I już po sprawie. Znalazłem przyczynę wysokiego swr.
Kolega zostawił mi tą antenę, bo nie dawało mi to spokoju.
Rozebrałem cewkę raz jeszcze i skoncentrowałem się na znalezieniu przyczyny dlaczego nie ma przejścia między masą a zwojami na cewce.
Okazało się iż znajduję się tam taki pierścień, który jakimś cudem nie łączył się z dolną mosiężną częścią. Na oko wyglądało że idealnie przylega ale przejścia nie było. Postanowiłem więc że zlutuje ten pierścień z tą dolną częścią. Należy pamiętać iż musi to być bardzo cienka warstwa lutu ponieważ cewka w obudowę w tym miejscu wchodzi na styk.
Miejsce tegoż pierścienia przedstawia foto poniżej, zaczerpnięte z google przedstawiające sirio ML-145 w której cewka jest identyczna jak w midlndzie
http://img214.imageshack.us/f/931211969463.jpg/
Wydaje mi się że można teraz wytłumaczyć fakt iż w mroźne dni wartości swr były bardzo dobre. Wymyśliłem sobie to tak iż w dni kiedy na dworze było mroźno w momencie wyprowadzania auta z jego ocieplanego garażu na cewce tworzył się szron który powodował przejście w powstałej szczelinie między tym pierścieniem a dolną częścią. A kiedy antena wyschła przejścia tego nie było. Ale to takie moje wymysły
W każdym bądź razie obecnie antena stroi się już bez foli i na kanale 1- swr 1.1; 20- 1,2 i na 40 1.3 i tak wcześniej wspominałem wyniki czysto orientacyjne ze względu na nieprofesjonalny swr, który i tak do stwierdzenia czy z instalacją jest wszystko ok wystarczy.
Chciałbym także podziękować kolegom za wskazówki a najbardziej
Krecikowi.
Teraz już wiem że Ml-ki są antenami zwartymi z dopasowaniem transformatorowym.
Pozdrawiam[img]