Johnson IIASC siła nadawania

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
Malar
Posty: 285
Rejestracja: 2008-11-14, 15:50
Lokalizacja: Wałcz

Johnson IIASC siła nadawania

Post autor: Malar »

Witam. Jak zwiększyć siłę nadawania na wskażniku na moim Johnsonie wskazuje mi 30 db ale czasami wskazuje mi wszystie kreski czyli max a czasem jednej nie ale jest na popziomie 30 db.
Radio: President Herbert I; Alan 95+;
Mikrofon: Sadelta ME-3; K-po NM-452 (CZARNY); Pan DM423-MT;
Antena: Sirio T3-27; Sirio ML-145; Sirio P5000;

K-po NM-452 Czarna obudowa - Nowe
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 2249
Rejestracja: 2008-02-02, 20:47
Lokalizacja: Kościerzyna JO84XC

Post autor: Dawid »

db to sygnal odbierany :-)

[ Dodano: 2009-02-15, 20:01 ]
mi sie wydaje ze zalezy to od anteny, tez mam u siebie takie zjawisko

- Galaxy DX95T2 + Densei EC 2002 + Lemm AT 107 Super 16 + SS-830 + ......

- Uniden 68 LTW + Diamond CR-11

- Albrecht AE6890 + FD 2020 + Gamma 90 + KLS-120

- Cobra 19 PLUS + Florida

- Intek H-520
Awatar użytkownika
Malar
Posty: 285
Rejestracja: 2008-11-14, 15:50
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Malar »

wiem ale takie mam wskazanie na wyswietlaczu po wcisnieciu PPT
Radio: President Herbert I; Alan 95+;
Mikrofon: Sadelta ME-3; K-po NM-452 (CZARNY); Pan DM423-MT;
Antena: Sirio T3-27; Sirio ML-145; Sirio P5000;

K-po NM-452 Czarna obudowa - Nowe
Awatar użytkownika
WW
Posty: 169
Rejestracja: 2007-12-07, 18:16
Lokalizacja: Łodź

Post autor: WW »

Na wyświetlaczu to masz tak naprawdę tzw. wskaz a nie miernik.
Przed podjęciem jakichkolwiek kroków pomierzył bym solidnie i przy pomocy fachowca.
Pozdrawiam
WW
Alan 87/RS39 + AT1700 LEMM
Marek
Posty: 10456
Rejestracja: 2009-10-19, 20:43
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: Marek »

Podłącz sztuczne obciążenie 50Ω i zobacz czy wskazania na skali ida na max
[you] najlepsze w tym forum jest to ze posiada takiego użytkownika jak [you]

Forum to nie agencja towarzyska-NIE DOGODZIMY KAŻDEMU !!
[scroll]Marek iyi gunler ve allaha emanet ol . Salam alejkum.[/scroll]
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: kgb14 »

malar2000, dla mnie sprawa jest prosta :mrgreen:

o ile odpowiesz mi na pytanie gdzie to radio stoi - w aucie ?
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Malar
Posty: 285
Rejestracja: 2008-11-14, 15:50
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Malar »

w aucie
Radio: President Herbert I; Alan 95+;
Mikrofon: Sadelta ME-3; K-po NM-452 (CZARNY); Pan DM423-MT;
Antena: Sirio T3-27; Sirio ML-145; Sirio P5000;

K-po NM-452 Czarna obudowa - Nowe
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: kgb14 »

malar2000, to sprawa jest prosta - zobacz jaką moc masz przy wejściu do auta i, jeszcze przed jazdą - aku jest po prostu mocniejszy , potem słabnie i nie ma tej mocy - ja tak mam .

Moc nadawania na ,,nierozgrzanym sprzęcie'' ok.4,3 W potem ok 3,5 W - patrz na skalę - przy nadawaniu wskaźnik pokazuje moc z jaka nadajesz ;-)

Przy odbiorze - siłę sygnału respondenta

i może być jeszcze trzecia podziałka - która wskazuje SWR - ale to tylko w radiach z możliwością kalibracji
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
WW
Posty: 169
Rejestracja: 2007-12-07, 18:16
Lokalizacja: Łodź

Post autor: WW »

kgb14 pisze:malar2000, to sprawa jest prosta - zobacz jaką moc masz przy wejściu do auta i, jeszcze przed jazdą - aku jest po prostu mocniejszy , potem słabnie i nie ma tej mocy - ja tak mam .
Radził bym niezwłocznie sprawdzić instalacje i alternator.
Po włączeniu silnika napięcie w (sprawnej) instalacji nie jest uzależnione od stanu akumulatora. Utrzymywane jest ono przez elektroniczny regulator i na CB podawane jest standardowe napięcie, bez względu na pobierana przez niego moc = prąd.
Tak wiec najlepiej radyjko powinno pracować właśnie podczas jazdy przy pracującym silniku.
Nasze radyjka są nieźle zabezpieczone przed spadkiem napięcia i pracują wydajnie nawet przy napięciu rzędu 10,5 V - sprawdziłem :-)
Pozdrawiam
WW
Alan 87/RS39 + AT1700 LEMM
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: kgb14 »

WW, ale podczas jazdy masz większe obciążenie instalacji.

Powiem tak . Robię spore trasy , często w korkach - na początku moje radyjko nadaje z przepisową mocą - później na wskaźniku widzę , że nie dochodzi już na max . Jest to już w zasadzie jak stoję gdzieś w korku i np co chwila włącza sie dodatkowo wentylator .
WW, to , że radio będzie pracowało z poborem prądu 10,5 to sie domyślam , nigdy tego nie sprawdzałem ale przypuszczam , że może tak być - pytam tylko z jaka mocą będzie wtedy nadawało - wątpię czy 4 W .
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
Marek
Posty: 10456
Rejestracja: 2009-10-19, 20:43
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: Marek »

Panowie kierowcy.

Proponuję poczytać o zasadach pracy alternatora.

Jest to takie ustrojstwo które produkuje tyle prądu aby wszystkie odbiorniki pracowały w aucie z pełną mocą np. żarówki dawały 50W a nie mniej.
Alternator przy obciążeniu daje do 14,4V.
Zapewnia dostarczenie prądu do każdego odbiornika zamontowanego w samochodzie. Oraz doładowywanie akumulatora. W komplecie z alternatorem jest regulator napięcia który ma za zadanie utrzymywanie napięcia na poziomie 14,4V, oraz regulację prądu ładowania.
Alternator daje napięcie jak silnik osiągnie 800-850 obr/min.
Nie ma tu znaczenia czy samochód stoi czy jedzie , Napięcie zawsze jest takie same i dostarczany prąd też. W przypadku złego stany akumulatora będzie on nie doładowywany. Ale instalacja elektryczna samochodu podczas pracy silnika będzie miała 14,4V.
Pod warunkiem że regulator napięcia jest w 100% sprawny a szczotki alternatora nie są nadmiernie zużyte.
[you] najlepsze w tym forum jest to ze posiada takiego użytkownika jak [you]

Forum to nie agencja towarzyska-NIE DOGODZIMY KAŻDEMU !!
[scroll]Marek iyi gunler ve allaha emanet ol . Salam alejkum.[/scroll]
Awatar użytkownika
WW
Posty: 169
Rejestracja: 2007-12-07, 18:16
Lokalizacja: Łodź

Post autor: WW »

Z tego co pamiętam ze spotkania w Zgierzu, to nie masz starego trupa. Zatem z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjmując, że masz alternator. W takim przypadku powinien zasilać instalacje nawet na wolnych obrotach.
Zrób eksperyment, podłącz woltomierz i przy wolnych obrotach po kolei uruchamiaj odbiorniki od najmniejszego: radyjko, dmuchawa wewnętrzna, światła, szyby ogrzewane itp.
Zaobserwuj, czy trzyma napięcie. Jeśli nie trzyma, to coś z alternatorem lub regulatorem nie tak.
90% takich usterek alternatora - to zbyt luźny pasek :->
Pozdrawiam
WW
Alan 87/RS39 + AT1700 LEMM
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: kgb14 »

WW, powiedzmy , że znam sie nieco na tym , ojciec jest mech samochodowym z wieloletnim doświadczeniem , ja też jestem mechanikiem ale nie samochodowym tylko maszynowym , a do tego wszystkiego alternator w ciągu ostatnich 2 miesięcy przeszedł regenerację i wymianę diody wiec jest na 100 % sprawny . Pasek nie jest luźny , a aku ma rok - jednak mam tak jak mam .
Przypominam , że radio mam bezpośrednio do aku . Wydaje mi sie po prostu ze akumulator nie wyrabia , za dużo jest bezpośrednio do niego podłączone , alternator nie wyrabia z odpowiednim doładowaniem zwłaszcza jak wspomniałem w momencie kiedy jest największy pobór mocy na wolnych obrotach .
Przypuszczam , ze u kolegi malar2000, jest podobnie .
Najlepiej będzie jak sam o stwierdzi .
To znaczy zacznie nadawać nawet bez włączonego silnika o ile ma taką możliwość . Lub zaraz po starcie bez włączania dodatkowego obciążenia akumulatora .
Jesli sieokarze , że ma 4 W w nadawaniu to wszystko jest ok. ;-)
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
Marek
Posty: 10456
Rejestracja: 2009-10-19, 20:43
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: Marek »

kgb14 - przeczytaj co napisałem o pracy alternatora. I nie mieszaj do tego akumulatora :mrgreen:
[you] najlepsze w tym forum jest to ze posiada takiego użytkownika jak [you]

Forum to nie agencja towarzyska-NIE DOGODZIMY KAŻDEMU !!
[scroll]Marek iyi gunler ve allaha emanet ol . Salam alejkum.[/scroll]
Awatar użytkownika
WW
Posty: 169
Rejestracja: 2007-12-07, 18:16
Lokalizacja: Łodź

Post autor: WW »

kgb14 pisze:WW, powiedzmy , że znam sie nieco na tym , ojciec jest mech samochodowym z wieloletnim doświadczeniem , ja też jestem mechanikiem ale nie samochodowym tylko maszynowym , a do tego wszystkiego alternator w ciągu ostatnich 2 miesięcy przeszedł regenerację i wymianę diody wiec jest na 100 % sprawny . Pasek nie jest luźny , a aku ma rok - jednak mam tak jak mam .
Jak słyszę od mechanika "ten typ tak ma", to puszczam najdłuższa wiązankę jaką pamiętam.
NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO. Już 2 razy udowodniłem to w sądzie.
Alternator daje napiecie już przy ok. 800 obrotach, a obroty biegu jałowego to ok. 900.
W czasie dopasowywania przełożenia, inzynier nie rzuca monetą, tylko liczy własnie tak, aby alternator ładował na wolnych, własnie ze wzgledu na korki.
Regulator dba o napięcie. Jeśli mocno obciążysz sieć, to spadną obroty silnika i zadziała regulator biegu jałowego, i silnik powróci do wolnych obrotów a napięcie w sieci do normy.
I tak ma być !!!
kgb14 pisze:Przypominam , że radio mam bezpośrednio do aku . Wydaje mi sie po prostu ze akumulator nie wyrabia

Masz całkowita racje, wydaje Ci się :mrgreen:
Pozdrawiam
WW
Alan 87/RS39 + AT1700 LEMM
ODPOWIEDZ

Wróć do „President”