Strona 2 z 3
Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-14, 09:33
autor: cassiopeia
i tu przewage ma RB. ma blaszkę w komplecie. ja zawsze daje blasze pod trzy z czterech śrub, a jedną wbijam w lakier
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-14, 09:47
autor: Piotrek-TJE
Ja od początku miałem blaszkę pod wszystkimi wkrętami, ale ostatnio wywaliłem blaszkę i wkręty poszły bezpośrednio w klapę.
Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-14, 09:53
autor: cassiopeia
przy ciężkich antenach i długich pozostają ślady po śrubach mimo zastosowania dobrego uchwytu
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-14, 18:47
autor: Ferbus
Inox zamontowany, wkręciłem śruby w blachę
Wszystko jest niby ok, przejście z uchwytu na klapę, z klapy na resztę karoserii, przewód ma ciągłość, zwarcia brak, a tylko AT1500 i Ohio udało mi się zestroić na ok 1,5
ml'ka swr 2-2,5, rm'ka to samo, za to ss600 to już w ogóle, swr ok 10... Multimetr mam i umiem się nim obsługiwać, wszystko sprawdzone, a pomysłów już brak
promienników ciąć nie chcę, bo to bez sensu, coś przeoczyłem?
Gryps z Xperii
Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-14, 19:19
autor: Piotrek-TJE
Może dziwnie to zabrzmi, ale spróbuj sprawdzić SWR przy otwartej klapie. U mnie przy otwartej AT-1500 lepiej się stroi niż przy zamkniętej, nie wiem czemu tak jest
Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-14, 20:34
autor: cassiopeia
połącz klapę dodatkowym przewodem do budy, najlepiej plecionką i sprawdź. mimo przejścia wskazanego multimetrem też miałem takie cyrki
Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-14, 20:44
autor: AntekPabianice
Dokładnie. Sama klapa może być zbyt małą przeciwwagą, a przejście na karoserię utrudnione
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-15, 21:36
autor: Ferbus
Próbowałem zmasować uchwyt z różnymi punktami na karoserii, niestety nic to nie dało, za to przeciągnąłem kabel od uchwytu nad podsufitką i swr spadł, czyli tak jak by antena nie miała wcześniej przeciwwagi... Będę jeszcze kombinował, ale nie wiem kiedy, bo przez najbliższe 2 tygodnie nie będę miał czasu praktycznie na nic...
Gryps z Xperii
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-15, 21:59
autor: Almighty
Ferbus pisze:Próbowałem zmasować uchwyt z różnymi punktami na karoserii, niestety nic to nie dało, za to przeciągnąłem kabel od uchwytu nad podsufitką i swr spadł
Sprawdź, czy "wkręciłeś" się w blachę - wkręty muszą przebić lakier. Przeciwwagą jest karoseria auta, nie kabelki. Krótka, (10cm) plecionka miedziana albo płaskownik aluminiowy mogą łączyć elementy przeciwwagi (przejścia nisko-impedancyjne) - klapę, maskę, drzwi, karoserię - ale same nią nie są.
pzdr.
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-15, 22:27
autor: Ferbus
Wkręciłem się, bo jest przejście z uchwytu na karoserię. To, że dach itp jest przeciwwagą to przecież wiem, tylko dlaczego teraz swr uległ zmianie?
Gryps z Xperii
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-16, 07:27
autor: Almighty
Ferbus pisze:Wkręciłem się, bo jest przejście z uchwytu na karoserię. To, że dach itp jest przeciwwagą to przecież wiem, tylko dlaczego teraz swr uległ zmianie?
Czy SWR mierzony był w tym samym miejscu (postoju auta)i w tych samych warunkach? Jeżeli tak, to mim zdaniem nie ma prawidłowego przejścia do karoserii - dla prądu 27MHz - choć może być prawidłowe dla DC 12V. Nasze anteny drogowe, prawidłowo zamontowane, nie powinny reagować na długość kabla, jego ułożenie czy dodawanie "przeciwwagi" w postaci dodatkowych kabelków, blaszek,, itp.
PS Jakiś m miesiąc temu na #28 wywołał mnie gość z Sirio 5000 na relingu (plastikowym). Stał w mieście jakieś 3 kilometry dalej i testował radio @ SWR 1.3 (tak podawał). Ponieważ szedł podejrzanie cicho, przełożył na chwilę antenę na magnes i jego sygnał błyskawicznie poszedł w górę ze 2S - modulacja z miejsca wzorowa, antena zaczęła poprawnie pracować - tak, że tym SWR też nie ma się do końca co sugerować.
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-16, 11:07
autor: Ferbus
Warunki te same, miejsce szczere pole.
Gryps z Xperii
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-16, 17:31
autor: Almighty
Ferbus pisze:Warunki te same, miejsce szczere pole.
To jeszcze bym sprawdził całą instalację, wtyczki - może tam coś nie łączy.
pzdr.
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-16, 22:48
autor: Ferbus
No właśnie wszystko jest ok... Dwie anteny się stroiły, reszta nie chciała
tak jak mówiłem, jak by antena przeciwwagi nie widziała... Wiem, że to dziwnie brzmi, ale... Tak jest.
Gryps z Xperii
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
: 2015-03-29, 19:52
autor: Ferbus
No i się wyjaśniło... Zdjąłem uchwyt, patrzę w miejsca gdzie śruby się wkręciły, a tam klops. Zero przejścia na karoserię, tak więc wziąłem wiertło i dodłubałem się do "żywej" blachy. Co dłubałem? - Już wyjaśniam... W miejscu gdzie zamontowany jest uchwyt Ford dał rant z czegoś przypominającego szpachlę... Kabel który wsadziłem pod podsufitkę wywaliłem. Moje prawie wszystkie anteny stroją się już teraz książkowo, cały czas jest problem z SS, ale myślę, że to już wina tkwi w antenie. Zapomniałem sprawdzić na marginesie, miał bym wtedy pewność...
Na dniach zrobię kilka zdjęć i wrzucę zdjęcia montażu zarówno Forda jak i Citroena
Pzdr.
Gryps z Xperii