Toyota Corolla Verso
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Toyota Corolla Verso
Witam.
Chciałbym przedstawić mój montaż radia i anteny w samochodzie Toyota Corolla Verso Linea Sol 1,8 VVTI/135 KM/2002 rok, której już nie posiadam.
Montaż ten chciałem przedstawić po to, żeby pokazać możliwość "bezstykowego połączenia z przeciwwagą", co jest bardzo skutecznym rozwiązaniem na "plastikowych" relingach.
Tekst będzie w formie "wklejki" z mojego klubowego Forum (Sierra Juliet). Nie widziałem powodu, dla którego miałbym ponownie układać tekst i formę swojej wypowiedzi ... chodzi o sam pomysł i ideę.
====================
Witam.
Chciałbym pokazać moją interpretację montażu radia i anteny w samochodzie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/092 ... 85416.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/021 ... afc80.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfc ... 368dd.html
Jak widać antena jest zamontowana na relingu dachowym.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6b3d8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a75c2.html
Na powyższych fotkach pokazałem w jaki sposób zamocowałem kabel antenowy. Zastosowałem okienną gumową uszczelkę samoprzylepną. Ma ona kształt rurki i idealnie przytrzymuje przewód nie kalecząc i nie drapiąc karoserii. Jest bardzo wytrzymała na odklejanie.
Przewód antenowy "schodzi"pod spód samochodu i ma wejście, poprzez gumowy korek pod kołem zapasowym, do wnętrza samochodu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/820 ... b07ec.html
Uchwyt anteny jest wykonany z kształtowników zakupionych w markecie budowlanym. Jest to nawiercana blacha ocynkowana o grubości 2,5 mm.
Został pomalowany "barankiem" do podwozi (praktycznie "zalany" gumą) i, dla ciekawego efektu, pryśnięty z daleka jasną farbą w spray-u (tylko dla nadania jasnych plamek) ..... taki trochę efekt mozajki.
Całość skręcona śrubami M5 (wszystkie z "nierdzewki) typu "imbus".
Dodatkowo, co widać na zdjęciach, wkleiłem w główkę nierdzewny gwint M6 (widać, że wystaje za główką DV ... z tyłu) i teraz antenę przykręcam śrubą "imbusem" M6. Po odkręceniu anteny, od główki, gwint ciągle pozostaje w główce ..... śrubę i antenę można chować.
Antena jest zamocowana na relingu z tworzywa sztucznego. Jedyną "masą" jest ta dostarczana w oplocie kabla antenowego. Po podłączeniu wszystkiego SWR był nie do przyjęcia (cały czas było powyżej 3.0). Pomyślałem, że podłączę dodatkowy przewód łączący uchwyt z masą samochodu. Po podłączeniu tego przewodu (zwykły kabelek), okazało się, że jest jeszcze gorzej. Odłączyłem więc kabelek od samochodu, ale zapomniałem odłączyć go od uchwytu anteny. Leżał sobie płasko na dachu. Siedząc w samochodzie (w stanie wskazującym na ekstremalną irytację) jeszcze raz postanowiłem sprawdzić SWR. Okazało się, że ten "płasko leżący kabelek" na dachu, stworzył mi połączenie z przeciwwagą (dachem samochodu) na zasadzie połączenia z przeciwwagą w uchwytach magnesowych. Ważne, że ten dodatkowy kabelek NIE MOŻE MIEĆ POŁĄCZENIA ELEKTRYCZNEGO Z MASĄ SAMOCHODU. Jeżeli tylko dotknie masy elektrycznej ..... koniec działania .... SWR leci na maksa.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6b2ff.html
Jak widać, na jednym z pierwszych zdjęć uchwytu relingowego jakie zrobiłem (jeszcze wersja prototypowa uchwytu ... pomalowany zwykłym lakierem), kabelek "podłączenie do przeciwwagi" schodzi pod maskownicę zgrzewu dachu i rozchodzi się do przodu i tyłu samochodu. Ten element (maskownica) jest zrobiony z gumy i bardzo łatwo go zdemontować i zamontować (na lekki wcisk). Tam umieściłem ten przewód i jest płasko dociśnięty do karoserii za pomocą tej maskownicy. Przewód, jak widać, jest izolowany i bardzo miękki. W razie konieczności wymiany może to zająć tylko kilka minut.
Wystarczająca długość tego "kabelka", to od początku do końca rynienki dachowej ... i to tylko z jednej strony dachu (pod jedną maskownicą). Antena musi być zamontowana możliwie najbliżej dachu, a samo "zejście" kabelka, pod maskownicę, możliwie najkrótsze.
Wcześniej miałem antenę zamontowana w "dziurce" po antenie FM i ....... obecnie nie widzę różnicy w zasięgach odbiorczo-nadawczych.
Ten sam zasięg i jakość odbioru i nadawania (możecie wierzyć lub nie). Dodatkowo są plusy .... "japońce" mają bardzo cienkie blaszki (fakt, że super odporne na korozje) i antena cały czas powodowała drgania dachu, a teraz mogę "wywalić" nawet antenę 2,5 metra i wadze 10 kg. Nie będzie drgań i uszkodzeń w dachu. Antena, na tym uchwycie, jest dość daleko od brzegu dachu (w kierunku jego środka). Sprawdzałem jej "kierunkowość" .... jeździłem w kółko i słuchałem kolegi w innym mobilku (kilka kilometrów dalej), potem ja nadawałem, a on słuchał. Na tak krótkim odcinku nie mogłem określić kierunkowości. Ze wszystkich stron było jednakowo dobrze (jednak zdaję sobie sprawę, że zapewne w którymś kierunku nadaje mocniej ..... tylko teraz można zapytać .... gdzie, i u kogo, antena nie działa kierunkowo? Nie ma idealnej anteny i idealnego montażu).
Można montować wszystkie typy anten i z mocowaniem DV oraz PL .... nie ma różnicy. Wszystkie dostrajają się bardzo dobrze.
Średnia SWR (na całej podstawie) waha się pomiędzy 1,2 / 1,1 / 1,2 (zależnie jeszcze od indywidualnych właściwości anteny).
Na koniec wstawię zdjęcia moich trzech kolejnych radyjek w samochodzie:
- Alan 48 Plus Multi:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9539d.html
- President Walker:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/205 ... eb935.html
- Lafayette Atena:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44a ... 5e895.html
- i ponownie President Walker (ponowne zdjęcie zbędne).
Wszystkie trzy radyjka były/są zamontowane w tym samym miejscu i tym samym uchwycie.
Chciałbym zwrócić uwagę na jeden drobny element, który zapewne nie został zauważony.
Wracając do zdjęcia Alana 48 Plus Multi, proszę zwrócić uwagę na schowek, znajdujący się na "godzinie 11" od radyjka.
Urządzenie "świeci na czerwono" i, na zdjęciu, pokazuje 12.2. Jest to woltomierz samochodowy VS1C. Ma on zakres pomiarowy od 9 do 35 Volt. Koszt takiego miernika to około 50 / 60 zetów z przesyłką. Jest przystosowany do pracy ciągłej. Możliwość zamówienia wyświetlacza w 1 z 3 kolorów (C,Z lub N). Oczywiście pokazuje napięcie akumulatora, ale po odpaleniu silnika pokazuje aktualne wartości "ładowania". Jak można sobie uzmysłowić, taki miernik, jest nieoceniony w samochodzie, ale także przy stacjonarnym zasilaczu CB w domu. Co by się stało, gdyby w samochodzie, lub w domowym zasilaczu, padła stabilizacja napięcia i poszło więcej niż potrzeba "woltów"? Inna scena ... włączamy radyjko, a radyjko milczy ....., ale dzięki takiemu mierniczkowi okazuje się, że zasilacz nie podaje wystarczającej ilości wolt lub akumulator w samochodzie się rozładował (lub zaczyna "zdychać").
Nie podaję linku do sklepu .... wystarczy, w Google, zapodać wspomnianą wcześniej nazwę i wszystko będzie jasne.
Woltomierz ma dokładność do 0.1 V (i jest bardzo dokładny, porównywałem z kilkoma innymi miernikami oraz ze wskazaniami zasilacza laboratoryjnego). Można zakupić z obudową lub bez i jest "fabrycznie" skalibrowany.
Wiele osób ma zamontowane jakieś wskaźniki progowe lub inne "ustrojstwa" mające pokazywać "ładowanie" lub stan akumulatora .... ten woltomierz, w/g mnie, jest wręcz rewelacyjny. Działa już ponad rok i nigdy nie podał nieprawidłowych odczytów (proszę nie traktować tego jako reklamy ..... jestem jedynie użytkownikiem).
To chyba wszystko.
Mam nadzieję, że wyczerpałem temat.
Muszę się pochwalić, że sam wpadłem na pomysł takiego montażu. Sposób podłączenia do przeciwwagi ..... wpadł przypadkowo. Wszystkie elementy wykonałem tanim kosztem i własnoręcznie. Nie wywierciłem nawet jednego otworu i nie zrobiłem nawet jednej rysy na karoserii. Jedyny otwór zrobiłem w gumowym korku pod kołem zapasowym.
Obecnie minął rok od zamontowania tego uchwytu. Wszystko działa niezmiennie dobrze i nie stwierdziłem śladów uszkodzenia powłoki ochronnej na uchwycie ani śladów rdzy. Często sprawdzam współczynnik SWR i on także nie ulega zmianie ... świadczy to dobrze o moim montażu, ale i o jakości zamontowanej anteny. Alan 9 Plus jest antena prostą, niedrogą, ale jest ona (moim zdaniem) jedną z najlepszych i najtrwalszych anten w swojej klasie.
======================================================
To koniec "wklejki".
Mam nadzieję, że wszystko jest jasne i będzie pomocne dla kogoś, kto będzie miał okazję montować CB w swojej Toyocie lub innym aucie z "plastikowymi relingami.
Adam.
Chciałbym przedstawić mój montaż radia i anteny w samochodzie Toyota Corolla Verso Linea Sol 1,8 VVTI/135 KM/2002 rok, której już nie posiadam.
Montaż ten chciałem przedstawić po to, żeby pokazać możliwość "bezstykowego połączenia z przeciwwagą", co jest bardzo skutecznym rozwiązaniem na "plastikowych" relingach.
Tekst będzie w formie "wklejki" z mojego klubowego Forum (Sierra Juliet). Nie widziałem powodu, dla którego miałbym ponownie układać tekst i formę swojej wypowiedzi ... chodzi o sam pomysł i ideę.
====================
Witam.
Chciałbym pokazać moją interpretację montażu radia i anteny w samochodzie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/092 ... 85416.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/021 ... afc80.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfc ... 368dd.html
Jak widać antena jest zamontowana na relingu dachowym.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6b3d8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a75c2.html
Na powyższych fotkach pokazałem w jaki sposób zamocowałem kabel antenowy. Zastosowałem okienną gumową uszczelkę samoprzylepną. Ma ona kształt rurki i idealnie przytrzymuje przewód nie kalecząc i nie drapiąc karoserii. Jest bardzo wytrzymała na odklejanie.
Przewód antenowy "schodzi"pod spód samochodu i ma wejście, poprzez gumowy korek pod kołem zapasowym, do wnętrza samochodu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/820 ... b07ec.html
Uchwyt anteny jest wykonany z kształtowników zakupionych w markecie budowlanym. Jest to nawiercana blacha ocynkowana o grubości 2,5 mm.
Został pomalowany "barankiem" do podwozi (praktycznie "zalany" gumą) i, dla ciekawego efektu, pryśnięty z daleka jasną farbą w spray-u (tylko dla nadania jasnych plamek) ..... taki trochę efekt mozajki.
Całość skręcona śrubami M5 (wszystkie z "nierdzewki) typu "imbus".
Dodatkowo, co widać na zdjęciach, wkleiłem w główkę nierdzewny gwint M6 (widać, że wystaje za główką DV ... z tyłu) i teraz antenę przykręcam śrubą "imbusem" M6. Po odkręceniu anteny, od główki, gwint ciągle pozostaje w główce ..... śrubę i antenę można chować.
Antena jest zamocowana na relingu z tworzywa sztucznego. Jedyną "masą" jest ta dostarczana w oplocie kabla antenowego. Po podłączeniu wszystkiego SWR był nie do przyjęcia (cały czas było powyżej 3.0). Pomyślałem, że podłączę dodatkowy przewód łączący uchwyt z masą samochodu. Po podłączeniu tego przewodu (zwykły kabelek), okazało się, że jest jeszcze gorzej. Odłączyłem więc kabelek od samochodu, ale zapomniałem odłączyć go od uchwytu anteny. Leżał sobie płasko na dachu. Siedząc w samochodzie (w stanie wskazującym na ekstremalną irytację) jeszcze raz postanowiłem sprawdzić SWR. Okazało się, że ten "płasko leżący kabelek" na dachu, stworzył mi połączenie z przeciwwagą (dachem samochodu) na zasadzie połączenia z przeciwwagą w uchwytach magnesowych. Ważne, że ten dodatkowy kabelek NIE MOŻE MIEĆ POŁĄCZENIA ELEKTRYCZNEGO Z MASĄ SAMOCHODU. Jeżeli tylko dotknie masy elektrycznej ..... koniec działania .... SWR leci na maksa.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6b2ff.html
Jak widać, na jednym z pierwszych zdjęć uchwytu relingowego jakie zrobiłem (jeszcze wersja prototypowa uchwytu ... pomalowany zwykłym lakierem), kabelek "podłączenie do przeciwwagi" schodzi pod maskownicę zgrzewu dachu i rozchodzi się do przodu i tyłu samochodu. Ten element (maskownica) jest zrobiony z gumy i bardzo łatwo go zdemontować i zamontować (na lekki wcisk). Tam umieściłem ten przewód i jest płasko dociśnięty do karoserii za pomocą tej maskownicy. Przewód, jak widać, jest izolowany i bardzo miękki. W razie konieczności wymiany może to zająć tylko kilka minut.
Wystarczająca długość tego "kabelka", to od początku do końca rynienki dachowej ... i to tylko z jednej strony dachu (pod jedną maskownicą). Antena musi być zamontowana możliwie najbliżej dachu, a samo "zejście" kabelka, pod maskownicę, możliwie najkrótsze.
Wcześniej miałem antenę zamontowana w "dziurce" po antenie FM i ....... obecnie nie widzę różnicy w zasięgach odbiorczo-nadawczych.
Ten sam zasięg i jakość odbioru i nadawania (możecie wierzyć lub nie). Dodatkowo są plusy .... "japońce" mają bardzo cienkie blaszki (fakt, że super odporne na korozje) i antena cały czas powodowała drgania dachu, a teraz mogę "wywalić" nawet antenę 2,5 metra i wadze 10 kg. Nie będzie drgań i uszkodzeń w dachu. Antena, na tym uchwycie, jest dość daleko od brzegu dachu (w kierunku jego środka). Sprawdzałem jej "kierunkowość" .... jeździłem w kółko i słuchałem kolegi w innym mobilku (kilka kilometrów dalej), potem ja nadawałem, a on słuchał. Na tak krótkim odcinku nie mogłem określić kierunkowości. Ze wszystkich stron było jednakowo dobrze (jednak zdaję sobie sprawę, że zapewne w którymś kierunku nadaje mocniej ..... tylko teraz można zapytać .... gdzie, i u kogo, antena nie działa kierunkowo? Nie ma idealnej anteny i idealnego montażu).
Można montować wszystkie typy anten i z mocowaniem DV oraz PL .... nie ma różnicy. Wszystkie dostrajają się bardzo dobrze.
Średnia SWR (na całej podstawie) waha się pomiędzy 1,2 / 1,1 / 1,2 (zależnie jeszcze od indywidualnych właściwości anteny).
Na koniec wstawię zdjęcia moich trzech kolejnych radyjek w samochodzie:
- Alan 48 Plus Multi:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9539d.html
- President Walker:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/205 ... eb935.html
- Lafayette Atena:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44a ... 5e895.html
- i ponownie President Walker (ponowne zdjęcie zbędne).
Wszystkie trzy radyjka były/są zamontowane w tym samym miejscu i tym samym uchwycie.
Chciałbym zwrócić uwagę na jeden drobny element, który zapewne nie został zauważony.
Wracając do zdjęcia Alana 48 Plus Multi, proszę zwrócić uwagę na schowek, znajdujący się na "godzinie 11" od radyjka.
Urządzenie "świeci na czerwono" i, na zdjęciu, pokazuje 12.2. Jest to woltomierz samochodowy VS1C. Ma on zakres pomiarowy od 9 do 35 Volt. Koszt takiego miernika to około 50 / 60 zetów z przesyłką. Jest przystosowany do pracy ciągłej. Możliwość zamówienia wyświetlacza w 1 z 3 kolorów (C,Z lub N). Oczywiście pokazuje napięcie akumulatora, ale po odpaleniu silnika pokazuje aktualne wartości "ładowania". Jak można sobie uzmysłowić, taki miernik, jest nieoceniony w samochodzie, ale także przy stacjonarnym zasilaczu CB w domu. Co by się stało, gdyby w samochodzie, lub w domowym zasilaczu, padła stabilizacja napięcia i poszło więcej niż potrzeba "woltów"? Inna scena ... włączamy radyjko, a radyjko milczy ....., ale dzięki takiemu mierniczkowi okazuje się, że zasilacz nie podaje wystarczającej ilości wolt lub akumulator w samochodzie się rozładował (lub zaczyna "zdychać").
Nie podaję linku do sklepu .... wystarczy, w Google, zapodać wspomnianą wcześniej nazwę i wszystko będzie jasne.
Woltomierz ma dokładność do 0.1 V (i jest bardzo dokładny, porównywałem z kilkoma innymi miernikami oraz ze wskazaniami zasilacza laboratoryjnego). Można zakupić z obudową lub bez i jest "fabrycznie" skalibrowany.
Wiele osób ma zamontowane jakieś wskaźniki progowe lub inne "ustrojstwa" mające pokazywać "ładowanie" lub stan akumulatora .... ten woltomierz, w/g mnie, jest wręcz rewelacyjny. Działa już ponad rok i nigdy nie podał nieprawidłowych odczytów (proszę nie traktować tego jako reklamy ..... jestem jedynie użytkownikiem).
To chyba wszystko.
Mam nadzieję, że wyczerpałem temat.
Muszę się pochwalić, że sam wpadłem na pomysł takiego montażu. Sposób podłączenia do przeciwwagi ..... wpadł przypadkowo. Wszystkie elementy wykonałem tanim kosztem i własnoręcznie. Nie wywierciłem nawet jednego otworu i nie zrobiłem nawet jednej rysy na karoserii. Jedyny otwór zrobiłem w gumowym korku pod kołem zapasowym.
Obecnie minął rok od zamontowania tego uchwytu. Wszystko działa niezmiennie dobrze i nie stwierdziłem śladów uszkodzenia powłoki ochronnej na uchwycie ani śladów rdzy. Często sprawdzam współczynnik SWR i on także nie ulega zmianie ... świadczy to dobrze o moim montażu, ale i o jakości zamontowanej anteny. Alan 9 Plus jest antena prostą, niedrogą, ale jest ona (moim zdaniem) jedną z najlepszych i najtrwalszych anten w swojej klasie.
======================================================
To koniec "wklejki".
Mam nadzieję, że wszystko jest jasne i będzie pomocne dla kogoś, kto będzie miał okazję montować CB w swojej Toyocie lub innym aucie z "plastikowymi relingami.
Adam.
Ostatnio zmieniony 2011-05-30, 19:09 przez AdamB, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 1470
- Rejestracja: 2009-07-08, 13:50
- Lokalizacja: konstancin KO02NB
- Kontakt:
Co Ty gadasz? Mi działają. Ciekawe dlaczemu po podłączeniu kabelkiem do karoserii swr poszedł w kosmos...
A gdzie mierzyłeś ten SWR... na wolnej przestrzeni czy wśród elektryczności i elektromagnetyzmu?
A gdzie mierzyłeś ten SWR... na wolnej przestrzeni czy wśród elektryczności i elektromagnetyzmu?
President Jackson forever
Mobile: Jackson II + Sirio Hi-Power 4000 + mikrofon seryjny
Base: Jackson 5 band + Jackson 6 band + Solarcon Imax2000 + Sadelta ME3 + Astatic 1104C + CB Master CB200 + FRQ8F1
Eksponaty: President Wilson + Tank Whip full 1/4 + President Texas (wer. 215cm)
Mobile: Jackson II + Sirio Hi-Power 4000 + mikrofon seryjny
Base: Jackson 5 band + Jackson 6 band + Solarcon Imax2000 + Sadelta ME3 + Astatic 1104C + CB Master CB200 + FRQ8F1
Eksponaty: President Wilson + Tank Whip full 1/4 + President Texas (wer. 215cm)
Niecodzienne zjawisko
President Jackson forever
Mobile: Jackson II + Sirio Hi-Power 4000 + mikrofon seryjny
Base: Jackson 5 band + Jackson 6 band + Solarcon Imax2000 + Sadelta ME3 + Astatic 1104C + CB Master CB200 + FRQ8F1
Eksponaty: President Wilson + Tank Whip full 1/4 + President Texas (wer. 215cm)
Mobile: Jackson II + Sirio Hi-Power 4000 + mikrofon seryjny
Base: Jackson 5 band + Jackson 6 band + Solarcon Imax2000 + Sadelta ME3 + Astatic 1104C + CB Master CB200 + FRQ8F1
Eksponaty: President Wilson + Tank Whip full 1/4 + President Texas (wer. 215cm)
Na początku też tak myślałem, ale ... ten "kabelek", to nic innego jak "sreberko" pod podstawą z magnesem.PiotrKiller pisze:Niecodzienne zjawisko
Antena musi być zamontowana jak najbliżej dachu, a kabelek musi schodzić, do dachu, po jak najkrótszej drodze.
Po podaniu tego pomysłu, na innym Forum, kilku kolegów przetestowało i zaadoptowało ten pomysł ... byli bardzo zadowoleni z efektów.
Adam
Dzięki.Shah pisze:Montaż bardzo ładny.
Dodam tylko, że samochód sprzedałem ponad 3 lata temu, więc jest to już stary temat, ale nadal polecam wszystkim montaż na relingu.
Pewnie jeździłbym nim do dziś, ale spalanie 10,5 litra benzyny po mieście, znacznie przewyższało zużycie paliwa mojego następnego autka, Golf IV 1,9 TDI, i obecnego ... Polo IV po face liftingu "okularnik" 1,4 TDI. Liczby były przekonujące, choć decyzja trudna ... żadnym Niemcem nie jeździło mi się tak dobrze, jak Japońcem, ale ...
Adam