To idźbad pisze:Ten lekarz nazywa się laryngolog...
Jak to jest z tym świstem w helikalach?
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Dobry (doświadczony) radiowiec ma wyczulony słuch na to co chce słyszeć
Na co dzień w radiu jest tyle świstów, szumów, ... Więc ten który ma podzielność uwagi, swobodnie zlekceważy pogwizd wydawany przy prędkości ~80 km/godzinę, na przykład przez antenę helikalną pirat...
Na co dzień w radiu jest tyle świstów, szumów, ... Więc ten który ma podzielność uwagi, swobodnie zlekceważy pogwizd wydawany przy prędkości ~80 km/godzinę, na przykład przez antenę helikalną pirat...
Baza drukarnia: Albrecht 497W + Masen 5/8 λ
Baza dom: SS 3900 EFT + Sirio Boomerang 27 A
Mobil: W 210 E 200 Kompressor + Jackson II z helikalnym piratem (miasto) i Sirio Silver Megawatt 4000 PL (trasa). Alan 42 Multi.
Baza dom: SS 3900 EFT + Sirio Boomerang 27 A
Mobil: W 210 E 200 Kompressor + Jackson II z helikalnym piratem (miasto) i Sirio Silver Megawatt 4000 PL (trasa). Alan 42 Multi.
Z Piratem często kręcę się po okolicy z różnymi prędkościami... Również nie słyszę, aby wydawał jakieś dźwięki, a jest to ta stara wersja.Duke pisze:Dobry (doświadczony) radiowiec ma wyczulony słuch na to co chce słyszeć
Na co dzień w radiu jest tyle świstów, szumów, ... Więc ten który ma podzielność uwagi, swobodnie zlekceważy pogwizd wydawany przy prędkości ~80 km/godzinę, na przykład przez antenę helikalną pirat...
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
bad pisze:to musiałeś mieć V8 pod maską
Kupie V8 w cabrio czy targa jak bede miał kryzys wieku sredniego , Kasztelanos BanditosSahim pisze:Wydech do roboty..Kasztelan pisze:Miałem Sirio T3-27 (standard fabryczny, bez dodatkowych zabezpieczajacych termokurczek itp) na magnesie i nie słyszałem świstów.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nZZPalUHlxc[/youtube]
To są jednak inne dźwięki i gdy chcę to mogę je przytlumić, a świszczenia helikala nie da rady.Duke pisze:Dobry (doświadczony) radiowiec ma wyczulony słuch na to co chce słyszeć
Na co dzień w radiu jest tyle świstów, szumów, ... Więc ten który ma podzielność uwagi, swobodnie zlekceważy pogwizd wydawany przy prędkości ~80 km/godzinę, na przykład przez antenę helikalną pirat...
Ja też rozważałem zakup (jednak ten typ anteny ma zalety) ale po próbach z autem kolegi dałem sobie siana, tym bardziej, że prędkości 70-90 to moja średnia.
Trzeba próbować samemu, znam ludzi, którym łomot odpadajacego koła nie przeszkadza.
Prezio Jackson II, Albrecht NM500 (cyna&kalafonia)/Farun FD1818 (mod Pherni), Sirtel Gamma 1R/Sirio; Hi-Power 4000/Super Carbonium/Omega 27
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Ja w swojej T3-27 zauważyłem jednak po głębszym wsłuchaniu się charakterystyczna butelkę przy prędkościach 60-70km/h i później powyżej 100km/h jednak jest to tak minimalnie słyszalne że prawie niezauważalne.
Wcześniej pisałem że nic nie słyszę ale mimo wszystko to co w tej chwili generuje antena jest pomijalnym pomrukiem Do Pirata którego słuchałem w drugim aucie to ziemia a niebo...
Wcześniej pisałem że nic nie słyszę ale mimo wszystko to co w tej chwili generuje antena jest pomijalnym pomrukiem Do Pirata którego słuchałem w drugim aucie to ziemia a niebo...
Alan i wszystko jasne...
Z racji mnogości samochodów na jakich podróżował mój Pirat, musze stwierdzić, iż gwizdanie na niektórych samochodach jest niesłyszalne. Są modele samochodów, których karoseria wzmacnia gwizd i słychać ale nie w stopniu jakoś mocno przeszkadzającym.
Być może przy dlugich helikalach problem nabiera na sile, jednak przy 63cm nie uważam aby poziom natężenia dźwięku był na tyle znaczący, aby dyskwalifikować wybór takiej anteny.
Miałem prętową antenę 1m, teraz mam helikala 63cm i nie odczuwam dyskomfortu akustycznego. Niedługo nowy zakup anteny, będzie cos ok 130cm i poważnie zastanawiam się nad helikalem nie martwiąc się o gwizdanie
Być może przy dlugich helikalach problem nabiera na sile, jednak przy 63cm nie uważam aby poziom natężenia dźwięku był na tyle znaczący, aby dyskwalifikować wybór takiej anteny.
Miałem prętową antenę 1m, teraz mam helikala 63cm i nie odczuwam dyskomfortu akustycznego. Niedługo nowy zakup anteny, będzie cos ok 130cm i poważnie zastanawiam się nad helikalem nie martwiąc się o gwizdanie
Było: Intek 120, Yosan pro 120 tuning x2, Team t6m, President: Valery, Herbert, Johnny III...obecnie Yanosik ;)
Jak to jest z tym świstem w helikalach?
mam zamontowana antene sirio gamma IIR na uchwycie relingowym w kombi, i od predkosci 60 km/h w aucie slychac szum wyraźnie od anteny moze polecicicie jakies rozwiazanie? mysle nad owienieciem sprężyny jakąś taśma bo wedlug mnie to ona powoduje ten halas.
radio Zodiac Tokyo(jackson) antena Sirio Delta 27 na fiacie croma
- mariusz_1004
- Posty: 525
- Rejestracja: 2013-05-07, 22:44
- Lokalizacja: Siedlce
Jak to jest z tym świstem w helikalach?
Jeśli już to nie Sirio tylko Sirtel.
Poczytaj na forum, z tego co do tej pory się dowiedziałem nie świszczy sprężyna tylko promiennik.
Rozwiązaniem na to jest nawinięcie sznurka i nałożenie rurki termokurczliwej.
Tak jak napisałem wcześniej, szczegółów szukaj na forum; chyba że ktoś dokładnie napisze tutaj.
Poczytaj na forum, z tego co do tej pory się dowiedziałem nie świszczy sprężyna tylko promiennik.
Rozwiązaniem na to jest nawinięcie sznurka i nałożenie rurki termokurczliwej.
Tak jak napisałem wcześniej, szczegółów szukaj na forum; chyba że ktoś dokładnie napisze tutaj.
Intek HR-5500 6.0 + Astatic Road Devil RD104E + Sirio ML 145/Sirio T3-27
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
- Lokalizacja: Oleśnica
Jak to jest z tym świstem w helikalach?
Kurde, dzisiaj usłyszałem przy 150 km/h moją Virginię. Dziwne, bo wcześniej nic nie było. Ale jest na tyle cicha, że prawie nie słychać.
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
Motorola GP360
Motorola XT660d
Jak to jest z tym świstem w helikalach?
przepraszam antena to sirio delta, i gratulacje dla Mariusza za spotrzegawczość ;) poprzednio mialem gamme, maly blad w nazwie ale problem ten sam, huczy calkiem mocno. Nawiniecie polega na równomierym owinieciu czy moze jakiś odstep powinien byc zachowany??moze ktos ma jakies zdjecie patentu lub ktoś użytkuje taka antene po modzie i moze potwierdzic czy warto sie w to bawic?
radio Zodiac Tokyo(jackson) antena Sirio Delta 27 na fiacie croma
Jak to jest z tym świstem w helikalach?
Miałem Deltę 27 i fakt, ostro gwizdała. Popatrz np. jak ma rozwiązany ten problem nowy Pirat.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Re: Jak to jest z tym świstem w helikalach?
Jeżeli już przy nowym Piracie jesteśmy. To może się wypowiedzieć ktoś kto to ma, miał, testował i jak wygląda kwestia gizdania? Nie ma go, jest, nie ma gwizdania ale jest tzw. dzwięk butelki na dachu? Przymierzam się do tej anteny ale jakoś nie mogę się przekonać aby kawał druta o tej grubości mógł nie wydawać żadnych dzwięków. Chyba że tak jest no to mam antenę jakiej szukam.
- majsterkowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2012-11-20, 20:18
- Lokalizacja: Poznań
Jak to jest z tym świstem w helikalach?
Dzisiaj zrobiłem pierwszą trasę ze Solarconem Prowlerem 202 - niestety "butelka" słyszalna tak od ~80km/h (Octavia 2 liftback). Na przednich fotelach dźwięk do zniesienia, ciekawe, jak z tył
Póki co, antena w linii prostej z główką (sama linia dachu lekko pochylona ku tyłowi) - muszę sprawdzić, czy będzie jakaś różnica przy przesunięciu na DV o 1,2,3(...) ząbki.
Póki co, antena w linii prostej z główką (sama linia dachu lekko pochylona ku tyłowi) - muszę sprawdzić, czy będzie jakaś różnica przy przesunięciu na DV o 1,2,3(...) ząbki.
Mobil: DNT Cockpit + Solarcon Prowler 202