Dirland Twin Car
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
- Lagunasnk16
- Posty: 976
- Rejestracja: 2015-08-13, 22:30
- Lokalizacja: Podkarpackie
Dirland Twin Car
Wygląda mi to na główkę/stopkę DV
President Harry III ASC + Konektor Mini 40/Sirio ML145 Power mag + Albrecht CB-250
Dirland Twin Car
kup Indiane presidenta
FT 450D, FT 7800E, FT 857D, VX6
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Re: Dirland Twin Car
To wiem, ale konkretnie - tutaj widać, iż jest to nakręcane na gwint 6. To jest jakaś przejściówka z "6" na "dv"?Lagunasnk16 pisze:Wygląda mi to na główkę/stopkę DV
To jest zupełnie coś innego, niż na pokazanym obrazku - główkę indiany montowałoby się zamiast oryginalnej główki w Twin Car. To, co pokazałem, nie wymagałoby usunięcia oryginału. Niestety, tylko w archiwum, ale to jest to: http://archiwum.allegro.pl/oferta/tylko ... 93602.html" onclick="window.open(this.href);return false;Wojtek KR pisze:kup Indiane presidenta
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
- wojtek1503
- Posty: 89
- Rejestracja: 2009-04-03, 19:21
- Lokalizacja: Podlasie
Dirland Twin Car
Niech się fachowcy bo może da się
http://allegro.pl/antena-cb-bat-sirio-o ... 59838.html" onclick="window.open(this.href);return false;
połączyć śrubą m6 z uciętym łbem (najlepiej z nierdzewki). Nie miałbyś jednak możliwości pochylania
http://allegro.pl/antena-cb-bat-sirio-o ... 59838.html" onclick="window.open(this.href);return false;
połączyć śrubą m6 z uciętym łbem (najlepiej z nierdzewki). Nie miałbyś jednak możliwości pochylania
Re: Dirland Twin Car
Napisałem, jakby się znalazło, to by było najlepsze rozwiązanie. Można by było dokręcić główkę DV (i wtedy dowolną antenę) albo oryginalny "pręcik" (np. w mieście).cassiopeia pisze:zadaj pytanie do sprzedającego, czy może gdzieś jeszcze taką główkę ma?
Dirland Twin Car
Z informacji od sprzedającego to były odkręcone główki DV sirio zmniejszane na tokarce. Ja zadziałam w inny sposób - odkręconej główki nie będę modyfikował tylko sam zwiększę prześwit (plastik) w główce twin car'a.
Dirland Twin Car
Wstaw fotki jak to wyszło
FT 450D, FT 7800E, FT 857D, VX6
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Dirland Twin Car
Tak to wygląda. Miałem 2 główki Sirio (czarne), jedną srebrną. Jedną trochę "zwichrowałem" (na fotkach nie ma), ale traktuję to jako swojego rodzaju ćwiczenie. Dodatkowo mam w sumie 3 główki Twin Car'a (kupiłem po 8 zł za szt. dzisiaj), też mogłem pozwolić na zabawę. Sama obudowa Twin Car'a jest przygotowywana pod malowanie (kupiłem trochę używaną), dlatego wybaczcie stan "po papierze ściernym"
1. Główka Sirio + główka Twin Car'a
2. Odkręcamy główkę Sirio. Uwaga: bardzo prawdopodobne jest zerwanie śruby (mi się zdarzyło), wtedy wiertło i gwintownik jest nieodzowny. Powodem jest dosyć mocny klej, którym sklejona jest śruba.
3. Należy zwiększyć średnicę w główce Sirio. Ja wytopiłem. Jednak robiłem to w celach "edukacyjnych" - mam jeszcze 2 nowe takie główki, więc sobie mogłem pozwolić. Zapewne docelową obrobię Dremelem.
4. Teraz już można wkręcić "wykręconą" główkę Sirio (mam jeszcze srebrną):
5. Lub zastosować oryginalny "pręcik":
1. Główka Sirio + główka Twin Car'a
2. Odkręcamy główkę Sirio. Uwaga: bardzo prawdopodobne jest zerwanie śruby (mi się zdarzyło), wtedy wiertło i gwintownik jest nieodzowny. Powodem jest dosyć mocny klej, którym sklejona jest śruba.
3. Należy zwiększyć średnicę w główce Sirio. Ja wytopiłem. Jednak robiłem to w celach "edukacyjnych" - mam jeszcze 2 nowe takie główki, więc sobie mogłem pozwolić. Zapewne docelową obrobię Dremelem.
4. Teraz już można wkręcić "wykręconą" główkę Sirio (mam jeszcze srebrną):
5. Lub zastosować oryginalny "pręcik":
- KubańczykCK
- Posty: 337
- Rejestracja: 2014-08-01, 20:31
- Znak/ranga: SP7QBA
- Lokalizacja: Kielce
Dirland Twin Car
Pięknie to wygląda. Nie chcesz otworzyć produkcji seryjnej? Swojego Twin Cara bym podesłał na taki "tuning"
Mobil: AnyTone AT6666 + Sigma PLC 1000
Baza CB: AnyTone AT5555N + Lemm AT-107
KF: Yaesu FT450D + Cobweb 20-6m
Baza CB: AnyTone AT5555N + Lemm AT-107
KF: Yaesu FT450D + Cobweb 20-6m
Dirland Twin Car
Uszczelnij przy okazji miejsca lutowania w środku główki klejem na gorąco.
Wyszło to bardzo zgrabnie.
Wyszło to bardzo zgrabnie.
FT 450D, FT 7800E, FT 857D, VX6
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Re: Dirland Twin Car
Nie za bardzo rozumiem, masz na myśli luty kabla do główki (śrubki) czy uszczelnienie samej główki (zakładam, ze to drugie)?Wojtek KR pisze:Uszczelnij przy okazji miejsca lutowania w środku główki klejem na gorąco.
Dirland Twin Car
Pytanie dodatkowe, czy ktoś ma "do odstąpienia" bacik FM do Twin Cara (ew. wskazać link, gdzie mogę kupić pasujący)? Mój jest trochę uszkodzony...
Dirland Twin Car
Kupione:
http://konektor5000.pl/index.php?p1131, ... m-kabel-4m" onclick="window.open(this.href);return false;
Czekam na wiosnę, w tym czasie powoli odświeżę Twin Cara... Teraz zastanawiam się, czy po wyczyszczeniu malować lakierem czarnym czy termoodpornym i wygrzać w piekarniku?
http://konektor5000.pl/index.php?p1131, ... m-kabel-4m" onclick="window.open(this.href);return false;
Czekam na wiosnę, w tym czasie powoli odświeżę Twin Cara... Teraz zastanawiam się, czy po wyczyszczeniu malować lakierem czarnym czy termoodpornym i wygrzać w piekarniku?