Montaż CB w Octavii 3
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Montaż CB w Octavii 3
Hej po długiej nieobecności związanej z pracą przedstawiam mój montaż cybałka w O3 (montaż oczywiście u Konektora )
tak na szybko krótki opis mojej instalacji CB, postaram się zrobić jeszcze dokładniejsze zdjęcia.
Uchwyt Commet 840 na klapie lewy górny róg, stopka Sirio + 5 m kabla, zdejmujemy plastiki z klapy bagażnika i jedziemy kablem do góry, przechodzimy przez gumowy wężyk do kabiny, później po tylnym słupku (pod tapicerką schodzimy w okolice nadkola), następnie nadkolem pod uszczelkami drzwi schodzimy na dół do progu, z progu wchodzimy pod wykładzinę pod kanapą tylną i tunelem środkowym idziemy do popielniczki tylnej (demontujemy ją i w środku tunelu nacinamy dziurkę na kabel antenowy-przy pomocy kabla prowadzącego wyciągamy go wedle uznania. Ja mam radio powieszone na zmodyfikowanym uchwycie na tylnej popielniczce. Zasilanie pociągnięte z bezpieczników (pod otwieranym schowkiem po lewej stronie kierownicy jest puszka z wolnymi konektorami - o ile dobrze pamiętam to nr 35 jest po stacyjce ) kable puszczone pod osłona tunelu i pod kierownicą, głośnik przyklejony taśmą 2stronną 3M pod fotelem kierowcy.
Edit: są dwie wady tego rozwiązania trzeba nauczyć się obsługi bezwzrokowej (co zajmuje 2 dni max) i pogodzić się z brakiem tylnej popielniczki (chyba że odpowiednio przerobi się uchwyt montażowy lub radio będzie gabarytów Presidenta Harrego III - wtedy wchodzi na ori uchwycie bez problemu) Przy większych gabarytowo radiach przeróbka uchwytu to konieczność i brak popielniczki to standard jak się przesadzi (w przeróbkach - tzn za wysoko da radio ) to popielniczka sama się otworzy a radia szukamy na tylnej kanapie - radio jest przykręcone do górnej części popielniczki :P duże radio musi się opierać na kątowej wtyczce antenowej i zasilającej wtedy jest OK. Zawieszka mikrofonu przyklejona jest taśmą dwustronną 3M do tunelu środkowego (na wysokości dźwigni zmiany biegów coby nie przeszkadzało pasażerowi w rozłożeniu nóg 8 - na fotach jest w innym miejscu ale to już poprawione)
foty :)
Tu na szybko mój przerobiony uchwyt do CB
uchwyt
President Herbert on board
P.S pomimo obaw o strojenie antena nie musiała być cięta i analizator pokazał #1-1.2, #20-1.15,#40 1.3 więc antena ma dalej 1.73 metra co świadczy o dobrej masie na połaczeniu klapa/uchwyt
tak na szybko krótki opis mojej instalacji CB, postaram się zrobić jeszcze dokładniejsze zdjęcia.
Uchwyt Commet 840 na klapie lewy górny róg, stopka Sirio + 5 m kabla, zdejmujemy plastiki z klapy bagażnika i jedziemy kablem do góry, przechodzimy przez gumowy wężyk do kabiny, później po tylnym słupku (pod tapicerką schodzimy w okolice nadkola), następnie nadkolem pod uszczelkami drzwi schodzimy na dół do progu, z progu wchodzimy pod wykładzinę pod kanapą tylną i tunelem środkowym idziemy do popielniczki tylnej (demontujemy ją i w środku tunelu nacinamy dziurkę na kabel antenowy-przy pomocy kabla prowadzącego wyciągamy go wedle uznania. Ja mam radio powieszone na zmodyfikowanym uchwycie na tylnej popielniczce. Zasilanie pociągnięte z bezpieczników (pod otwieranym schowkiem po lewej stronie kierownicy jest puszka z wolnymi konektorami - o ile dobrze pamiętam to nr 35 jest po stacyjce ) kable puszczone pod osłona tunelu i pod kierownicą, głośnik przyklejony taśmą 2stronną 3M pod fotelem kierowcy.
Edit: są dwie wady tego rozwiązania trzeba nauczyć się obsługi bezwzrokowej (co zajmuje 2 dni max) i pogodzić się z brakiem tylnej popielniczki (chyba że odpowiednio przerobi się uchwyt montażowy lub radio będzie gabarytów Presidenta Harrego III - wtedy wchodzi na ori uchwycie bez problemu) Przy większych gabarytowo radiach przeróbka uchwytu to konieczność i brak popielniczki to standard jak się przesadzi (w przeróbkach - tzn za wysoko da radio ) to popielniczka sama się otworzy a radia szukamy na tylnej kanapie - radio jest przykręcone do górnej części popielniczki :P duże radio musi się opierać na kątowej wtyczce antenowej i zasilającej wtedy jest OK. Zawieszka mikrofonu przyklejona jest taśmą dwustronną 3M do tunelu środkowego (na wysokości dźwigni zmiany biegów coby nie przeszkadzało pasażerowi w rozłożeniu nóg 8 - na fotach jest w innym miejscu ale to już poprawione)
foty :)
Tu na szybko mój przerobiony uchwyt do CB
uchwyt
President Herbert on board
P.S pomimo obaw o strojenie antena nie musiała być cięta i analizator pokazał #1-1.2, #20-1.15,#40 1.3 więc antena ma dalej 1.73 metra co świadczy o dobrej masie na połaczeniu klapa/uchwyt
Z przodu nie ma miejsca i do tego będzie widoczne a tak przez parę lat w poprzednim aucie się przyzwyczaiłem do takiego montażu i obsługi więc jest mi to "rybka" ustawiam na czujaKilobajt pisze:Ciekawi mnie kiedy przełożysz radio do przodu
dla mnie jak najbardziej OK stabilny, dobrze wykonany, mały. Obawiam się trochę o blachę ale będę kontrolował na bieżąco jej stan ogólnie polecam !!!Kilobajt pisze:A powiedz, jakiej jakości jest uchwyt comet-a. Wart swojej ceny ??
Fajny montaż.
Z ciekawości antena przy otwartej klapie uderza w dach czy musisz ją pochylać przed otwarciem?
Z ciekawości antena przy otwartej klapie uderza w dach czy musisz ją pochylać przed otwarciem?
Sprzęt: Apollo Road Blues 2.5, President Taylor III, CRT 2000H, CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Baofeng UV-3R;
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
Dokładnie, prowadząc auto, nie wpatrujesz się w radio jak w TVPrzem78 pisze: Z przodu nie ma miejsca i do tego będzie widoczne a tak przez parę lat w poprzednim aucie się przyzwyczaiłem do takiego montażu i obsługi więc jest mi to "rybka" ustawiam na czuja
A gałkologię po kilku miesiącach urzytkowania znasz na pamieć.
CRE 8900 knktr v.2; 575m6; RM KL 405; T5000; RSN4001A
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
Octavia to jest Liftback więc otwierają się drzwi razem z szybą, wtedy antena jest ~ metr nad dachem, gorzej jak jest pochylona przy wjeździe do garażu, wtedy obija się o tylne drzwi przy podnoszeniu klapy i trzeba uważaćBeBek pisze:Z ciekawości antena przy otwartej klapie uderza w dach czy musisz ją pochylać przed otwarciem?
Wiem że to to liftback, bardziej chodziło mi to czy przy otwieraniu klapy antena sprężynując nie uderza w dach. Ale skoro jest aż metr do dachu to powinno być dobrze.Przem78 pisze:Octavia to jest Liftback więc otwierają się drzwi razem z szybą, wtedy antena jest ~ metr nad dachem, gorzej jak jest pochylona przy wjeździe do garażu, wtedy obija się o tylne drzwi przy podnoszeniu klapy i trzeba uważaćBeBek pisze:Z ciekawości antena przy otwartej klapie uderza w dach czy musisz ją pochylać przed otwarciem?
Sprzęt: Apollo Road Blues 2.5, President Taylor III, CRT 2000H, CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Baofeng UV-3R;
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt: