Jaki samochód kupić?
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Jaki samochód kupić?
Witam,
do tej pory jeździłem Fordem Mondeo, VW Passatem,Oplem Vectrą, Mercedesem W210 oraz Oplem Omegą. Wybór taki a nie inny, ale samochody te były używane jako taxi oraz do dość częstych wyjazdów do Holandii (praca, turystyka...). Zawsze były to auta z silnikiem diesla. O ile z silnikami nigdy nic się nie działo o tyle osprzęt w dieslach kilka razy mnie zawiódł a Omega mało mnie nie zrujnowała (awaria pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, turbo, koło pasowe i kilka innych nieplanowanych rzeczy). W związku z częstymi wyjazdami za granicę moje auta były zawsze w doskonałej kondycji, naprawiane na dobrych częściach w dobrym warsztacie.
Niedawno zakończyłem przygodę z taksówką, stałą pracę mam, ale wyjazdy za granicę pozostały niezmienne. Trochę też zajmuję się handlem i w związku z tym potrzebuję kolejne auto.
Może macie jakieś doświadczenia i podzielicie się nimi?
Chciałbym auto w typie: Berlingo/Partner, interesuje mnie również Fiat Doblo. Rocznik: 2002-2005. Raczej nie interesują mnie auta Combo Opla ani VW Caddy (zbyt wysoko się cenią za te roczniki). Wersja jaka mnie interesuje to 5-cio osobowy.Potrzebuję dość sporej przestrzenie bagażowej (po złożeniu kanapy czasami muszę przewieźć 3-4 osoby. Busa nie chcę kupować. Za duży w stosunku do moich potrzeb. Raz, dwa razy w roku muszę przewieźć trochę więcej towaru, sporo jeżdżę po mieście, troche za granicą.
Raczej nie chcę już diesla, teraz czas na benzynowy silnik (raczej zamontuję w nim lpg).
Odnośnie silników benzynowych ne mam żadnego doświadczenia. Ne chce problemów dwumasowym kołem, z układem wtryskowym, turbiną. Jakość paliw w Polsce pozostawia sporo do życzenia i co zaoszczędzi człowiek na stacji benzynowej to wrzuci w naprawy. Przejrzałem internet i ciągle nie wiem co kupić, za czym się rozglądać.
Dość istotna sprawa: małę dostawczaki mają fajną półkę nad przednią szyba, idealne miejsce na montaż CB.
Podzielcie się swoją wiedzą w tym temacie.
do tej pory jeździłem Fordem Mondeo, VW Passatem,Oplem Vectrą, Mercedesem W210 oraz Oplem Omegą. Wybór taki a nie inny, ale samochody te były używane jako taxi oraz do dość częstych wyjazdów do Holandii (praca, turystyka...). Zawsze były to auta z silnikiem diesla. O ile z silnikami nigdy nic się nie działo o tyle osprzęt w dieslach kilka razy mnie zawiódł a Omega mało mnie nie zrujnowała (awaria pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, turbo, koło pasowe i kilka innych nieplanowanych rzeczy). W związku z częstymi wyjazdami za granicę moje auta były zawsze w doskonałej kondycji, naprawiane na dobrych częściach w dobrym warsztacie.
Niedawno zakończyłem przygodę z taksówką, stałą pracę mam, ale wyjazdy za granicę pozostały niezmienne. Trochę też zajmuję się handlem i w związku z tym potrzebuję kolejne auto.
Może macie jakieś doświadczenia i podzielicie się nimi?
Chciałbym auto w typie: Berlingo/Partner, interesuje mnie również Fiat Doblo. Rocznik: 2002-2005. Raczej nie interesują mnie auta Combo Opla ani VW Caddy (zbyt wysoko się cenią za te roczniki). Wersja jaka mnie interesuje to 5-cio osobowy.Potrzebuję dość sporej przestrzenie bagażowej (po złożeniu kanapy czasami muszę przewieźć 3-4 osoby. Busa nie chcę kupować. Za duży w stosunku do moich potrzeb. Raz, dwa razy w roku muszę przewieźć trochę więcej towaru, sporo jeżdżę po mieście, troche za granicą.
Raczej nie chcę już diesla, teraz czas na benzynowy silnik (raczej zamontuję w nim lpg).
Odnośnie silników benzynowych ne mam żadnego doświadczenia. Ne chce problemów dwumasowym kołem, z układem wtryskowym, turbiną. Jakość paliw w Polsce pozostawia sporo do życzenia i co zaoszczędzi człowiek na stacji benzynowej to wrzuci w naprawy. Przejrzałem internet i ciągle nie wiem co kupić, za czym się rozglądać.
Dość istotna sprawa: małę dostawczaki mają fajną półkę nad przednią szyba, idealne miejsce na montaż CB.
Podzielcie się swoją wiedzą w tym temacie.
Uniden 520 xl Made in Philliphines
Jackson I
Sirtel Santiago 1200
WA-27
Densei 2018 Turbo
Farun 1818 mod
DM-4000 mod
Farun 1818 mod Astronom
Alan 18
Jackson I
Sirtel Santiago 1200
WA-27
Densei 2018 Turbo
Farun 1818 mod
DM-4000 mod
Farun 1818 mod Astronom
Alan 18
Zależy jaki masz budżet na tego mini dostawczaka - ja jeżdżę Caddy i powiem szczerze, że nie jest zły. Silnik 1.9 TDI sprawuje się dobrze, na jazdę po mieście jest idealny.
Co do innych to jeździłem Oplem Combo 1.7 CDTI i Citroenem Berlingo 1.6HDI - też dość przyjemne auta, silniki w miarę elastyczne. Berlingo tylko lepiej wygląda
Co do innych to jeździłem Oplem Combo 1.7 CDTI i Citroenem Berlingo 1.6HDI - też dość przyjemne auta, silniki w miarę elastyczne. Berlingo tylko lepiej wygląda
Mobil 1: U68XL + FD2020 + Sirio T2000
Baza: Superstar 360FM + Densei EC2002 + Antron A99
Sprzedam: Cobra 21LTD, Alan 18, anteny. Info na PW
Baza: Superstar 360FM + Densei EC2002 + Antron A99
Sprzedam: Cobra 21LTD, Alan 18, anteny. Info na PW
Mój tato męczy Citroena Berlingo od 2004 albo 2005r (kupił nowego w salonie). Silnik 1,9D (zwykły, bez turbo). Auto mułowate i raczej mało dynamiczne ale przez te kilka lat (a dodać muszę, że auto nie ma lekkiego życia bo pracuje w firmie i wozi różne rzeczy) jedyne co się 'posypało' to sprzęgło i konieczna była regulacja luzów zaworowych. Poza tym, pomimo mocno znisczonego już wnętrza, auto jeździ i jeździ i jeździ... Nie wiem jak silniki HDI - podobno dużo bardziej awaryjne. Ten zwykły 1,9D jest nie do zajechania.
The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is a history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift... That's why it is called the present.
.
.
Właśnie dlatego szukam takiego auta, którego silnik da się zagazować i jeszcze to zniesie na przestrzeni 80-100 tys. kmPyrek pisze:Bena + gaz?? jak to mówi mój gazownik "można zagazować każde auto ale nie każde auto zniesie gaz"
Uniden 520 xl Made in Philliphines
Jackson I
Sirtel Santiago 1200
WA-27
Densei 2018 Turbo
Farun 1818 mod
DM-4000 mod
Farun 1818 mod Astronom
Alan 18
Jackson I
Sirtel Santiago 1200
WA-27
Densei 2018 Turbo
Farun 1818 mod
DM-4000 mod
Farun 1818 mod Astronom
Alan 18
o mercedesie zapomnij to nie są auta do gazu tak samo toyota. najlepiej gaz znosi opel i fiat tylko że w przypadku fiata silnika większego niż 1.4 nie znajdziesz kiedyś były punto hgt i bravo hgt odpowiednio 1.8 i 1.6 ale tych silników fiat już nie produkuje a szkoda.
Opel wiadomo 1,8 2.0 lecz rdza kocha te samochody... i jakoś fanem opla nie jestem...
Miałem już 3 fiaty w gazie odpowiednio Panda 2005 1,1 203tys, Seicento 2007 1,1 205 tys i teraz Panda 1.2 ma 3 miechy i już 25tys na gazie.
I jakoś sobie radzą kwestia dobrej regulacji. i jak ktoś zaproponuje instalacje KME kopnij go w 4 litery bo to badziew jakich mało do fiata najlepsza jest instalacja tatarini
Opel wiadomo 1,8 2.0 lecz rdza kocha te samochody... i jakoś fanem opla nie jestem...
Miałem już 3 fiaty w gazie odpowiednio Panda 2005 1,1 203tys, Seicento 2007 1,1 205 tys i teraz Panda 1.2 ma 3 miechy i już 25tys na gazie.
I jakoś sobie radzą kwestia dobrej regulacji. i jak ktoś zaproponuje instalacje KME kopnij go w 4 litery bo to badziew jakich mało do fiata najlepsza jest instalacja tatarini
Nie ma ludzi normalnych i nie normalnych są Ci którzy nie zostali przebadani i Ci który pozamykani są w zakładach.
Kenwood TS 480sat LW 41,5m
HR5500 SS1200 EC2002 i kl203p
Uniden Grant...
Kenwood TS 480sat LW 41,5m
HR5500 SS1200 EC2002 i kl203p
Uniden Grant...
Combo z silnikiem isuzu 1,7DTI. Turbina bez zmiennej geometrii, brak koła dwumasowego, tradycyjny układ wtryskowy z pompą rotacyjną. Rocznikowo produkowany do 2003.
PC-122 / U520XL Philippines / Yosan JC-2204 Turbo
Sirio Omega 27 / Sirio Turbo 2000 Black / Sirio Turbo 1000 Black
RF LIMITED EC-2018 TURBO
Ja bym celował w Berlingo Jeżdżę od czasu do czasu Berlingo I z 1999 roku 1.4 75km z gazem zwykłym. Obecnie ma przejechane 430 tys. - większość przebiegu załadowany i z przyczepką. Chodzi bez zarzutu na gazie i benzynie. Jestem pod wrażeniem żywotności tych samochodów Przebieg widać jedynie po mocno wytartej kierownicy. Silnik nieco słaby, ale trwały. Myślę, że z nowszymi Berlingo jest podobnie. Cena tych samochodów jest rozsądna.
Silnik 1,9D nie ma typowych hydraulicznych popychaczy zaworowych. Trzeba robić regulację luzów co jakiś czas. Tu chyba po 150tys km zaczęły się problemy. Auto ciężko odpalało. Okazało się, że zawory nie trzymały cisnienia ze względu na zbyt duże luzy i auto nie chciało odpalać. Po regulacji wszystko wróciło do normy.Lasmen pisze:Eazy, luz zaworowy w dieslu?? to już wiem skąd te klekotanie... :P
The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is a history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift... That's why it is called the present.
.
.
-
- Posty: 1470
- Rejestracja: 2009-07-08, 13:50
- Lokalizacja: konstancin KO02NB
- Kontakt:
Jako przeciwnik diesla uważam, że musisz pamiętać, że jednak diesel w takim aucie jest wskazany. Pamiętaj o momencie obrotowym, który jest mega ważny przy jakimkolwiek obciążeniu. Miałem do czynienia z kangoo 1.5 dci i pomimo, że nie mieliśmy z nim problemów nie polecam tego silnika. Kiepska opinia, drogi osprzęt. Myślę, że tak jak wyżej koledzy pisali 1.9D w citroenie (silnik był też swojego czasu w polonezie) lub sprawdzone 1.9 Tdi będą robić robotę.
- krzysiekpian
- Posty: 824
- Rejestracja: 2009-04-25, 15:56
- Lokalizacja: Radzymin
Sam rozglądam się za Citroen Berlingo / Peugeot Partner, tylko jak Eazy, napisał ze zwykłym 1.9D, a nie jakieś wynalazki 1.6HDi czy 2.0HDi, brat ma Citroena Evasion 2.0HDi i nie polecam. Jedynie Berlingo/Partner 1.9D. Bardzo twarty i ekonomiczny silnik.
Mobil I: Lafayette Texas + Alan 9 PLUS/Omega 27 + SUNKER CDM550
Mobil II: President JFK I + Performer 5000
Baza: obecnie przebudowa.
> > > Opcja Szukaj Jest Skarbnicą Wiedzy, Nie Bójmy Się Z Niej Korzystać... < < <
Mobil II: President JFK I + Performer 5000
Baza: obecnie przebudowa.
> > > Opcja Szukaj Jest Skarbnicą Wiedzy, Nie Bójmy Się Z Niej Korzystać... < < <