Johnson IIASC siła nadawania
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Johnson IIASC siła nadawania
Witam. Jak zwiększyć siłę nadawania na wskażniku na moim Johnsonie wskazuje mi 30 db ale czasami wskazuje mi wszystie kreski czyli max a czasem jednej nie ale jest na popziomie 30 db.
Radio: President Herbert I; Alan 95+;
Mikrofon: Sadelta ME-3; K-po NM-452 (CZARNY); Pan DM423-MT;
Antena: Sirio T3-27; Sirio ML-145; Sirio P5000;
K-po NM-452 Czarna obudowa - Nowe
Mikrofon: Sadelta ME-3; K-po NM-452 (CZARNY); Pan DM423-MT;
Antena: Sirio T3-27; Sirio ML-145; Sirio P5000;
K-po NM-452 Czarna obudowa - Nowe
db to sygnal odbierany
[ Dodano: 2009-02-15, 20:01 ]
mi sie wydaje ze zalezy to od anteny, tez mam u siebie takie zjawisko
[ Dodano: 2009-02-15, 20:01 ]
mi sie wydaje ze zalezy to od anteny, tez mam u siebie takie zjawisko
- Galaxy DX95T2 + Densei EC 2002 + Lemm AT 107 Super 16 + SS-830 + ......
- Uniden 68 LTW + Diamond CR-11
- Albrecht AE6890 + FD 2020 + Gamma 90 + KLS-120
- Cobra 19 PLUS + Florida
- Intek H-520
wiem ale takie mam wskazanie na wyswietlaczu po wcisnieciu PPT
Radio: President Herbert I; Alan 95+;
Mikrofon: Sadelta ME-3; K-po NM-452 (CZARNY); Pan DM423-MT;
Antena: Sirio T3-27; Sirio ML-145; Sirio P5000;
K-po NM-452 Czarna obudowa - Nowe
Mikrofon: Sadelta ME-3; K-po NM-452 (CZARNY); Pan DM423-MT;
Antena: Sirio T3-27; Sirio ML-145; Sirio P5000;
K-po NM-452 Czarna obudowa - Nowe
malar2000, dla mnie sprawa jest prosta
o ile odpowiesz mi na pytanie gdzie to radio stoi - w aucie ?
o ile odpowiesz mi na pytanie gdzie to radio stoi - w aucie ?
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
w aucie
Radio: President Herbert I; Alan 95+;
Mikrofon: Sadelta ME-3; K-po NM-452 (CZARNY); Pan DM423-MT;
Antena: Sirio T3-27; Sirio ML-145; Sirio P5000;
K-po NM-452 Czarna obudowa - Nowe
Mikrofon: Sadelta ME-3; K-po NM-452 (CZARNY); Pan DM423-MT;
Antena: Sirio T3-27; Sirio ML-145; Sirio P5000;
K-po NM-452 Czarna obudowa - Nowe
malar2000, to sprawa jest prosta - zobacz jaką moc masz przy wejściu do auta i, jeszcze przed jazdą - aku jest po prostu mocniejszy , potem słabnie i nie ma tej mocy - ja tak mam .
Moc nadawania na ,,nierozgrzanym sprzęcie'' ok.4,3 W potem ok 3,5 W - patrz na skalę - przy nadawaniu wskaźnik pokazuje moc z jaka nadajesz
Przy odbiorze - siłę sygnału respondenta
i może być jeszcze trzecia podziałka - która wskazuje SWR - ale to tylko w radiach z możliwością kalibracji
Moc nadawania na ,,nierozgrzanym sprzęcie'' ok.4,3 W potem ok 3,5 W - patrz na skalę - przy nadawaniu wskaźnik pokazuje moc z jaka nadajesz
Przy odbiorze - siłę sygnału respondenta
i może być jeszcze trzecia podziałka - która wskazuje SWR - ale to tylko w radiach z możliwością kalibracji
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Radził bym niezwłocznie sprawdzić instalacje i alternator.kgb14 pisze:malar2000, to sprawa jest prosta - zobacz jaką moc masz przy wejściu do auta i, jeszcze przed jazdą - aku jest po prostu mocniejszy , potem słabnie i nie ma tej mocy - ja tak mam .
Po włączeniu silnika napięcie w (sprawnej) instalacji nie jest uzależnione od stanu akumulatora. Utrzymywane jest ono przez elektroniczny regulator i na CB podawane jest standardowe napięcie, bez względu na pobierana przez niego moc = prąd.
Tak wiec najlepiej radyjko powinno pracować właśnie podczas jazdy przy pracującym silniku.
Nasze radyjka są nieźle zabezpieczone przed spadkiem napięcia i pracują wydajnie nawet przy napięciu rzędu 10,5 V - sprawdziłem
Pozdrawiam
WW
Alan 87/RS39 + AT1700 LEMM
WW
Alan 87/RS39 + AT1700 LEMM
WW, ale podczas jazdy masz większe obciążenie instalacji.
Powiem tak . Robię spore trasy , często w korkach - na początku moje radyjko nadaje z przepisową mocą - później na wskaźniku widzę , że nie dochodzi już na max . Jest to już w zasadzie jak stoję gdzieś w korku i np co chwila włącza sie dodatkowo wentylator .
WW, to , że radio będzie pracowało z poborem prądu 10,5 to sie domyślam , nigdy tego nie sprawdzałem ale przypuszczam , że może tak być - pytam tylko z jaka mocą będzie wtedy nadawało - wątpię czy 4 W .
Powiem tak . Robię spore trasy , często w korkach - na początku moje radyjko nadaje z przepisową mocą - później na wskaźniku widzę , że nie dochodzi już na max . Jest to już w zasadzie jak stoję gdzieś w korku i np co chwila włącza sie dodatkowo wentylator .
WW, to , że radio będzie pracowało z poborem prądu 10,5 to sie domyślam , nigdy tego nie sprawdzałem ale przypuszczam , że może tak być - pytam tylko z jaka mocą będzie wtedy nadawało - wątpię czy 4 W .
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Panowie kierowcy.
Proponuję poczytać o zasadach pracy alternatora.
Jest to takie ustrojstwo które produkuje tyle prądu aby wszystkie odbiorniki pracowały w aucie z pełną mocą np. żarówki dawały 50W a nie mniej.
Alternator przy obciążeniu daje do 14,4V.
Zapewnia dostarczenie prądu do każdego odbiornika zamontowanego w samochodzie. Oraz doładowywanie akumulatora. W komplecie z alternatorem jest regulator napięcia który ma za zadanie utrzymywanie napięcia na poziomie 14,4V, oraz regulację prądu ładowania.
Alternator daje napięcie jak silnik osiągnie 800-850 obr/min.
Nie ma tu znaczenia czy samochód stoi czy jedzie , Napięcie zawsze jest takie same i dostarczany prąd też. W przypadku złego stany akumulatora będzie on nie doładowywany. Ale instalacja elektryczna samochodu podczas pracy silnika będzie miała 14,4V.
Pod warunkiem że regulator napięcia jest w 100% sprawny a szczotki alternatora nie są nadmiernie zużyte.
Proponuję poczytać o zasadach pracy alternatora.
Jest to takie ustrojstwo które produkuje tyle prądu aby wszystkie odbiorniki pracowały w aucie z pełną mocą np. żarówki dawały 50W a nie mniej.
Alternator przy obciążeniu daje do 14,4V.
Zapewnia dostarczenie prądu do każdego odbiornika zamontowanego w samochodzie. Oraz doładowywanie akumulatora. W komplecie z alternatorem jest regulator napięcia który ma za zadanie utrzymywanie napięcia na poziomie 14,4V, oraz regulację prądu ładowania.
Alternator daje napięcie jak silnik osiągnie 800-850 obr/min.
Nie ma tu znaczenia czy samochód stoi czy jedzie , Napięcie zawsze jest takie same i dostarczany prąd też. W przypadku złego stany akumulatora będzie on nie doładowywany. Ale instalacja elektryczna samochodu podczas pracy silnika będzie miała 14,4V.
Pod warunkiem że regulator napięcia jest w 100% sprawny a szczotki alternatora nie są nadmiernie zużyte.
[you] najlepsze w tym forum jest to ze posiada takiego użytkownika jak [you]
Forum to nie agencja towarzyska-NIE DOGODZIMY KAŻDEMU !!
[scroll]Marek iyi gunler ve allaha emanet ol . Salam alejkum.[/scroll]
Forum to nie agencja towarzyska-NIE DOGODZIMY KAŻDEMU !!
[scroll]Marek iyi gunler ve allaha emanet ol . Salam alejkum.[/scroll]
Z tego co pamiętam ze spotkania w Zgierzu, to nie masz starego trupa. Zatem z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjmując, że masz alternator. W takim przypadku powinien zasilać instalacje nawet na wolnych obrotach.
Zrób eksperyment, podłącz woltomierz i przy wolnych obrotach po kolei uruchamiaj odbiorniki od najmniejszego: radyjko, dmuchawa wewnętrzna, światła, szyby ogrzewane itp.
Zaobserwuj, czy trzyma napięcie. Jeśli nie trzyma, to coś z alternatorem lub regulatorem nie tak.
90% takich usterek alternatora - to zbyt luźny pasek
Zrób eksperyment, podłącz woltomierz i przy wolnych obrotach po kolei uruchamiaj odbiorniki od najmniejszego: radyjko, dmuchawa wewnętrzna, światła, szyby ogrzewane itp.
Zaobserwuj, czy trzyma napięcie. Jeśli nie trzyma, to coś z alternatorem lub regulatorem nie tak.
90% takich usterek alternatora - to zbyt luźny pasek
Pozdrawiam
WW
Alan 87/RS39 + AT1700 LEMM
WW
Alan 87/RS39 + AT1700 LEMM
WW, powiedzmy , że znam sie nieco na tym , ojciec jest mech samochodowym z wieloletnim doświadczeniem , ja też jestem mechanikiem ale nie samochodowym tylko maszynowym , a do tego wszystkiego alternator w ciągu ostatnich 2 miesięcy przeszedł regenerację i wymianę diody wiec jest na 100 % sprawny . Pasek nie jest luźny , a aku ma rok - jednak mam tak jak mam .
Przypominam , że radio mam bezpośrednio do aku . Wydaje mi sie po prostu ze akumulator nie wyrabia , za dużo jest bezpośrednio do niego podłączone , alternator nie wyrabia z odpowiednim doładowaniem zwłaszcza jak wspomniałem w momencie kiedy jest największy pobór mocy na wolnych obrotach .
Przypuszczam , ze u kolegi malar2000, jest podobnie .
Najlepiej będzie jak sam o stwierdzi .
To znaczy zacznie nadawać nawet bez włączonego silnika o ile ma taką możliwość . Lub zaraz po starcie bez włączania dodatkowego obciążenia akumulatora .
Jesli sieokarze , że ma 4 W w nadawaniu to wszystko jest ok.
Przypominam , że radio mam bezpośrednio do aku . Wydaje mi sie po prostu ze akumulator nie wyrabia , za dużo jest bezpośrednio do niego podłączone , alternator nie wyrabia z odpowiednim doładowaniem zwłaszcza jak wspomniałem w momencie kiedy jest największy pobór mocy na wolnych obrotach .
Przypuszczam , ze u kolegi malar2000, jest podobnie .
Najlepiej będzie jak sam o stwierdzi .
To znaczy zacznie nadawać nawet bez włączonego silnika o ile ma taką możliwość . Lub zaraz po starcie bez włączania dodatkowego obciążenia akumulatora .
Jesli sieokarze , że ma 4 W w nadawaniu to wszystko jest ok.
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Jak słyszę od mechanika "ten typ tak ma", to puszczam najdłuższa wiązankę jaką pamiętam.kgb14 pisze:WW, powiedzmy , że znam sie nieco na tym , ojciec jest mech samochodowym z wieloletnim doświadczeniem , ja też jestem mechanikiem ale nie samochodowym tylko maszynowym , a do tego wszystkiego alternator w ciągu ostatnich 2 miesięcy przeszedł regenerację i wymianę diody wiec jest na 100 % sprawny . Pasek nie jest luźny , a aku ma rok - jednak mam tak jak mam .
NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO. Już 2 razy udowodniłem to w sądzie.
Alternator daje napiecie już przy ok. 800 obrotach, a obroty biegu jałowego to ok. 900.
W czasie dopasowywania przełożenia, inzynier nie rzuca monetą, tylko liczy własnie tak, aby alternator ładował na wolnych, własnie ze wzgledu na korki.
Regulator dba o napięcie. Jeśli mocno obciążysz sieć, to spadną obroty silnika i zadziała regulator biegu jałowego, i silnik powróci do wolnych obrotów a napięcie w sieci do normy.
I tak ma być !!!
kgb14 pisze:Przypominam , że radio mam bezpośrednio do aku . Wydaje mi sie po prostu ze akumulator nie wyrabia
Masz całkowita racje, wydaje Ci się
Pozdrawiam
WW
Alan 87/RS39 + AT1700 LEMM
WW
Alan 87/RS39 + AT1700 LEMM