Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
i tu przewage ma RB. ma blaszkę w komplecie. ja zawsze daje blasze pod trzy z czterech śrub, a jedną wbijam w lakier
- Piotrek-TJE
- Posty: 771
- Rejestracja: 2010-12-25, 14:38
- Znak/ranga: 161CBF147
- Lokalizacja: TJE
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
Ja od początku miałem blaszkę pod wszystkimi wkrętami, ale ostatnio wywaliłem blaszkę i wkręty poszły bezpośrednio w klapę.
161CBF147
Mobil: Yosan PRO-120 Tuning Konektor + SIRIO AS-100
Mobil: Yosan PRO-120 Tuning Konektor + SIRIO AS-100
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
przy ciężkich antenach i długich pozostają ślady po śrubach mimo zastosowania dobrego uchwytu
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
Inox zamontowany, wkręciłem śruby w blachę Wszystko jest niby ok, przejście z uchwytu na klapę, z klapy na resztę karoserii, przewód ma ciągłość, zwarcia brak, a tylko AT1500 i Ohio udało mi się zestroić na ok 1,5 ml'ka swr 2-2,5, rm'ka to samo, za to ss600 to już w ogóle, swr ok 10... Multimetr mam i umiem się nim obsługiwać, wszystko sprawdzone, a pomysłów już brak promienników ciąć nie chcę, bo to bez sensu, coś przeoczyłem?
Gryps z Xperii
Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
- Piotrek-TJE
- Posty: 771
- Rejestracja: 2010-12-25, 14:38
- Znak/ranga: 161CBF147
- Lokalizacja: TJE
Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
Może dziwnie to zabrzmi, ale spróbuj sprawdzić SWR przy otwartej klapie. U mnie przy otwartej AT-1500 lepiej się stroi niż przy zamkniętej, nie wiem czemu tak jest
161CBF147
Mobil: Yosan PRO-120 Tuning Konektor + SIRIO AS-100
Mobil: Yosan PRO-120 Tuning Konektor + SIRIO AS-100
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
połącz klapę dodatkowym przewodem do budy, najlepiej plecionką i sprawdź. mimo przejścia wskazanego multimetrem też miałem takie cyrki
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
Dokładnie. Sama klapa może być zbyt małą przeciwwagą, a przejście na karoserię utrudnione
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
Próbowałem zmasować uchwyt z różnymi punktami na karoserii, niestety nic to nie dało, za to przeciągnąłem kabel od uchwytu nad podsufitką i swr spadł, czyli tak jak by antena nie miała wcześniej przeciwwagi... Będę jeszcze kombinował, ale nie wiem kiedy, bo przez najbliższe 2 tygodnie nie będę miał czasu praktycznie na nic...
Gryps z Xperii
Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
- Almighty
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2013-11-02, 19:19
- Znak/ranga: Szczecin Radio
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
Sprawdź, czy "wkręciłeś" się w blachę - wkręty muszą przebić lakier. Przeciwwagą jest karoseria auta, nie kabelki. Krótka, (10cm) plecionka miedziana albo płaskownik aluminiowy mogą łączyć elementy przeciwwagi (przejścia nisko-impedancyjne) - klapę, maskę, drzwi, karoserię - ale same nią nie są.Ferbus pisze:Próbowałem zmasować uchwyt z różnymi punktami na karoserii, niestety nic to nie dało, za to przeciągnąłem kabel od uchwytu nad podsufitką i swr spadł
pzdr.
Slavonic Beam / Slavonic Dipole / V-Slavonic 225 / Magic Stick
http://www.szczecin-radio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.szczecin-radio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
Wkręciłem się, bo jest przejście z uchwytu na karoserię. To, że dach itp jest przeciwwagą to przecież wiem, tylko dlaczego teraz swr uległ zmianie?
Gryps z Xperii
Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
- Almighty
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2013-11-02, 19:19
- Znak/ranga: Szczecin Radio
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
Czy SWR mierzony był w tym samym miejscu (postoju auta)i w tych samych warunkach? Jeżeli tak, to mim zdaniem nie ma prawidłowego przejścia do karoserii - dla prądu 27MHz - choć może być prawidłowe dla DC 12V. Nasze anteny drogowe, prawidłowo zamontowane, nie powinny reagować na długość kabla, jego ułożenie czy dodawanie "przeciwwagi" w postaci dodatkowych kabelków, blaszek,, itp.Ferbus pisze:Wkręciłem się, bo jest przejście z uchwytu na karoserię. To, że dach itp jest przeciwwagą to przecież wiem, tylko dlaczego teraz swr uległ zmianie?
PS Jakiś m miesiąc temu na #28 wywołał mnie gość z Sirio 5000 na relingu (plastikowym). Stał w mieście jakieś 3 kilometry dalej i testował radio @ SWR 1.3 (tak podawał). Ponieważ szedł podejrzanie cicho, przełożył na chwilę antenę na magnes i jego sygnał błyskawicznie poszedł w górę ze 2S - modulacja z miejsca wzorowa, antena zaczęła poprawnie pracować - tak, że tym SWR też nie ma się do końca co sugerować.
Slavonic Beam / Slavonic Dipole / V-Slavonic 225 / Magic Stick
http://www.szczecin-radio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.szczecin-radio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
Warunki te same, miejsce szczere pole.
Gryps z Xperii
Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
- Almighty
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2013-11-02, 19:19
- Znak/ranga: Szczecin Radio
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
To jeszcze bym sprawdził całą instalację, wtyczki - może tam coś nie łączy.Ferbus pisze:Warunki te same, miejsce szczere pole.
pzdr.
Slavonic Beam / Slavonic Dipole / V-Slavonic 225 / Magic Stick
http://www.szczecin-radio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.szczecin-radio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
No właśnie wszystko jest ok... Dwie anteny się stroiły, reszta nie chciała tak jak mówiłem, jak by antena przeciwwagi nie widziała... Wiem, że to dziwnie brzmi, ale... Tak jest.
Gryps z Xperii
Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Re: Nagoya RB 66 vs Diamond K 33 vs SP-S Inox
No i się wyjaśniło... Zdjąłem uchwyt, patrzę w miejsca gdzie śruby się wkręciły, a tam klops. Zero przejścia na karoserię, tak więc wziąłem wiertło i dodłubałem się do "żywej" blachy. Co dłubałem? - Już wyjaśniam... W miejscu gdzie zamontowany jest uchwyt Ford dał rant z czegoś przypominającego szpachlę... Kabel który wsadziłem pod podsufitkę wywaliłem. Moje prawie wszystkie anteny stroją się już teraz książkowo, cały czas jest problem z SS, ale myślę, że to już wina tkwi w antenie. Zapomniałem sprawdzić na marginesie, miał bym wtedy pewność...
Na dniach zrobię kilka zdjęć i wrzucę zdjęcia montażu zarówno Forda jak i Citroena
Pzdr.
Gryps z Xperii
Na dniach zrobię kilka zdjęć i wrzucę zdjęcia montażu zarówno Forda jak i Citroena
Pzdr.
Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.