Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Gwizd nie zmieniający się z obrotami silnika. Pompa paliwa na bank.
Ponieważ temat schodzi na kwestie wyciszania pompy to proponuję się przenieść tu:
http://www.cb-forum.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
przy okazji wrzucam tam mały filmik co i jak działa.
Ponieważ temat schodzi na kwestie wyciszania pompy to proponuję się przenieść tu:
http://www.cb-forum.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
przy okazji wrzucam tam mały filmik co i jak działa.
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Odświeżę trochę temat, bo "doszkalam" się z CB i przy okazji opadów zauważyłem coś bardzo ciekawego w moim radiu w Jeepie. Zdecydowanie lepiej wygląda odsłuch gdy auto jest mokre po deszczu a dosłownie przed chwilą zszedłem zrobić fotę mocowania, odpaliłem silnik i w odsłuchu ZERO pisków z pompy paliwa, ZERO pierdzenia od zapłonu. Troszkę prawie niesłyszalnego szumu z dmuchawy (pewnie dlatego, że silnik dmuchawy jest w kabinie).
Dlaczego?
Myślałem najpierw, że przeciwwaga dla anteny... Niby moja zamocowana jest na plastikowym relingu i dość nieporadnie, ale ma osobny kabel z masą do karoserii. Testowałem ją też na dużej podstawie magnesowej. Bez zmian. p.s. mocowanie wygląda tak:
Na pewno ma to związek z opadami - jestem wręcz zaskoczony brakiem zakłóceń, które w suche dni są po prostu niemożliwe do wytrzymania.
Co zrobić, żeby to poprawić (poza oblewaniem samochodu wodą przed wyjazdem z domu :) )?
Dlaczego?
Myślałem najpierw, że przeciwwaga dla anteny... Niby moja zamocowana jest na plastikowym relingu i dość nieporadnie, ale ma osobny kabel z masą do karoserii. Testowałem ją też na dużej podstawie magnesowej. Bez zmian. p.s. mocowanie wygląda tak:
Na pewno ma to związek z opadami - jestem wręcz zaskoczony brakiem zakłóceń, które w suche dni są po prostu niemożliwe do wytrzymania.
Co zrobić, żeby to poprawić (poza oblewaniem samochodu wodą przed wyjazdem z domu :) )?
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Reling nie ma połączenia z karoserią, wygląda na to, że jak poleje to robi się połączenie uchwytu z karoserią i stąd dużo lepsze działanie.
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
OK, zapomniałem dodać, że radio połączone jest z masą przez ekran, podłączenie jest już wewnątrz auta. Czy to za małe "zmasowanie"? Czy masa i przeciwwaga to to samo?
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
cassiopeia, to bardzo dobrze, że nie to samo. Teraz pytanie za 100 punktów - czy przeciwwaga jest jakoś mierzalna, i co zrobić, żeby ją, ekhm, zwiększyć/poprawić? Oczywiście na mobilu.
Re: Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Wywierć dziurę/postaw magnes na środku dachukrakowiak pisze:Teraz pytanie za 100 punktów - czy przeciwwaga jest jakoś mierzalna, i co zrobić, żeby ją, ekhm, zwiększyć/poprawić? Oczywiście na mobilu.
Mobil: DNT Carat + Solarcon Prowler 203
Na sprzedaż: President Harry III
Na sprzedaż: President Harry III
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Magnes 21cm nie robił różnicy właśnie, gdy antena była do niego przykręcona - to mnie dziwi.
Dziurę bym nawet i w tym aucie zrobił, ale jakoś nie wierzę w sukces po tym.
Czy zamocowanie magnesu pod uchwytem może pomóc?
Może ktoś podesłać jakiegoś linka do źródła rzetelnej wiedzy na temat przeciwwagi w takich antenach na mobilach?
Szukałem ale słabo z tym w necie - nie jest opisane nigdzie co i dlaczego, przynajmniej nie znalazłem.
Dziurę bym nawet i w tym aucie zrobił, ale jakoś nie wierzę w sukces po tym.
Czy zamocowanie magnesu pod uchwytem może pomóc?
Może ktoś podesłać jakiegoś linka do źródła rzetelnej wiedzy na temat przeciwwagi w takich antenach na mobilach?
Szukałem ale słabo z tym w necie - nie jest opisane nigdzie co i dlaczego, przynajmniej nie znalazłem.
- Hasan-Łódź
- Posty: 7802
- Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
- Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Zasadniczo otwór to gwarancja sukcesu i najlepsze wyjście. Oczywiście przed zrobieniem otworu lepiej zdjąć/odchylić podsufitkę i zobaczyć ilość miejsca, wzmocnienia itd.
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Antena potrzebuje przeciwwagi do poprawnego działania, najprościej: w aucie przeciwwagą jest karoseria samochodu. Im powierzchnia przeciwwagi jest wieksza, tym praca anteny lepsza, łatwiej zestroić itd.
Potrzebujesz, kolego, połączenia elektrycznego uchwytu z karoserią, aby ta była przeciwwagą dla anteny. Jak nie chcesz wiercić dziury w dachu, to spróbuj połączyć krótką plecionką stalową lub miedzianą, jak tu:
http://www.cb-forum.pl/viewtopic.php?p=389985#p389985" onclick="window.open(this.href);return false;
Zwykłe połączenie kabelkiem nie wystarczy.
Potrzebujesz, kolego, połączenia elektrycznego uchwytu z karoserią, aby ta była przeciwwagą dla anteny. Jak nie chcesz wiercić dziury w dachu, to spróbuj połączyć krótką plecionką stalową lub miedzianą, jak tu:
http://www.cb-forum.pl/viewtopic.php?p=389985#p389985" onclick="window.open(this.href);return false;
Zwykłe połączenie kabelkiem nie wystarczy.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
OK połączenie galwaniczne z karoserią zrobię jeszcze lepsze niż jest. Zastanawia mnie tylko to, czy to, że uchwyt jest dość wysoko nad dachem, i czy jakiekolwiek łączenie ma sens. No bo przeciwwaga a masa to dwie różne rzeczy.... tylko nie do końca rozumiem idei przeciwwagi (i tu być może jest problem).
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Update. Zamontowałem nowy kabel z drugim 10mm^2 do karoserii. Zmierzyłem SWR 1,2-1,3-1,4. Leje. Auto mokre. Szumów z silnika i elektryki samochodowej zero (!) na razie. Teraz trzeba poczekać na upały :D
Tak jeszcze pytanie: czy przeciwwagę tworzyć będzie tylko ferromagnetyk?
Tak jeszcze pytanie: czy przeciwwagę tworzyć będzie tylko ferromagnetyk?
Re: Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Ferromagnetyk nie tworzy przeciwwagi . Przeciwwagę twporzy dobry przewodnik lelektryczny o odpowiednio dużej długości lub powierzchni . W antenach stacjonarnych 5/8 masz pręty pod cewką poziome do promiennika , w antenie 1/4 masz trzy przeciwwagi pod kątem 135* do promiennika . Przeciwwagi to zawsze przewodnik elektryczny , a nie magnetyczny . Ferromagnetyk to przewodnik magnetyczny . Jak napisali wcześniej w aucie przeciwwagą jest karoseria i jej powierzchnia .krakowiak pisze:Update. Zamontowałem nowy kabel z drugim 10mm^2 do karoserii. Zmierzyłem SWR 1,2-1,3-1,4. Leje. Auto mokre. Szumów z silnika i elektryki samochodowej zero (!) na razie. Teraz trzeba poczekać na upały :D
Tak jeszcze pytanie: czy przeciwwagę tworzyć będzie tylko ferromagnetyk?
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
Dla potomnych podsumowując temat:
https://www.youtube.com/watch?v=_wPUzFStgZ4" onclick="window.open(this.href);return false;
pewnie Harry 3 byłby lepszy, ale niestety $ mi się nie zgadza i nie mam teraz opcji go kupić/sprawdzić.
Co do anteny to do 4x4 pewnie Sirtel Gamma 1R 2R też lepsze, ale znów kwestia kosztów.
https://www.youtube.com/watch?v=_wPUzFStgZ4" onclick="window.open(this.href);return false;
pewnie Harry 3 byłby lepszy, ale niestety $ mi się nie zgadza i nie mam teraz opcji go kupić/sprawdzić.
Co do anteny to do 4x4 pewnie Sirtel Gamma 1R 2R też lepsze, ale znów kwestia kosztów.
Radio do mega siejącego Jeepa Cherokee XJ 4.0benz.
NIe brzmi to ani nie wygląda najgorzej. Z tym rf gainem może się okazać całkiem znośne radio. Z tego co słyszę, na filmie wystąpił Edi Gdów. On ma tak przesterowane audio że ASC w różnych radiach tańszych i droższych świruje/przerywa..