wytrzymalosc podstaw magnesowych
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
wytrzymalosc podstaw magnesowych
Proponuje zalozyc temat, w ktorym poruszymy sprawe odpadywania lub przesuwania sie anten na podstawach magnesowych przy danej predkosci. w moim przypadku Florida sie slizgala przy 170km/h ale kabel ja utrzymal. AS100 na 9,5 cm podst wytrzymal 190km/h, ale tez spacerowal po dachu. A jak wygladaly sytuacje spadajacych anten u kolegow ? Znajomemu mysiarura przy mijance z tirem przy 70k m/h np spadla
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
wytrzymalosc podstaw magnesowych
A gdzie filmik? Coś Ty się uparł na ten dział?
A sprawa odpadania anten była już nie raz omawiana - nie ma reguły.
Przeniosłem.
A sprawa odpadania anten była już nie raz omawiana - nie ma reguły.
Przeniosłem.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
wytrzymalosc podstaw magnesowych
W okresie wakacyjnym Sirio Mag 145 Pl ledwo odrywam od dachu..
Nie ma takiej fury by sprawdzić przy jakiej prędkości spada.
Nie ma takiej fury by sprawdzić przy jakiej prędkości spada.
Mistrz ciętej riposty
Sprzedam:
JFK 2, Harry 3, Johnson 2 i wiele innych rzeczy! Pytać!!
info PW
Sprzedam:
JFK 2, Harry 3, Johnson 2 i wiele innych rzeczy! Pytać!!
info PW
Re: wytrzymalosc podstaw magnesowych
To zależy od anteny. Na Sirio Mag 145 antena Santiago 600 nie drgnęła przy żadnej prędkości jaką udało mi się osiągnąć. Na tym samym magnesie stosunkowo krótki Wilson Fgt 2 zleciał(by) gdyby nie kabel, przy około 160. U znajomego na takim magnesie Gamma spadła przy ok 60km/h ale dach był mokry.
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
wytrzymalosc podstaw magnesowych
Co racja to racja. Sam używam Sirio Mag 145 i nie miałem problemów, gdyż Mlka, AS100, a nawet na DV Omega27 mają niski środek ciężkości, ale nie spodziewałbym się, że helikalny Wilson, czy Gamma potrafiły pofrunąć.
- Hasan-Łódź
- Posty: 7817
- Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
- Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
wytrzymalosc podstaw magnesowych
Aby to miało mniej więcej sens to warto jeszcze podawać model auta, generację, bryłę nadwozia i miejsce montażu.
A i tak nie będzie to żadna wykładnia, bo magnes to tylko magnes.
Mogę zrobić ranking wśród najpopularniejszych podstaw (samych podstaw) wg mojej oceny siły przyciągania. Znam praktycznie wszystkie, więc dość łatwo to ocenić - ale tu jeszcze trzeba brać poprawkę na model zainstalowanej anteny. Także trzeba się dobrze zastanowić, żeby przypadkiem nikomu nie zaszkodzić takim opisem.
A i tak nie będzie to żadna wykładnia, bo magnes to tylko magnes.
Mogę zrobić ranking wśród najpopularniejszych podstaw (samych podstaw) wg mojej oceny siły przyciągania. Znam praktycznie wszystkie, więc dość łatwo to ocenić - ale tu jeszcze trzeba brać poprawkę na model zainstalowanej anteny. Także trzeba się dobrze zastanowić, żeby przypadkiem nikomu nie zaszkodzić takim opisem.
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
wytrzymalosc podstaw magnesowych
Dodaj jeszcze warunki pogodowe....
Tak jak pisałem wyżej. Obecnie po deszczu na słońcu podkładkę gumową dosłownie przykleja do powierzchni dachu. Santiago z podstawą praktycznie nie do oderwania.
Tak jak pisałem wyżej. Obecnie po deszczu na słońcu podkładkę gumową dosłownie przykleja do powierzchni dachu. Santiago z podstawą praktycznie nie do oderwania.
Mistrz ciętej riposty
Sprzedam:
JFK 2, Harry 3, Johnson 2 i wiele innych rzeczy! Pytać!!
info PW
Sprzedam:
JFK 2, Harry 3, Johnson 2 i wiele innych rzeczy! Pytać!!
info PW
wytrzymalosc podstaw magnesowych
Z tym rankingiem najmocniejszych podstaw to bardzo dobry pomysl. Moze kolega Hasan, jak znajdzie chwile to wrzuci. Chociaz najpopularniejsze modele.
-
- Posty: 269
- Rejestracja: 2013-01-31, 12:38
- Znak/ranga: SQ9AJ
- Lokalizacja: JN99LW - Goczałkowice
Re: wytrzymalosc podstaw magnesowych
Nie chcę stękać - ale muszę to napisać:mcichu pisze:... przy 170km/h ale kabel ja utrzymal. AS100 na 9,5 cm podst wytrzymal 190km/h,
Skrajna nieodpowiedzialność - żeby nie powiedzieć skrajna głupota !!!
wytrzymalosc podstaw magnesowych
Sirio Mag 145 i Delta 27, 120km/h max, potem zachowywala się tak że już strach troche ;)
WA-27 na Mag 145 nie do oderwania po prostu, ML145 to samo :) spokojnie wytrzymuje autostradowe 140km/h-160km/h
WA-27 na Mag 145 nie do oderwania po prostu, ML145 to samo :) spokojnie wytrzymuje autostradowe 140km/h-160km/h
Harry 3 Konektor Green + Sirio ML-145 + Uniden ESP-20 :)
Do sprzedania Intek FSP-30 :)
Do sprzedania Intek FSP-30 :)
Re: wytrzymalosc podstaw magnesowych
Czyli kolejny dowod na to, ze helikale maja wiekksze opory powietrza. Zatem jak helikal to krotki, jak pirat, t3, florida up, virginiaBartek048 pisze:Sirio Mag 145 i Delta 27, 120km/h max, potem zachowywala się tak że już strach troche ;)
WA-27 na Mag 145 nie do oderwania po prostu, ML145 to samo :) spokojnie wytrzymuje autostradowe 140km/h-160km/h
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 2013-10-12, 17:01
- Lokalizacja: Oleśnica
wytrzymalosc podstaw magnesowych
Swoją drogą bardzo fajnie by było, gdyby porównać stateczność anten. Ze swojej strony proponował bym test polegający na zbadaniu siły przyłożonej na sztywny promiennik potrzebnej na przewrócenie anteny. Niestety wiązało by się to z potrzebą skonstruowania w jakiś sposób sztywnych promienników anten do testów, ale było by to dosyć rzetelne podejście do tematu. Na przykład test polegał by na przykładaniu i mierzeniu poziomej siły na koniec sztywnego promiennika o długości 30 cm aż do wywrócenia anteny. I taki sam test dla każdej podstawy.
Myślałem z początku o próbie odrywania anteny od powierzchni ale mogło by być to niewystarczające. Test nie brał by pod uwagę oddziaływania średnicy podstawy na rozkład siły na karoserię, oraz nie dało by się tak zbadać rzetelnie np. Virginii. Virginia nie ma centralnie ustawionych magnesów i próba jej odrywania za promiennik nie ma sensu.
Wymagało by to niestety skonstruowania odpowiednich sztywnych prętów wkręcanych w gniazdo anteny.
Myślałem z początku o próbie odrywania anteny od powierzchni ale mogło by być to niewystarczające. Test nie brał by pod uwagę oddziaływania średnicy podstawy na rozkład siły na karoserię, oraz nie dało by się tak zbadać rzetelnie np. Virginii. Virginia nie ma centralnie ustawionych magnesów i próba jej odrywania za promiennik nie ma sensu.
Wymagało by to niestety skonstruowania odpowiednich sztywnych prętów wkręcanych w gniazdo anteny.
Apollo Road Blues V2 + Virginia
Motorola GP360
Motorola XT660d
Motorola GP360
Motorola XT660d
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
wytrzymalosc podstaw magnesowych
Takie testy już były
https://youtu.be/5GUbEM-F2Vc" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorki, nie mogłem się powstrzymać
https://youtu.be/5GUbEM-F2Vc" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorki, nie mogłem się powstrzymać
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Re: wytrzymalosc podstaw magnesowych
Antena ze sprężyną np. ML 145 i giętkim promiennikiem wytrzymuje spokojnie 170 km/h na podstawie farun 12 cm i to nie jest pełna podstawa. Problem z antenami helikalnymi nie jest w tym że stawiaja opory tylko z tym, że te anteny sa sztywne i wszelkie napreżenia przenoszone są na podstawę.pkobierecki pisze:Swoją drogą bardzo fajnie by było, gdyby porównać stateczność anten.
Poza tym metrowy helikal ze sprężyna będzie pracował inaczej niż ten bez sprężyny. Helikale poza tym sa przereklamowane.
Mobil: GENERAL ELECTRIC 3-5804C+Sirio CB MINI-MAG 27
http://www.cbmuseum.nl/General_Electric.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Baza: YAESU FT-857 + wire na dwóch wędkach + unun 9:1 + ATU
http://www.cbmuseum.nl/General_Electric.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Baza: YAESU FT-857 + wire na dwóch wędkach + unun 9:1 + ATU
wytrzymalosc podstaw magnesowych
A ja mam pytanie z innej beczki. Mam blaszaka Fiata Ducato. Ponieważ ostatnio pożegnałem się z antenką a nowa nie zdążyła przyjść w garażu miałem jeszcze starego Presidenta ML 145, który od kilku lat nie pracował a służył mi główni jako szczurek do przeciągania przewodów między lampkami podtynkowymi podczas remontu. Nie sądziłem, że to coś jeszcze będzie działać.
Miałem jeszcze jakąś zapasową podstawę magnesową coś koło 7 cm chyba po Missourim. Przeczyściłem i odtłuściłem powierzchnię na dachu i zamontowałem na tej podstawie MLka. Problem w tym, że wyglądało to słabo i lekkie uderzenie testowe sprawiało, że antena się przewracała.
Później wpadł mi do głowy pomysł, ponieważ miałem duży magnes neodymowy ok. 5-6 cm średnicy, postanowiłem go zamontować od środka na wysokości pod mocowaniem podstawy magnetycznej. Ponownie wszedłem na dach i ciężko mi było oderwać tą małą podstawę. Wczoraj zrobiłem 600 km, uderzając kilkakrotnie o gałęzie i rozpędzając czasem auto do 130 km/h i po powrocie magnes cały czas był na swoim miejscu, nie przesunął się nawet o cm.
Czy Waszym zdaniem to jest zasługa dołożenia drugiego magnesu od spodu, czy po prostu zbieg okoliczności ? A jeśli jest to zasługa dołożenia drugiego magnesu, czy istnieją jakieś obliczenia czy takie zdublowanie magnesów jakiej szerokości 1 magnesowi odpowiada.
Miałem jeszcze jakąś zapasową podstawę magnesową coś koło 7 cm chyba po Missourim. Przeczyściłem i odtłuściłem powierzchnię na dachu i zamontowałem na tej podstawie MLka. Problem w tym, że wyglądało to słabo i lekkie uderzenie testowe sprawiało, że antena się przewracała.
Później wpadł mi do głowy pomysł, ponieważ miałem duży magnes neodymowy ok. 5-6 cm średnicy, postanowiłem go zamontować od środka na wysokości pod mocowaniem podstawy magnetycznej. Ponownie wszedłem na dach i ciężko mi było oderwać tą małą podstawę. Wczoraj zrobiłem 600 km, uderzając kilkakrotnie o gałęzie i rozpędzając czasem auto do 130 km/h i po powrocie magnes cały czas był na swoim miejscu, nie przesunął się nawet o cm.
Czy Waszym zdaniem to jest zasługa dołożenia drugiego magnesu od spodu, czy po prostu zbieg okoliczności ? A jeśli jest to zasługa dołożenia drugiego magnesu, czy istnieją jakieś obliczenia czy takie zdublowanie magnesów jakiej szerokości 1 magnesowi odpowiada.