.html
Miedziany pierścień cewki nie zwierał z podstawą. Na szczęście miałem w CRE ustawioną ochronę wysokiego swr'a.
Mocniejsze skręcenie powstrzymało obracanie się obudowy, jednak nie było zbyt dobrym rozwiązaniem.
Na chwilę obecną problem zaleczyłem, ale będę musiał to jakoś zabezpieczyć...
Aby zapobiec spluwaniu wody przez gumowe zabezpieczenie cewki postanowiłem pod gumę dać troszeczkę wazeliny
CRE 8900 knktr v.2; 575m6; RM KL 405; T5000; RSN4001A
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
Tak się zastanawiam jak mogę to ponownie trwale połączyć...
Na chwilę obecną wcisnąłem cienki drucik pomiędzy plastikową obudowę a miedziany pierścień...
Na chwilę obecną wcisnąłem cienki drucik pomiędzy plastikową obudowę a miedziany pierścień...
CRE 8900 knktr v.2; 575m6; RM KL 405; T5000; RSN4001A
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
Ale trwale, że trwale? - zalutować.JayJay pisze:Tak się zastanawiam jak mogę to ponownie trwale połączyć...
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Dokładne... lutowanie chyba raczej nie wchodzi w grę... Trzeba by było opuścić ten czarny izolator trochę niżej, domowymi sposobami nie dałem rady
CRE 8900 knktr v.2; 575m6; RM KL 405; T5000; RSN4001A
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
No tak, najlepiej taką "siekierką"Sahim pisze:Trochę problem bo to jest kawał metalu, lutownicę trzeba by chyba taką "do rynien", małą to tylko można trochę cyny "nasmarkać"Ferbus pisze:Ale trwale, że trwale? - zalutować.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Tak jak rozmawialismy przez telefon lutownica oporowa dobrze wyczysc i ogien. Ewentualnie dobrze oczysc i mini palnik (takie male reczne) i wtedy cyna powinno zdac egzamin.
Nissan Pulsar:
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black
Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black
Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Właśnie..? Bo ładnie Ci to wyszłoartega7 pisze:A jak to zrobiłeś?Kilka dni temu postanowiłem wypalić oznaczenia na cewce T5000,
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Wojtek KR dobrze zrozumiałem? Rozkreciles i w środku posmarowales cewkę (uzwojenie)? Jak to wyglądało po zimie? Ja w ss1200 dałem wszędzie gdzie można gumowe uszczelki. Między główkę a antenę dałem uszczelkę sylikonowa od ml145.
Z tego co wiem to koszta nie były duże, ale niech resztę napisze autor tematu.
Z tego co wiem to koszta nie były duże, ale niech resztę napisze autor tematu.
Nissan Pulsar:
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black
Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black
Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800