Fotoradar - zdjęcie od tyłu.
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Fotoradar - zdjęcie od tyłu.
Kgb14 dziś SB:
[Dzisiaj 18:06] kgb14: Jak ktoś c chce ze mną podyskutować na temat fotoradaru i zdjecia od tyłu to niech założy temat, chętnie wytłumaczę co i jak.
Powiedz jak to jest :)
[Dzisiaj 18:06] kgb14: Jak ktoś c chce ze mną podyskutować na temat fotoradaru i zdjecia od tyłu to niech założy temat, chętnie wytłumaczę co i jak.
Powiedz jak to jest :)
A co tu pisać jak nie ustali się kierującego idzie na właściciela. U mnie w firmie od razu wskazali mnie jako jedynego użytkownika; dali punkty i blankiet do zapłaty . Tłumaczyłem że można powiedzieć że nie wiadomo w firmie kto akurat prowadził i wtedy tylko blankiecik bez punktów ale koleś nie reformowalny był i na szczęście już nie pracuje.....
Jesteś bardzo wiele wart jeśli walczysz ze swoimi słabościami.
Wojtek cejrowski swego czasu na FB wrzucił tekst odnośnie fotoradaru:
"Szanowny Panie Komendancie,
W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:
Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.
Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).
Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.
Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.
Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.
Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.
Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów - co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.
Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
Z poważaniem,
Jan Koza-Kozłowski"
Źródło: http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... adaru.html
"Szanowny Panie Komendancie,
W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:
Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.
Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).
Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.
Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.
Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.
Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.
Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów - co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.
Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
Z poważaniem,
Jan Koza-Kozłowski"
Źródło: http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... adaru.html
Baza: Xiegu G90 + dipole.
uwierz mi że się nie da zagadasz się zadzwoni telefon zapomnisz sie i zonkpietreksz pisze:Ja jeżdżę po prostu tak, żeby mi się takie rzeczy "nie przydawały"...
*******************************
Kto Pyta Nie Błądzi : Kto Błądzi Ten Pyta
Mobil : Yosan 850 + President Colorado
Baza : Kenwood 570DG + HEXBEAM
Yaesu ft-7900
Kto Pyta Nie Błądzi : Kto Błądzi Ten Pyta
Mobil : Yosan 850 + President Colorado
Baza : Kenwood 570DG + HEXBEAM
Yaesu ft-7900
No wszystko pięknie ładnie, ale ukradzione tablice rej. musiałby zgłosić Policji. Przed lub po zrobieniu fotki, a takie zdjęcia nie przychodzą w ciągu kilku dni. Podrobić tablice... hmm. Kto by się w to bawił?pietreksz pisze:natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe
Długie to pisemko i w tym jego cała zaleta.
Uniden 68 Elite (mody Szpara), Sirio Titanium 1400 + Sirio Omega 27, Albrecht CB-250
- krzysiekpian
- Posty: 824
- Rejestracja: 2009-04-25, 15:56
- Lokalizacja: Radzymin
Jeśli zdjęcie z fotoradaru jest nie czytelne, jakiś szczegół jest nie wyraźny to pisze się odwołanie i po dwóch tygodniach dostajesz pismo, że sprawa jest umożona bez przyznawania żadnych punktów i kar pieniężnych. Dostałem na początku roku zdjęcię z fotoradaru na trasie Katowickiej, w stronę Piotrkowa, lecz było tak jakby tablica rejestracyjna ciągneła się pod samochodem, i nie było widać kierującego. Faktycznie to było moje zdjęcie, lecz spytałem znajomego policjanta czy warto pisać odwołanie. Policji nie chce się poprostu sprawdzać poprawności tych zdjęć i łatwiej jest umożyć taką sprawę. Nie ten, to następny zapłaci.
Mobil I: Lafayette Texas + Alan 9 PLUS/Omega 27 + SUNKER CDM550
Mobil II: President JFK I + Performer 5000
Baza: obecnie przebudowa.
> > > Opcja Szukaj Jest Skarbnicą Wiedzy, Nie Bójmy Się Z Niej Korzystać... < < <
Mobil II: President JFK I + Performer 5000
Baza: obecnie przebudowa.
> > > Opcja Szukaj Jest Skarbnicą Wiedzy, Nie Bójmy Się Z Niej Korzystać... < < <
Tak wiec wszystkim niedowiarkom i malkontentom oświadczam uroczyście, że jako właściciel pojazdu otrzymałem już trzecia z kolei fotkę znad morza ze straży tym razem miejskiej a poprzednio z dwóch gminnych. Zdjęcie jest od tyłu.
W dwóch poprzednich sprawy już zostały umorzone. Jak pamiętam podstawa prawna art. 51 kpow ( niektórzy piszą kpw ) .
Jestem właścicielem pojazdu.
Podstawą umorzenia jest ,, NIEWYKRYCIE SPRAWCY''
Na organie nakładającym grzywnę spoczywa obowiązek wskazania sprawcy wykroczenia.
Wiemy jakie pisma ślą straże wiejskie i miejskie, opcje trzy do wyboru, winny jest właściciel, winna jest osoba wskazana przez właściciela, lub nie podajemy sprawcy ale winę bierzemy na siebie.
I odpowiednio punktowo i kwotowo straże to wyceniają.
Zapominają jednak o jeszcze jednej opcji.
Ja wiem kto kierował- kierowałem JA lub np. moja MAŁŻONKA
- w piśmie stwierdzam, ze prowadziłem ja lub żona, że pojazd jest mój nabyty w trakcie małżeństwa co ma znaczenie prawne, jest znaczny upływ czasu od zdarzenia do poinformowania - u mnie to bywało różnie od 3o do nawet 63 dni - obecnie mam 53 i NIE PAMIĘTAM kto wtedy prowadził bo często sie zmienialiśmy w drodze nad morze. Zdjecie jest przeważnie po ok 450 km przejechanych klub nawet 500 czy 600. Nie jest to jednak takie ważne, po prostu żadna ustawa ani przepis na osobę prywatną nie nakłada obowiązku ewidencjonowania osób kierujących pojazdem. Co innego w firmie- tam taki obowiązek istnieje.
dodatkowo zawsze wnioskuję o przesłuchanie mnie na komisariacie lub w sadzie w ramach pomocy prawnej na miejscu - jeśli nie wypisuję koszta jakie poniesie skarb państwa w przypadku nieudowodnienia winy a są to znaczne koszta- koszt przejazdu dla dwóch osób w obie strony- zawsze jest to ok 1000 km, koszt prawdopodobnego noclegu oraz koszty związane z utraconymi zarobkami dla dwóch osób.
Polecam formalizować związki
W dwóch poprzednich sprawy już zostały umorzone. Jak pamiętam podstawa prawna art. 51 kpow ( niektórzy piszą kpw ) .
Jestem właścicielem pojazdu.
Podstawą umorzenia jest ,, NIEWYKRYCIE SPRAWCY''
Na organie nakładającym grzywnę spoczywa obowiązek wskazania sprawcy wykroczenia.
Wiemy jakie pisma ślą straże wiejskie i miejskie, opcje trzy do wyboru, winny jest właściciel, winna jest osoba wskazana przez właściciela, lub nie podajemy sprawcy ale winę bierzemy na siebie.
I odpowiednio punktowo i kwotowo straże to wyceniają.
Zapominają jednak o jeszcze jednej opcji.
Ja wiem kto kierował- kierowałem JA lub np. moja MAŁŻONKA
- w piśmie stwierdzam, ze prowadziłem ja lub żona, że pojazd jest mój nabyty w trakcie małżeństwa co ma znaczenie prawne, jest znaczny upływ czasu od zdarzenia do poinformowania - u mnie to bywało różnie od 3o do nawet 63 dni - obecnie mam 53 i NIE PAMIĘTAM kto wtedy prowadził bo często sie zmienialiśmy w drodze nad morze. Zdjecie jest przeważnie po ok 450 km przejechanych klub nawet 500 czy 600. Nie jest to jednak takie ważne, po prostu żadna ustawa ani przepis na osobę prywatną nie nakłada obowiązku ewidencjonowania osób kierujących pojazdem. Co innego w firmie- tam taki obowiązek istnieje.
dodatkowo zawsze wnioskuję o przesłuchanie mnie na komisariacie lub w sadzie w ramach pomocy prawnej na miejscu - jeśli nie wypisuję koszta jakie poniesie skarb państwa w przypadku nieudowodnienia winy a są to znaczne koszta- koszt przejazdu dla dwóch osób w obie strony- zawsze jest to ok 1000 km, koszt prawdopodobnego noclegu oraz koszty związane z utraconymi zarobkami dla dwóch osób.
Polecam formalizować związki
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
To se kupcie
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zk6HfFzbIns[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0qAXRyoB ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zk6HfFzbIns[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0qAXRyoB ... re=related[/youtube]
President Jackson forever
Mobile: Jackson II + Sirio Hi-Power 4000 + mikrofon seryjny
Base: Jackson 5 band + Jackson 6 band + Solarcon Imax2000 + Sadelta ME3 + Astatic 1104C + CB Master CB200 + FRQ8F1
Eksponaty: President Wilson + Tank Whip full 1/4 + President Texas (wer. 215cm)
Mobile: Jackson II + Sirio Hi-Power 4000 + mikrofon seryjny
Base: Jackson 5 band + Jackson 6 band + Solarcon Imax2000 + Sadelta ME3 + Astatic 1104C + CB Master CB200 + FRQ8F1
Eksponaty: President Wilson + Tank Whip full 1/4 + President Texas (wer. 215cm)
Czyli co? Dostałem zdjęcie (na komendzie pokazali mi xero) i nie da się rozpoznać kierowcy (wiem, że prowadziła żona). Wciskam im, że nie wiem kto prowadził i już? Zakładam, że mają w lepszej rozdzielczości i mogą to sprawdzić.
Mówię policjantowi, że to żona prowadziła, ale biorę to na siebie. On na to, że jest specjalny wydział do weryfikacji tych zdjęć i jak się dokopią to mogą być kłopoty.
Wiem, że temat jest o zdjęciach od tyłu, ale dlaczego ludzie swego czasu płacili podstawionym gościom żeby brali punkty na siebie jak kierowca był nie do rozpoznania?
Niewiedza?
Mówię policjantowi, że to żona prowadziła, ale biorę to na siebie. On na to, że jest specjalny wydział do weryfikacji tych zdjęć i jak się dokopią to mogą być kłopoty.
Wiem, że temat jest o zdjęciach od tyłu, ale dlaczego ludzie swego czasu płacili podstawionym gościom żeby brali punkty na siebie jak kierowca był nie do rozpoznania?
Niewiedza?
Uniden 68 Elite (mody Szpara), Sirio Titanium 1400 + Sirio Omega 27, Albrecht CB-250