światła do jazdy dziennej
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
światła do jazdy dziennej
Ja też chciałem kupić jakieś dzienne, żeby oczczędzać żarówki i trochę prądu. Ale doszedłem do wniosku, że nie będę kaleczył auta. Kupiłem ringi. Zamontowałem w koło soczewek mijania i podłączyłem do postojówek. Można było oczywiście podłączyć przez DRL. Ale jak by nie podłączył to i tak nie miało by to nic wspólnego z legalnością. Bo klosze lamp w moim aucie nie mają homologacji RL. Ale świecą na prawdę jasno i kosztują tylko 120 zł. Na razie nikt się nie czepił. A na przegląd wystarczy wypiąć jedną złączkę.
Baza - Albrecht AE7500, Antena Sirio 2016, Mikrofon Beyerdynamic LP2
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
- Szpadyzor11
- Posty: 862
- Rejestracja: 2015-02-17, 02:36
- Lokalizacja: Lubelskie
światła do jazdy dziennej
Jeździsz na postoju normalnie? Myślę ze na przeglądzie nie będą robić problemu, przynajmniej u mnie na nic nie patrzą za bardzo
Coś tam jest, ale to bardziej rzeźba niż sprzęt...
KO10
Pozdrawiam.
KO10
Pozdrawiam.
światła do jazdy dziennej
Tak razem z postojówkami. I to żaróweczki mocne wsadziłem, żeby wyrównać barwę światła z ringami. Ale w razie kontroli, po zatrzymaniu się przełączam na mijania i jeszcze się żaden policjant nie obciął
Wygląda wtedy tak :
Wygląda wtedy tak :
Baza - Albrecht AE7500, Antena Sirio 2016, Mikrofon Beyerdynamic LP2
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
światła do jazdy dziennej
No. Mi tez pozwala. Bo auto z przed grudnia 2009. Ale ringi w nie homo reflektorach. nie pozwalaja Ale co tam. Zawsze czysto, zawsze sucho i zawsze JASNO
Baza - Albrecht AE7500, Antena Sirio 2016, Mikrofon Beyerdynamic LP2
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
światła do jazdy dziennej
A ja uważam ze tył przy dziennych to beznadziejny pomysł. Przecież jak jest ciemno lub deszcz itp to i tak należy włączyć mijania. Jak ktoś tego nie wie niech się douczy przepisów bo stwarza zagrożenie na drodze i pewnie wielu innych przepisów nie zna, ale policja jak suszy to takich delikwentów niestety nie zatrzymuje nawet na pouczenie. U mnie w aucie jak się zrobi ciemno to deski prawie nie widać wiec od razu przypomni mi gdybym zapominał.
Reasumując jest dobrze tylko ludzie są niedoedukowani w tej kwestii. Bo sprzedawca powiedział, że ma np. auto z automatycznymi światłami i same się przełączają, ale zapomniał dodać, że we mgle czy deszczu trzeba to zrobić samemu, bo automatyka nie zawsze zadziała tu prawidłowo.
Reasumując jest dobrze tylko ludzie są niedoedukowani w tej kwestii. Bo sprzedawca powiedział, że ma np. auto z automatycznymi światłami i same się przełączają, ale zapomniał dodać, że we mgle czy deszczu trzeba to zrobić samemu, bo automatyka nie zawsze zadziała tu prawidłowo.
Sprzęt: Apollo Road Blues 2.5, President Taylor III, CRT 2000H, CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Baofeng UV-3R;
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
światła do jazdy dziennej
No widzisz. A ja uważam dokładnie odwrotnie. Bo. Jak już do jazdy dziennej. To z przodu i z tyłu. Bo brak świateł z tyłu, to co to ma być ? Jakaś oszczędność czegoś ? Ekologia ? Bzdura. A to, że gościu kupuje se lampki na Allegro za 50 zł. I potem jeździ na nich od świtu do zmierzchu. To temat na inny temat. Np. " Skąd tylu idiotów na naszych drogach"BeBek pisze:A ja uważam ze tył przy dziennych to beznadziejny pomysł. Przecież jak jest ciemno lub deszcz itp to i tak należy włączyć mijania
A. Przypomniało mi się. W swoim poprzednim aucie zmieniłem 2 (słownie dwie) żarówki tylne pozycyjne przez 17 lat
Baza - Albrecht AE7500, Antena Sirio 2016, Mikrofon Beyerdynamic LP2
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
światła do jazdy dziennej
Ja oprócz tego że mam poprawnie podłączone DRL to dodatkowo włączam postojówki aby bylo światło z tyłu.....bo mogęcassiopeia pisze:Dlatego w wielu krajach obowiazuja dziene z przodu jak I z tylu no ale nie u nas, choc mnie tez to czesto irytuje
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 2010-08-14, 11:31
- Lokalizacja: Biłgoraj
światła do jazdy dziennej
A ja jestem stanowczym przeciwnikiem montowania tych paseczków ledowych.
Tak się zastanawiam czy to moda czy co?
Po pierwsze auto z tym czymś w zderzaku wygląda masakrycznie,po drugie kierowca z naprzeciwka nie rzadko go wcale nie widzi bo te paski za kilka złoty po prostu nie świecą,a na dodatek ja sobie jeden z drugim zapomni włączyć świateł mijania to zasuwa po zmierzch bez tylnych świateł ale w naszym pięknym kraju oszczędzenie kilku złotych w skali roku jest ważniejsze od życia i zdrowia
Tak się zastanawiam czy to moda czy co?
Po pierwsze auto z tym czymś w zderzaku wygląda masakrycznie,po drugie kierowca z naprzeciwka nie rzadko go wcale nie widzi bo te paski za kilka złoty po prostu nie świecą,a na dodatek ja sobie jeden z drugim zapomni włączyć świateł mijania to zasuwa po zmierzch bez tylnych świateł ale w naszym pięknym kraju oszczędzenie kilku złotych w skali roku jest ważniejsze od życia i zdrowia
- Neosternik
- Posty: 100
- Rejestracja: 2013-10-22, 19:01
- Lokalizacja: Wilkocin
- Kontakt:
Re: Odp: światła do jazdy dziennej
Mam takie samo zdanie, wygląda jak....123mielony pisze:A ja jestem stanowczym przeciwnikiem montowania tych paseczków ledowych.
Tak się zastanawiam czy to moda czy co?
Po pierwsze auto z tym czymś w zderzaku wygląda masakrycznie,po drugie kierowca z naprzeciwka nie rzadko go wcale nie widzi bo te paski za kilka złoty po prostu nie świecą,a na dodatek ja sobie jeden z drugim zapomni włączyć świateł mijania to zasuwa po zmierzch bez tylnych świateł ale w naszym pięknym kraju oszczędzenie kilku złotych w skali roku jest ważniejsze od życia i zdrowia
Jestem zwolennikiem fabrycznych rozwiązań które porostu są bezpieczne i działają tak jak powinny zgodnie z prawem.
Auto wyposażone w światła do jazdy dziennej posiada czujnik zmierzchu, który gdy robi się ciemniej przełącza światła dzienne w mijania.
Jako ciekawostkę dodam że niektóre auta fabrycznie posiadają moduł, który ma tryb "Skandynawia". Wyłącza on w ciągu dnia tylne światła, podświetlenie deski rozdzielczej, a światła mijania ustawia na 60% swojej mocy. Taka bezpieczna alternatywa świateł do jazdy dziennej.
Tapnięte z Galaxy One Note 2014 Edition
REALISTIC TRC-435, Alan 18, Sirio Turbo 5000 , Sirio Turbo 1000 + Farun FD1818 po modach.
Mój montaż :
http://www.cb-forum.pl/viewtopic.php?f=154&t=24443" onclick="window.open(this.href);return false;
GG5252303
Mój montaż :
http://www.cb-forum.pl/viewtopic.php?f=154&t=24443" onclick="window.open(this.href);return false;
GG5252303
światła do jazdy dziennej
Za parę zł to fakt - lipa , moje jednak są akurat okrągłe i nie najtańsze- dobrze widoczne.
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
światła do jazdy dziennej
A ja doszedłem do wniosku, że serdecznie pi****lę te 110W mocy i na światłach mijania jeżdżę. Od 30zł raz na 50-60kkm nie zbiednieję, a spalanie... ...obstawiam, że setka, dwie na 100km auto pali więcej przy włączonych światłach mijania.
Mobil - M-Tech Legend II + PIRAT
Baza - Intek HR-5500 v6 + MASEN ALMAS-ROT 1/2 fali callsign 161os183
73 dla wszystkich :)
Baza - Intek HR-5500 v6 + MASEN ALMAS-ROT 1/2 fali callsign 161os183
73 dla wszystkich :)
światła do jazdy dziennej
Jeśli są zapalone DRL to z przodu mogą się palić TYLKO one. Pozycyjne przód nie mogą się świecić razem z DRL. Takie przepisy. Co innego tył, co już zostało omówione. Często widzę przekombinowane dzienne wraz z opozycyjnymi przednimi. Moje mają homologację i świecą żarówkami 21 W i są widoczne w dzień bardziej, niż mijania. I wtedy to ma sens - i widoczność i oszczędność
BAZA:
HERBERT 1 + DENSEI 2002 tuning + FUTURA 1 5/8
MAYCOM EM-27 + M60 1/4
MOBIL:
HERBERT 1 + DENSEI 2018 JAPAN tuning + SANTIAGO 1200 W DZIURCE
RĘCZNIAK:
MAYCOM SH-27
MAYCOM AH-27
HERBERT 1 + DENSEI 2002 tuning + FUTURA 1 5/8
MAYCOM EM-27 + M60 1/4
MOBIL:
HERBERT 1 + DENSEI 2018 JAPAN tuning + SANTIAGO 1200 W DZIURCE
RĘCZNIAK:
MAYCOM SH-27
MAYCOM AH-27
światła do jazdy dziennej
Ja dla świętego spokoju w swoim Golfie zakładałem Philipsy w stacji diagnostycznej co mam potwierdzone na papierze tyle że koszt samej instalacji też był nie mały
Re: światła do jazdy dziennej
Tak tylko wchodzi w dyskuje po co są światła dzienne. Czyli żeby nepiej było widać w dzień nadjeżdzający pojazd - czyli od przodu (wyprzedzanie, właczanie się do ruchu, wjazd na skrzyżowanie, przechodzie przez jezdnie). Tylne w takim wypadku bardziej były by wymagane przez każdy pojazd zaparkowany przy jezdni w dzień, co - i każdy się z tym zgodzi - było by kompletną abstrakcją, a przecież do zaparkowanego samochodu zbliżasz się szybciej niż do jadącego w tym samym kierunku.Rych pisze:No widzisz. A ja uważam dokładnie odwrotnie. Bo. Jak już do jazdy dziennej. To z przodu i z tyłu. Bo brak świateł z tyłu, to co to ma być ? Jakaś oszczędność czegoś ? Ekologia ? Bzdura. A to, że gościu kupuje se lampki na Allegro za 50 zł. I potem jeździ na nich od świtu do zmierzchu. To temat na inny temat. Np. " Skąd tylu idiotów na naszych drogach"
Oszczędność wbrew pozorom duża, ja na kilku samochodach sprawdzałem (jak nie było obąwiązku, lub gdy miałem już LED'y) około 0,2 do 0,3l, powiesz że to mało u mnie to w roku pełny bak paliwa to już nie tak mało, lub np. jedna nowa opona. Do tego dochodzi kwestia zużywania odbłyśników i matowienia szkła (które teraz to w większości plastik) reflektorów, czyli częstsza ich wymiana.
Ale zgodzisz się, że gdy auto przed Tobą hamuje to gdy nie ma pozycyjnych szybciej dostrzegniesz światła Stop'u (zwłaszcza gdy lampa i żarówka ma parę lat i nie światło z niej nie jest takie macne jak w nowym elemencie).Rych pisze:A. Przypomniało mi się. W swoim poprzednim aucie zmieniłem 2 (słownie dwie) żarówki tylne pozycyjne przez 17 lat
Sprzęt: Apollo Road Blues 2.5, President Taylor III, CRT 2000H, CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Baofeng UV-3R;
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB