światła do jazdy dziennej

Wszystko na temat autek i nietylko.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
Rych
Posty: 136
Rejestracja: 2007-12-18, 08:17
Lokalizacja: Szczecin

światła do jazdy dziennej

Post autor: Rych »

Ja też chciałem kupić jakieś dzienne, żeby oczczędzać żarówki i trochę prądu. Ale doszedłem do wniosku, że nie będę kaleczył auta. Kupiłem ringi. Zamontowałem w koło soczewek mijania i podłączyłem do postojówek. Można było oczywiście podłączyć przez DRL. Ale jak by nie podłączył to i tak nie miało by to nic wspólnego z legalnością. Bo klosze lamp w moim aucie nie mają homologacji RL. Ale świecą na prawdę jasno i kosztują tylko 120 zł. Na razie nikt się nie czepił. A na przegląd wystarczy wypiąć jedną złączkę.
Obrazek
Baza - Albrecht AE7500, Antena Sirio 2016, Mikrofon Beyerdynamic LP2
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
Awatar użytkownika
Szpadyzor11
Posty: 862
Rejestracja: 2015-02-17, 02:36
Lokalizacja: Lubelskie

światła do jazdy dziennej

Post autor: Szpadyzor11 »

Jeździsz na postoju normalnie? Myślę ze na przeglądzie nie będą robić problemu, przynajmniej u mnie na nic nie patrzą za bardzo ;-)
Coś tam jest, ale to bardziej rzeźba niż sprzęt...
KO10
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Rych
Posty: 136
Rejestracja: 2007-12-18, 08:17
Lokalizacja: Szczecin

światła do jazdy dziennej

Post autor: Rych »

Tak razem z postojówkami. I to żaróweczki mocne wsadziłem, żeby wyrównać barwę światła z ringami. Ale w razie kontroli, po zatrzymaniu się przełączam na mijania i jeszcze się żaden policjant nie obciął :-)
Wygląda wtedy tak :
Obrazek
Baza - Albrecht AE7500, Antena Sirio 2016, Mikrofon Beyerdynamic LP2
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
Awatar użytkownika
domino.pl
Posty: 4127
Rejestracja: 2008-11-10, 00:09
Znak/ranga: 161CBF032 NOWICJUSZ

światła do jazdy dziennej

Post autor: domino.pl »

Też jeżdżę na postojówkach i Ledach, bo mi na to prawo pozwala. :->
Kliknij ☞
____ ☞
domino.pl-Mobil
____ ☞ domino.pl-Baza
____ ☞ domino.pl-allegro

⚡⚡⚡⚡⚡⚡
_
Awatar użytkownika
Rych
Posty: 136
Rejestracja: 2007-12-18, 08:17
Lokalizacja: Szczecin

światła do jazdy dziennej

Post autor: Rych »

No. Mi tez pozwala. Bo auto z przed grudnia 2009. Ale ringi w nie homo reflektorach. nie pozwalaja :-) Ale co tam. Zawsze czysto, zawsze sucho i zawsze JASNO :-)
Baza - Albrecht AE7500, Antena Sirio 2016, Mikrofon Beyerdynamic LP2
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
Awatar użytkownika
BeBek
Posty: 567
Rejestracja: 2012-07-19, 15:19
Znak/ranga: SP9PP
Lokalizacja: Nowy Sącz (KN09IO)

światła do jazdy dziennej

Post autor: BeBek »

A ja uważam ze tył przy dziennych to beznadziejny pomysł. Przecież jak jest ciemno lub deszcz itp to i tak należy włączyć mijania. Jak ktoś tego nie wie niech się douczy przepisów bo stwarza zagrożenie na drodze i pewnie wielu innych przepisów nie zna, ale policja jak suszy to takich delikwentów niestety nie zatrzymuje nawet na pouczenie. U mnie w aucie jak się zrobi ciemno to deski prawie nie widać wiec od razu przypomni mi gdybym zapominał.
Reasumując jest dobrze tylko ludzie są niedoedukowani w tej kwestii. Bo sprzedawca powiedział, że ma np. auto z automatycznymi światłami i same się przełączają, ale zapomniał dodać, że we mgle czy deszczu trzeba to zrobić samemu, bo automatyka nie zawsze zadziała tu prawidłowo.
Sprzęt: Apollo Road Blues 2.5, President Taylor III, CRT 2000H, CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Baofeng UV-3R;
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
Awatar użytkownika
Rych
Posty: 136
Rejestracja: 2007-12-18, 08:17
Lokalizacja: Szczecin

światła do jazdy dziennej

Post autor: Rych »

BeBek pisze:A ja uważam ze tył przy dziennych to beznadziejny pomysł. Przecież jak jest ciemno lub deszcz itp to i tak należy włączyć mijania
No widzisz. A ja uważam dokładnie odwrotnie. Bo. Jak już do jazdy dziennej. To z przodu i z tyłu. Bo brak świateł z tyłu, to co to ma być ? Jakaś oszczędność czegoś ? Ekologia ? Bzdura. A to, że gościu kupuje se lampki na Allegro za 50 zł. I potem jeździ na nich od świtu do zmierzchu. To temat na inny temat. Np. " Skąd tylu idiotów na naszych drogach"
A. Przypomniało mi się. W swoim poprzednim aucie zmieniłem 2 (słownie dwie) żarówki tylne pozycyjne przez 17 lat :-)
Baza - Albrecht AE7500, Antena Sirio 2016, Mikrofon Beyerdynamic LP2
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

światła do jazdy dziennej

Post autor: kgb14 »

cassiopeia pisze:Dlatego w wielu krajach obowiazuja dziene z przodu jak I z tylu ;-) no ale nie u nas, choc mnie tez to czesto irytuje
Ja oprócz tego że mam poprawnie podłączone DRL to dodatkowo włączam postojówki aby bylo światło z tyłu.....bo mogę :-P
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
123mielony
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 11:31
Lokalizacja: Biłgoraj

światła do jazdy dziennej

Post autor: 123mielony »

A ja jestem stanowczym przeciwnikiem montowania tych paseczków ledowych.
Tak się zastanawiam czy to moda czy co?
Po pierwsze auto z tym czymś w zderzaku wygląda masakrycznie,po drugie kierowca z naprzeciwka nie rzadko go wcale nie widzi bo te paski za kilka złoty po prostu nie świecą,a na dodatek ja sobie jeden z drugim zapomni włączyć świateł mijania to zasuwa po zmierzch bez tylnych świateł ale w naszym pięknym kraju oszczędzenie kilku złotych w skali roku jest ważniejsze od życia i zdrowia :cry:
Awatar użytkownika
Neosternik
Posty: 100
Rejestracja: 2013-10-22, 19:01
Lokalizacja: Wilkocin
Kontakt:

Re: Odp: światła do jazdy dziennej

Post autor: Neosternik »

123mielony pisze:A ja jestem stanowczym przeciwnikiem montowania tych paseczków ledowych.
Tak się zastanawiam czy to moda czy co?
Po pierwsze auto z tym czymś w zderzaku wygląda masakrycznie,po drugie kierowca z naprzeciwka nie rzadko go wcale nie widzi bo te paski za kilka złoty po prostu nie świecą,a na dodatek ja sobie jeden z drugim zapomni włączyć świateł mijania to zasuwa po zmierzch bez tylnych świateł ale w naszym pięknym kraju oszczędzenie kilku złotych w skali roku jest ważniejsze od życia i zdrowia :cry:
Mam takie samo zdanie, wygląda jak....
Jestem zwolennikiem fabrycznych rozwiązań które porostu są bezpieczne i działają tak jak powinny zgodnie z prawem.
Auto wyposażone w światła do jazdy dziennej posiada czujnik zmierzchu, który gdy robi się ciemniej przełącza światła dzienne w mijania.
Jako ciekawostkę dodam że niektóre auta fabrycznie posiadają moduł, który ma tryb "Skandynawia". Wyłącza on w ciągu dnia tylne światła, podświetlenie deski rozdzielczej, a światła mijania ustawia na 60% swojej mocy. Taka bezpieczna alternatywa świateł do jazdy dziennej.

Tapnięte z Galaxy One Note 2014 Edition
REALISTIC TRC-435, Alan 18, Sirio Turbo 5000 , Sirio Turbo 1000 + Farun FD1818 po modach.
Mój montaż :
http://www.cb-forum.pl/viewtopic.php?f=154&t=24443" onclick="window.open(this.href);return false;
GG5252303
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

światła do jazdy dziennej

Post autor: kgb14 »

Za parę zł to fakt - lipa , moje jednak są akurat okrągłe i nie najtańsze- dobrze widoczne.
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
stevie13
Posty: 250
Rejestracja: 2008-04-30, 21:32
Znak/ranga: 161os183
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

światła do jazdy dziennej

Post autor: stevie13 »

A ja doszedłem do wniosku, że serdecznie pi****lę te 110W mocy i na światłach mijania jeżdżę. Od 30zł raz na 50-60kkm nie zbiednieję, a spalanie... ...obstawiam, że setka, dwie na 100km auto pali więcej przy włączonych światłach mijania.
Mobil - M-Tech Legend II + PIRAT
Baza - Intek HR-5500 v6 + MASEN ALMAS-ROT 1/2 fali callsign 161os183

73 dla wszystkich :)
Witek3212
Posty: 791
Rejestracja: 2010-12-27, 20:26
Lokalizacja: GDAŃSK ŻABIANKA

światła do jazdy dziennej

Post autor: Witek3212 »

Jeśli są zapalone DRL to z przodu mogą się palić TYLKO one. Pozycyjne przód nie mogą się świecić razem z DRL. Takie przepisy. Co innego tył, co już zostało omówione. Często widzę przekombinowane dzienne wraz z opozycyjnymi przednimi. Moje mają homologację i świecą żarówkami 21 W i są widoczne w dzień bardziej, niż mijania. I wtedy to ma sens - i widoczność i oszczędność
BAZA:
HERBERT 1 + DENSEI 2002 tuning + FUTURA 1 5/8
MAYCOM EM-27 + M60 1/4
MOBIL:
HERBERT 1 + DENSEI 2018 JAPAN tuning + SANTIAGO 1200 W DZIURCE
RĘCZNIAK:
MAYCOM SH-27
MAYCOM AH-27
Awatar użytkownika
Bodvar
Posty: 348
Rejestracja: 2014-07-09, 21:49
Lokalizacja: JO71MD

światła do jazdy dziennej

Post autor: Bodvar »

Ja dla świętego spokoju w swoim Golfie zakładałem Philipsy w stacji diagnostycznej co mam potwierdzone na papierze tyle że koszt samej instalacji też był nie mały
Awatar użytkownika
BeBek
Posty: 567
Rejestracja: 2012-07-19, 15:19
Znak/ranga: SP9PP
Lokalizacja: Nowy Sącz (KN09IO)

Re: światła do jazdy dziennej

Post autor: BeBek »

Rych pisze:No widzisz. A ja uważam dokładnie odwrotnie. Bo. Jak już do jazdy dziennej. To z przodu i z tyłu. Bo brak świateł z tyłu, to co to ma być ? Jakaś oszczędność czegoś ? Ekologia ? Bzdura. A to, że gościu kupuje se lampki na Allegro za 50 zł. I potem jeździ na nich od świtu do zmierzchu. To temat na inny temat. Np. " Skąd tylu idiotów na naszych drogach"
Tak tylko wchodzi w dyskuje po co są światła dzienne. Czyli żeby nepiej było widać w dzień nadjeżdzający pojazd - czyli od przodu (wyprzedzanie, właczanie się do ruchu, wjazd na skrzyżowanie, przechodzie przez jezdnie). Tylne w takim wypadku bardziej były by wymagane przez każdy pojazd zaparkowany przy jezdni w dzień, co - i każdy się z tym zgodzi - było by kompletną abstrakcją, a przecież do zaparkowanego samochodu zbliżasz się szybciej niż do jadącego w tym samym kierunku.
Oszczędność wbrew pozorom duża, ja na kilku samochodach sprawdzałem (jak nie było obąwiązku, lub gdy miałem już LED'y) około 0,2 do 0,3l, powiesz że to mało u mnie to w roku pełny bak paliwa to już nie tak mało, lub np. jedna nowa opona. Do tego dochodzi kwestia zużywania odbłyśników i matowienia szkła (które teraz to w większości plastik) reflektorów, czyli częstsza ich wymiana.
Rych pisze:A. Przypomniało mi się. W swoim poprzednim aucie zmieniłem 2 (słownie dwie) żarówki tylne pozycyjne przez 17 lat :-)
Ale zgodzisz się, że gdy auto przed Tobą hamuje to gdy nie ma pozycyjnych szybciej dostrzegniesz światła Stop'u (zwłaszcza gdy lampa i żarówka ma parę lat i nie światło z niej nie jest takie macne jak w nowym elemencie).
Sprzęt: Apollo Road Blues 2.5, President Taylor III, CRT 2000H, CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Baofeng UV-3R;
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
ODPOWIEDZ

Wróć do „Motoryzacja.”