Verva - tankować, czy nie

Wszystko na temat autek i nietylko.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
Bodvar
Posty: 348
Rejestracja: 2014-07-09, 21:49
Lokalizacja: JO71MD

Verva - tankować, czy nie

Post autor: Bodvar »

Trochę nie w temacie ale jako użytkownicy radyjek pewnie trochę spędzacie godz za kierownicą i mam właśnie pytanie do użytkowników pojazdów na olej napędowy otóż ja cały czas jeżdżę na ON VERVA i co rusz słyszę że nie powinno się cały czas lać Vervy że tylko raz na któreś tankowanie powinno się zalewać Verve ja jak dotychczas nie miałem problemu z silnikiem wydaję mi się też że Golf V który jeżdżę jest jakby żywszy i zrywniejszy , jestem ciekaw waszych opinii
Awatar użytkownika
bad
Posty: 1051
Rejestracja: 2009-08-21, 23:07
Lokalizacja: WND

Verva - tankować, czy nie

Post autor: bad »

Tankowałem różne ON i nie widziałem specjalnie żadnej różnicy między standardowymi a tymi verva, ultimate czy gold.
Kwestia zasobności portfela i przebiegów. Jak jeździsz 15 tys. rocznie, można lać droższe, jak 40tys. to już różnica cenowa widoczna.

PC-122 / U520XL Philippines / Yosan JC-2204 Turbo
Sirio Omega 27 / Sirio Turbo 2000 Black / Sirio Turbo 1000 Black
RF LIMITED EC-2018 TURBO
Awatar użytkownika
a
Posty: 185
Rejestracja: 2013-03-21, 08:58
Lokalizacja: JO80PW

Verva - tankować, czy nie

Post autor: a »

zadnej roznicy nie zauwazylem wiec po co przeplacac. To chyba raczej jakis chwyt marketingowy :-)
Baza:
lincoln I(sp5it)+lp30+spectrum1600
jackson I(sp5it) +dm432mt/sad.master pro+black pirat
Auto:
herbert I(sp5it)+dm432mt+oklahoma
PC122(sp5it)+dm432mt+ss1200
jack(sp5it)+jm+2/U+ss1200
Sprzedam: black pirat(himalaya),telex cb 73, turner jm+2/u
Awatar użytkownika
Kasztelan
Posty: 1483
Rejestracja: 2012-11-06, 13:43
Lokalizacja: JO82OT

Verva - tankować, czy nie

Post autor: Kasztelan »

Reklama, że ''drożej = szybciej''. Kiedyś w tv robili test, tankowali różne paliwa zwykłe i premium, astra III 1.6 benz, astra III 1,7 cdti. Wykonywali pomiary i okazało się, że róznice po przecinku czyli niezauważalne dla normalnego zwykłego kierowcy w zwyczajnym aucie jakimi większość z nas jeździ.
Mobil: Uniden PC 68 XL KNKTR & Sirio Turbo 1000 Black
Mobil: Uniden 520 PRO XL & Sirio Omega 27
Baza : Uniden PC 68 LTW KNKTR & Sirio Signal Keeper 27
161BD909 - 161CBF139

Obrazek
Awatar użytkownika
BeBek
Posty: 567
Rejestracja: 2012-07-19, 15:19
Znak/ranga: SP9PP
Lokalizacja: Nowy Sącz (KN09IO)

Verva - tankować, czy nie

Post autor: BeBek »

Testowałem w swoim aucie wiele różnych paliw, a ponieważ auto w większości jeździ tą samą trasą to mogę się wypowiedzieć.
Wszystkie paliwa premium faktycznie podnosiły osiągi silnika (zarówno ja jak i żona widzieliśmy różnice), wzrastało też wbrew temu co piszą producenci zużycie paliwa (dotyczy to w moim przypadku również benzyny), dymienie też według mnie było większe. Na paliwach zwykłych najmniejszy spadek mocy jest na paliwie Shell Fuel Safe, najmniejsze spalanie i najmniejsze dymienie. Dodatkowo paliwa z Shell'a po spaleniu najmniej śmierdzą - praktycznie nie czuć zapachu. Dlatego w większości jeżdżę na w.w. paliwie bo jestem najbardziej zadowolony. Dobry efekt jeśli chodzi o kombinację spalanie - moc miałem gdy zatankowałem mniej więcej pół baku premium i pół zwykłego, wtedy faktycznie mocy jest więcej (niewiele mniej lub niezauważalnie mniej niż przy samym premium), a spalanie nie wzrasta w stosunku do zwykłego paliwa.
Praktycznie nie ma znaczenia czy lato, czy zima. Trasa na której jeździ auto to 35km w jedną stronę dziennie w terenie górzystym (Nowy Sącz - Krynica Zdrój).
Samochód to Toyota Corolla E12 z 2003r, a silnik D4D 116KM/280Nm.
Sprzęt: Apollo Road Blues 2.5, President Taylor III, CRT 2000H, CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Baofeng UV-3R;
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
Awatar użytkownika
Bodvar
Posty: 348
Rejestracja: 2014-07-09, 21:49
Lokalizacja: JO71MD

Verva - tankować, czy nie

Post autor: Bodvar »

Dzięki za odpowiedzi , muszę teraz pojeździć na Shellu bo właśnie wielu znajomych chwali sobie paliwo z tych stacji , jeszcze raz Dzięki 8-)
Awatar użytkownika
Kasztelan
Posty: 1483
Rejestracja: 2012-11-06, 13:43
Lokalizacja: JO82OT

Verva - tankować, czy nie

Post autor: Kasztelan »

Jak wynika z podpisanych przez PKN Orlen i Grupę Lotos umów rocznych na dostawy w 2015 roku paliw dla zagranicznych sieci stacji działających na polskim rynku, stacje BP i Lukoil zaopatrywane będą głównie w Orlenie, stacje Statoil wyłącznie w Lotosie, a paliwa na stacje Shell od tego roku dostarczane będą niemal po połowie z Płocka i Gdańska.
http://nafta.wnp.pl/kto-dostarcza-paliw ... 1_0_0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dostawcą paliw do stacji różnych koncernów w Polsce są Orlen i Lotos czyli to, że jest to stacja Shella, nie oznacza, że paliwo jest Shella itd.

Analogicznie jest w Niemczech, BP dostarcza paliwa na stacje Orlenu w Niemczech http://nafta.wnp.pl/bp-dostarcza-paliwa ... 1_0_0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak jak my kierowcy kalkulujemy co się nam opłaca, tak i koncerny robią to samo.
Mobil: Uniden PC 68 XL KNKTR & Sirio Turbo 1000 Black
Mobil: Uniden 520 PRO XL & Sirio Omega 27
Baza : Uniden PC 68 LTW KNKTR & Sirio Signal Keeper 27
161BD909 - 161CBF139

Obrazek
Awatar użytkownika
culpa
Posty: 16
Rejestracja: 2016-03-18, 12:38

Verva - tankować, czy nie

Post autor: culpa »

Zeby odczuc roznice na lepszej benzynie musialbys miec zmieniona mape , przystosowana do mieszanki z wieksza iloscia oktanow zeby faktycznie odczuc jakas roznice. Jezeli chodzi o rope , to poprostu ta niby "Lepsza" czysci nam wtryski i nic poza tym :)
marjanek
Posty: 91
Rejestracja: 2013-01-18, 13:08
Lokalizacja: biora sie dzieci

Re: Verva - tankować, czy nie

Post autor: marjanek »

Minusem lepszego paliwa jest to że jest bardziej suche, czyli o zatarcie np pompy niby łatwiej. Ale największym plusem jest to że ma dodadki czyszczące wiec cały układ jest w lepszej czystosci.
Wtryski też są bardziej czyste ale tak czy siak nic nie zastąpi po powiedzmy 60-80tys czyszczenia mechanicznego wtryskiwaczy

Wydrapane w Tapatalk
Awatar użytkownika
heniopt
Posty: 170
Rejestracja: 2014-08-03, 19:37
Znak/ranga: SP7EP
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Verva - tankować, czy nie

Post autor: heniopt »

To samo można osiągnąć kupując dodatek do paliwa i lejąc go przed zatankowaniem. Musisz przeliczyć, co bardziej się kalkuluje. Taki dodatek 500ml starcza zazwyczaj na ok.60l paliwa. Koszt ok 15-20zł. Ale pytanie czy w ogóle do danego silnika zatankować lepsze paliwo? Tak jak koledzy wspomnieli. Jest nieco bardziej suche (choć uszkodzeniu nie powinno wg. mnie nic ulec), ma właściwości czyszczące. Ale niekiedy faktycznie silnik tego nawet nie poczuje :-) A tak w ogóle to takie paliwa jak verva, v-power tworzy się na zasadzie, że w rafinerii do zwykłej benzyny/ropy dolewany jest w odpowiednich proporcjach podczas tankowania do cysterny właśnie taki dodatek do paliwa, tyle, że przemysłowy, bardziej wydajniejszy (ze względu na ilość litrażową paliwa w cysternie). Dochodzi jeszcze jedna sprawa. Takie paliwa na stacjach schodzą nieco wolniej niż tradycyjne, bez dodatków paliwa. Co za tym idzie, przy tradycyjnej benzynie/ropie masz większe prawdopodobieństwo, że wlejesz paliwo ze świeżej dostawy, z którego nie zdążyły jeszcze wywietrzyć oktany. Przyjmijmy, że na cykl 4tygodniowy na stacji, będą jakieś 4-6dostaw 95/ON i 1dostawa paliw premium.

Mobil : Harry III tuning ver.1 knk + Densei EC 2002 tuning knk
Icom 5100E, Icom IC-R6, TYT MD380, Alinco DR-135-DX
Awatar użytkownika
Lagunasnk16
Posty: 976
Rejestracja: 2015-08-13, 22:30
Lokalizacja: Podkarpackie

Verva - tankować, czy nie

Post autor: Lagunasnk16 »

Od sześciu lat tankuje tylko verva on i co mogę powiedzieć to że nie zauważyłem żeby samochód mniej palił, a szybciej jeździł natomiast kultura pracy silnika na vervie jest wyższa, przynajmniej ja to tak odbieram. Z minusów oprócz wyższej ceny nie zauważyłem żadnych.
President Harry III ASC + Konektor Mini 40/Sirio ML145 Power mag + Albrecht CB-250
AntekPabianice
Posty: 6654
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Verva - tankować, czy nie

Post autor: AntekPabianice »

U mnie (już chyba pisałem kiedyś) po dokładnych testach wyszło na verwie niższe spalanie o ok. 0,3-0,5 l/100 km, więc koszty przejazdu 100 km były porównywalne. Testy na tej samej trasie, w podobnym ruchu (droga do pracy i powrotna.
Zostałem przy verwie. Po prawie 190 000 km zero problemów.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Awatar użytkownika
Lagunasnk16
Posty: 976
Rejestracja: 2015-08-13, 22:30
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Verva - tankować, czy nie

Post autor: Lagunasnk16 »

AntekPabianice pisze: Po prawie 190 000 km zero problemów.
U mnie tak samo z tym że na liczniku już 260 000 km ;-)
President Harry III ASC + Konektor Mini 40/Sirio ML145 Power mag + Albrecht CB-250
Awatar użytkownika
Piotrek-TJE
Posty: 771
Rejestracja: 2010-12-25, 14:38
Znak/ranga: 161CBF147
Lokalizacja: TJE

Re: Odp: Verva - tankować, czy nie

Post autor: Piotrek-TJE »

Lagunasnk16 pisze:
AntekPabianice pisze: Po prawie 190 000 km zero problemów.
U mnie tak samo z tym że na liczniku już 260 000 km ;-)
U mnie przy 230 000 km również zero problemów. Mój diesel starszej konstrukcji pracuje zdecydowanie ciszej na Vervie, a i dynamika jakby delikatnie lepsza ;-)
161CBF147
Mobil: Yosan PRO-120 Tuning Konektor + SIRIO AS-100
AntekPabianice
Posty: 6654
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Odp: Verva - tankować, czy nie

Post autor: AntekPabianice »

Piotrek-TJE pisze:a i dynamika jakby delikatnie lepsza ;-)
Też to u siebie zauważyłem.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
ODPOWIEDZ

Wróć do „Motoryzacja.”