Dirland Twin Car
: 2016-02-05, 19:41
Trochę usprawniłem proces i przerobiłem główkę nr 2... Dla przypomnienia, tak to wyglądało po "wytopieniu" (nowa główka obok dla porównania):
Potrzebne są:
Kołek (tuleja) rozporowa M6 oraz M10. Dodatkowo wiertarka i wiertło do metalu 8mm. Tuleję M10 rozwiercamy w środku (bardzo łatwo to idzie) tak, by tuleja m6 mieściła się we wnętrzu. Dodatkowo można naciąć krawędzie tak, by plastik łatwiej "brało":
Tuleję M6 nakręcamy na śrubkę w główce. Będzie to prowadnica dla większej tulei M10.
Tuleję M10 używamy jako otwornicy - mocujemy do wiertarki.
I wiercimy... Cierpliwie... Całość się całkiem mocno nagrzewa (w końcu tuleja M6 nie jest łożyskiem, i trochę ociera), co kilka sekund schłodzić należy to wodą. Nie chcemy chyba, by plastik znowu wytopiło
Tutaj już po dowierceniu się...
I efekt:
Z zakręconymi główkami DV:
Co jeszcze:
Tuleja M10 ma średnicę zewnętrzną około 12mm. Dla pierwszych 1-2 mm wiercenia przydałoby się trochę szerzej, gdyż wtedy główka DV mogłaby trochę głębiej się wkręcić. Dosyć prosto można to zrobić. Np. rozgiąć lekko tuleję.
Potrzebne są:
Kołek (tuleja) rozporowa M6 oraz M10. Dodatkowo wiertarka i wiertło do metalu 8mm. Tuleję M10 rozwiercamy w środku (bardzo łatwo to idzie) tak, by tuleja m6 mieściła się we wnętrzu. Dodatkowo można naciąć krawędzie tak, by plastik łatwiej "brało":
Tuleję M6 nakręcamy na śrubkę w główce. Będzie to prowadnica dla większej tulei M10.
Tuleję M10 używamy jako otwornicy - mocujemy do wiertarki.
I wiercimy... Cierpliwie... Całość się całkiem mocno nagrzewa (w końcu tuleja M6 nie jest łożyskiem, i trochę ociera), co kilka sekund schłodzić należy to wodą. Nie chcemy chyba, by plastik znowu wytopiło
Tutaj już po dowierceniu się...
I efekt:
Z zakręconymi główkami DV:
Co jeszcze:
Tuleja M10 ma średnicę zewnętrzną około 12mm. Dla pierwszych 1-2 mm wiercenia przydałoby się trochę szerzej, gdyż wtedy główka DV mogłaby trochę głębiej się wkręcić. Dosyć prosto można to zrobić. Np. rozgiąć lekko tuleję.