Instalacja w Astra J (sedan)
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Instalacja w Astra J (sedan)
Podsumowując:
1. Instalacja - spełniła wszystkie oczekiwania. Umiejscowienie radia w bagażniku. Podstawa dwuantenowa jest w moim przypadku idealnym rozwiązaniem. Pewne obawy miałem co do wykonania instalacji vs. gwarancja, ale mogę powiedzieć, że nie stanowiło to żadnego problemu (nie wiem nawet, czy w ASO zwrócono na to uwagę). Pewną kwestią było oczywiście dostosowanie podstawy - chcąc się przygotować do montażu (i np. w razie problemów mieć możliwość powrotu do starej podstawy = nie zniszczyć jej) kupiłem drugą oryginalną podstawę anteny FM opla, by z niej zapożyczyć wzmacniacz antenowy FM. Zrobiłem instalację na złączach (kabel FM w Oplu to RG-174, więc zaciskałem takie złącza - widać to w wątku http://cb-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t= ... 87#p399587" onclick="window.open(this.href);return false;), więc wygląda to tak, jak narysowałem w poprzednich postach. Z ciekawostek - bez wzmacniacza radio odbiera praktycznie tak samo, ale... samochód złapał "błąd instalacji antenowej FM". Tak więc wzmacniacz FM dla Opla przy wymianie podstawy warto przeszczepić (wymagana podstawowa wiedza w zakresie operowania miernikiem i lutownicą).
Gruszka - zgodnie z sugestią - ze złączką po prawej stronie. Bezproblemowo odłączam (chowam np. do schowka) i nie ma widocznego śladu, że w aucie jest CB. Jedyną kwestią, co do której się nie wypowiem to kabel (skrętka). Ja mam wysokiej klasy, ale tylko kat 5e. Czy kategorii 6 byłby lepszy - zapewne tak. Trzeba jednak pamiętać, że zwykle jest grubszy (bo ma ekrany). W sumie to nie wiem, jak odbywa się transmisja z jednostki centralnej do gruszki (cyfrowo czy analogowo). Jak analogowo to należałoby domniemywać, że kat. 6 byłby lepszy.
2. Zasilanie - spełniło wszystkie założenia. Możliwość prowadzenia rozmów na postoju etc. - tutaj świetnie jest rozwiązana kwestia podtrzymania zasilania (Opel). Mamy "kluczyk" w tzw. pośredniej (nawet nie zapłon), który włącza zasilanie "zapalniczek/CB", później sprowadzenie kluczyka do pozycji "off" wciąż zasilanie jest, ale już podlega wyłączeniu "czasowemu" (kilkanaście minut) lub otwarcie drzwi wyłącza zasilanie.
3. Anteny. W mieście - bardzo mi się podoba Sirio Micro 30s (standard w Sirio Twin Car) - w Warszawie odbieram do ok. 4 km, Słychać mnie do ok. 2, max 3 km). Antena Sirio Titanium 1500 jest dobra, ale poza miastem. W mieście zasięg na tej długiej to bezproblemowe dwukierunkowe 6-7 km (dw. Centralny - most Grota). Więcej też, ale chyba każdy sobie zdaje sprawę, ile zakłóceń (tj. innych mobili) się złapie z takiego obszaru w dużym mieście...
1. Instalacja - spełniła wszystkie oczekiwania. Umiejscowienie radia w bagażniku. Podstawa dwuantenowa jest w moim przypadku idealnym rozwiązaniem. Pewne obawy miałem co do wykonania instalacji vs. gwarancja, ale mogę powiedzieć, że nie stanowiło to żadnego problemu (nie wiem nawet, czy w ASO zwrócono na to uwagę). Pewną kwestią było oczywiście dostosowanie podstawy - chcąc się przygotować do montażu (i np. w razie problemów mieć możliwość powrotu do starej podstawy = nie zniszczyć jej) kupiłem drugą oryginalną podstawę anteny FM opla, by z niej zapożyczyć wzmacniacz antenowy FM. Zrobiłem instalację na złączach (kabel FM w Oplu to RG-174, więc zaciskałem takie złącza - widać to w wątku http://cb-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t= ... 87#p399587" onclick="window.open(this.href);return false;), więc wygląda to tak, jak narysowałem w poprzednich postach. Z ciekawostek - bez wzmacniacza radio odbiera praktycznie tak samo, ale... samochód złapał "błąd instalacji antenowej FM". Tak więc wzmacniacz FM dla Opla przy wymianie podstawy warto przeszczepić (wymagana podstawowa wiedza w zakresie operowania miernikiem i lutownicą).
Gruszka - zgodnie z sugestią - ze złączką po prawej stronie. Bezproblemowo odłączam (chowam np. do schowka) i nie ma widocznego śladu, że w aucie jest CB. Jedyną kwestią, co do której się nie wypowiem to kabel (skrętka). Ja mam wysokiej klasy, ale tylko kat 5e. Czy kategorii 6 byłby lepszy - zapewne tak. Trzeba jednak pamiętać, że zwykle jest grubszy (bo ma ekrany). W sumie to nie wiem, jak odbywa się transmisja z jednostki centralnej do gruszki (cyfrowo czy analogowo). Jak analogowo to należałoby domniemywać, że kat. 6 byłby lepszy.
2. Zasilanie - spełniło wszystkie założenia. Możliwość prowadzenia rozmów na postoju etc. - tutaj świetnie jest rozwiązana kwestia podtrzymania zasilania (Opel). Mamy "kluczyk" w tzw. pośredniej (nawet nie zapłon), który włącza zasilanie "zapalniczek/CB", później sprowadzenie kluczyka do pozycji "off" wciąż zasilanie jest, ale już podlega wyłączeniu "czasowemu" (kilkanaście minut) lub otwarcie drzwi wyłącza zasilanie.
3. Anteny. W mieście - bardzo mi się podoba Sirio Micro 30s (standard w Sirio Twin Car) - w Warszawie odbieram do ok. 4 km, Słychać mnie do ok. 2, max 3 km). Antena Sirio Titanium 1500 jest dobra, ale poza miastem. W mieście zasięg na tej długiej to bezproblemowe dwukierunkowe 6-7 km (dw. Centralny - most Grota). Więcej też, ale chyba każdy sobie zdaje sprawę, ile zakłóceń (tj. innych mobili) się złapie z takiego obszaru w dużym mieście...
Re: Instalacja w Astra J (sedan)
Panowie a ja mam pytanie na szybciora. Chodzi mi o astre J i montaz radia w schowku pod radiem i przed drazkiem od biegów. Mam dokladnie tak jak kolega na pierwszych zdjeciach zapodal. Pytanie jakie mam to czy w ten schowek jest jakies radyjko ktore wejdzie tam bez problemow? Potrzebuje zgrabny zestaw radia z antena. W drugim aucie mam At6666 z Turbina ale w aucie zony potrzebuje mickro zestaw zeby mnie nie "zjadla" ze jakies kloce,smieci montuje. Antenka tez krotka ale dobra/sprawdzona. Silnik w aucie to 2.0 cdti i auto w pełnym wyposażeniu.Czyli potencjalne źródła zakłóceń sa bardzo duże. Czy jest jakis sprawdzony zestaw do astry J zeby tam wcisnąć i małą antenke (max50-60cm) i zeby w miarę to hulało niskobudzetowo?
Myslalem nad yosan120 szwagier ma w dwoch passatach i sobie bardzo chwali....
Dziekuje za jakiekolwiek sugestie....
Myslalem nad yosan120 szwagier ma w dwoch passatach i sobie bardzo chwali....
Dziekuje za jakiekolwiek sugestie....
Bylo: Alan 78 plus multi + sirio ml145
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Instalacja w Astra J (sedan)
Skoro szwagier ma dwa yosany to podłącz któregoś u siebie i sprawdź czy Astra ich nie zjada.
Mobil: DNT Carat + Solarcon Prowler 203
Na sprzedaż: President Harry III
Na sprzedaż: President Harry III
Instalacja w Astra J (sedan)
Tak bylo by najprosciej....niestety jetesmy w rozjazdach ze poprostu to az smieszne ze nie mam fizycznej mozliwosci przymierzyc czy radio do schowka.przypasuje....masakra poprostu
Bylo: Alan 78 plus multi + sirio ml145
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Instalacja w Astra J (sedan)
W tą wnękę wejdą jedynie "smarty" i klony lub Yosan Micro.
Mistrz ciętej riposty
Sprzedam:
JFK 2, Harry 3, Johnson 2 i wiele innych rzeczy! Pytać!!
info PW
Sprzedam:
JFK 2, Harry 3, Johnson 2 i wiele innych rzeczy! Pytać!!
info PW
- Lagunasnk16
- Posty: 976
- Rejestracja: 2015-08-13, 22:30
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Instalacja w Astra J (sedan)
To zmierz i podaj chociaż wymiary schowka, tak na oko ciężko coś podpowiedziećdario3103 pisze:Tak bylo by najprosciej....niestety jetesmy w rozjazdach ze poprostu to az smieszne ze nie mam fizycznej mozliwosci przymierzyc czy radio do schowka.przypasuje....masakra poprostu
President Harry III ASC + Konektor Mini 40/Sirio ML145 Power mag + Albrecht CB-250
Re: Instalacja w Astra J (sedan)
Ewentualnie jeżeli "Tu i tam..." jest jakiś sklep zajmujący się CB to podjedź i przymierz coś.Lagunasnk16 pisze:To zmierz i podaj chociaż wymiary schowka, tak na oko ciężko coś podpowiedzieć
Mobil: DNT Carat + Solarcon Prowler 203
Na sprzedaż: President Harry III
Na sprzedaż: President Harry III
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Instalacja w Astra J (sedan)
Olo....a co bys polecal? Wiem ze masz duze doswiadczenie w tym temacie
Myslalem rowniez nad yosanem micro no i AT tez ma takiego mikròsa...pytanie co funkcjonuje lepiej no jakas krotka antenka do tego...AT nawet bardziej mi sie podoba niz ten Yosan....
Dziekuje za podpowiedzi
Myslalem rowniez nad yosanem micro no i AT tez ma takiego mikròsa...pytanie co funkcjonuje lepiej no jakas krotka antenka do tego...AT nawet bardziej mi sie podoba niz ten Yosan....
Dziekuje za podpowiedzi
Bylo: Alan 78 plus multi + sirio ml145
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Instalacja w Astra J (sedan)
Darek, teraz dopiero zobaczyłem. Smart i Virginia. Szału nie będzie, ale na antymiśka Ci styknie. Widziałeś u mnie gdzie wszedł "klocek". Może tam coś wymyślisz?
Mistrz ciętej riposty
Sprzedam:
JFK 2, Harry 3, Johnson 2 i wiele innych rzeczy! Pytać!!
info PW
Sprzedam:
JFK 2, Harry 3, Johnson 2 i wiele innych rzeczy! Pytać!!
info PW
Re: Instalacja w Astra J (sedan)
Olo....tak widzialem jak wcisles pieknie sprzecik. Ale tak jak mowie auto żony kosmetyka najwazniejsza potem funkcjonalnosc ....żartuję oczywiscie. To w co uderzyc? At mini MK3 czy At SMART-a ?
Myslalem rowniez o antenach:
-virginia
-florida up
-super florida
-florida export
A czy te mikrusy ponizej 35cm sa cos wart?
-georgia export
-sirio micro.....
To by bylo na tyle chyba
To co tu zrobi zeby cos z tego było????
Wiem ze szału nie bedzie ale to ma byc tylko antymisiek tzw......
Dziekuje pozdrawiam
Olo.....również;-)
Myslalem rowniez o antenach:
-virginia
-florida up
-super florida
-florida export
A czy te mikrusy ponizej 35cm sa cos wart?
-georgia export
-sirio micro.....
To by bylo na tyle chyba
To co tu zrobi zeby cos z tego było????
Wiem ze szału nie bedzie ale to ma byc tylko antymisiek tzw......
Dziekuje pozdrawiam
Olo.....również;-)
Bylo: Alan 78 plus multi + sirio ml145
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Instalacja w Astra J (sedan)
Olo.. pisze:Smart i Virginia
Mistrz ciętej riposty
Sprzedam:
JFK 2, Harry 3, Johnson 2 i wiele innych rzeczy! Pytać!!
info PW
Sprzedam:
JFK 2, Harry 3, Johnson 2 i wiele innych rzeczy! Pytać!!
info PW
- Lagunasnk16
- Posty: 976
- Rejestracja: 2015-08-13, 22:30
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Instalacja w Astra J (sedan)
Najrozsądniejsza kombinacjaOlo.. pisze:Olo.. pisze:Smart i Virginia
President Harry III ASC + Konektor Mini 40/Sirio ML145 Power mag + Albrecht CB-250
Re: Instalacja w Astra J (sedan)
Ok...dziekuje Panowie. Czyli sprzet wybrany i taki zakupie.
Dziekuje i pozdrawiam
Dziekuje i pozdrawiam
Bylo: Alan 78 plus multi + sirio ml145
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Instalacja w Astra J (sedan)
Mam jeszcze pytanie do osób ktore uzywaja At SMART-a. Czy przewod do gruchy jest tez taki sztywny jak w AT6666 ze na wstepie juz trzeba bylo go wymienic? Biorac poprawke na gabarytya Smart to w zime chwytając za gruszke przycignie sie całe radio jak nie bedzie przykrecone...
Chyba ze orginal nie sprawia kłopotów?
Chyba ze orginal nie sprawia kłopotów?
Bylo: Alan 78 plus multi + sirio ml145
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
AT-Smart+President Virginia