VW Vento by Ferbus
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Ten ferryt ze zdjęcia jest innej konstrukcji, nakładany na kabel, bo raczej antenowego na pierścień ciężko będzie nawinąć.
Mobil 1: President HARRY III by Konektor + Sirio Turbo 5000 + Uniden BC23A
Mobil 2: AnyTone SMART+ Sirio ML-145 Mag + Uniden ESP-12
Mobil 3: ALINCO DR-135-DX by Konektor + SIRIO T-3 27 + Uniden ESP-5
Mobil 2: AnyTone SMART+ Sirio ML-145 Mag + Uniden ESP-12
Mobil 3: ALINCO DR-135-DX by Konektor + SIRIO T-3 27 + Uniden ESP-5
Antena piękna i pięknie się prezentuje
Mam przewinięty kilka razy kabel +, ale poprawy na lepsze brak.PiotrekCBF pisze:Widziałem patent z ferrytem na kablu zasilającym pomaga to coś ? zrobił tak ktoś kiedyś ?
Mobil
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2013-01-02, 12:27
- Lokalizacja: śląsk
Trochę odświeżymy temat
W kolekcji, znalazły się dwie nowe antenki:
Pierwsza - Wilson FGT 4 + 3/8-DV + Sirio mag 145 DV:
Zestroiła się na podstawie następująco: 1,2-1,0-1,2.
Jeszcze nie bardzo miałem okazję jej przetestować, ale wstępnie wiem, że odsłuch jest bez porównania lepszy od SS600. Muszę też pomyśleć albo nad przejściówką PL-3/8, albo nad zmianą główki i anten, ponieważ pierwsza lepsza mała gałązka już mi odkleiła magnes z anteną od dachu także trochę się nawet boję jeździć z tym zestawem...
Druga - Pirat.
Zestroiła się podobnie jak Wilson: 1,3-1,1-1,3
Typowa antena do miasta, lub na kręcenie się po okolicy nie ma co się rozpisywać na jej temat.
I takie pytanie jeszcze... Próbował ktoś odkręcić sprężynę od np. Delty 27, albo Gammy? Zastanawiam się, czy one nie mają gwintu 3/8 i czy nie da się przeszczepić sprężyny do tego Wilson`a...
Radio bez zmian, mic również bez zmian. W tle Santiago 600, którą przedstawiłem wcześniej
Pzdr.
W kolekcji, znalazły się dwie nowe antenki:
Pierwsza - Wilson FGT 4 + 3/8-DV + Sirio mag 145 DV:
Zestroiła się na podstawie następująco: 1,2-1,0-1,2.
Jeszcze nie bardzo miałem okazję jej przetestować, ale wstępnie wiem, że odsłuch jest bez porównania lepszy od SS600. Muszę też pomyśleć albo nad przejściówką PL-3/8, albo nad zmianą główki i anten, ponieważ pierwsza lepsza mała gałązka już mi odkleiła magnes z anteną od dachu także trochę się nawet boję jeździć z tym zestawem...
Druga - Pirat.
Zestroiła się podobnie jak Wilson: 1,3-1,1-1,3
Typowa antena do miasta, lub na kręcenie się po okolicy nie ma co się rozpisywać na jej temat.
I takie pytanie jeszcze... Próbował ktoś odkręcić sprężynę od np. Delty 27, albo Gammy? Zastanawiam się, czy one nie mają gwintu 3/8 i czy nie da się przeszczepić sprężyny do tego Wilson`a...
Radio bez zmian, mic również bez zmian. W tle Santiago 600, którą przedstawiłem wcześniej
Pzdr.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
jeśli redukcja to tylko taka: http://www.avanti-radio.pl/redukcja-3-8 ... a-uc1.html
naprawdę wytrzymała i daję rade nawet z dwumetrówką CL
naprawdę wytrzymała i daję rade nawet z dwumetrówką CL
No to trzeba będzie pomyśleć nad takim gadgetemcassiopeia pisze:jeśli redukcja to tylko taka: http://www.avanti-radio.pl/redukcja-3-8 ... a-uc1.html
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
witam .
Może to być spam lub niekoniecznie , nie czytałem całego postu ..
czyżbyś miał antenne w dziurce :/ i stawiasz obok magnes ?
widze polysk na dachu ... świerzy WAX ? *
seryjnie ... aż tak źle w Polsce ? [ przestępczość ? ] po okolicy trzeba stawiać magnet ?
serce się kraja ... może jednak da się zainstalować coś na stałe ? nie pisze o "dziurce" może trzeba coś ZASPAWAĆ @ :P )
u mnie przed domem żeby nie skłamać ... [..liczę..] ... 5 antenn , na 3 autach ...
sąsiedzi tylko pytają po co to ? - jak powiem CB - RADIO brak zainteresowania ...
jak bym powiedział CIRUS RADIO , albo XM radio - jutro bym nie miał żadnej antenki :P
* miałem magnes przez jakiś czas .. pare m-cy. ----> nie chcesz tego dachu :/
może ja jeździłem więcej / może mniej, ale jakkolwiek by nie było, rysy na dachu po przewodzie zostały ... raz pokleiłem wszysko taśmą ... albo klej po taśmie , albo rysy .. :/
ALBO DIURA ... z racji że jedno auto mam wysokie nikt takm sie nie wkradnie , bo trzeba drabinkę :P inne auta 102 " whip . $30 each - kto będzie kradł DWA I PÓŁ METRA DRUTA ? I PO CO ? JAK NIKT TEGO NEI KUPI :> ? kto będzie miał narzędzia ? ehhhh
Ale z tym magnesem ... poszukaj gdzieś ball mount 3/8, 102 inch whip , zaspawaj wszystko i masz z czupryny. [dzire w dachu masz , co za różnica czy jedną czy 4 :P - ostatnio przewiercalem dziure w Audi ... zdjęć nie robiłem bo nie wielka zmiana, ta sama ant ,inny rodzaj mocowania ... mała fuszerka ale z czasem się poprawi / czemu ? gdzieś tłumaczyłem... ]
Pozdrawiam ...
Może to być spam lub niekoniecznie , nie czytałem całego postu ..
czyżbyś miał antenne w dziurce :/ i stawiasz obok magnes ?
widze polysk na dachu ... świerzy WAX ? *
seryjnie ... aż tak źle w Polsce ? [ przestępczość ? ] po okolicy trzeba stawiać magnet ?
serce się kraja ... może jednak da się zainstalować coś na stałe ? nie pisze o "dziurce" może trzeba coś ZASPAWAĆ @ :P )
u mnie przed domem żeby nie skłamać ... [..liczę..] ... 5 antenn , na 3 autach ...
sąsiedzi tylko pytają po co to ? - jak powiem CB - RADIO brak zainteresowania ...
jak bym powiedział CIRUS RADIO , albo XM radio - jutro bym nie miał żadnej antenki :P
* miałem magnes przez jakiś czas .. pare m-cy. ----> nie chcesz tego dachu :/
może ja jeździłem więcej / może mniej, ale jakkolwiek by nie było, rysy na dachu po przewodzie zostały ... raz pokleiłem wszysko taśmą ... albo klej po taśmie , albo rysy .. :/
ALBO DIURA ... z racji że jedno auto mam wysokie nikt takm sie nie wkradnie , bo trzeba drabinkę :P inne auta 102 " whip . $30 each - kto będzie kradł DWA I PÓŁ METRA DRUTA ? I PO CO ? JAK NIKT TEGO NEI KUPI :> ? kto będzie miał narzędzia ? ehhhh
Ale z tym magnesem ... poszukaj gdzieś ball mount 3/8, 102 inch whip , zaspawaj wszystko i masz z czupryny. [dzire w dachu masz , co za różnica czy jedną czy 4 :P - ostatnio przewiercalem dziure w Audi ... zdjęć nie robiłem bo nie wielka zmiana, ta sama ant ,inny rodzaj mocowania ... mała fuszerka ale z czasem się poprawi / czemu ? gdzieś tłumaczyłem... ]
Pozdrawiam ...
Wilson stoi na magnesie, ponieważ mam główkę PL w dachu, a do Wilsona 3/8->DV + podstawa na DV, taki zestaw już kupiłem, nie kompletowałem tego oddzielnie, a cena była tak atrakcyjna, że aż szkoda było nie wziąć. Teraz pozostaje mi kupić 3/8->PL i nie będzie magnesu
Co do Pirata, to tak jak napisałem, antena na miasto, okolicę, tak żeby właśnie można było szybko ją wrzucić do samochodu.
Niestety w Polsce kradną anteny, ja już straciłem SS1200... Ba, nawet szyby wybijają jak radio w środku, albo jakiś inny sprzęt, który można szybko sprzedać i zarobić kilka zł...
Auto leciwe, rysy, rdza, na zdjęciach tylko tak wygląda
Co do Pirata, to tak jak napisałem, antena na miasto, okolicę, tak żeby właśnie można było szybko ją wrzucić do samochodu.
Niestety w Polsce kradną anteny, ja już straciłem SS1200... Ba, nawet szyby wybijają jak radio w środku, albo jakiś inny sprzęt, który można szybko sprzedać i zarobić kilka zł...
Auto leciwe, rysy, rdza, na zdjęciach tylko tak wygląda
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
OK. więc "zwracam honor" ? [mam nadzieje że dobrze piszę...]
Smutne te polskie realia... tutaj trudno zarobić na CB ... nie opłaca się chyba tego kraść ... choć słyszałem od jednego że lepiej przykrywać bluzka, szmatką cokolwiek sie ma :( on miał jedno z tych hi-power ... galaxy dx95hp ? więc przykrywa ...
jakkolwiek ...
SS1200 brzmi jak konkretna strata :( współczuje... sam bym się wkurzył jakby ktoś ukradł jakąkolwiek antenkę... czasami się wkurzam jak wracam ze sklepu a anteny powykręcane w różne strony ... ehhh ... sorki za spamik ...
Pozdrawiam...
Smutne te polskie realia... tutaj trudno zarobić na CB ... nie opłaca się chyba tego kraść ... choć słyszałem od jednego że lepiej przykrywać bluzka, szmatką cokolwiek sie ma :( on miał jedno z tych hi-power ... galaxy dx95hp ? więc przykrywa ...
jakkolwiek ...
SS1200 brzmi jak konkretna strata :( współczuje... sam bym się wkurzył jakby ktoś ukradł jakąkolwiek antenkę... czasami się wkurzam jak wracam ze sklepu a anteny powykręcane w różne strony ... ehhh ... sorki za spamik ...
Pozdrawiam...
Pierwsze testy Wilson'a za mną...
Kolega Seba ze stacji bazowej, oddalony ok 6km w linni prostej ode mnie.
Porównanie:
Wilson FGT 4 na magnesie vs. Super Santiago 600 w dziurze.
Odbiorczo + 2s dla Wilson'a (9s, Santiago 7s), nadawczo + 1s dla Wilson'a (9s, Santiago 8s), co ciekawe... Pirat nadawczo szedł niżej o 1s od Santiago, a odbiorczo o 4s.
Zmieniłem również ustawienie wzmocniena na mic'u z 3/4 na full, na radiu mic gain z full na 3/4, ponieważ jak to powiedział mój respondent - idę jak z kartoflaka (zwykłego dynamika), po zmianie od razu lepiej, czyściej i głośniej, mam nadzieję, że jest w tym więcej prawdy, niż bajki.
Ot takie małe porównanie dla potomnych.
Kolega Seba ze stacji bazowej, oddalony ok 6km w linni prostej ode mnie.
Porównanie:
Wilson FGT 4 na magnesie vs. Super Santiago 600 w dziurze.
Odbiorczo + 2s dla Wilson'a (9s, Santiago 7s), nadawczo + 1s dla Wilson'a (9s, Santiago 8s), co ciekawe... Pirat nadawczo szedł niżej o 1s od Santiago, a odbiorczo o 4s.
Zmieniłem również ustawienie wzmocniena na mic'u z 3/4 na full, na radiu mic gain z full na 3/4, ponieważ jak to powiedział mój respondent - idę jak z kartoflaka (zwykłego dynamika), po zmianie od razu lepiej, czyściej i głośniej, mam nadzieję, że jest w tym więcej prawdy, niż bajki.
Ot takie małe porównanie dla potomnych.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Nowa antenka, nowe zdjęcia
Santiago 1200 by RM Italy:
Niestety promiennikowi brakowało kilku cm, więc musiałem go przedłużyć:
Zrobiłem sobie gumową uszczelkę między główkę, a antenę, ponieważ była mała przerwa:
A tu zdjęcia z Pirat`em zamontowanym na stałe :
Prototyp redukcji z M6 na PL:
Jednak podstawowy UC1 się do tego nie nadaje... Będę miał UC1 na RG213 i to będzie docelowa przejściówka
RM po przedłużeniu ma 196,3cm i książkowy SWR 1,0-1,0-1,0.
Pirat zestroił mi się węziej niż na magnesie, tj: 1,4-1,0-1,4. Magnes - 1,3-1,1-1,3.
Santiago 1200 by RM Italy:
Niestety promiennikowi brakowało kilku cm, więc musiałem go przedłużyć:
Zrobiłem sobie gumową uszczelkę między główkę, a antenę, ponieważ była mała przerwa:
A tu zdjęcia z Pirat`em zamontowanym na stałe :
Prototyp redukcji z M6 na PL:
Jednak podstawowy UC1 się do tego nie nadaje... Będę miał UC1 na RG213 i to będzie docelowa przejściówka
RM po przedłużeniu ma 196,3cm i książkowy SWR 1,0-1,0-1,0.
Pirat zestroił mi się węziej niż na magnesie, tj: 1,4-1,0-1,4. Magnes - 1,3-1,1-1,3.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
mrrocky, nie opłaca mi się dodatkowo wcale mi to nie przeszkadza odpaść nie odpadnie na pewno.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.