przekłamanie
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
przekłamanie
koledzy nie wiem czy zauważyliście że patrząc na licznik km i wartość prędkości na gps jest nieścisłość gps zaniża prędkość sprawdzałem to na moich autkach żeby nie było że któryś licznik fiksuje ,trzeba by to sprawdzić przy radarze ale 20km więcej w prędkości to kosztuje a koledzy nie zrozumieją że sprawdzamy zawartość cukru w cukrze -chyba że macie kolegów wśród policjantów
Koleżanka zauważyła, że liczniki zawyżają ale dopiero przy znacznych prędkościach. W hondzie przy prędkości bliskiej 200 licznik zawyżał około 10-15km. Natomiast przy dopuszczalnych prędkościach nie ma aż takich nadwyżek żebyś się o 20km poślizgnął. Przynajmniej tak mi się wydaje
Każdy ma szansę na ciepłe słowo =)
orba, gdzie koleżanka tak pędziła , kolego nawigacja zawsze zaniża, w Twoim przypadku za bardzo szaleje, ewentualnie jadąc ze stałą prędkością bez przerwy jest możliwe, że nabije nam na właściwą prędkość, ja mam navi MIO i też zauważyłem, że zwalnia, ale że tak powiem wskaźnik samochodu na navi wskazuje prawidłowo a wiesz to sie liczy bo wskazuje nam ewentualne puszki po drodze (puszka-radar jakby ktoś nie wiedział). Ja tam rzadko patrze na prędkość na radarze, ale racja 20 km/h to jest baaardzo dużo, u mnie różnica wynosi max 2-3 km. na + czy -. Polece Ci tzw. funkcje restartu, ja swojej navi restarta robie raz na jakieś 2-3 miesiące w zależności od tego jak często ją używam. Mówie tutaj o RESTARCIE nie o WYŁĄCZENIU nawigacji.
Mobil - Yosan Turbo, FD2060, SIRIO ML-145
Mobil2- Yosan PRO-120, SIRIO ML-145
Baza - K-PO DX5000 V4, SIRIO GPE 27 5/8, zasilacz RM Italy 1050SPS 50A
Mobil2- Yosan PRO-120, SIRIO ML-145
Baza - K-PO DX5000 V4, SIRIO GPE 27 5/8, zasilacz RM Italy 1050SPS 50A
- BigMonster
- Posty: 905
- Rejestracja: 2010-12-06, 16:04
- Lokalizacja: UK-Cheshire/PL-Lubelskie
To moze troche numerkow.
Przy takim kole jak u mnie (Vectra B. 15 cali/195/65) promien felgi to 18.8 cm plus opona 12.7cm.
Przy takich wymiarach obwod bedzie 197.8cm ((18.8+12.7)*2*3.14). Jesli oponka nam sie zuzyje o 0,5cm to obwod spadnie do 194.7 cm.
Co na dystansie 1000 metrow da nam roznice 15,3 metra (z drobnymi zaokragleniami).
Czyli z samego zuzycia opony roznica moze byc 1,5 %. A teraz roznice temperatur opony (zarowno od powietrza jaki przejechanego dystansu), cisnienie w oponie (znowu temperatura), stan amortyzatorow (podskakiwanie kol na dziurach), nawierzchnia, ilosc przechamowanych odcinkow. Sam predkosciomierz moze byc regulowany (przynajmniej wedlug mojej instrukcji obslugi) na wypadek np zalozenia kol o innym rozmiarze wiec to tez sie moze rozregulowac. Wniosek? Licznik w samochodzie to tylko urzadzenie mechaniczne w zaden sposob nie atestowane ani nie regulowane okresowo (tak jak prawdziwe urzadzenia pomiarowe) i nie ma co na nim polegac.
Teraz wezmy pod lupe GPS.
Dziala to tak ze wisza sobie satelity i nadaja jednostajny sygnal ze swoim numerem seryjnym i godzina z wbudowanego zegara atomowego. Nic wiecej, troche jak latarnie radiowe. Wszelka triangulacje i obliczenia dystansowo pozycyjne przeprowadza urzadzenie w samochodzie. I nanosi wyniki na zapisana w pamieci mape. Tutaj to juz w ogole jest tyle zmiennych ze ciezko wymiemic. Od atmosfery przez jakosc urzadzenia po czlowieczka opracowyjacego mape.
Wiec tak na prawde cala sprawa jest troche jak porownanie ze kijkiem mi wychodzi 50 km/h a sznurkiem 48 km/h :)
Przy takim kole jak u mnie (Vectra B. 15 cali/195/65) promien felgi to 18.8 cm plus opona 12.7cm.
Przy takich wymiarach obwod bedzie 197.8cm ((18.8+12.7)*2*3.14). Jesli oponka nam sie zuzyje o 0,5cm to obwod spadnie do 194.7 cm.
Co na dystansie 1000 metrow da nam roznice 15,3 metra (z drobnymi zaokragleniami).
Czyli z samego zuzycia opony roznica moze byc 1,5 %. A teraz roznice temperatur opony (zarowno od powietrza jaki przejechanego dystansu), cisnienie w oponie (znowu temperatura), stan amortyzatorow (podskakiwanie kol na dziurach), nawierzchnia, ilosc przechamowanych odcinkow. Sam predkosciomierz moze byc regulowany (przynajmniej wedlug mojej instrukcji obslugi) na wypadek np zalozenia kol o innym rozmiarze wiec to tez sie moze rozregulowac. Wniosek? Licznik w samochodzie to tylko urzadzenie mechaniczne w zaden sposob nie atestowane ani nie regulowane okresowo (tak jak prawdziwe urzadzenia pomiarowe) i nie ma co na nim polegac.
Teraz wezmy pod lupe GPS.
Dziala to tak ze wisza sobie satelity i nadaja jednostajny sygnal ze swoim numerem seryjnym i godzina z wbudowanego zegara atomowego. Nic wiecej, troche jak latarnie radiowe. Wszelka triangulacje i obliczenia dystansowo pozycyjne przeprowadza urzadzenie w samochodzie. I nanosi wyniki na zapisana w pamieci mape. Tutaj to juz w ogole jest tyle zmiennych ze ciezko wymiemic. Od atmosfery przez jakosc urzadzenia po czlowieczka opracowyjacego mape.
Wiec tak na prawde cala sprawa jest troche jak porownanie ze kijkiem mi wychodzi 50 km/h a sznurkiem 48 km/h :)
Whenever there is any doubt, there is no doubt.
JFK II V2 + Densei 2002 + ESP-20 + KL 203P + Santiago 1200
AnyTone 5555N + Dell 18A + Uniden ESP-12 + Dipol 1/2
JFK II V2 + Densei 2002 + ESP-20 + KL 203P + Santiago 1200
AnyTone 5555N + Dell 18A + Uniden ESP-12 + Dipol 1/2
A prawda jest taka że liczniki samochodowe fabrycznie zawyżają prędkość o kilka km/h w niektórych samochodach jest tak ze im szybciej się jedzie tym przekłamanie jest większe, a moim zdaniem GPS podaje właściwą prędkość, co do opon to powinno się jeździć na fabrycznym ogumieniu ewentualne zmiany wielkości felg przelicza się: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
koledzy ja wszystko rozumię ale prędkości sprawdzałem na 2 autach może tu jakieś wyjaśnienie naukowe jest choć wydaje mi się że raczej nie przecież satelita pokazuje jednako sygnał nie ważne faktycznie jest prędkość jaką pokazuje gps bo mamy zegar w aucie ale fakt jest faktem ,o resetowaniu gps już nie ma co mówić bo rozumie że to tak jakby skanowanie kompa i ustawianie do tego co było na początku,ale w tym wszystkim warto by z radarem to skontrolować wtedy to nam wyjaśni gdzie tkwi błąd
radar też nie jest dokładny co do kilometra... GPS wydaje mi się bardziej prawidłowym wskazaniem, chyba że masz uszkodzoną nawigację lub lipną mapę.
Pomagam w zakupach w Chinach.
http://ali.pub/e5dqi" onclick="window.open(this.href);return false;
Gwarantuje dobre ceny Dla Kolorowych specjalne oferty!
http://ali.pub/e5dqi" onclick="window.open(this.href);return false;
Gwarantuje dobre ceny Dla Kolorowych specjalne oferty!
1. GPS... system wymyślony i stworzony dla potrzeb wojskowych. Sygnał emitowany w dwu torach. Pomiar położenia polega na obliczeniu różnicy fazy sygnału w jednostce czasu dla jak największej ilości satelitów. Algorytmy są dosyć złożone i muszą poradzić sobie tak ze zakłóceniami systematycznymi jak i przypadkowymi. dodatkowo, dochodzi fakt fałszowania sygnału przez instytucje go emitujące w celu uniemożliwienia korzystania osobom niepowołanym. Sygnał składa się z nośnej i identyfikatora satelity.... i tak to działa.
2. Licznik samochodowy z założenia nie przekłamuje, nie mniej jest to urządzenie o skończonej dokładności, na która ma wpływ jego konstrukcja oraz sposób pobrania informacji... albo impulsowo z licznika wału i układu zapłonowego, albo mechanicznie z układu przeniesienia napędu. Osobiście potwierdziłem to na pokazie Policji, gdzie prędkość "licznikowa" była zgodna z "radarową". Błąd nie przekraczał 2 - 3 km/h.
3. Tyle szkoła Falenicka... Otwocka "mówi" że liczniki sztucznie zawyżają w celu podniesienia bezpieczeństwa... zawyżanie jest wprost proporcjonalne do prędkości i narasta po klotoidzie... (im szybciej, tym więcej zawyża...) Ale osobiście nie znalazłem potwierdzenia tych tez...
2. Licznik samochodowy z założenia nie przekłamuje, nie mniej jest to urządzenie o skończonej dokładności, na która ma wpływ jego konstrukcja oraz sposób pobrania informacji... albo impulsowo z licznika wału i układu zapłonowego, albo mechanicznie z układu przeniesienia napędu. Osobiście potwierdziłem to na pokazie Policji, gdzie prędkość "licznikowa" była zgodna z "radarową". Błąd nie przekraczał 2 - 3 km/h.
3. Tyle szkoła Falenicka... Otwocka "mówi" że liczniki sztucznie zawyżają w celu podniesienia bezpieczeństwa... zawyżanie jest wprost proporcjonalne do prędkości i narasta po klotoidzie... (im szybciej, tym więcej zawyża...) Ale osobiście nie znalazłem potwierdzenia tych tez...
Pamiętaj... prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat.
- BigMonster
- Posty: 905
- Rejestracja: 2010-12-06, 16:04
- Lokalizacja: UK-Cheshire/PL-Lubelskie
Wlasnie zapomnialem o tym falszowaniu sygnalu w GPS na pasmie cywilnym. Prawdziwy GPS ktorego uzywa US army ma dokladnosc kilku cm. Jak sie zdecydowali udostepnic technologie cywilom to dali "gorsza" wersje ktora ma dokladnosc do kilkunastu metrow. Duzy wplyw ma tez wysokosc. Wiekszosc turystycznych GPSow dziala tylko do 6 tys m npm.
Z reszta predkosc w nawigacji samochodowej to tylko dodatkowa funkcja... Ja bym na tym nie polegal za brdzo...
Z reszta predkosc w nawigacji samochodowej to tylko dodatkowa funkcja... Ja bym na tym nie polegal za brdzo...
Whenever there is any doubt, there is no doubt.
JFK II V2 + Densei 2002 + ESP-20 + KL 203P + Santiago 1200
AnyTone 5555N + Dell 18A + Uniden ESP-12 + Dipol 1/2
JFK II V2 + Densei 2002 + ESP-20 + KL 203P + Santiago 1200
AnyTone 5555N + Dell 18A + Uniden ESP-12 + Dipol 1/2
- Mobil-Zasada
- Posty: 1143
- Rejestracja: 2009-10-29, 23:48
- Lokalizacja: Warszawa
W każdym samochodzie prędkościomierz zawyża i to jest fakt i nikt tego nie zmieni. W jednym bardziej w innym mniej. Jeśli chcesz na prawdę sprawdzić wskazania w navi to usiądź do samochodu wyposażonego w tachograf (najlepiej niedługo po legalizacji żeby opony nie było mocnych różnic w zużyciu opony w stosunku do tego co było w czasie legalizacji) i przejedź się chwilę. Jak nie będzie się zgadzać to Twoja nawigacja oszukuje.
A teraz fakt z życia wzięty. Jedziesz sobie 90km/h a tutaj wyprzedza Cię ciężarówka. Jesteś zaskoczony i myślisz że jakiś wariat i debil pędzi stówą. A prawda jest taka że ciężarówka jedzie 90km/h a Ty co najwyżej 85 bo licznik zawyża wskazania.
A teraz fakt z życia wzięty. Jedziesz sobie 90km/h a tutaj wyprzedza Cię ciężarówka. Jesteś zaskoczony i myślisz że jakiś wariat i debil pędzi stówą. A prawda jest taka że ciężarówka jedzie 90km/h a Ty co najwyżej 85 bo licznik zawyża wskazania.
Auto: Alan 28 + Alan F36 + President Texas
Dom: President Jackson + CS-3 + Motorola 4001A + Sirio Boomerang 27A (działka - stare CTE 5/8, 3 przeciwwagi) - weekendy
Rower: Alan 42MULTI + MIK + oryginalny helikal lub Alan 9 PLUS
Dom: President Jackson + CS-3 + Motorola 4001A + Sirio Boomerang 27A (działka - stare CTE 5/8, 3 przeciwwagi) - weekendy
Rower: Alan 42MULTI + MIK + oryginalny helikal lub Alan 9 PLUS
Tolerancja licznika samochodowego jest 10%, a tachografu do 2%. Dlatego wychodzą różne odczyty w zależności od prędkości auta. Moja kaśka w osobówce zaniża o 7km/h, a w ciężarowym pokazuje niemal idealnie.Mobil-Zasada pisze:W każdym samochodzie prędkościomierz zawyża i to jest fakt i nikt tego nie zmieni. W jednym bardziej w innym mniej. Jeśli chcesz na prawdę sprawdzić wskazania w navi to usiądź do samochodu wyposażonego w tachograf (najlepiej niedługo po legalizacji żeby opony nie było mocnych różnic w zużyciu opony w stosunku do tego co było w czasie legalizacji) i przejedź się chwilę. Jak nie będzie się zgadzać to Twoja nawigacja oszukuje.
A teraz fakt z życia wzięty. Jedziesz sobie 90km/h a tutaj wyprzedza Cię ciężarówka. Jesteś zaskoczony i myślisz że jakiś wariat i debil pędzi stówą. A prawda jest taka że ciężarówka jedzie 90km/h a Ty co najwyżej 85 bo licznik zawyża wskazania.
Tak, jak Mobil pisze tachograf jest w miarę wiarygodny
- agniecha631
- Posty: 81
- Rejestracja: 2009-11-30, 21:07
- Lokalizacja: Połczyn, Szcz-n
Z mojej wiedzy to liczniki samochodowe potrafią przekłamywać a właśnie na GPS'sie pokazują dobrą prędkość.Przy małych prędkościach jest to niewiele ale przy sporych to różnicę są większe.
Tak jak pisze koleżanka orba,
Tak jak pisze koleżanka orba,
orba pisze:W hondzie przy prędkości bliskiej 200 licznik zawyżał około 10-15km.
Honda Accord
Jeszcze obecny - Alan 102 ,
Sirio 145 na magnesie 16 cm
Jeszcze obecny - Alan 102 ,
Sirio 145 na magnesie 16 cm