światła do jazdy dziennej
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
światła do jazdy dziennej
Zgadzam się z przedmówcą BeBek.
Mi też przyszło do głowy, że w warunkach dziennych przy dobrej widoczności (przy dużym natężeniu światła pochodzenia zewnętrznego) światła STOP zapalając się i gasnąc są bardziej kontrastowe i lepiej widoczne wtedy, gdy nie zapalają się na tle tylnych pozycyjnych. Generalnie i tak auto jest dobrze widoczne bez zapalonych świateł z tyłu. To informacja o hamowaniu jest cenna i ma większe znaczenie niż podświetlenie auta.
W każdych innych warunkach, oczywiście pozycyjne z tyłu powinny być włączone (DRL wyłączone), żeby auto było w ogóle widoczne na drodze w ruchu.
Jeszcze poniżej porównanie zużycia prądu (w watach) dla mojego Forda Fusion:
6 watów gdy DRL włączone
- Światła MAGNETI MARELLI LAQ010 (2x3W)
161 watów gdy DRL wyłączone, a włączone światła mijania
- Światła mijania: 2x55W
- Światła pozycyjne przód: 2x5W
- Światła pozycyjne tył: 2x5W
- Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: 2x5W
- Podświetlenie zegarów: 3x 2W (W2W)
- Podświetlenie konsoli środkowej: 3x5W (typ W5W)
Oczywiście, można się pokusić o wymianę każdej z ww. żarówek na LEDowy odpowiednik.
W każdym razie, różnica w zużyciu energii z pewnością przekłada się na niewielkie, ale jednak zauważalne oszczędności. Jeśli same oszczędności nie są argumentem, to można jeszcze docenić fakt, że mniejsze zapotrzebowanie na energię przekłada się zmniejszenie obciążenia alternatora, który to z kolei w mniejszym stopniu obciąża silnik, co oznacza odzyskanie tej odrobiny mocy.
Mi też przyszło do głowy, że w warunkach dziennych przy dobrej widoczności (przy dużym natężeniu światła pochodzenia zewnętrznego) światła STOP zapalając się i gasnąc są bardziej kontrastowe i lepiej widoczne wtedy, gdy nie zapalają się na tle tylnych pozycyjnych. Generalnie i tak auto jest dobrze widoczne bez zapalonych świateł z tyłu. To informacja o hamowaniu jest cenna i ma większe znaczenie niż podświetlenie auta.
W każdych innych warunkach, oczywiście pozycyjne z tyłu powinny być włączone (DRL wyłączone), żeby auto było w ogóle widoczne na drodze w ruchu.
Jeszcze poniżej porównanie zużycia prądu (w watach) dla mojego Forda Fusion:
6 watów gdy DRL włączone
- Światła MAGNETI MARELLI LAQ010 (2x3W)
161 watów gdy DRL wyłączone, a włączone światła mijania
- Światła mijania: 2x55W
- Światła pozycyjne przód: 2x5W
- Światła pozycyjne tył: 2x5W
- Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: 2x5W
- Podświetlenie zegarów: 3x 2W (W2W)
- Podświetlenie konsoli środkowej: 3x5W (typ W5W)
Oczywiście, można się pokusić o wymianę każdej z ww. żarówek na LEDowy odpowiednik.
W każdym razie, różnica w zużyciu energii z pewnością przekłada się na niewielkie, ale jednak zauważalne oszczędności. Jeśli same oszczędności nie są argumentem, to można jeszcze docenić fakt, że mniejsze zapotrzebowanie na energię przekłada się zmniejszenie obciążenia alternatora, który to z kolei w mniejszym stopniu obciąża silnik, co oznacza odzyskanie tej odrobiny mocy.
światła do jazdy dziennej
Powrócę do tematu. Staruszek zakupił Opla Merivę z 2006r. i myśli żeby sobie zamontować światła do jazdy dziennej. I tu pojawia pytanie co wybrać? Jak to bywa w życiu, najlepiej żeby było jak najtaniej, ale nie kosztem jakości. Ma być dobrze, służyć długo i nie siać po okolicy Dobrze, żebyście polecili coś sprawdzonego, a nie że szwagier brata żony kiedyś miał i nie narzekał
Mobil: DNT Carat + Solarcon Prowler 203
Na sprzedaż: President Harry III
Na sprzedaż: President Harry III
światła do jazdy dziennej
Nie oszczędzać bo kto szybko daje dwa razy daje.
Marka Philips - mam i polecam.
Marka Philips - mam i polecam.
światła do jazdy dziennej
Co myślicie o tego typu rozwiązaniu? http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-o ... 45813.html" onclick="window.open(this.href);return false; Halogenów w aucie nie ma, więc wystarczyłoby tylko wstawić nowe. Pytanie czy to jest coś warte?
Mobil: DNT Carat + Solarcon Prowler 203
Na sprzedaż: President Harry III
Na sprzedaż: President Harry III
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
światła do jazdy dziennej
Najpierw sprawdz czy miejsca po halogenach spelniaja wymogi odnosnie montażu DRL.
- Lagunasnk16
- Posty: 976
- Rejestracja: 2015-08-13, 22:30
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: światła do jazdy dziennej
Od roku użytkuję M-TECH 905HP 4LED, jestem zadowolony, jak do tej pory bezproblemowa eksploatacja i co ważne nie zakłócają radia.Speed pisze: Dobrze, żebyście polecili coś sprawdzonego, a nie że szwagier brata żony kiedyś miał i nie narzekał
President Harry III ASC + Konektor Mini 40/Sirio ML145 Power mag + Albrecht CB-250
światła do jazdy dziennej
W merivie to aktywuj automatyczne światła i problem z głowy Mam i polecam
Harry 3 Konektor Green + Sirio ML-145 + Uniden ESP-20 :)
Do sprzedania Intek FSP-30 :)
Do sprzedania Intek FSP-30 :)
Re: światła do jazdy dziennej
Najlepsze rozwiązanie. Możesz sobie nawet ustawić same mijania bez tylnich pozycji...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 2008-08-10, 17:56
- Lokalizacja: Trzcianka
- Kontakt:
Re: światła do jazdy dziennej
Ja osobiście w moim passerati założony mam dokładnie taki moduł
http://shop.lepard.eu/am0103-modul-swia ... -p-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodatkowo mam wyłącznik żeby policja ani gość na przeglądzie się nie czepiał.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
http://shop.lepard.eu/am0103-modul-swia ... -p-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodatkowo mam wyłącznik żeby policja ani gość na przeglądzie się nie czepiał.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Mobil: Jackson I + Zetagi b550p +
Santiago 1200
Baza: Icom ic-7300 + delta 86m
Kenwood tm-d700 + Lafayette uv200
Santiago 1200
Baza: Icom ic-7300 + delta 86m
Kenwood tm-d700 + Lafayette uv200
światła do jazdy dziennej
Ja kupiłem do swojego wozidla: MAGNETI MARELLI LPQ080. Koszt ok. 150zł ale są to na prawdę solidnie mocne światła, nawet po zmroku sporo oświetlają. No i przede wszystkim inni na drodze widzą też mnie. Osobiście mocno mnie denerwuje fakt zakładania przez ludzi świateł dziennych, które widoczne są z ok. 10m przed pojazdem. Nie każdy chce kupić światła w półce 100-200zł skoro można wydać mniej...
Mobil : Harry III tuning ver.1 knk + Densei EC 2002 tuning knk
Icom 5100E, Icom IC-R6, TYT MD380, Alinco DR-135-DX
Re: światła do jazdy dziennej
Mam u siebie te światełka i juz byly odawane na gwaracje bo dwie diody przestały świecićheniopt pisze:Ja kupiłem do swojego wozidla: MAGNETI MARELLI LPQ080. Koszt ok. 150zł ale są to na prawdę solidnie mocne światła, nawet po zmroku sporo oświetlają. No i przede wszystkim inni na drodze widzą też mnie. Osobiście mocno mnie denerwuje fakt zakładania przez ludzi świateł dziennych, które widoczne są z ok. 10m przed pojazdem. Nie każdy chce kupić światła w półce 100-200zł skoro można wydać mniej...
Re: światła do jazdy dziennej
Jest to możliwe, biorąc pod uwagę fakt, że wszystko teraz idzie masową produkcją. Może poszła jakaś bardziej wadliwa partia. Ale skoro na gwarancji no to nie było strachu. Generalnie ja jeżdżę na tych światłach już z pół roku i nie było problemu, a jakoś mało nie jeżdżę. Kolega również ma te światła już ze 2 lata i również nie miał do tej chwili problemów.FortelSA pisze:Mam u siebie te światełka i juz byly odawane na gwaracje bo dwie diody przestały świecićheniopt pisze:Ja kupiłem do swojego wozidla: MAGNETI MARELLI LPQ080. Koszt ok. 150zł ale są to na prawdę solidnie mocne światła, nawet po zmroku sporo oświetlają. No i przede wszystkim inni na drodze widzą też mnie. Osobiście mocno mnie denerwuje fakt zakładania przez ludzi świateł dziennych, które widoczne są z ok. 10m przed pojazdem. Nie każdy chce kupić światła w półce 100-200zł skoro można wydać mniej...
Mobil : Harry III tuning ver.1 knk + Densei EC 2002 tuning knk
Icom 5100E, Icom IC-R6, TYT MD380, Alinco DR-135-DX
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
światła do jazdy dziennej
ja wymieniałem w ostatnim czasie u dwóch klientów te światła (po jakimś roku użytkowania). oboje za drugim razem kupili philipsy daylight 9. tych jeszcze nigdy nie wymieniałem
światła do jazdy dziennej
daylight 9 też się nad nimi zastanawiałem, ale ostatecznie wybór padł właśnie na magneti marelli. Moje na razie "żyją" i oby bez przygód :)
Mobil : Harry III tuning ver.1 knk + Densei EC 2002 tuning knk
Icom 5100E, Icom IC-R6, TYT MD380, Alinco DR-135-DX