jak to z ta deklaracja jest ?

Na tym forum można dyskutować o zagadnieniach prawnych, związanych z cb-radio

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
HjeniuC
Posty: 1813
Rejestracja: 2009-11-24, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: HjeniuC »

generalnie często i dogłebnie jestem kontrolowany przez Policję Straż Graniczną oraz ITD

do różnych rzeczy sięczepiali ale do radia nigdy. Raz jeden gościu powiedział że moje radio wygląda jak cztery jego i co takie wielkie
YIP YIP
Awatar użytkownika
Krzychukt
Posty: 20
Rejestracja: 2009-04-05, 00:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Krzychukt »

@hjeniu
Czyli o deklarację nigdy nawet nie pytali?
Awatar użytkownika
HjeniuC
Posty: 1813
Rejestracja: 2009-11-24, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: HjeniuC »

Krzychukt pisze:@hjeniu
Czyli o deklarację nigdy nawet nie pytali?
nie spotkałem się
podobnież sprawa ma się z pirackimi nawigacjami
YIP YIP
Awatar użytkownika
Krecik
Posty: 2259
Rejestracja: 2008-06-09, 12:23
Lokalizacja: Kazimierz Biskupi
Kontakt:

Post autor: Krecik »

Krzychukt pisze:Czyli o deklarację nigdy nawet nie pytali?
na pewno nie gdyż
hjeniu pisze:dogłebnie jestem kontrolowany przez Policję Straż Graniczną oraz ITD

Sorki ale NMSP :mrgreen:
Awatar użytkownika
HjeniuC
Posty: 1813
Rejestracja: 2009-11-24, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: HjeniuC »

legalizacje gaśnić
tablice uwaga zboczeniec
działanie wycieraczek
odpowiedni płyn do spryskiwaczy
licencje badania zezwolenia
alkomaaty apteczki pierdoły rowery

a CB zwisa im jak pól kilo kitu
YIP YIP
mackur
Posty: 37
Rejestracja: 2010-01-23, 23:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mackur »

bartek1706 pisze:A nawigacje mogą zabrać ?
Jeśli nie wiadomo o co chodzi to znaczy, że chodzi o kasę.

Mogą zabrać radio, nawigację do ekspertyzy z protokołem itp.
Chodzi o to, że w przypadku navi to automapa płaci im za to więc im się to opłaca.
Tutaj President musiałby się dogadać z policją.
Kolego - nie masz racji.
Policja ma jasno okreslone (ustawa) co moga robic i do czego musza miec nakaz. Zadna firma prywatna nie moze dogadac sie z policja bo ja poprosze policjanta o "podstawe prawna" i pokazanie nakazu. Nawet glowy do samochodu nie mogą Ci wsadzic a co dopiero mowic o zabieraniu czegokolwiek - to naruszenie prywatności. Mogą np. poprosic np. o pokazanie trojkata, ale nie moga nakazac otwarcia bagaznika.

Zatem, jezdzijcie i sie nie przejmujcie :D
Promil(ek)
Mobil: SS3900EFT + FD1818 (zapas JohnsonII)
Antena: ML145(na uchwycie bagażnik)
koszmar

Post autor: koszmar »

mackur pisze:ale nie moga nakazac otwarcia bagaznika.
Pitu, pitu. Spróbuj odmówić jak jednak poproszą. :mrgreen:

mackur pisze:"podstawe prawna"
Ustawa o policji?
mackur
Posty: 37
Rejestracja: 2010-01-23, 23:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mackur »

koszmar, mialem taka sytuacje na drodze i uwierz mi .... poprosili i nie otworzylem.
Pozniej mowili ze chca zobaczyc gasnice i trojkat.....co mialem pod fotelem kierowcy. Jakos po zgloszeniu na 112 calej sytuacji - policjant odstapil od czynnosci tlumaczac ze go zle zrozumialem....bo przeciez on chcial trojkat i myslal ze mam go w bagazniku :D
Promil(ek)
Mobil: SS3900EFT + FD1818 (zapas JohnsonII)
Antena: ML145(na uchwycie bagażnik)
Awatar użytkownika
HjeniuC
Posty: 1813
Rejestracja: 2009-11-24, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: HjeniuC »

Mi tam jakoś w zeszłym roku straż graniczna 10km od domu przekopała auto do góry nogami łącznie z bagażem klienta i generalnie to nie pokazali mi żadnego nakazu a torby sami sobie otwierali.
YIP YIP
mackur
Posty: 37
Rejestracja: 2010-01-23, 23:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mackur »

Ale Straz graniczna to nie Policja - to po pierwsze,
po drugie - to oni skolei szukaja zupelnie czego innego: spraw akcyzowych, przemytowych oraz innych takich - a z pewnoscia nie sprawdzaja zgodnosci radyjka.

Zostawmy temat - uwierzcie ze nikt wam radyjka nie sprawdzi w samochodzie :)
Jedynie mogą Was zaprosic do Urzedu w celu sprawdzenia zgodnosci - ale to bardziej tyczy stacjonarnych stacji, kiedy sasiedzi zloza skarge na zaklocenia. Wtedy drugie radyjko i sprawa czysta.

poki co wyluzujcie :)))))))) ..... mozna jezdzic i nadawac. Inna sprawa jest - po co rozblokowujecie radia z 4W do np. 8?????? Skoro aby u odbiorcy podniesc sygnal o 1es trzeba moc zwiekszyc ok 4 razy. Ta zabawa w "rozblokowywanie" to tylko wywolywanie wiekszej ilosci zaklocen bez zadnego efektu dla Was. Mysle ze to jest klu tematu. Oni Was nie sprawdza bo pasmo CB maja w d....., ale innym jest to, ze cale dzialanie "rozblokowywania" jest calkowicie pozbawione sensu.
Promil(ek)
Mobil: SS3900EFT + FD1818 (zapas JohnsonII)
Antena: ML145(na uchwycie bagażnik)
tbs
Posty: 23
Rejestracja: 2010-02-17, 17:55
Lokalizacja: Poldaskie

Post autor: tbs »

|Jak to wyglada w praktyce?

|Nie znam ani jednego przypadku gdy policja zainteresowalaby sie CB-Radiem |zamontowanym w samochodzie. Ja za swych czasów woziłem przerózne radia typu |OmegaForce S45 i nikt sie nigdy nie przyczepił. Duke, znasz jakiś przypadek? Bedziesz |pierwszy na tym forum.[/quote]

Jakieś dwa lata temu,umówiłem się ze znajomym na ryby za Tykocinem.Miał czekać swoim autem na mnie na takim parkingu przy rzece Narew,jadąc od W-wy za Złotorią (kto robił tę traskę to się na pewno orientuje).Kolega najpierw z nudów,też dla kontaktu ze mną, najpierw ostrożnie później mniej ostrożnie ostrzegać mobili.Na miejscu były miśki i krokodylki.Najpierw podszedł misiak,z zapytaniem czy akurat używa radia a moment później krokodyl zażądał deklaracji itd.Kolega ma alana 48 exe.więc papierki miał.Krokodylki zresztą(spytał) mają ze sobą spis dopuszczonych cb,ale gdyby zaczęli sprawdzać sami to mogłoby to dłuuugo potrwać. Oprócz zarekwirowania radia grozi też mandat,trzeba wyjaśniać skąd ,od kogo i opłacić koszty utylizacji i coś tam chyba jeszcze.Koleś twierdziła że miał ubaw po pachy,a ja wożę papier ze sobą-machniesz przed oczami i z głowy.
Obejrzałem instrukcję ATENY i na pierwszej kartce wewnętrzna strona jest deklaracja.
Awatar użytkownika
HjeniuC
Posty: 1813
Rejestracja: 2009-11-24, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: HjeniuC »

nie chce mi się wierzyć gdyż albowiem ITD nie ma uprawnień nie tylko do kontrolowania CB ale również niezarobkowych pojazdów o DMC poniżej 3.5T
YIP YIP
koszmar

Post autor: koszmar »

mackur pisze:Jedynie mogą Was zaprosic do Urzedu w celu sprawdzenia zgodnosci - ale to bardziej tyczy stacjonarnych stacji, kiedy sasiedzi zloza skarge na zaklocenia.
Do domu to ci UKE samo przyjedzie, a nie będą cię nigdzie zapraszać.
tbs pisze:a moment później krokodyl zażądał deklaracji
A niby na jakiej podstawie? To było z jego strony przekroczenie uprawnień.
tbs pisze:Krokodylki zresztą(spytał) mają ze sobą spis dopuszczonych cb
Pitu, pitu... ściągnięty z sieci, niemający żadnego umocowania. UKE nigdy nie sporządzało listy urządzeń dopuszczonych czy tez niedopuszczonych.
Awatar użytkownika
Duke
Posty: 277
Rejestracja: 2009-07-12, 08:21
Lokalizacja: Szczecin JO73FK
Kontakt:

Post autor: Duke »

UKE:

Lista wyrobów niezgodnych z wymaganiami zasadniczymi:

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?pla ... &page=text

Załącznik:
( 4_02_2010_lista_wyrobow_niezgodnych.xls 103 kB )
Baza drukarnia: Albrecht 497W + Masen 5/8 λ
Baza dom: SS 3900 EFT + Sirio Boomerang 27 A
Mobil: W 210 E 200 Kompressor + Jackson II z helikalnym piratem (miasto) i Sirio Silver Megawatt 4000 PL (trasa). Alan 42 Multi.
koszmar

Post autor: koszmar »

Duke, to jest ogólna lista urządzeń niespełniających wymogów, na której faktycznie występują urządzenia radiowe..
Nie ma natomiast żadnej listy trx'ów cb posiadających homologację, która jakoby powstała w UKE. Nie ma żadnej listy radiotelefonów dopuszczonych.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kącik prawny”