CB w Niemczech

Na tym forum można dyskutować o zagadnieniach prawnych, związanych z cb-radio

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

koszmar

Post autor: koszmar »

Faktem jest, że do Austrii zakazany jest wwóz urządzeń z możliwością pracy w innej emisji niż F3E. O pracy w innej emisji nie wspomnę.
Ale faktem jest tez istnienie konwencji wiedeńskiej i przepisów unijnych. Przypomina się sprawa niemieckich apteczek...
Kazali zdemontować
Jak demontażu radia ma dokonać kierowca ciężarówki, w którym radio zostało wbudowane w konsolę i nie ma do niego dostępu, a używanie go w kraju pochodzenia jest legalne?
yaszczur pisze:A to mało wyczerpujące?
Szczerze, to wolałbym odpowiedź z ambasady Austrii w RP lub jeszcze lepiej urzędnika ichniejszego regulatora. Podobnie jak miało miejsce w przypadku rastra używanego w Niemczech... :->
Awatar użytkownika
olo_r
Posty: 4214
Rejestracja: 2012-12-16, 23:05
Lokalizacja: KO02LF

Post autor: olo_r »

Krecik pisze:W praktyce problemy z policja moga wyniknąć nawet z posiadania anteny na dachu i rozmowntowanego radia w bagażniku (możliwa kontrol policyjn i konfiskata urządzenia). WK odradza podróżowanie nawet z rozmontowanym CB radiem po Austrii.

Z poważaniem

Marcin Jakubowski
III Sekretarz Ambasady/ III. Botschaftssekretär
Tel. +43 1 870 15 108
Fax.+43 1 870 15 136 "
No to sie robi bzdura - czy rozmontowane radio wskazuje na uzywanie, czy rozmontowanym samochodem na lawecie można sie poruszać??

Ale jaja.

Tu pełno przepisów jak ktoś zna niemiecki to moze co istotniejsze wyłowić i przetłumaczyć
http://www.bmvit.gv.at/telekommunikatio ... index.html

Kary tez są sowite.
Mobil: GENERAL ELECTRIC 3-5804C+Sirio CB MINI-MAG 27
http://www.cbmuseum.nl/General_Electric.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Baza: YAESU FT-857 + wire na dwóch wędkach + unun 9:1 + ATU
Awatar użytkownika
Krecik
Posty: 2259
Rejestracja: 2008-06-09, 12:23
Lokalizacja: Kazimierz Biskupi
Kontakt:

Post autor: Krecik »

Awatar użytkownika
olo_r
Posty: 4214
Rejestracja: 2012-12-16, 23:05
Lokalizacja: KO02LF

Post autor: olo_r »

Czytałem, dziękuje za link. O Austrii jest tam tylko ta sama wzmianka -czyli pozwolenie na cb, tylko FM i o karze.

Chodzi mi jednak o szczegóły tego pozwolenia- to chyba jakoś spedytorzy dla flot załatwiają lub ktos kupuje sobie "cymbala" na Austrię za grosze (ciekaw jestem jak to Niemcy robia bo ich standardy sa zblizone do Austriackich - to słynne FM) i zwykła przepinka.

A Swoja droga to nie mogę sobie tego wyobrazić że austriacka Polizei wypatruje anten na dachu każdego mobila z obcymi blachami i robi łapankę.

Zalecam też przeczytanie całego tego postu

http://forum.karawaning.pl/topic/11844- ... w-austrii/

Prawo prawem, przepisy przepisami a życie zyciem.
Mobil: GENERAL ELECTRIC 3-5804C+Sirio CB MINI-MAG 27
http://www.cbmuseum.nl/General_Electric.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Baza: YAESU FT-857 + wire na dwóch wędkach + unun 9:1 + ATU
Awatar użytkownika
Kilobajt
Posty: 476
Rejestracja: 2010-01-11, 22:43
Lokalizacja: Opole

Post autor: Kilobajt »

Austriacka Policja jest dość specyficzna, zwłaszcza od strony Włoskiej. W kontekście transportu ciężarowego potrafią takie bzdury wymyślać że opadają gacie. Np konieczność dociśnięcia ładunku paletami od góry aby pasy lepiej "trzymały". Nie wspomnie o prawie kabaretowych kontrolach winiet swojego czasu- gdzie policjant wskakiwał na lusterko aby sprawdzić czy kierowca na szybko nie wypisuje winietki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kącik prawny”