octavia II 1.9 tdi 105 km vs avensis II 2.0 d4d 116 km

Wszystko na temat autek i nietylko.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

mariorlar542
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-17, 16:11
Lokalizacja: Albigowa/Łańcut

octavia II 1.9 tdi 105 km vs avensis II 2.0 d4d 116 km

Post autor: mariorlar542 »

Witam,

Już długi czas zastanawiam się jakie auto kupić. Były różne opcje poprzez hondy i toyoty w benzynie, później ople w benz i diesel i w końcu stanęło na Skodzie. Jednak już prawie 6 miesięcy szukam" idealnego" auto które by się nadawało do kupna i nic... Ostatnio kolega poradził mi abym zainteresował się właśnie toyotą avensis, przejrzałem ogłoszenia w internecie i faktycznie tych aut jest znacznie więcej przez co kupno powinno być łatwiejsze.

Obecnie dość dużo jeżdżę Corollą Verso z 205 roku z silnikiem 2.0 d4d 116 km czyli takim samym jak w avensisie i charakterystyka tego auta bardzo mi się podoba, mocy jest wystarczająco. Jak do tej pory w tym aucie nic się nie działo (obecnie przebieg 167 tyć, kupione przy 107 tyś) spalanie małe itd. Dodatkowo sąsiad również ma takie auto z tym samym silnikiem tylko że przebieg 210 tyś i też jest bardzo zadowolony z osiągów i bezawaryjności. "Kolega kolegi" w 2 lata zrobił tym autem 100 tyś (obecny przebieg ponad 300 tyś)) i też bez awarii.

Z octavią lub innymi autami z tym silnikiem czyli 1.9 tdi PD 105 km nie miałem do tej pory doczynienia, jedynie kilka jazd próbnych. czuć różnicę tych 10 KM w stosunku nawet do większej Corolli Verso, jednak komfort jest chyba większy dzięki wygodniejszym siedzeniom.

Co do awaryjności na internenie oczytałem się zarówno w jednym jak i w drugim aucie takich samych opinii, że pada tubro, dwumasa itd więc awaryjność można powiedzieć na tym samym poziomie... oczywiście są i tacy co auto zachwalają mając przebieg około 200 tyś i nie mieli żadnych przygód, ale są i tacy co kategorycznie odradzają.

Co polecacie wybrać z pośród tych dwóch aut :?: Cena max 26 tyś

Przykładowe aukcje
http://moto.allegro.pl/zadbana-skoda-oc ... 27793.html
http://moto.allegro.pl/toyota-avenisis- ... 81546.html -> cena troszkę większa ale do negocjacji :)

niestety jestem z takiej części Polski że wszędzie ma daleko, więc nie byłem tych aut ogladać.
Awatar użytkownika
januwojt
Posty: 2236
Rejestracja: 2010-01-20, 15:33
Znak/ranga: SQ9ORF
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: januwojt »

Zdecydowanie Toyota.
Awatar użytkownika
klauz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-01-10, 18:50
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klauz »

popieram, Toyota
President Valery, JFK I, Jackson I, Uniden Pro520XL, Pro710e
mariorlar542
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-17, 16:11
Lokalizacja: Albigowa/Łańcut

Post autor: mariorlar542 »

a możecie Panowie jakoś uzasadnić swój wybór ?
Awatar użytkownika
januwojt
Posty: 2236
Rejestracja: 2010-01-20, 15:33
Znak/ranga: SQ9ORF
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: januwojt »

Sąsiad zza płotu ma taką Skodę , silnikowo jest ok . Spalanie małe i dość bezawaryjny . Aczkolwiek dwumas przy przebiegu 180 tys wymieniał. Natomiast narzeka na trwałość zawieszenia . Ten model ma pełne niezależne zawieszenie na obu osiach , i to jest dość kłopotliwe , a naprawy do najtańszych nie należą.
Natomiast takie Toyotki ma firma która wykonuje usługi dla naszej firmy , dość często nas odwiedzają . Mają wersję D4D 2,2 150KM . Mają przebieg ok 400 tys w trzy lata zrobiony , i powiadają , że poza elementami typu klocki ,filtry , nic z autem nie robili . Opowiadali , że jak oddali samochód przy przebiegu coś ponad 300 tys , to wtedy zrobili im kompletne sprzęgło z kołem dwumas . Twierdzą , że oleju silnikowego zaczęli dolewać nie dawno już po 350 tysiącach . Nadmienili , że część floty w tym roku odnowią i też na Avensisy . We flocie mają trzy takie auta i wszystkie z podobnym przebiegiem i bezkłopotliwym użytkowaniem.
Filar
Posty: 311
Rejestracja: 2012-11-11, 07:54
Lokalizacja: Kal

Post autor: Filar »

Z tych dwóch raczej Toyota z uwagi na dobre opinie znajomych i legendarną trwałość (chociaż już nie taką jak dawniej). Skoda będzie miała pewnie tańsze części zamienne (w końcu to prawie VW).

Moja osobista pasja nakazuje mi polecić Ci Audi ;-)
Mobil: President Jack (Bess) + oryginalny mikrofon + Sirio Turbo 5000.
Rezerwa/do sprzedania (leży w szafie): President Johnny II, President Walker.
Awatar użytkownika
tekla_
Posty: 6
Rejestracja: 2012-12-16, 12:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tekla_ »

w mojej toyce dwu mas został wymieniony przy 120 tys podobno to ból tych silników 2.0 d4d 116 km pedał sprzęgła ciężko chodzi i skrzypi tulejka a mam przebiegu teraz 144 tys w ale samochód dobrze się spisuje i zdecydowanie wybrałbym toyke
Walker by KONEKTOR + Sirio Omega 27 + Densei EC 2002
mariorlar542
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-17, 16:11
Lokalizacja: Albigowa/Łańcut

Post autor: mariorlar542 »

tekla_, jaki jest koszt wymiany dwu masy ? gdzie robiłeś ASO czy inny warsztat i na jakich częściach ? i z którego roku masz auto
Filar
Posty: 311
Rejestracja: 2012-11-11, 07:54
Lokalizacja: Kal

Post autor: Filar »

Nowsze auta niestety mają problemy z dwumasami...
Mobil: President Jack (Bess) + oryginalny mikrofon + Sirio Turbo 5000.
Rezerwa/do sprzedania (leży w szafie): President Johnny II, President Walker.
Awatar użytkownika
Kasztelan
Posty: 1483
Rejestracja: 2012-11-06, 13:43
Lokalizacja: JO82OT

Post autor: Kasztelan »

Avensis-Octawia, wybrałbym Avensis. Większa, wygodniejsza, klasa wyżej. Stan techniczny ma znaczenie i tu wiele zależy od tego jak się trafi. Dwumas i filtr cząstek stąłych to dwa słabsze punty nowych diesli więc mogą wymagać wymiany w każdym aucie.
Mobil: Uniden PC 68 XL KNKTR & Sirio Turbo 1000 Black
Mobil: Uniden 520 PRO XL & Sirio Omega 27
Baza : Uniden PC 68 LTW KNKTR & Sirio Signal Keeper 27
161BD909 - 161CBF139

Obrazek
Awatar użytkownika
tekla_
Posty: 6
Rejestracja: 2012-12-16, 12:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tekla_ »

koleżanka za sprzęgło podobno oryginał i klocki przód z robocizna zapłaciła w 2011 roku w warsztacie pod warszawą 5 tyś za wszystko ale podobno są jakieś zamienniki dwumasu do d4d i można założyć zwykłe sprzęgło ale nie zagłębiałem się w temat
Walker by KONEKTOR + Sirio Omega 27 + Densei EC 2002
mariorlar542
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-17, 16:11
Lokalizacja: Albigowa/Łańcut

Post autor: mariorlar542 »

z tego co się orientowałem to są wersje avensisów bez dpf tylko jak to sprawdzić? chyba tylko po nr VIN..
hołbi bjókanon
Posty: 115
Rejestracja: 2012-11-25, 22:44
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: hołbi bjókanon »

Może nie odpowiem na pytanie które z dwóch, jednak mam codzienne doświadczenie z
Avensis t22 D4D, pierwsza generacja, ten sam silnik kilka kucyków mniej.
To bardzo dobre i trwałe auto. Jednak jak to w nowoczesnych dieslach bywa trzeba się liczyć z pewnymi wymianami.
I tak: Przy przebiegu 120-180 tyś trzeba się liczyć z wymianą sprzęgła i dwumasy. Nie ma raczej możliwości przejechać więcej.
W t22 można zastosować sprzęgło monolityczne, nie wiem jak t25. W corolli standard był monolit zamiast dwumasy. W przypadku t25 byly problemy z wtryskami, bodajże firmy denso.
Warto pamiętać, ze toyota w szczególności nie lubi jeżdżenia na rezerwie. Nie ma bowiem ona pompki w zbiorniku paliwa, tylko bezpośrednio ciągnie z pompy więc wszelki syf ze zbiornika może być przyczyną zużycia pompy i pośrednio wtryskiwaczy. Z turbiną raczej nie ma kłopotów, i wypada to lepiej niż VAG, oczywiście obowiązują zasady kulturalnej eksploatacji turbiny. Trwałość zawieszenia zdecydowanie in plus dla toyoty.
hołbi bjókanon
Posty: 115
Rejestracja: 2012-11-25, 22:44
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: hołbi bjókanon »

Co do części bardzo polecana na forum avensis jest firma MOTORSY...M z Bialegostoku, bardzo dobra cena przy najwyższej jakości części. Montowałem rozrząd od nich i 100%
oryginał części jak na pierwszy montaż.
mariorlar542
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-17, 16:11
Lokalizacja: Albigowa/Łańcut

Post autor: mariorlar542 »

o tych wtryskach czytałem, podobno można jakoś to regenerować a czasami pomaga nawet jakiś środek do czyszczenia wtrysków...

oczywiście przed zakupem obowiązkowa jest wizyta w jakimś serwisie Skody w celu sprawdzenia właśnie wtrysków i ogólna diagnostyka samochodu. Jeśli wtryski nie odbiegają od jakiejś tam normy spokojnie można jeździć bez żadnych obaw że auto nam nagle stanie lub będzie wymagało szybkiej wymiany/naprawy wtrysków...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Motoryzacja.”