jak to z ta deklaracja jest ?
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Cytuję za www.policja.pl
CB Radio - CB radio a homologacja
Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005r. w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które mogą być używane bez pozwolenia (Dz. U. Nr 230, poz. 1955) nie wymaga pozwolenia radiowego używanie urządzeń Radia Obywatelskiego CB wyłącznie w zakresie częstotliwości 26,96-27,41 MHz, pracujących z modulacją częstotliwości lub amplitudy (FM/AM//SSB) z mocą wyjściową nadajnika do 4 W dla FM i AM oraz z mocą 12W (PEP) dla SSB.
Obecne uregulowania prawne nie nakładają na użytkowników urządzeń typu CB Radio obowiązku posiadania przy sobie i okazywania na żądanie organu kontroli ruchu drogowego świadectwa homologacji czy deklaracji zgodności użytkowanego urządzenia.
Istnieje jednak możliwość, że urządzenie typu CB radio znajdujące się w pojeździe może nasunąć podejrzenie policjantowi, iż znajduje się ono w obrocie, choć nie spełnia wymogów formalnych. Zdarzają się przypadki modyfikacji konstrukcji urządzenia oraz dopuszczalnych parametrów pracy. Zdarzają się także przypadki sprowadzania urządzeń spoza granicy Polski, których parametry pracy nie zawsze są zgodne z polskimi przepisami.
W przypadku pojawienia się uzasadnionych wątpliwości co do użytkowanego sprzętu, naturalnym zachowaniem jest próba zweryfikowania (w miarę możliwości na miejscu kontroli), czy znajdujące się w pojeździe CB radio zostało dopuszczone do obrotu na polskim rynku. Dużym ułatwieniem w takim przypadku będzie okazanie policjantowi Świadectwa Homologacji lub Deklaracji Zgodności. I choć nie ma obowiązku posiadania tego dokumentu przy sobie, to jednak posiadanie go przy sobie w dużym stopniu może ułatwić obu stronom udokumentowanie faktu użytkowania zgodnego z prawem.
W przypadku braku takiego dokumentu, użytkownik może być narażony na konieczność zabezpieczenia urządzenia do czasu wyjaśnienia sprawy. Oznacza to również, że na potrzeby prowadzonego postępowania wyjaśniającego będzie musiał w późniejszym terminie dostarczyć taki dowód celem uniknięcia posądzenia o popełnienie wykroczenia lub nawet przestępstwa.
Źródło: www.policja.pl
CB Radio - CB radio a homologacja
Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005r. w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które mogą być używane bez pozwolenia (Dz. U. Nr 230, poz. 1955) nie wymaga pozwolenia radiowego używanie urządzeń Radia Obywatelskiego CB wyłącznie w zakresie częstotliwości 26,96-27,41 MHz, pracujących z modulacją częstotliwości lub amplitudy (FM/AM//SSB) z mocą wyjściową nadajnika do 4 W dla FM i AM oraz z mocą 12W (PEP) dla SSB.
Obecne uregulowania prawne nie nakładają na użytkowników urządzeń typu CB Radio obowiązku posiadania przy sobie i okazywania na żądanie organu kontroli ruchu drogowego świadectwa homologacji czy deklaracji zgodności użytkowanego urządzenia.
Istnieje jednak możliwość, że urządzenie typu CB radio znajdujące się w pojeździe może nasunąć podejrzenie policjantowi, iż znajduje się ono w obrocie, choć nie spełnia wymogów formalnych. Zdarzają się przypadki modyfikacji konstrukcji urządzenia oraz dopuszczalnych parametrów pracy. Zdarzają się także przypadki sprowadzania urządzeń spoza granicy Polski, których parametry pracy nie zawsze są zgodne z polskimi przepisami.
W przypadku pojawienia się uzasadnionych wątpliwości co do użytkowanego sprzętu, naturalnym zachowaniem jest próba zweryfikowania (w miarę możliwości na miejscu kontroli), czy znajdujące się w pojeździe CB radio zostało dopuszczone do obrotu na polskim rynku. Dużym ułatwieniem w takim przypadku będzie okazanie policjantowi Świadectwa Homologacji lub Deklaracji Zgodności. I choć nie ma obowiązku posiadania tego dokumentu przy sobie, to jednak posiadanie go przy sobie w dużym stopniu może ułatwić obu stronom udokumentowanie faktu użytkowania zgodnego z prawem.
W przypadku braku takiego dokumentu, użytkownik może być narażony na konieczność zabezpieczenia urządzenia do czasu wyjaśnienia sprawy. Oznacza to również, że na potrzeby prowadzonego postępowania wyjaśniającego będzie musiał w późniejszym terminie dostarczyć taki dowód celem uniknięcia posądzenia o popełnienie wykroczenia lub nawet przestępstwa.
Źródło: www.policja.pl
Wówczas Policja musi na miejscu sporządzić protokół zabezpieczenia przedmiotu z podaną nazwą, nr seryjnym oraz danymi właściciela i zatrzymującego radio oraz pieczątką policji.Duke pisze:W przypadku braku takiego dokumentu, użytkownik może być narażony na konieczność zabezpieczenia urządzenia do czasu wyjaśnienia sprawy. Oznacza to również, że na potrzeby prowadzonego postępowania wyjaśniającego będzie musiał w późniejszym terminie dostarczyć taki dowód celem uniknięcia posądzenia o popełnienie wykroczenia lub nawet przestępstwa.
Jak znam życie, żaden patrol takich opieczętowanych protokołów przy sobie nie posiada.
Kolejne utrudnienie to konieczność oddania urządzenia do badań - kolejne papiery i wożenie się z przedmiotem do najbliższej delegatury UKE.
Efekt jest taki, że ten przepis jest praktycznie martwy.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 1470
- Rejestracja: 2009-07-08, 13:50
- Lokalizacja: konstancin KO02NB
- Kontakt:
- Besserwisser
- Posty: 3564
- Rejestracja: 2010-02-19, 22:35
- Lokalizacja: Starting GPS...
- Kontakt:
Jedyne legalne unideny 510 i 520 to te, które były homologowane i posiadają oznakowanie homologacyjne na obudowie, albo było wystawione na nie indywidualne pozwolenie.
Deklaracje canexu czy kogokolwiek innego nie mają mocy ponieważ:
Może więc sobie nimi nos wytrzeć. O czym oczywiście służby wiedzą, tylko nie mają czasu na zajmowanie się pierdołami.
Deklaracje canexu czy kogokolwiek innego nie mają mocy ponieważ:
Może więc sobie nimi nos wytrzeć. O czym oczywiście służby wiedzą, tylko nie mają czasu na zajmowanie się pierdołami.
dajcie sobie spokój z tymi deklaracjami
w obecnej epoce Made in PRC homologacje daje sie na 3 miesiące "do wymiecienia magazynów". Jak ktoś nie zdąży magazynów wymieść to zmienia się w radiach panele z np. Cobra DX IV na ULTRA III i badziewie goni dalej.
Już widzę zakrojone na szeroką skalę łączone kontrole Straży granicznej Milicji Obywatelskiej Wojska Polskiego oraz Urzędu Kontroli Elektoronicznej mające na celu sprawdzenie legalności oprogramowania nawigacji oraz czy radyjko w mobilku spełnia norme XYZ
w obecnej epoce Made in PRC homologacje daje sie na 3 miesiące "do wymiecienia magazynów". Jak ktoś nie zdąży magazynów wymieść to zmienia się w radiach panele z np. Cobra DX IV na ULTRA III i badziewie goni dalej.
Już widzę zakrojone na szeroką skalę łączone kontrole Straży granicznej Milicji Obywatelskiej Wojska Polskiego oraz Urzędu Kontroli Elektoronicznej mające na celu sprawdzenie legalności oprogramowania nawigacji oraz czy radyjko w mobilku spełnia norme XYZ
YIP YIP
Przeciez Policja nie ma takich uprawnień - do kontroli CB :Dhjeniu pisze:stawiam flaszkę najlepszej whisky temu co mi pokaże kwit z zatrzymania CB zamontowanego w mobilu przez Polską policję
warunek: pijemy u mnie razem
Promil(ek)
Mobil: SS3900EFT + FD1818 (zapas JohnsonII)
Antena: ML145(na uchwycie bagażnik)
Mobil: SS3900EFT + FD1818 (zapas JohnsonII)
Antena: ML145(na uchwycie bagażnik)
Urząd Kontroli Elektroncznej może wystąpić do Ciebie na piśmie o udostępnienie pojazdu oraz radia celem dokonania pomiarów w ustawowym terminie 7 dni od daty otrzymania pisma
generalnie zaczynamy już bredzić
Formalno-prawnie deklaracja jest bardzo poważnym dokumentem a kary są poważne.
Co do potrzeby posiadania owej deklaracji stanowisko moje jest podobne do stanowiska Dawida
generalnie zaczynamy już bredzić
Formalno-prawnie deklaracja jest bardzo poważnym dokumentem a kary są poważne.
Co do potrzeby posiadania owej deklaracji stanowisko moje jest podobne do stanowiska Dawida
YIP YIP
I wozić ze soba dwa radia?mackur pisze:Warto zawsze miec 2 radia - ONWA za 2 zl w idelnym stanie, oraz wlasne ;)
Ludzie, przesadzacie.
hjeniu pisze:Co do potrzeby posiadania owej deklaracji stanowisko moje jest podobne do stanowiska Dawida
- Galaxy DX95T2 + Densei EC 2002 + Lemm AT 107 Super 16 + SS-830 + ......
- Uniden 68 LTW + Diamond CR-11
- Albrecht AE6890 + FD 2020 + Gamma 90 + KLS-120
- Cobra 19 PLUS + Florida
- Intek H-520
Nie wozic - Policja nie moze Ci nic na drodze zabrac ani sprawdzic.
Sorry, ale Policja ma prawo do dokonania przeszukania i zebrania dowodów tylko w przypadku uzasadnionego podejrzenia popelnienia przestepstwa lub po nakazie sadowym. Zatem na jakiej podstawie cos zabierze? Ja mowie o stacjonarkach...bo faktycznie takie pisemko moga wyslac - chociaz nie znam takiego przypadku, chociaz bawie sie radiami (z przerwami) od ponad 15 lat.
Sorry, ale Policja ma prawo do dokonania przeszukania i zebrania dowodów tylko w przypadku uzasadnionego podejrzenia popelnienia przestepstwa lub po nakazie sadowym. Zatem na jakiej podstawie cos zabierze? Ja mowie o stacjonarkach...bo faktycznie takie pisemko moga wyslac - chociaz nie znam takiego przypadku, chociaz bawie sie radiami (z przerwami) od ponad 15 lat.
Promil(ek)
Mobil: SS3900EFT + FD1818 (zapas JohnsonII)
Antena: ML145(na uchwycie bagażnik)
Mobil: SS3900EFT + FD1818 (zapas JohnsonII)
Antena: ML145(na uchwycie bagażnik)
-
- Posty: 1470
- Rejestracja: 2009-07-08, 13:50
- Lokalizacja: konstancin KO02NB
- Kontakt:
Gdy dawałem unidena który jest bez deklaracji mojemu ojcu też się obawialiśmy co będzie jak zatrzyma go policji.
Jeździ już z tym radyjkiem jakiś czas każdego dnia robi sporo kilometrów i jak narazie nie miał kontroli mimo widywanych patroli
więc chyba nie ma co się aż tak bardzo przejmować , a jeśli owa kontrola się przytrafi to trzeba robić tak jak było pisane wcześniej w tym temacie i w jakimś innym , kombinować czyli to co Polak potrafi najlepiej i mówić że się radyjko dostało , znalazło , albo najzwyczajniej w świecie rozwalić je o asfalt i na jedno wyjdzie jak będzie trzeba zapłacić mantat lub kupić nowe.
Policja raczej też się nie bardzo chce w to bawić bo jest z tym sporo zamieszania , i mają karać za wykroczenia które zagrażają bezpieczeństwu a raczej takie CB nie ma z tym nic wspólnego , no chyba że będą mieli z góry wyznaczoną taka akcje żeby łapać auta z CB i sprawdzać deklaracje.
Tak mi się przynajkniej wydaje :)
Jeździ już z tym radyjkiem jakiś czas każdego dnia robi sporo kilometrów i jak narazie nie miał kontroli mimo widywanych patroli
więc chyba nie ma co się aż tak bardzo przejmować , a jeśli owa kontrola się przytrafi to trzeba robić tak jak było pisane wcześniej w tym temacie i w jakimś innym , kombinować czyli to co Polak potrafi najlepiej i mówić że się radyjko dostało , znalazło , albo najzwyczajniej w świecie rozwalić je o asfalt i na jedno wyjdzie jak będzie trzeba zapłacić mantat lub kupić nowe.
Policja raczej też się nie bardzo chce w to bawić bo jest z tym sporo zamieszania , i mają karać za wykroczenia które zagrażają bezpieczeństwu a raczej takie CB nie ma z tym nic wspólnego , no chyba że będą mieli z góry wyznaczoną taka akcje żeby łapać auta z CB i sprawdzać deklaracje.
Tak mi się przynajkniej wydaje :)