Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
cassiopeia
Posty: 6364
Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
Znak/ranga: 161CBF081
Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: cassiopeia »

i tu przewage ma RB. ma blaszkę w komplecie. ja zawsze daje blasze pod trzy z czterech śrub, a jedną wbijam w lakier ;-)
NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI

-.-. .- ... ... .. --- .--. . .. .-
Awatar użytkownika
Piotrek-TJE
Posty: 771
Rejestracja: 2010-12-25, 14:38
Znak/ranga: 161CBF147
Lokalizacja: TJE

Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Piotrek-TJE »

Ja od początku miałem blaszkę pod wszystkimi wkrętami, ale ostatnio wywaliłem blaszkę i wkręty poszły bezpośrednio w klapę.
161CBF147
Mobil: Yosan PRO-120 Tuning Konektor + SIRIO AS-100
Awatar użytkownika
cassiopeia
Posty: 6364
Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
Znak/ranga: 161CBF081
Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: cassiopeia »

przy ciężkich antenach i długich pozostają ślady po śrubach mimo zastosowania dobrego uchwytu
NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI

-.-. .- ... ... .. --- .--. . .. .-
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Ferbus »

Inox zamontowany, wkręciłem śruby w blachę ;-) Wszystko jest niby ok, przejście z uchwytu na klapę, z klapy na resztę karoserii, przewód ma ciągłość, zwarcia brak, a tylko AT1500 i Ohio udało mi się zestroić na ok 1,5 :-/ ml'ka swr 2-2,5, rm'ka to samo, za to ss600 to już w ogóle, swr ok 10... Multimetr mam i umiem się nim obsługiwać, wszystko sprawdzone, a pomysłów już brak :-( promienników ciąć nie chcę, bo to bez sensu, coś przeoczyłem?

Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Piotrek-TJE
Posty: 771
Rejestracja: 2010-12-25, 14:38
Znak/ranga: 161CBF147
Lokalizacja: TJE

Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Piotrek-TJE »

Może dziwnie to zabrzmi, ale spróbuj sprawdzić SWR przy otwartej klapie. U mnie przy otwartej AT-1500 lepiej się stroi niż przy zamkniętej, nie wiem czemu tak jest :lol:
161CBF147
Mobil: Yosan PRO-120 Tuning Konektor + SIRIO AS-100
Awatar użytkownika
cassiopeia
Posty: 6364
Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
Znak/ranga: 161CBF081
Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: cassiopeia »

połącz klapę dodatkowym przewodem do budy, najlepiej plecionką i sprawdź. mimo przejścia wskazanego multimetrem też miałem takie cyrki
NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI

-.-. .- ... ... .. --- .--. . .. .-
AntekPabianice
Posty: 6654
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: AntekPabianice »

Dokładnie. Sama klapa może być zbyt małą przeciwwagą, a przejście na karoserię utrudnione ;-)
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Ferbus »

Próbowałem zmasować uchwyt z różnymi punktami na karoserii, niestety nic to nie dało, za to przeciągnąłem kabel od uchwytu nad podsufitką i swr spadł, czyli tak jak by antena nie miała wcześniej przeciwwagi... Będę jeszcze kombinował, ale nie wiem kiedy, bo przez najbliższe 2 tygodnie nie będę miał czasu praktycznie na nic...

Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Almighty
Posty: 1394
Rejestracja: 2013-11-02, 19:19
Znak/ranga: Szczecin Radio
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Almighty »

Ferbus pisze:Próbowałem zmasować uchwyt z różnymi punktami na karoserii, niestety nic to nie dało, za to przeciągnąłem kabel od uchwytu nad podsufitką i swr spadł
Sprawdź, czy "wkręciłeś" się w blachę - wkręty muszą przebić lakier. Przeciwwagą jest karoseria auta, nie kabelki. Krótka, (10cm) plecionka miedziana albo płaskownik aluminiowy mogą łączyć elementy przeciwwagi (przejścia nisko-impedancyjne) - klapę, maskę, drzwi, karoserię - ale same nią nie są.

pzdr.
Slavonic Beam / Slavonic Dipole / V-Slavonic 225 / Magic Stick

http://www.szczecin-radio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Ferbus »

Wkręciłem się, bo jest przejście z uchwytu na karoserię. To, że dach itp jest przeciwwagą to przecież wiem, tylko dlaczego teraz swr uległ zmianie?

Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Almighty
Posty: 1394
Rejestracja: 2013-11-02, 19:19
Znak/ranga: Szczecin Radio
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Almighty »

Ferbus pisze:Wkręciłem się, bo jest przejście z uchwytu na karoserię. To, że dach itp jest przeciwwagą to przecież wiem, tylko dlaczego teraz swr uległ zmianie?
Czy SWR mierzony był w tym samym miejscu (postoju auta)i w tych samych warunkach? Jeżeli tak, to mim zdaniem nie ma prawidłowego przejścia do karoserii - dla prądu 27MHz - choć może być prawidłowe dla DC 12V. Nasze anteny drogowe, prawidłowo zamontowane, nie powinny reagować na długość kabla, jego ułożenie czy dodawanie "przeciwwagi" w postaci dodatkowych kabelków, blaszek,, itp.

PS Jakiś m miesiąc temu na #28 wywołał mnie gość z Sirio 5000 na relingu (plastikowym). Stał w mieście jakieś 3 kilometry dalej i testował radio @ SWR 1.3 (tak podawał). Ponieważ szedł podejrzanie cicho, przełożył na chwilę antenę na magnes i jego sygnał błyskawicznie poszedł w górę ze 2S - modulacja z miejsca wzorowa, antena zaczęła poprawnie pracować - tak, że tym SWR też nie ma się do końca co sugerować.
Slavonic Beam / Slavonic Dipole / V-Slavonic 225 / Magic Stick

http://www.szczecin-radio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Ferbus »

Warunki te same, miejsce szczere pole.

Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Almighty
Posty: 1394
Rejestracja: 2013-11-02, 19:19
Znak/ranga: Szczecin Radio
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Almighty »

Ferbus pisze:Warunki te same, miejsce szczere pole.
To jeszcze bym sprawdził całą instalację, wtyczki - może tam coś nie łączy.

pzdr.
Slavonic Beam / Slavonic Dipole / V-Slavonic 225 / Magic Stick

http://www.szczecin-radio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Ferbus »

No właśnie wszystko jest ok... Dwie anteny się stroiły, reszta nie chciała :-/ tak jak mówiłem, jak by antena przeciwwagi nie widziała... Wiem, że to dziwnie brzmi, ale... Tak jest.

Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox

Post autor: Ferbus »

No i się wyjaśniło... Zdjąłem uchwyt, patrzę w miejsca gdzie śruby się wkręciły, a tam klops. Zero przejścia na karoserię, tak więc wziąłem wiertło i dodłubałem się do "żywej" blachy. Co dłubałem? - Już wyjaśniam... W miejscu gdzie zamontowany jest uchwyt Ford dał rant z czegoś przypominającego szpachlę... Kabel który wsadziłem pod podsufitkę wywaliłem. Moje prawie wszystkie anteny stroją się już teraz książkowo, cały czas jest problem z SS, ale myślę, że to już wina tkwi w antenie. Zapomniałem sprawdzić na marginesie, miał bym wtedy pewność...
Na dniach zrobię kilka zdjęć i wrzucę zdjęcia montażu zarówno Forda jak i Citroena ;-)
Pzdr.

Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kable,uchwyty,wtyki itp.”