Dirland Twin Car

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

piknew
Posty: 61
Rejestracja: 2012-10-25, 13:24
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

Dirland Twin Car

Post autor: piknew »

Trochę usprawniłem proces i przerobiłem główkę nr 2... Dla przypomnienia, tak to wyglądało po "wytopieniu" (nowa główka obok dla porównania):
Obrazek

Potrzebne są:
Kołek (tuleja) rozporowa M6 oraz M10. Dodatkowo wiertarka i wiertło do metalu 8mm. Tuleję M10 rozwiercamy w środku (bardzo łatwo to idzie) tak, by tuleja m6 mieściła się we wnętrzu. Dodatkowo można naciąć krawędzie tak, by plastik łatwiej "brało":
Obrazek
Tuleję M6 nakręcamy na śrubkę w główce. Będzie to prowadnica dla większej tulei M10.
Obrazek
Tuleję M10 używamy jako otwornicy - mocujemy do wiertarki.
Obrazek

I wiercimy... Cierpliwie... Całość się całkiem mocno nagrzewa (w końcu tuleja M6 nie jest łożyskiem, i trochę ociera), co kilka sekund schłodzić należy to wodą. Nie chcemy chyba, by plastik znowu wytopiło ;-)

Tutaj już po dowierceniu się...
Obrazek

I efekt:
Obrazek

Z zakręconymi główkami DV:
ObrazekObrazek

Co jeszcze:
Tuleja M10 ma średnicę zewnętrzną około 12mm. Dla pierwszych 1-2 mm wiercenia przydałoby się trochę szerzej, gdyż wtedy główka DV mogłaby trochę głębiej się wkręcić. Dosyć prosto można to zrobić. Np. rozgiąć lekko tuleję.
piknew
Posty: 61
Rejestracja: 2012-10-25, 13:24
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

Dirland Twin Car

Post autor: piknew »

Mały update, po odświeżeniu, zalutowaniu kabli (z TNC do CB oraz FME do FM):

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mobilne”