Strona 1 z 2

Jak interpretować parametry samochodowej anteny CB

: 2012-06-02, 13:35
autor: Hasan-Łódź
Udostępniam artykuł z mojej strony, w której opisuję jak zinterpretować specyfikację samochodowej anteny CB:

http://anteny-cb-radia.pl/lodz/anteny-c ... -anteny-cb

Wg mnie - lektura obowiązkowa dla początkujących. Być może ukróci to dywagacje o mocy anteny i spektakularnym zysku.

Tradycyjnie proszę o uwagi, gdyby coś było nie tak.

: 2012-06-02, 15:11
autor: Besserwisser
Przykładowo antena 3/4 fali bardzo dobrze sprawuje się w łącznościach międzynarodowych (korzystając z fali odbitej), a antena 5/8 będzie lepiej sprawować się w łącznościach lokalnych (fala przyziemna).
3/4 fali promieniuje w górę co jest mało korzystne czy to do DX czy do ględzenia po okolicy.

: 2012-06-02, 15:40
autor: Marcin Sandomierz
Dobra lektura przed wizytą w MediaExpert - gdzie przy mnie sprzedawca wychwalał antenę o długości ok 30 - 40 cm deklarując jej zasięg min 15 km, dodatkowo porównując ją w osiągach do zasięgu ML145.

: 2013-07-28, 10:50
autor: Rotten
Marcin Sandomierz pisze:Dobra lektura przed wizytą w MediaExpert - gdzie przy mnie sprzedawca wychwalał antenę o długości ok 30 - 40 cm deklarując jej zasięg min 15 km, dodatkowo porównując ją w osiągach do zasięgu ML145.
to jeszcze nic. Kolega w EuroAGD miał jakis egzamin wewnętrzny. Korzystając z tego, że egzaminator wyszedł na chwilę z sali "dla podwyższenia poziomu" zadzwonił do mnie z pytaniem: czy szklana cewka zwiększa zasięg anteny CB? Oczywiście powiedziałem, że nie ma znaczenia czy cewka jest szklana, czy nie i co się okazało? "Prawidłowa" odpowiedź na to pytanie była "TAK" ;-)

: 2013-07-28, 14:17
autor: Skorupa
Rotten pisze:czy szklana cewka zwiększa zasięg anteny CB?
A mówią, że nie ma głupich pytań, tylko głupie odpowiedzi...

: 2013-07-28, 22:15
autor: Hasan-Łódź
Ty się znasz, ja się znam, tylko co z tego...

Na wystawie w sklepie mamy obok siebie President Missouri Export oraz Pirata.
Stwierdzenie "a szwagier powiedział, żeby kupić antenę ze wzmacniaczem tudzież szklaną cewką" słyszę codziennie kilka razy. Kiedyś się uśmiechałem, teraz przywykłem :mrgreen:

Tak nakierowany klient nigdy nie uwierzy, że Pirat jest lepszy. Na szczęście do niektórych trafia przekaz rzeczywistości ;-)

: 2013-07-28, 22:23
autor: AntekPabianice
Hasan-Łódź pisze:Tak nakierowany klient nigdy nie uwierzy, że Pirat jest lepszy.
Psychologia klienta: sprzedawca zawsze wciska kit. No, chyba że potwierdza wstępny wybór klienta :mrgreen:

: 2013-07-28, 22:26
autor: Hasan-Łódź
Toż nawet Lepiejwiedzący nawet napisał, że kit wciskamy, chociaż nigdy u nas nie był :mrgreen:

: 2013-07-28, 22:32
autor: Besserwisser
Hasan-Łódź pisze:Toż nawet Lepiejwiedzący nawet napisał, że kit wciskamy, chociaż nigdy u nas nie był :mrgreen:
Jakbyś miał coś interesującego w ofercie to pewnie byłoby inaczej :)
M

Re: Jak interpretować parametry samochodowej anteny CB

: 2014-11-24, 23:31
autor: Ptaszyna
Hasan-Łódź pisze: Tradycyjnie proszę o uwagi, gdyby coś było nie tak.
To ja poproszę uzupełnić ten fragment o 1/2 i 1/4. Z góry dziękuję. ;]

"Parametr ten ma znaczenie przy antenach bazowych (stacjonarnych), gdyż wpływa realnie na zasięg odbioru i nadawania. Przykładowo antena 3/4 fali bardzo dobrze sprawuje się w łącznościach międzynarodowych (korzystając z fali odbitej), a antena 5/8 będzie lepiej sprawować się w łącznościach lokalnych (fala przyziemna)".

Jak interpretować parametry samochodowej anteny CB

: 2014-11-25, 12:53
autor: Wojak
Kupując pierwsze CB, wziąłem Lemm AT 1063 mag sugerując się opinia sprzedawcy - "ta jest najlepsza i najmocniejsza, bo ma dwie cewki" :-D

Jak interpretować parametry samochodowej anteny CB

: 2014-11-25, 14:50
autor: stevie13
Mnie najbardziej mordują plastikowe "talerzyki". Ciekawe, po co to wstawiają...

Re: Jak interpretować parametry samochodowej anteny CB

: 2015-04-30, 17:34
autor: Bax
Witam Kolego Przemku
artykuł bardzo fajny, ale po przeczytaniu nasunęło mi się pewna nie jasność. Jestem użytkownikiem nietypowych anten typu sprężyna marki Thunderpole. I czytając dogłębnie poradnik nie wiem do jakiej klasy anten ja zakwalifikować (mini orbitor) jeśli chodzi o długość elektryczną jak tez do której grupy anten ja zakwalifikować. Biorąc pod uwagę iż jej wysokość to tylko 89cm, ale posiadając cewkę powietrzną jej długość wzrasta. Czyli jak ja traktować jako do 1m czy raczej powyżej 1m. Teraz jak to przełożyć według Kolegi poradnika na jej sprawność jeśli chodzi o zasięg? Pracuje ona w zestawie z Albrechtem AE 2990 AFS i skuteczne łączności (AM na podstawie) kształtują się w zakresie terenu zurbanizowanego w promieniu 13-15km. Czyli gdzie ją zakwalifikować bazując na w/w poradniku.
Bardzo zależy mi na opinii Kolegi i sugestii bo cenie sobie osoby związane z naszym hobby.
z poważaniem i radiowym pozdrowieniem piotr

Jak interpretować parametry samochodowej anteny CB

: 2015-04-30, 19:00
autor: olo_r
stevie13 pisze:Mnie najbardziej mordują plastikowe "talerzyki". Ciekawe, po co to wstawiają...

dla jaj :) nie no jest cel - czytałem gdzies ale nie ma sensu wnikać. :mrgreen:

Jak interpretować parametry samochodowej anteny CB

: 2015-08-04, 17:08
autor: olo_r
na postoju to najlepiej do podstawki na PL na środku dachu napiąć w pionie promiennik z druta dł prawie 1/4 fali i pogadać i się samemu przekonać co znaczy "antena bez cewki" a komercyjnie to jak najdłuższa ale to zawsze będzie blisko GP a nie jakies 1/2 a tym bardziej nie 5/8 :)